Eerst nadenken dan brullen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 21:08

Dit berichtje is eigenlijk n.a.v. rijden bij een bekende ruiter/amazone maar omdat het een beetje off topic ging start ik even een nieuw topic. Wat ik wou zeggen: het valt me op dat sommige mensen ontzettend snel hun oordeel klaar hebben. Altijd eerst brullen en dan nadenken. Hun kun je nou in godsnaam op internet bekend gaan maken dat Sonja Gademan gemeen is tegen haar eigen paard en kind terwijl je haar niet eens kent?? Of mischien 2 keer hebt gezien, maar hoe kun je daar nou een mening op baseren? Ik denk eerlijkgezegd dat Sonja wel verdomde gek moet zijn op haar paard als je in de paardenbladen hebt gelezen wat voor een geld er voor dat beest is geboden. En toch heeft `m nog. Ik heb ook gelezen dat ie niet een van de makkelijkste paarden is/was maar ze rijdt maar wel mooi de sterren van de hemel met hem! Ik vind het gewoon banketstaaf om mensen op internet belachelijk te gaan maken terwijl je er het fijne niet van weet. (En zelfs al zou je dat weten dan vind ik het nog niet kunnen)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:13

hier heb ik niets meer aan toe te voegen. Het grappige is dat juist de mensen die over het algemeen afgeven op topsport niet alleen op bokt, in het algemeen) geen flauw idee hebben hoe het er werkelijk aantoe gaat op zo'n stal.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:19

Hier ben ik het echt heeeeelemaal mee eens. Ik had vanmiddag geen tijd om te reageren maar ik dacht meteen hetzelfde toen ik dat las!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 23:22

Ook ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Idd als je leest wat voor draak het was, was hij bij heel veel mensen allang weg geweest. Zij heeft toch doorgezet, en hoe!

Navragen is beter dan afvragen.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 23:54

Oke ( was bijna een zelfde topic gestart, maar toch gelaten..) , ik zal hier ff kort reageren:

-ik kon zo gauw niemand vinden die schreef dat sonja gemeen is tegen haar paard en/of kind?

-Ook vond ik niemand die iets schrijft i.d.t.v. dat ze niet gek is met haar paard, op wat voor manier dan ook..?

- Ook wij (o.a. ik, om t bij mezelf te houden..) weten hoe veel ze heeft moeten doormaken met Jup, en dat je dat vast niet doet als je er totaal niets in ziet of geen plezier in hebt

- Ik denk dat jullie niet precies weten wie sonja
( enigszins) beter kent dan uit de bladen, wie niet en hoe intensief, al dan niet..?

Ben het helemaal met je eens, dat je iemand niet achter z'n rug om zwart moet maken, ook/zeker niet op internet. Maar-om weer ff namens mezelf te spreken-, als ik zeg dat ik t niet natuurlijk en prettig vind voor paarden om 22 uur op stal te staan, of het nou mijn Leorna is of Jup, dan meen ik dat ook en dat is puur, enkel en alleen mijn mening!

Ik heb ook niet de doelstelling om iemand hier zwart te maken oid, als dat wel zo over kwam, bij deze!

btw, de mensen die tot nu toe hier schreven, zijn wellicht (fanatieke) wedstrijdruiters?

Nog ff kort over mezelf:
Rijd momenteel hoofdzakelijk recreatief met mijn fjord .. Lovers
Ik heb 1.5 jaar meegelopen en gewerkt bij een
( topsport-) stal; ik heb zelf ook wedstrijden gereden, zodra ik eigen vervoer heb, ga ik dat wellicht weer 'es doen met m'n eigen huidige paardje Lachen ( alleen niet wekelijks) en heb op zich niets tegen wedstrijden of wedstrijdruiters!

Lachen

ps, ook hier: zolang iedereen elkaar in z'n waarde laat en meningen onderbouwt en respecteert, zijn dit soort items best aardige discussie-items
, vind ik.
Als iemand zegt 'ik vind', is dat overigens niet hetzelfde als 'het is zo'. Knipoog
Subtiel verschil -in schrijfstijl in dit geval-

groetjes

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:01

Idd heeft iedereen (recht op) zijn eigen waarheid. En ja ik reed wedstrijden en ga dat ook wel weer doen, maar mijn paard loopt lekker de hele dag buiten, dus ik probeer niet slinks mijn eigen straatje schoon te vegen hoor.

Navragen is beter dan afvragen.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:07

Prima toch? Die van mij ook.
btw, wie veegt er wel z'n eigen straatje schoon, of had dit nergens betrekking op..?

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:10

Nee, ik dacht even dat jij, omdat je vroeg of wij allemaal fanatieke wedstrijdruiters waren, bedoelde dat wij zo reageerden om ons zelf vrij te pleiten.
Sorry als jij het zo niet bedoeld had.

Navragen is beter dan afvragen.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:22

nee, niet zozeer vrij pleiten, ik bedoelde gewoon, dat mensen die fanatiek wedstrijden rijden, er vaak anders over denken dan mensen die dat zelf niet doen, niet altijd, maar is vaak wel zo ( logisch ook wel).
Nogmaals: ik wil best af en toe een wedstrijd rijden, no problemo. maar wel zo, dat mijn paard gewoon buiten kan blijven t grootste deel ( bijv. s nachts op stal en bij erg slecht weer).
Ik hecht best veel waarde aan dingen dicht bij de natuur laten, zo ver mogelijk ( ook als je dus al rijdt wat natuurlijk ook niet echt natuurlijk is, maar zo kun je nog lang doorgaan, ik rijd ook hoor!..).
En weidegang is daar toch wel 1 van.
Dat paard waar ik mee reed, stond ook overdag de heel dag buiten, evt. met deken, en s nachts stond ie op stal. Ging prima.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:31

Wederom helemaal mee eens. Ik moet zeggen dat ik vroeger op Horses 'zat' en daar echt van pure ellende ben weggegaa, zo grof kon het worden. Wat dat betreft werkt het zo toch beter (als je wat gegevens moet achterlaten).
Ik heb me een tijdje geleden ook al zo gestoord aan de kop 'het KWPN doet helemaal niks voor je' oid, met een bericht hoe beroerd het stamboek was omdat ze niet wilden (lees: konden) helpen de identiteit te achterhalen van een paard (vos, veel wit) waarvan niks bekend was die wel een KWPN-brandmerk had. Zo'n stamboek kan dan niks, die mensen hebben misschien toch wel lopen zoeken en dan worden ze zo afgebrand. In het openbaar! Vind ik niet kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:39

Daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
Ik vind dat je op een openbaar forum zulke mensen niet moet gaan afkraken, zulke dingen zijn gewoon 'not done'.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:40

Hoi Madelein, ik wil hier toch nog even op inhaken:
ja, ik ben een fanatieke wedstrijdruiter maar zou dat niet mogen??

Ja, mijn paard gaat gelukkig weer naar zijn eigen stal, waar hij niet het land in komt en ik ben daar zo blij mee ....
Als je het mijn verhaal een beetje gevolgd hebt, heb je kunnen lezen dat mijn paard een echt stalpaard is. Het weiland heeft hem niets dan ellende gebracht, wonden en weven in het land omdat dat zo prettig is???
Niet dus, mijn paard vindt het op stal het fijnst en dat is deze zomer in ieder geval bewezen.
Dus iedereen die zegt dat paarden in het land horen, ja, misschien geldt dat voor recreatiepaarden maar mijn paard voelt zich echt niet fijn in het land ......

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:50

Volgens mij bedoelde ze het anders, nl dat juist wedstrijdruiters het beter zullen begrijpen dan een vrijetijdsruiter...of heb ik het verkeerd gelezen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:08

Okee, ik ben dan degene die dit heeft veroorzaakt.
Ik zal even kort reageren want ik heb geen zin in Bokt! ruzie oid.

A) ik heb Sonja wel van dichtbij meegemaakt, heel dichtbij
B) haar dochtertje nog veel vaker
C) dat ze gek moet zijn op haar paard om hem niet te verkopen. Maar als je al zover bent en je hebt de mogelijkheden en de om nog verder te komen, en je hebt er al zo veel voor getraind en gedaan waarom zou je dan verkopen? En dat ze heeft doorgezet enzo, daar heb ik niks over gezegd dat ze dat niet heeft gedaan hoor.
D) het is niet mijn bedoeling om Sonja zwart te maken
E) misschien heb ik te emotioneel gereageerd en had er verstandiger aan gedaan om het zonder haar naam te doen
F) ik heb bij mijn weten niet afgegeven op de topsport maar op de manier hoe er met sommige paarden wordt om gegaan. Ik zet daar vraagtekens bij. Zelf zou ik ook graag de topsport bereiken, ook al is dat voorlopig niet haalbaar, mijn paard en ik trainen daarom wel 6 keer per week.
G) Ja, ik weet hoe het er op een topsport stal aan toe gaat. Maar ook daar zijn grote verschillen in de omgang met paarden (en mensen)
G) Voor de rest vind ik me helemaal in wat Madelein meldt.

Wat mij betreft is de case closed.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:23

o o ik heb een heleboel gemist geloof ik...............

soms is het beter om te zwijgen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:45

C- ...
Als er er goed geld voor mij paard wordt geboden gaat hij toch echt hoor!
Ik ga geen risico lopen om met een vermogen aan paard op stap te gaan.

Een vriend van me heeft ook zo'n paard, er worden gewoon tonnen geboden als ik hem aan het uitstappen ben.
Ik ga en kan het me niet veroorloven om zo'n paard op stal te hebben.

HEb veel bewondering voor Sonja dat zij dat wel doet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, BimAsSpi, BlueStocking, josien_m_, LisaVH96, mooney, onpaard, XladyX, xVerax en 42 bezoekers