Ik weet het niet meer.....cultuurverschil kan dat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Ik weet het niet meer.....cultuurverschil kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 13:04

Hallo Bokkers en Boksters.

Zoals al een paar maanden geleden ben ik nog steeds in gevecht met mezelf over mijn huidige relatie. Boos!
Ik kan er maar niet uitkomen en ik word er knettergek van. Lips are sealed Lips are sealed

Ik heb nu bijna 4 jaar een relatie met een turkse jongen.
(wat de meesten wel weten)

Maar ik vind het cultuurverschil steeds moeilijker worden.

Mijn vriend wil niet : Frusty Frusty Frusty Frusty
-Dat ik uit ga
-Dat ik geen mannelijke vrienden heb
-Geen enkele mannelijk geslacht bij me in huis laat behalve mijn vader.
-Mijn poezen moeten de deur uit omdat ze vies zijn.
-Niet statten met vriendinnen
En nog veel en veel meer....geen terrasjes,markt,kermis enz enz.

Ook heeft hij er veel moeite mee dat ik zoveel tijd door breng op stal.

Nu zie ik mijn vriend alleen in het weekend en we doen zelden iets samen.
Hij heeft mij voor het laatst mee genomen naar een discotheek in de eerste week van Januari.
Heel af en toe gaan we samen de stad in maar dan alleen wanneer hij iets nodig heeft of wil hebben.

Nu vraag ik me steeds meer en meer af wat HOUDEN VAN IS??
Hou ik nu wel van hem of is het een gewenning geworden dat hij in het weekend bij me is.

Ik kan in zijn ogen ook maar zelden iets goed doen.
Ik maak te weinig schoon in mijn huis en ik kook nooit voor hem(dat is ook zo ,maar ik ga toch niet koken voor een jongen die nooit voor mij klaar staat)
Ik ben vies want ik ga naar stal en eet bijv. een ijsje zonder eerst mijn handen te wassen enz enz.

Afgelopen zaterdag ging zijn zusje trouwen.
Ik voelde me verschrikkelijk ongemakkelijk!!

Ik kwam bij mijn vriend en als eerste was mijn jurk niet mooi genoeg en was het te blood want je zag iets van mijn BH bandje.
Mijn haar was ook niet mooi en mijn schoenen te hoog.
Ik voelde me steeds lager de grond in zakken.
Eenmaal aangekomen op de bruiloft heb ik bijna de gehele avond alleen gezeten.
Er werd samen gedansd en op de foto gezet maar ik werd aan de tafel gezet en daar lieten ze me de hele avond zitten.
Ik voelde me remi en alleen en ik vroeg me af waarom ik uitgenodigt was.

Later werd er nog naar zijn huis na gepraat........en wat dacht je.....ik mocht niet tussen de mannen zitten.
Dit was me nog nooit eerder over komen terwijl ik vaak genoeg bij zijn familie ben geweest.
Ook moest ik van zijn opa thee zetten en in de keuken gaan helpen.
Toen brak mijn klomp!!

En nog helemaal tot ramp wilde ik weg gaan met mijn vriend en zei alle mensen goede dag...ik moest terug komen naar zijn opa en zijn hand kussen!!

Ik voelde me zo ontzettend laag en vernederend ik klapte geheel dicht en hem het hele weekend bijna niets meer tegen mijn vriend gezegt.

Wat moet ik nu en hoe kan ik nu erachter komen wat ik wil en hoe pak ik het aan??

Ik geef heel erg veel om mijn vriend maar er is geen sprake van verlieft heid en ik zou op het moment niet weten of er wel houden van is.

Ik zit ongelooflijk in de knoop met mezelf!! Huilen Huilen Huilen

Groetjes: Corina


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:09

Ik denk dat je diep in je hart het antwoord wel weet!!
Zet hier een punt achter, cultuurverschil kan werken maar niet op zo'n manier, zo mag je je NOOIT laten behandelen, je bent geen bezit van hem, hij kan je niet verplichten om thuis te zitten en zijn voeten te kussen (want hoe hard het is ook is, dat ben je op dit moment aan het doen)..

Een jongen moet voor je vechten en voor je klaarstaan, hij doet dat niet en ik vrees dat dat niet beter zal gaan worden, je zal als je bij hem blijft je alleen maar ongelukkiger gaan voelen en je wordt alleen maar meer de put ingetrapt door hem..

Ik weet hoe moeilijk het is om een punt achter een relatie te zetten, maar ik denk dat dat in jouw situatie wel het beste is, maar ik geef je alleen maar advies, wat je ermee doet moet je zelf weten..

Sterkte in iedergeval!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:09

meissie toch, maak het uit dit is geen liefde.

het is in een turks gezin heel normaal dat de vrouw
voor de man thee gaat zetten en in de keuken helpt.
Met rammadan eten de vrouwen of in de keuken
of aan de salontafel met z'n allen en de mannen
zitten gewoon aan de eettafel dat is allemaal heel
normaal.

Jij moest de hand van zijn opa kussen als blijk
van respect. Dat doet een jonger iemand meestal
bij een ouder iemand.

ik denk dat het cultuurverschil te groot is en ik denk
ook dat je niet meer van hem houdt maar het niet
uit durft te maken omdat je weet dat zijn reactie heel
heftig kan zijn.
Heel veel sterkte met het maken van je keuze... Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:14

Heel snel een eind aan maken en verder met je leven. Ik weet dat het moeilijk is maar het feit dat het alleen maar erger wordt zegt genoeg.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:16

Meid, ik kan me niet voorstellen dat je het al vier jaar met zo iemand uit houdt.
Een relatie hoort gebaseerd te zijn op geven en nemen. Ik heb het idee dat die jongen niks anders doet dan nemen.

Denk eens bij jezelf na: wil jij het sloofje zijn dat altijd op de tweede plek komt omdat meneer zichzelf belangrijker vindt?
Voel jij je prettig in deze situatie? (Nee, want anders had je deze topic niet opgestart).

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:16

Ik zou onmiddelijk breken met die gozer.

Dit heeft niks meer met cultuur verschil te maken, ze leven in hun eigen cultuur wereldje en hebben geen kaas gevreten van hoe het hier in nederland gaat. En we wonen tenslotte in nederland, aanpassing van beide kanten is dan wel noodzakelijk ..

Hij heeft je volledig in de macht en dat wordt alleen maar nog erger.

Ik weet waar ik over spreek want een vriendin van mij heeft zo 1,5 jaar lang samengewoon zonder ook maar iets voor haar zelf te kunnen doen.
Hij moest ook alles weten van haar wat ze die dag gedaan had etcetc.
Ze werd nog net niet geslagen.
Uiteindelijk heeft ze alle moed bij elkaar geraapt en is naar een buro gestapt voor hulp. En vervolgens heeft ze op een dag haar spullen gepakt en haar paard en is ze weer naar haar ouderlijk huis gekomen.

Ik raad je aan om ook naar zo'n buro te gaan .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:17

Belachelijk! Afkappen die handel, dit is toch geen leven zo! het zal echt niet beter worden hoor, eerder nog slechter.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:18

Het klink niet als een gezonde relatie. Hij mag en kan je zijn normen en waarden niet opleggen, zeker niet als 't ten koste gaat van jezelf. Als je aan alles dat hij wil toe zou geven kom je uiteindelijk alleen zwaar gesluierd de deur uit, als je de deur al uit komt...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:20

Jeetje moeilijk hoor! Het blijkt iig wel dat jij echt wel je best hebt gedaan om je aan te passen en je neutraal op te stellen.
Wat ik in jouw verhaal heel erg jammer vindt is dat jij hen wel in de waarde laat en de cultuur accepteert, maar dat dat andersom niet zo is.

En als jouw vriend idd zo ontzettend verknocht is aan zijn geloof, dan denk ik niet dat jij ooit echt gelukkig wordt. Jij wordt geacht je anders te gedragen dan wie jij bent. Dat is nooit goed voor een mens.

Hoeveel je ook van iemand kan houden, ik denk niet dat je hier gelukkig van wordt. Het is heel erg moeilijk, maar kies voor jezelf, je vriendinnen, de paarden en andere hobbies.

Heel veel sterkte met het maken van je keuze. BTW, wat zegt jouw vriend hierover als je met hem hierover praat?

Op zoek naar de zon!!!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:22

Cowgirl schreef:
Dit heeft niks meer met cultuur verschil te maken, ze leven in hun eigen cultuur wereldje en hebben geen kaas gevreten van hoe het hier in nederland gaat. En we wonen tenslotte in nederland, aanpassing van beide kanten is dan wel noodzakelijk ..



Ieder gezin heeft zijn eigen gebruiken of het nou om een Turks, Marrokaans,Surinaams of Nederlands gezin gaat. Als jij een vriend krijgt
zul je je op een bepaalde manier ook aan moeten passen. Corina heeft nou eenmaal een turkse vriend en die houden een paar gebruiken aan binnen het gezin, terwijl dit gezin zich misschien wel voor de rest buitenhuis zich wel aan past aan de Nederlandse cultuur.
Dus het is heel moeilijk oordelen of ze zich wel of niet aan passen aan de Nederlandse cultuur.

Ik heb een paar Turkse vrienden en heb het af en toe heel moeilijk met hun manier van doen en denken. Ik zou ook nooit kunnen samen leven met een cultuurverschil, en dan heb ik het bijv. ook over een Surinamer. Ik had een Surinaamse vriend maar neem van mij aan dat ik blij ben dat ik van hem af ben.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:31

Corina, ik kan me herinneren dat er al eerder een topic over cultuurverschillen op bokt heeft gestaan, ik denk zelfs dat jij dat zelf bent geweest die dat heeft neergezet. Ik zit op mijn werk en kan niet uitgebreid in oude topics gaan zoeken. Maar als jij dat bent geweest, kan ik me herinneren dat je toen ook van een heleboel kanten het advies gekregen hebt om het uit te maken. Ik verbaas me daarom eigenlijk dat je nog steeds met die jongen samen bent.

Hij toont geen respect voor je en gebruikt je alleen. Als je nu al problemen hebt met de manier waarop hij je behandelt, en je zegt dat je hem alleen in de weekenden ziet, hoe moet dat dan als jullie getrouwd zouden zijn? Of elkaar vaker zouden zien?

Mag ik je een boek om te lezen aanbevelen? Het heet "In een sluier gevangen"van Betty Mahmoody. Wat zij in dat boek beschrijfd is ten hemel schreiend...en lijkt helaas maar al te veel op jouw verhaal. Met dat verschil dat ze getrouwd was, en met dat verschil dat er een kind was. En haar man had haar jaren lang een toneelstukje voorgespeeld...zij kon dit niet zien aankomen....

Jij als Nederlandse vrouw bent een andere omgang en behandeling van mannen gewend. Het kan zijn dat een turkse jongen, die met een turks meisje trouwt die verder geen bijzondere opleiding heeft genoten en blij is huismus te spelen, dat meisje kan overdonderen en overbluffen. Maar jij kunt meer. Jij hebt keuzes. Maak die keuze, maar blijf niet doorpiepen.

Hoe langer je dit pikt, hoe moeilijker het straks voor je wordt om er een eind aan te maken. Straks komt er een kind, en dan?

Ik wens je veel kracht toe om de beslissende stap te nemen. Laat je niet intimideren door lichamelijk geweld, of het dreigement daartoe. Laat je niet in slaap sussen door vergoelijkende woorden, of lege beloftes van beterschap. Wat Hansje niet leert leer Hans nimmermeer....

Sterkte.....

Je suis Charlie.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 13:45

Alvast Bedankt voor al jullie reactie's.

Mijn vriend weet ook dat het niet echt meer gaat tussen ons maar doet net of hij gek is.
Telkens als ik erover begin en er over wil praten wil hij er niet over praten en zegt alleen dat alles wel goed komt maar dat ik hem de tijd moet geven.

Hij moet eraan wennen om minder met zijn vrienden te gaan doen en meer met mij.
Liever gaat hij niet de deur uit met mij maar huurt een filmpje.

Als zijn vrienden hem bellen en vragen mee te gaan ergens heen gaat hij direct met ze mee en laat mij alleen achter.
Terwijl hij bij me slaapt.
Dan is hij de hele dag weg en s'avonds gaat hij ook nog met ze uit.
Ik zit dan gewoon de hele dag alleen.

Op het momment zie ik onze relatie niet als een relatie.
We doen nooit iets samen.
Als ik verdriet heb moet ik me niet aanstellen en de tranen weg vegen.
Hij doet nooit iets voor me.

Ik zou het ook wel eens fijn vinden als hij bij mij voor de deur zou staan met een bloemetje of iets anders.
Maar in 4 jaar tijd heb ik nog NOOIT een bloemetje of kaartje gehad.
Nog nooit een kleinigheid met valentijn en mijn verjaardag cadeautjes krijg ik nog maar dat gaat de laatste 2 jaar al zo.

Telkens vraagt hij me iets te kopen voor hem en ik krijg het geld als hij bij me is.......maar telkens is er een smoesje zodat hij me niet terug kan betalen.

Ik woon op mezelf en heb het beslist niet breed en dat weet hij.
Als ik geen geld heb dan steunt hij me nooit en verteld me dat we niet samen wonen dus dat ik ook geen recht heb op soms een bijdrage.
Terwijl ik ieder weekend 5 a 6 keer heen en weer rij tussen Hengelo en Almelo (25 kilometer) en altijd de boodschappen heb betaald.

Een maand geleden had ik brood nodig op zaterdag en een paar kleine andere boodschappen en vroeg hem of ik iets geld kon lenen.........Ik heb helemaal niets vertelde hij mij.
Ik het hele huis af gezocht en een beetje geld bij elkaar gesprokkelt en kon nog net een brood en beleg kopen.
Nog geen uur later wilde hij graag naar de zonnebank ...........en toen haalde hij 50 euro uit zijn zak.
Ik voelde me verschrikkelijk en was woest.
Geen geld zei hij.....en hij had gewoon 50 euro op zak.
Was een Grapje!!
En ik heb gewoon een uur door huis zitten te zoeken naar wat kleingeld.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:49

Maak het nou alstjeblieft heeeeeel snel uit! Dit is geen leven meid. Kom op, je verdient beter. Lees je eigen berichten nou eens terug, zegt dat niet meer dan genoeg?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:52

Wat ik zo lees is het een gigantische klaploper. Geef hem de bons en een trap na.....

Je suis Charlie.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:52

Kom op meis, je ziet toch zelf ook wel dat dit niet gaat, als je hem meer tijd moet geven, kan je gaan zitten wachten totdat je dood gaat, hij zal NIET veranderen..
Zet die knop om en maak het uit..dit is geen leven, je maakt jezelf kaopt hiermee. Je verdient zoveel beter!!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:58

Ik kan me alleen maar bij de andere schrijfsters aansluiten. Hij toont totaal geen respect voor jou en jouw manier van leven. En op zijn manier kun jij niet leven, dat geef je zelf al aan!
Doe je zelf niet langer verdriet en verbreek die relatie!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 14:02

Je hebt gelijk hoor Cassidy ik was dat inderdaad toen met die topic over cultuur verschillen.

Maar telkens zeg ik tegen mezelf geef hem een kans misschien verrandert hij wel.
Maar nu ben ik het beu .........kansen genoeg gehad nu.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:05

Ik denk dat je ontzettend onzeker bent over jezelf, normaal gesproken blijf je toch geen seconde langer bij zo'n jongen!
Kom op Lachen je bent een wereld meid! En geen moderne huisslaaf!
Hoe moet dat dadelijk verder als jullie getrouwd zijn? Dan mag je waarschijnlijk gedoekt de hele dag in huis op de kinderen letten.. Bij wijze van.

Maak het uit! Dit gaat zo niet langer, je bent wel meer waard! En sowieso, dit cultuur verschil is gewoon te groot

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:08

Als ik het zo lees, maakt hij misbruik van je. En jij wordt zo steeds verder de grond ingeduwt door hem. Als ik zo lees wat hij je allemaal flikt, gaan m'n handen jeuken, echt waar. Een goede vriendin van mij had ook iets met een buitenlandse jongen, ook iets van 4 of 5 jaar. Ze gingen vorig jaar samen wonen, terwijl het eigenlijk al niet zo goed liep. Het werd alleen maar erger, zij zat altijd thuis en hij deed waar hij zin in had. Na veel geruzie en problemen (meneer kwam soms ook een week niet thuis) heet ze er een punt achter gezet. En nu is ze veel gelukkiger! Ze gaat sporten, stappen, enz. Dus denk er eens goed over na of je zo verder wilt. En ik denk ook als jullie gaan samen wonen of trouwen dat het alleen maar erger wordt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:09

corina schreef:
Je hebt gelijk hoor Cassidy ik was dat inderdaad toen met die topic over cultuur verschillen.

Maar telkens zeg ik tegen mezelf geef hem een kans misschien verrandert hij wel.
Maar nu ben ik het beu .........kansen genoeg gehad nu.


Heel goed..opzouten met zo'n jong!! Hij verdient ook nog een flinke trap na ook.. GirlPower!! Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 14:09

Klopt Charlotte ik ben supper onzeker over mezelf.
En ik weet niet goed hoe ik moet reageren op bepaalde dingen wat me over komt.
Ik denk heel erg snel dat mijn relatie nu niet meer gaat en dat het een beetje mijn eigen schuld is.
Had ik maar meer mijn best moeten doen voor deze relatie.
Maar toch weet ik dat ik nu op ben en dat ik het niet meer aan kan.
Ik zoek nu een manier hoe ik het beste het aan kan pakken om de relatie te beendigen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:10

Ik kan niet veel anders zeggen dan de meesten hier hebben gedaan... In Turkije zijn deze manieren ten opzichte van vrouwen normaal, maar hier in Nederland niet. Je wordt gigantisch onderdrukt en hij bepaalt je hele leven. En dat zal alleen maar erger worden naarmate jullie langer samen zijn. Je vriend is niet anders gewend, en voor zijn familie is dit ook heel normaal, maar ik vind dit echt niet kunnen.

Dat ze je zo hebben vernederd vind ik ook belachelijk. Zijn vaders hand kussen, kom op zeg, je bent toch geen slaaf!! En dat iemand anders jou eens even gaat vertellen wat jij moet doen, helpen in de keuken... Nee, ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen.

Kies alsjeblieft voor jezelf en ga bij hem weg. Nu kan het nog, straks zit je voor altijd aan hem vast en dan heb je echt geen leven.

Ik weet dat het moeilijk is, maar echt...dit is niet normaal. Hij dient jou ook te respecteren, en dat doet hij (en zijn familie!!) duidelijk niet. En respect is toch wel een van de belangrijkste dingen in een relatie.

:D

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:12

Meid, daar is geen 'beste' manier voor, of 'goede' tijd. Gewoon alle moed bijeen schrapen en hem de bons geven. Het liefst vanavond nog! Dit is echt niet meer normaal hoor.
Doe dat nou maar. En als er ook maar iets is wat je kwijt wilt, PB me maar.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:15

Het is helemaal niet jouw schuld, ook al denk je dat. Schuldgevoels zijn er heel snel, maar vaak niet nodig. Geloof in jezelf en laat hem lekker in zijn (culturele) waarden.
Probeer ook, als je besluit je relatie te beeindigen, contact met hem te vermijden. Je zult zien dat hij ineens geinteresseerd in je is, en vanalles doet en probeert om je terug te krijgen. Trap hier echt niet in! Daar is het nu te laat voor, dat ben je toch wel met me eens denk ik he?
Ik hoop voor je dat alles snel beter gaat! Ach gut

Vandaag even geen achterhaalde quotes

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 14:16

Ik wil jullie heel heel erg bedanken!!!

Vanavond zie ik hem en zal dan proberen om al mijn moed bijelkaar te verzamelen.
Ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden hoe het gegaan is.

Maar nu moet ik naar stal en ik heb bij mij zelf thuis nog geen internet.
Ik ga nu steeds naar mijn ouders om te bokken.
Maar ik zal er snel weer zijn.(Morgen)

Groetjes: Corina

P.S jullie steun doet me heel erg goed ook al ken ik jullie persoonlijk niet!