het paard wat het meeste voor je betekend (heeft)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 22:18

Zet hier de foto van de pony/paard die het meeste voor jou (heeft) betekend, Ik ben de jury Vingers aflikken en er zijn 3 winnaar, nr1 , nr2 , nr3. de "awards" krijgen jullie dan te zien Haha! doen jullie mee?1 *LOL*

_________________
<font face="verdana "><font size=3><font color=Magenta>Ik hou van pino ik hou van de zon, ik
loop naar buiten en flikker van `t balkon.
</font size>
</font face>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pino op 2001-08-15 08:19 ]</font>


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:26

[img]../upload/234/lucky_08-04-2001.jpg[/img]
lucky!!!! misschien niet t mooiste plaatje van haar maar ze betekende veel voor me en ze is heel mooi!!!(killian is ook heel lief hoor en Mistral was ook een schat!!!maar...lucky!!!)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:31

Afbeelding

[img]../upload/32/robin.jpg[/img]

Mijn Robin Hood van Graaf Janshof Haha!

_________________
S....N....O...Laat maar.........

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-08-02 17:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-08-02 17:55 ]</font>

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:36

Sorry, alle paardjes waar ik langer dan een paar maanden mee gewerkt heb, zijn belangrijk voor mij, dus ik doe niet mee. Huilen ( sorry Marco, sorry Daisy, sorry Denver, sorry........, sorry.......... enz enz enz Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:53

Voor mij zijn dat er 2: Mijn vorige pony Kyra!
Afbeelding
En de pony die ik nu heb Lovers : Brando!
Afbeelding
(sorry dat de foto's onduidelijk zijn. Kl*te scanner! Haha! Snik: hierdoor kan ik vast niet winnen, want de paardjes zijn niet goed te zien. wheeeh!) Maar goed. Kyra: Zij is heel speciaal voor mij, want zij was mijn eerste eigen pony. Op haar heb ik heel goed leren rijden en heb errug veel met haar bereikt in 1,5 jaar tijd. Ze kon bijna niks. Hard galopperen en buitenrijden en springen was ongeveer het enige. Ik sprong in de les uiteindelijk zo'n meter en ze heeft een keer met mij 1.10/1.20 gesprongen. Dat was in een parcours. Ik kon kiezen: of de normale hindernis op zo'n 70 centimetr of de hoogste hindernis op zo'n 1.10 meter. Daar kreeg je de meeste punten voor. Die nam ik. En foutloos. Ze kan echt geweldig springen. In de dressuur heb ik ook heel wat met haar bereikt. Ze kon amper over de hoefslag lopen toen ik haar net had en na een jaar reed ik onderling L-dressuur met haar. Ik heb met haar 4 officiële dressuurwedstrijden gereden. In het totaal 5 winstpunten. Ik reed de eerste keer al meteen 168 punten. Daarna: 166, 176, 165 punten. Ze was voor mij echt super. Heb veel lol met haar gehad. Helaas werd ik te groot voor haar en moest ik haar verkopen. Gelukkig zie ik haar nog elke dag, want ze is verkocht aan 2 meisjes bij mij op de manege. Daar ben ik heel blij mee.
Nu Brando: Hij is voor mij ook heel erg speciaal. Het is een E-pony van 7 jaar. Hij kan geweldig lopen. Zowel dressuur als springen. Hij redt met vrijspringen de 1.40 meter! Vindt ie fantastisch. Onder het zadel spring ik nu met gemak 1.20meter. Op het gebied van de dressuur liep hij bij zijn vorige eigenaren M1. Toen ik hem net had (nu zo'n 4/5 maanden geleden) ging het met dressuur heel slecht. Hij was gewoon veel te sterk. Af en toe baalde ik echt van hem. Ik had dan gewoon geen zin meer om te rijden. Maar plotseling (nu zo'n paar weken geleden) kregen we het door. Hij gaat nu geweldig. Hij wil nu alles voor me. In het begin was hij heel slecht aan het been, achter absoluut niet actief, niet rond te krijgen en moet je hem nu zien. Hij loopt echt super. Ik heb nu vaak constante aanleuning. Reageert bijna perfect op mijn been. Ik kan ongeveer bijna alles met hem. Laatst was het zo dat ik in draf alleen mijn been maar aan hoefde te leggen of hij strekte al uit. Echt zo'n gaaf gevoel. Ik ben dus heel erg blij met Brando, vooral nadat we nu echt wat bereiken. Daarom is hij voor mij heel erg speciaal!!!!

_________________
Denk altijd positief, ook in slechte perioden!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-08-02 00:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-08-03 22:26 ]</font>


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:10

Afbeelding
Afbeelding

Toy!!!!! (ik mis hem nog steeds ontzettend!) Hij is en blijft gewoon mijn grootste vriend! Hij heeft echt super veel voor mij betekend! Maar helaas is hij niet meer van mij. Wat ik behoorlijk KLOTE vind! Maar ik hou altijd nog van hem en in mijn hart is hij altij bij me!
IK MIS HEM!!!!!!!!!!!!!!!! Verdrietig

_________________
~°~°~Sluit me op in je hart, en verlies de sleutel~°~°~ AND I LOVE RIKI´S SHABRI 4-LIFE!!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shanaia op 2001-08-02 00:13 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shanaia op 2001-08-03 13:12 ]</font>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:38

pluutje!!!heb alleen geen foto!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:33

Woody!
Mijn allerbeste maatje! Natascha maakt op dit moment een tekening van hem, zo gauw die klaar is, zal ik hem hierbij zetten!
Maar Woody moet winnen! Hij is mijn meest dierbaren vriendje....................

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 10:15

Barbiano, soms ben ik zo blij met hem dat ik er tranen van in mijn ogen krijgen. Lovers

[img]../upload/21/barbli.jpg[/img]

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 10:40

op mijn achtste raakte ik helemaal verzot van paarden en pony's en op mijn tiende had ik mijn moeder zover dat ik eindelijk op les mocht.mijn oma was inmiddels overleden en die had mij en mijn broer een x bedrag achtergelaten dat vrij zou komen als we 21 werden.ik heb vanaf mijn tiende jaar geroepen:ik koop daar een pony van.niemand nam mij serieus ik was nog maar een kind.toen ik 21 werd en een baan had was eindelijk de tijd rijp voor mij,ik had inmiddels ookal zoveel geleerd over verantwoordelijkheid en verzorging dat ik ook blij was nu pas mijn eerste pony aan te schaffen.ik was helemaal geinspireerd door team herfst,zij rijden vierspan met welsh A pony's allemaal voskleur.
maar ik wilde graag een jong paardje wat ik zelf helemaal konopvoeden.en ik wilde een pony,want het ging mij om de band die ik met het dier zo hebben en niet of ik erop kon rijden ofzo.dus ik ging op een vroege zaterdag morgen in maart op mijn fiets naar de eerste welshfokker met voskleurige welshen en vroeg of ze nog een jaarling te koop hadden.nee helaas niet meer,ze waren allemaal verkocht,maar ze wisten nog wel een andere fokker en gaven het tel.nr. aan mij.diezelfde middag gebeld en naar die fokker toegegaan en teun was ook mee.we werden door een donkere stal naar acheren gebracht en daar stond in het donker een heel schuw,verwaarloosde en angstige jaarling vos merrie.de fokker vertelde:toen ze net afgespeend was kwam hij in het ziekenhuis terecht en was er niemand die ernaar om keek om haar naar de wei te brengen of wat dan ook.ze kreeg dus alleen wel voer.maar toen ik kwam was ze al 11 maanden oud en heeft dus een halfjaar opgesloten gestaan in die donkere stal,zonder andere pony's helemaal alleen,zonder enig contact met de buitenwereld.mijn eerste gedachte was:wat een lief snoetje!ik vroeg de fokker mij even alleen met haar te laten.ik heb daar een uur gestaan en ze was erg nieuwsgierig maar te bang om zich te durven laten aaien.na een uur durfde ze wel aan ons te snuffelen.ik vroeg aan teun wat isjou gevoel?zijn antwoord was:goed.diezelfde middag besloot ik haar te kopen in die week ging ik haar elke dag bezoeken,en zat soms uren alleen maar bij haar.na drie dagen had ik het halster om en na 7 dagen had ik de stal geregeld en werd ze bij mij thuis gebracht.Afbeelding
dit was die eerste dag dat ze van mij was.
ik heb met heel veel geduld en liefde haar vertrouwen in mij gewonnen,maar andere mensen is ze nog steeds niet vriendelijk tegen,haar vertrouwen in mensen is beschaamd voor het leven.
ik zat uren alleen maar bij haar in de stal,zodat ze leerde dat ik haar geen kwaad deed.ze mocht elke dag met de andere pony's de wei op en al doende leerde ze steeds meer.ik heb haar elke dag verzorgd en liefde gegeven en doe dat nog steeds dagelijks soms wel 2 keer per dag.inmiddels is ze 3 jaar en loopt ze heel netjes en braaf voor de wagen,ik heb haar zo vol vertrouwen opgevoed dat ze een dappere meid is geworden!ze is mijn alles en mijn grootste trots en kan me geen dag zonder haar voorstellen.ze heeft mij iets gebracht waarvan ik dacht dat dat niet kon bestaan:zo'n werkelijke innige band tussen mens en paard waarop je het gezegde:twee handen op 1 buik,kunt toepassen.het is zelfs meer dan dat maar dat weet ik niet in woorden uit te drukken.tinkerbell is een speciaal dier en heeft meer voor mij gedaan dan iets of iemand anders in mijn leven..................


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn grootste liefde :tinkerbell

_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-03 21:34 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 11:19

Mijn lieve knuffelbeer IJsco, die toch echt heel speciaal voor mij geweest is... <br>
Afbeelding

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 11:31

[img]../upload/451/werd.jpg[/img]

WJERDO!!!!!!

Oke, nu met verhaal:
Ik ken Wjerdo eigenlijk maar kort maar nu betekend hij al heel veel voor mij. Ik heb hem pas begin deze zomer leren kennen via de chat van horses.nl. Dankzij de Massy's Wj, Jul en Noompje verzorg ik Wjerdo nu voortaan en ik zie hem denk ik wel elke dag! Dit is de eerste keer dat ik een verzorgpony heb dus ik moet nog veel leren, en springen kan ik voor geen ene meter maar Wjerdo sprong zo over alles heen. Daardoor is mijn zit verbeterd en mijn angst voor hoge hindernissen nu haast helemaal weg, door Wjerdo. Wjerdo hinnikt naar me, loopt me achterna en knalt met zn kop tegen me aan (jaja, het is niet voor niets een ezel *LOL* ) en dit alles vind ik heel fijn. Ik heb van Wjerdo, Lara, Naomi en Janine meer geleerd dan ik ooit in die 6 jaar dat ik op een manege gereden heb. Ik ben helemaal verlieft geworden op mijn liefste ezel van de hele wereld, Wjerdo. Het was echt liefde op het eerste gezicht, die ene keer dat ik als mini-bokt-meeting op bezoek kwam bij WJERDO!
_________________
Wjerdo, je bent zo lieeehieeef!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: paardengek!!! op 2001-08-06 17:38 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: paardengek!!! op 2001-08-06 17:38 ]</font>

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:14

[img]../upload/732/fresia.jpg[/img] [img]../upload/732/fresia2.jpg[/img]
Fresia mijn overleden dravertje,ze maakte me elke dag weer trots als ik bij haar was,ik zal haar nooit vergeten!!! Verdrietig

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:16

[img]../upload/732/fresia3.jpg[/img]
Oei 2x dezelfde foto daarom deze nog van mijn Fresia

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:41

Dit is de pony die het meest voor mij betekend:

KARTEL:
[img]../upload/598/kartel_sgw_tr.jpg[/img]
[img]../upload/598/kartel_ede_bijen.jpg[/img][img]../upload/598/kartel!!!!.jpg[/img]

Hij is echt geweldig!

Het is een KWPN-er, 9 jaar, Z1 dresuur, B springen, B SGW. Vorig jaar ben ik NH kampioen M2 dressuur geweest met hem en NH en nederlands kampioen Z viertal. Dit jaar ben ik reserve kampioen Z1 geworden. *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:57

[img]../upload/523/lester_resized.jpg[/img]

Foto spreekt voor zich,...
Het was geen topper maar wel mijn toppertje...

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:01

Bij mij zijn het 4 pony's!

Misty dit is de pony waar ik op heb leren rijden, helaas is ze weggegaan van de manege, omdat ze kreupel was...(verhaal staat in mijn profiel)

[img]../upload/12/ineke2.jpg[/img]

Dan Bassie, das mijn lievelingsmanegepony

[img]../upload/12/bassie3.jpg[/img]

Shadow

[img]../upload/12/shadow00007.jpg[/img]
[img]../upload/12/shadow00029.jpg[/img]

En als laatste Samier!

[img]../upload/12/samier0005.jpg[/img]
[img]../upload/12/samier0026.jpg[/img]

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:24

[img]../upload/150/sprongmooi1.jpg[/img]

Wil altijd lopen springt alles. 10 wedstrijden springen 12 winstpunten ?? nog meer toe te voegen.

Van een poedersuikerknol een een super knuffel knol (stukje vinger weg). Lovers

[img]../upload/150/dsc00018.jpg[/img]

_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.
afz. Queen of Oneliners

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-08-02 14:24 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-08-02 16:16 ]</font>

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:25

Is niet moeilijk:Spot natuurlijk! ze doet altijd haar best voor me, soms zelfs te veel, en vindt het heerlijk om uren te staan tutten, hoe meer je aan haar zit hoe beter. Ze heeft nog nooit (expres) een stap verkeerd gedaan. Het is gewoon een superbeest, mijn allerbeste vriendin bij wie ik altijd terecht kan. Zoals iemand hierboven ook zei: soms krijg ik gewon tranen in me ogen omdat ik zo blij ben met haar... Lovers Lovers Pling
[img]../upload/408/spothoofd.jpg[/img]
[img]../upload/408/m+srechtsgalop.jpg[/img]
[img]../upload/408/spotweiboekelo.jpg[/img]
[img]../upload/408/spotboekelo.gif[/img]
[img]../upload/408/goedespot.jpg[/img]
[img]../upload/408/sbrutaal.jpg[/img]

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:30

Voor mij is dat Karin... Lovers
Op haar 4e kwam ze op de manege, waar ze 23 (!) jaar gewerkt heeft. Vooral voor de gehandicapten was ze onmisbaar, omdat ze altijd rustig bleef. Soms zaten er mensen op van over de 100 kilo, maar Karin droeg ze dapper.
Sinds 9 jaar is het mijn lievelingspony. Ik heb op haar leren rijden.
2 jaar geleden heb ik haar gekocht, zodat ze lekker in de wei van haar oude dag kan genieten.

[img]../upload/299/karin_bloemen.jpg[/img]

[img]../upload/299/karins_koppie.jpg[/img]

[img]../upload/299/karin_poseert.jpg[/img]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maaike van de vis op 2001-08-03 12:39 ]</font>

littleroosie

Berichten: 6060
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:36

En chess natuurlijk:
[img]../upload/532/chess1.jpg[/img]
en
[img]../upload/532/chessenikke.jpg[/img]
en de laatse
[img]../upload/532/chess2.jpg[/img]

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 16:06

Trammelant,
[img]../upload/39/trammelant1.jpg[/img]

[img]../upload/39/trammelant2.jpg[/img]

voor mijn verhaal over hem zie hier. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 2&forum=10 <br>
Maar in het kort, in 1980 als 3 jarige gekocht en ingereden, zelf op hem gaan rijden toen ik 12 en hij 5 was. <br>
Wedstrijden gereden (M springen, Z dressuur, L SGW) tot 1993 <br>
en nu nog steeds een geweldig leerpaard en de koning van de stal.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-08-02 16:14 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 16:32

Tja, Pinky natuurlijk!
Ineens werd hij geboren. Zo klein en onschuldig. Zo'n mooi, lief, teder bruin veulentje wat daar in de wei rondhuppelde, ik was metteen verliefd.
Iedere minuut dat ik vrij had zat ik bij Pinky. Ookal was het 45 min heen en 45 min terug fietensen, dar interesseerde me niets. Uren hebben we gewandeld, genuffelt en gewoon lekker bij elkaar geweest. Zelfs was je een keer zo moe dat je ging ligen en ik je hoofje op mn been legde... Zo hebben we samen uren gezete, heerlijk.
Bij jou voelde ik me echt thuis. Jij was de eerste pony waar ik ECHT van hield.
Na 11 maanden wilde iemand een einde aan onze vrienschap maken, je moest plots verkocht worden.
Ik heb alles op alles gezet en voor je gevochten. En gekregen wat ik wou : JOU!
Alles wat je kan heb ik je zelf geleerd. Je bent zo lief, en probeert alles te doen om te zorgen dat ik trots op je kan zijn. Echt geweldig!!!
Nu heb ik je ruim een jaar en kan ik echt niet meer zonder je. Geen 1 pony zal mij zo diep raken als jij hebt gedaan...

Ik denk dat dit stukje wel genoeg beschrijft wat Pink en ik meegemaakt hebben en hoeveel ik om hem geef... Hieronder zijn fotootjes...

[img]../upload/213/pinkyliefies.jpg[/img]
[img]../upload/213/pinkk.jpg[/img]
[img]../upload/213/pinkylief.jpg[/img]

Groetjes KIm

_________________
<FONT COLOR="deeppink">Lieve Pinky, dat het zover zou komen...
Had ik alleen maar kunnen dromen!
</FONT COLOR="deeppink">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pinky_girl op 2001-08-07 18:55 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 16:40

Nou nu pinky erbij staat win ik niet hoor Huilen .

Please haal hem wel Pinky is veeeeeels te lief namelijk Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 17:32

Billy natuurlijk, mijn eigen paard.
Ik heb altijd willen rijden, maar mijn ouders wilden het niet. Frusty Ik was al 16 toen ik begon Boos! Maar uiteindelijk heb ik Bill gekocht, het was voor mij mijn droom die uitkwam. Haha! Haha! Haha!
Een paar jaar geleden is hij erg ziek geweest, ik heb hem bijna moeten laten afmaken, Huilen maar hij heeft het gered. Als hij nu vervelend is ben ik alleen maar blij dat hij er weer helemaal is: Mijn Wonder op 4 benen!!! Lovers


[img]../upload/823/schrikt_van_festa_2.jpg[/img]

Goedgekeurd onderschrift :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers