Hoe is het nu met Bailey......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Hoe is het nu met Bailey......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 16:53

Vandaag eindelijk weer eens mijn kereltje gezien en geknuffeld Lovers na ruim 5 weken, hij is sinds 2 maart in training bij Dineke Jonker in Koekange en dat is niet bepaald bij mij om de hoek dus het duurde even voordat ik een keer tijd had om heen en weer te rijden en dat Dineke ook op die dag tijd had. Zij was de afgelopen weken ook druk met o.a. wedstrijden en hengstenshows. Hij zou daar een maandje heen gaan om hem te beleren.
Door de telefoon waren de berichten niet heel erg positief, het heeft wel even geduurd voordat hij zich daar thuis begon te voelen Verdrietig (at slecht), hij was erg schrikkerig en snapte ook niet zo goed wat de bedoeling was als je bijvoorbeeld been gaf (moet ik dan met mijn staart tussen mijn benen naar beneden zakken en heel stil staan?)
Vorige week vloog Jacob Jan er met een salto af toen Bailey ergens van schrok en er vandoor ging. Toen vertelden ze mij ook dat ze hem nog een weekje extra wilden houden omdat hij het nog niet allemaal door had.
Niet erg veelbelovend voor een onervaren ruiter zoals ik die alleen maar een beetje recreatief buitenritten wil maken. Ik zag mezelf al stuiterend door de polders razen, niet zo’n fijn idee.
Maar het was wel de bedoeling dat ik vandaag ook even zou gaan rijden om te kijken of ik al met hem uit de voeten kon.
Daar aangekomen moest ik eerst een bakje koffie en mocht hem daarna uit het land halen. Dat was al makkelijker gezegd als gedaan want met Bailey aan het halster vlak bij het hek kwam er een of andere zwarte hannoveraan aanstormen en deed een aanval op Bailey. Ik probeerde hem nog vast te houden maar meneer had heilig ontzag voor dat zwarte secreet Extreme duivel en draaide snel de andere kant op. Auw, dat was mijn duim! Nou ja een beetje bloeden (beetje veel) maar hij was gelukkig niet uit de kom of zoiets. Weer het land in en Bailey gepakt, met een flinke boog om die zwarte heen en door het hek heen. Lekker even poetsen en toen opgezadeld en de bak in. Jacob liet hem eerst even los door de bak lopen en klom erop. Dat zag er niet slecht uit, hij stapte netjes in de rondte, reageerde goed op het sturen, stopte keurig, de back up kende hij nog niet zo goed, maar in draf zag het er ook goed uit.
En toen mocht ik zelf even. Slik, als dat maar goed gaat (ships, Bloos mijn cap vergeten).
Ik stapte er zo rustig mogelijk op gaf beetje been en hij reageerde meteen. Voelde wel heel raar hoor, zit je opeens “op” je paard waar je 2 jaar lang alleen maar naast hebt gelopen.
Hij zag er ook al zo “echt paard” uit met hoofdstel en zadel, vond hem ook veranderd, natuurlijk gespierder maar ook een ander koppie, wijzer en rustiger. Dat rustiger zou door het eten komen wat hij nu krijgt, daar zit geen haver in. Klinkt mij goed in de oren, dat ga ik ook maar voeren denk ik. Maar het ging dus allemaal goed, ook even gedraafd en hij reageerde snel op sturen, heel licht in de mond. Was ontzettend blij en opgelucht Haha! , geen opgewonden standje die totaal niet snapt wat de bedoeling is zoals ik had gevreesd. Jacob vertelde ook dat hij in de afgelopen week ontzettend snel vooruit was gegaan. Dus ik heb zelf besloten dat ik hem volgend weekend op ga halen, ik kan echt niet meer langer zonder hem hoor!
Nu ik hem weer heb geroken en geknuffeld wil ik hem zo snel mogelijk weer bij ons op stal hebben, daar gaan we met z’n tweetjes of drietjes wel verder trainen (ik reken stiekem ook op hulp van Vera, Knipoog please).
Goh wat kan je je weer opgelucht en vrolijk voelen als je je paardje weer hebt gezien!
Ik voel me gewoon heerlijk!!! *LOL* *LOL* *LOL*


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:51

Hahaha, wat heerlijk om dit te lezen (dat verhaal van je duim had je weer stiekem niet verteld door de telefoon, he Cool ).
Ja, we missen Bailey heel erg op stal, hij moet teruuuug komen!!! Lovers
Ik ben ook heel blij dat het allemaal heel erg meevalt na de verhalen die we affentoe te horen kregen..
Nu gaan we lekker met hem aan de slag enne...op mijn hulp kun je tuurlijk rekenen Ach gut

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:12

Super Nanouk!!! Dat Bailey zo veranderd is, viel me ook al op toen ik er vrijdag eens uitgebreidt naar hem heb staan kijken, plots is het een grote kerel geworden met een hele brok ervaring en wijsheid erbij....Geniet maar lekker van het idee dat ie over 10 dagen weer bij je in de stal staat! Ik zal 'm morgen nog even een knuf geven.....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:30

Het lijkt me idd heel spannend om voor het eerst op je eigen net beleerde paard te zitten. Ondertussen zit ik diep in mijn gedachten te graven hoe dat aanvoelde op Sugar, maar dat is al weer zo lang geleden


iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:28

Hee nanouk, wat goed zeg! ik ben echt blij om dit te horen. Zo heb je in elk geval weer vertrouwen in 'm en dat is toch echt een groot verschil hoor weet ik uit ervaring (loky's buien Extreme duivel ) Het gaat vast en zeker goed en gelukkig heb je Vera binnen handbereik. Succes en alvast veel plezier Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: smiley en 5 bezoekers