eennalaatste wedstrijd met lethal bij nbvr...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 11:05

Het ging best lekker. Ik moest rijden in Houten (op de verende wagen). Er deden er ong. 18 mee in het Z2. Werd ik effe 1e met 195 punten en 2e met 199 punten. Dat waren er weer 4 winstpunten bij. Pling Totaal nu 37...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 11:53

Wow, gefeliciteerd hoor!!! Party!! Party!! Party!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 11:55

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 12:56

dank je wel... ben echt benieuwd hoe dat weer gaat Pling

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:12

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:18

Lekker hoor!

Veel combinaties ook! Zie vaak in de Z rubrieken dat er maar een stuk of 5 meerijden...

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 13:36

het was inderdaad wel prettig dat er zoveel meededen. Heb je tenminste weer wat concurrentie.
Die series kent mijn paard al. OM de vier, om de drie en om de twee gaan probleemloos. Om de pas kan ik er 3 doen. Soms lukken er vier, maar dan ben ik de kluts kwijt en daardoor mijn paard ook...hihi Verward
Ach dat zit voorlopig toch nog niet in de proeven Pling

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:53

Betekend wel veel meer reistijd...

Of zit je een beetje in de buurt van Giesbeek e.d.?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:56

Ik wil niet al te negatief doen en wil je ook niet uit de droom helpen maar de overstap valt echt niet mee hoor. Aan 200 punten of hoger rijden in het Z2 heb je daar echt niets meer. Je zal echt op de kampioenschappen hoog mee moeten kunnen rijden om in het ZZ-licht ook 60 % (is een winstpunt) te kunnen rijden. Als ik jullie was zou ik echt de provinciale kampioenschappen meerijden en dan de Levade of NBVR kampioenschappen en dan eens kijken waar je staat. Als je niet bij de eerste vijf kan meerijden, start dan alsjeblieft geen ZZ-licht want dan rijd je niet boven de 55 %.
Dit is echt geen 'ik boor je de grond in' verhaaltje maar gewoon een waarschuwing. Dit zie je gewoon te vaak.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:59

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 14:31

zo denk ik er ook over. Btw ik vind het Z2 nu ook niet echt meer een uitdaging; ik wil het weer verder proberen. De kwart piroettes gaan best redelijk, en ik heb nog een paard maanden om te trainen, du sik heb goede hoop... Pling

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 14:42

ik ken ook iemand die de sterren van hemel reed in het Z2 en nu al 3 jaar in het zz-licht rijdt en alleen maar rond de 55% rijdt. Ik weet wat me te wachten staat en Frenk (Jespers) heeft me er goed op voorbereid. We zullen in oktober wel zien hoe het gaat. Wie niet waagt, wie niet wint. En ik heb ook geen zin om eeuwig in het Z2 te blijven dralen. Met Lethal zijn moeder, Heldin heb ik ook Z2 gereden, maar daar wist ik van dat ik die overstap niet hoefde te maken. IK maak me geen illusies. Ben nuchter genoeg om te weten wat er verwacht wordt. Het Z2 is ondertussen ook aangepast. De proeven zijn technisch moeilijker geworden en de juryleden kijken ook strenger naar je proef. Ben zelf ook behoorlijk kritisch en perfectionistisch. Maar als je op je protocol krijgt te staan dat het een veelbelovende combinatie is, dan mag ik daar toch wel iets postiefs uit opvatten. En net voordat Lethal ziek werd (hij zit nu net 8 maanden onder het zadel, dus ik ben nog steeds heel erg aan het opbouwen en hem sterker aan het maken) reed ik proeven met 208, 206, 201,200, 199 en 198 punten. Dat wil ook toch wel wat zeggen. Het is echt niet zo dat ik daar als opvulling wil meerijden. Pling

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:50

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 15:02

ik neem ook wel aan dat frenk weetwat hij doet, hij begeleid Kirsten Beckers ook nog steeds en die doet het ook niet misselijk, toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 17:08

Als je al 37 winstpunten hebt in het Z2 dan kan ik me voorstellen dat je eens aan een nieuwe uitdaging toe bent.

Wat Suzanne F. zegt is zeker waar. Ik heb veel geschreven bij verschillende jury leden van de NVDR. Als je dan 3 uur voor het ZZL zit te schrijven zie je ook wel dat er heel veel ruiters en paarden zijn die de kwaliteiten missen om 60% te scoren. De overstap van Z2 naar ZZ-L is gewoon enorm groot. Maar diezelfde grote stap zie je in de Prix St. G en het Inter I en ook weer bij de Inter I en Inter II.

Maar laat je er vooral niet van weerhouden ZZ-L te gaan starten! Ga juist lekker fanatiek aan de slag en ga voor die 60%. Want als amateur bij de NVDR rijden vind ik errug stoer Cool

Heel veel succes!!!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 17:22

Dank je wel. IK zeg ook niet dat het niet klopt wat Suzanne F. zegt, maar ze weet verder niets af van mijn rijden, mijn training, etc. Het komt een beetje banketstaaf over op zo'n moment. Als mijn instructeur zegt dat ik er klaar voor ben, neem ik dat van hem aan. Ik verwacht ook niet dat ik de eerste keer gelijk 60% ga scoren, maar ik ga er ook niet van uit dat het 55% of minder wordt. Mijn paard loopt lekker door zijn lijf. Is al goed verzameld en zit nu nog in zijn opbouw. Ik heb eerst veel conditie training met hem gedaan, omdat hij 2 jaar heeft stilgestaan. De laatste 2 maanden ben ik pas weer z2/zz-licht aan het denken en rijden. ALs ik met zo'n korte voorbereiding dan al zulke punten rij, ben ik niet ongerust dat ik onderaan zal eindigen. En zeker niet onedr de 55%. Ik ben ook al regelmatig naar die wedstrijden gegaan om te kijken en je ziet er echt mensen tussen .rijden waarvan je denkt: wat doen ze hier in hemelsnaam. Ik ga echter geen 500,= uitgeven (het eerste jaar dan, inclusief de registraties) om voor banketstaaf dara mee te rijden. Daar zit toch wel logica in of niet soms??? Pling

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:18

Ik wens je heel veel suc6 bij de NVDR en zit te Kwijl Kwijl van jouw puntentotalen in de Z2.

Zelf moet ik daar eerst nog maar eens zien te komen en NVDR rijden: dat zal altijd wel een droom blijven .....

Suc6 ermee iig!
Trouwens, rijd je eigenlijk niet mee met de NBVR kampioenschappen??

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 08:42

Ja ik rij met prakkie (practical magic) mee in het L1. Met Lethal niet die zat bij de voorselekties pas een paar maanden onder het zadel... was net iets te hoog gegrepen. Nu gaat hij al 10 keer beter... Pling
Bedankt voor de suc6. Groetjes wendy