Hebben jullie dit ook weleens?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 14:21

Dat mensen omtzettend op jeneer kijken? Omdat je een paard zonder papieren hebt of omdat je geen wedstrijden rijd?
Soms voel ik me heel erg aangevallen als mensen maar weer eens commentaar geven of een snijdende opmerking. Waarom ben je toch met dat paard, koop toch een echte!
Of mensen die denken alles beter te weten en denken dat ik geen verstand van paarden heb ofzo.... Soms wordt ik daar weleens een beetje verdrietig van en soms dus echt PISSIG!!

Maar goed, dan zucht ik maar weer eens diep, bedenk hoe fijn ik het heb met mijn paardje en hoeveel ik van haar houd. Ik bedenk dat maar dat deze mensen niet echt van hun paard houden ofzo.
Hebben jullie dat ook weleens?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 14:49

Niet alleen ik en jij hebben er last van, wij gaan altijd met een groep van de manege op uitwedstrijd -> heel gezellig. Maar als je daar dan met "jouw" (manege)paardje rijd wordt er onwijs op je neer gekeken. Ik trek me er niets van aan, maar ik zou ook wel eens gewoon leuke contacten op willen doen. Maar aan de andere kant bekijken we het met zijn allen zo...we hebben elkaar en dat is gezellig.
Misschien zijn ze wel jaloers omdat sommigen van onze manegeknollen (zonder papieren) hun "bloed"paarden eruitlopen.
Als je het met je (wel of niet eigen) paardje maar goed hebt.
Succes, groetjes Petra

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 14:55

Ic
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 15:07

Ik heb er geen last van, misschien dat ze wel roddelen (al is het niet over het feit dat Pablo ook maar een uitprobeersel is, zonder papieren en dat het dekgeld van zijn vader een kratje bier was, mensen roddelen over het algemeen toch wel ergens over) maar daar maak ik me echt niet meer druk over. Alsof het ene paard beter is dan het andere, wat doet dat er toe? En of je nou wel of niet wedstrijden rijdt, so what?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-03-14 14:09 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 15:20

Ken het heel goed ja. Mensen snappen niet waarom ik mijn paard niet weg doe. Oke ik ben dan wel Z met haar, maar waarom koop ik niet een beter paard waar ik veel verder mee kan komen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 15:33

Waarom je haar niet verkoopt? Omdat het geen fiets is die je zo weg doet. Het is een levend wezen waar wij verantwoordelijk voor zijn. Ook al kan je er een goed tehuis voor vinden het is alsof je een gezinslid verkoopt als je je paard verkoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 15:55

Nou en of!
1. Ik heb "maar" een Fjord. "Waarom koop je geen ECHT PAARD?"
2. Wat moet een volwassene eigenlijk met een ponnie??????
3. Ach gossie ze rijdt western, kon het zeker niet redden in de dressuur........

En weet je? BOEIT ME NIKS! Ik geniet elke dag met volle teugen van m'n meissie, heb lol in het rijden en die dressuurwedstrijden daar veeg ik ook m'n r*** mee af. Die tijd heb ik wel gehad! Wie wedstrijden wil rijden: Prima. Wie een grote knol wil ipv een kleine knol: Prima. Al trek je je knol een tutu aan en kan 'ie prachtige kunstjes, ik vind het prima.
Alleen: Laat een ander ook in z'n waarde......

Sonja.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 16:25

Jaaaa! Ik doe Toon een tutu aan, goed idee sonja! Titatoon met een tutu!!! Grinnik...

Heb ook last gehad van vooroordelen: "heeft toon in de MANEGE gelopen???" Eh, ja. "In de MANEGE???" Jaha! "Als MANEGEPAARD???", JA NOU EN???? "Laat je hem wel keuren???", Ja, dat doe ik inderdaad. "OOk op de foto laten zetten hoor, hij is vast niet goed dat ze hem nu wel aan jou willen verkopen voor een normale prijs!" Nee, ik ken hem al zes jaar, hij heeft nooit wat gemankeerd (geen dag ziek of kreupel), dus ik zet hem niet op de foto. "Nou, dan kun je wachten op problemen!!" De problemen zijn er dus niet, behalve de hoefkraakbeenverbening die ik al wist.

Zucht. dit werd gezegd door iemand die anderen adviseert bij het kopen van paarden. De paarden waarbij zij "geholpen" heeft bij aankoop zijn: bij buitenritten zo gek als een deur, bij periodes gewoon niet te rijden, diverse mensen liggen er regelmatig af en een dagje rust geeft kermis!

Okee, Toon is een MANEGEPAARD geweest, maar ik kan naar buiten met een lange teugel terwijl toon alleen maar binnenbakken gezien heeft en gerust wel wat engs ziet, maar zeer hanteerbaar blijft. Een dagje rust maakt niet uit, twee daagjes ook niet. Hij is de goedheid zelf, mankeert nooit wat (o jee wat zeg ik nu, dat is de duivel verzoeken!) en is gewoon helemaal mijn paard!

Misschien moet ik hem inderdaad een tutu aantrekken, hebben ze tenminste echt wat om over te lachen!!

Maar over het algemeen is iedereen erg gecharmeerd van Toon en dat doet me die rare opmerkingen van in het begin wel vergeten!

Groetjes Mieke (ga ff een tutu halen)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 17:10

ik heb er ook last van. bij mij op de club hebben ze bijna allemaal van die sjieke gevallen die super moeten presteren en als ze dat niet doen zijn het poedersuikerbokken. omdat ik met een tinker rij kijken ze er nogal op neer. maar met springen is ie vaak beter dan die DE paarden. enne wee hadden opening van onze binnenbak dus voerden show op. al die sjieke paarden op hol door het licht en geluid (terwijl ze nog geoefend hebben erop) ik kon niet oefenen door omstandigheden en mooi wel dat crosby stokstijf stil op zijn plaats stond en geen stap verkeerd zette. dat terwijl er ook nog eens een zeer hengstige merrie naast hem stond (hij is goedgekeurd dekhengst) hij gaf geen kik. geef mij dan maar een koudbloed en niet zo'n heethoofd.

enne wedstijden rijden met een tinker kan volgens hun al helemaal niet. een oudklasgenootje van me is ook zo iemand. toen ze hoorde dat ik een tinkerveulen had gekocht had ze gezegd Dromenij een veulen?? een tinker??. naja net alsof ik geen paard mag kopen. ppppffffff dat wijf is zo verwend denkt ook dat ze heel goed is maar kan niet rijden.
_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-03-14 16:13 ]</font>

Gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 17:28

Citaat:
Op 2001-03-14 15:25, schreef Mieke:
Heb ook last gehad van vooroordelen: "heeft toon in de MANEGE gelopen???" Eh, ja. "In de MANEGE???" Jaha! "Als MANEGEPAARD???"


Haha, laat maar kletsen, een manegepaard heeft ervaring, is over het algemeen veel betrouwbaarder en kan tegen een stootje omdat er geen mietje van gemaakt is. Bovendien is het toch fantastisch dat een manegepaard op een gegeven moment een "eigen baasje" krijgt die 'm lekker tot op z'n botjes kan verwennen? Dat VERDIENT elk manegepaard, na een tijdje al z'n trouwe rondjes gelopen te hebben.
Ik vind het juist SUPER dat je een ex-manegepaard hebt (was onze Jordy ook en Leonardo was ook een soort van manegepaard) !
Groetjes enne, mogen we een foto zien als 'ie z'n tutu aanheeft? *LOL* Sonja.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 17:41

Laat ze maar kletsen ik sta op een stalling met heel veeeell paarden in pension. Ik begin al een aardige dikke huid te krijgen.

Mijn paard zijn straat houdt hij scheef (zijn rug is helemaal goed de dierenarts vond zijn rug juist heel erg los) is boos op stal en als je te dicht komt valt hij aan (staat achter tralies hoor, een been is niet ze lekker aktief. MAAR HET MAAKT NIET UIT HET IS MIJN PAARD en ik hou van hem. Hij springt makkelijk L dus ik lach de rest meestal uit met springen op hun mooie duuuuurrrreeee paarden. hihihihi.

Zo dit moest ik even kwijt. Mayo heeft hem gereden en die heeft genoten en dat is voor mij belangrijk.

En een Fjord vindt in geweldig en als je daar landelijk me rijdt vindt ik het helemaal geweldig om te zien. Weer een wat anders dan die KWPNers.

gr Pris

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:09

Ik heb juist het omgekeerde meegemaakt. Wat moet een B-manegemeisje met een Aramzoon. GAat nooit goed enzo.. Ook om niet geod van te worden. Of: je bent pas 12, wat denk je met zo'n dier te doen. Alsof Joop met zn 3jaartjes te goed voor mij was. Je flikkert er toch wel 3x per jaar minstens af. En dan? Klim ik er toch weer op ofzo? En nu zeggen diezelfd mensen (weer achter mijn rug om) dat hij wel erg mooi loopt, 'n goede basis heeft enzo. En of ik niet gelijk Hercules wil leren lopen. Nee! Ik doe Vollie al. Daarover hebben we tot nog toe geen gezeik gehad, vond iedereen juist tof, en Drug zegt niet zo heel veel geloof ik, alleen maar Kossack, goh geweldig. Ik kan daar niet tegen, dat je paard niet goed genoeg is, of dat je zelf niet geod genoeg bent. Wat maakt dat uit? Als ik het niet erg vind om continu zand te happen (wat overigens wel mee valt) en dat beest gewoon leuk vind, moet ik het toch HELEMAAL zelf weten. En nu is het dus vreselijk zonde dat hij nooit wedstrijden gelopen heeft, dattie hoefkatrol heeft (rara hoe komt dat enzo), dattie blahblahblah... Echt om niet goed van te worden, ik mag lekker zelf weten of ik wel of geen wedstrijden rijd, of ik dat gespring en gedressuur leuk vind of niet. En of ik dat beest leuk vind om wattie is of niet. Het gaat mij dus helemaal niet om dat Aram ofzo, voor mijn part was het piet snot, vinnut beest gewoon leuk. Dat papiertje is een bijkomstigheid. Wat mijn voorouders deden of doen heeft toch NIETS met mij te maken? Alleen geloven niet zo heel veel mensen dat...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:59

Laten kletsen die lui, je er overheen zetten en doen wat je zelf leuk vind. Ik rij vaak met een kennis en die heeft een Fries, als we mensen tegen komen, zeggen 9 van de 10, oh wat is die zwarte mooi! Oh ja, maar die andere is ook wel leuk hoor (ik heb een donkerbruine KWPN merrie met erg veel wit (neus, 4 benen, buik). Het gaat mij erom dat ik plezier heb, en als mijn paardje dat ook heeft dan is dat toch het belangrijkste!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 19:01

Tuurlijk ken ik dat ik heb een GRONINGER!!!!
meer hoef ik niet te zeggen toch??
Omdat ik Lot goed aan het lopen heb zien de afkraakwijzen afgezakt maar nou heb je de rest: ik was bezig met mijn proef en er was een meisje met een haflinger en iemand met een zware appalosa (wel lichter gebouwd dan lottie) naast elkaar aan het stappen Janneke ving hun gesprek op :Kijk dat vind ik nou zo banketstaaf he alle prijzen weg halen terwijl je makkelijk in de M kunt (had toen maar 7 wp en nog nooit verder dan L geweest met een jong paard van 4 dus mag geen M!!!)Dat koopt gewoon een paard van 40.000 piek dan maken wij toch geen kans meer met onze gewone paardjes??

Zoinder dat zij het wisten was dat zo'n mooi compliment voor mij...
die knol van 40.000 piek hebben we gekocht voor 2500 piek omdat het 'maar' een groninger is sinds een jaar zijn ze in opkomst maar daarvoor was de groninger iets besmettelijks ofzo ik kan je duizende voorbeelden noemen mensen die niet met je buiten willen rijden etc. zelf een keertje bij de jury geroepen die mij vertelde dat ik beter kon stoppen met dressuurrijden en dat zo'n paard voor de ploeg thuis hoorde! is nog een rel geweest ik (12) in tranen en mijn vader woest op dat zeikwijf..
achteraf hadden we een klacht naar de knf moeten sturen want al kom ik met een belg dan nog moet ik dat zelf weten verder ben ik ook helemaal met Sonja eens laat iedereen in zijn waarde met als toevoeging zolang het maar eerlijk gebeurd!!!*grijnz* dat Meike Toon in een tutu heist prima maar als Toon dat niet wil en ze 'm erin slaat vind ik dat niet kunnen en heb ik een boel commentaar!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 19:33

of ik dat weleens heb? Dat heb ik zo ongeveer elke keer dat ik ga rijden. Bwah, wat moet je nou met een pluizebol op pootjes? (haha, gwen noemt haar ook altijd pluizebol, maar dan op de leuke manier)
Of: Kop toch eens een echt paard, ge eens wedstrijden rijden, etc. etc.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 20:15

Blij dat jullie hier ook weleens last van hebben. Meestal kanik het goed hebben, ik weet tenslotte zelf wat ik aan mijn paard heb! En hou heel veel van haar! Eat that!

Maar soms... soms zit het me zo dwars. Een bepaald persoon, rijd op een fries en kan netjes rijden, wint dus ook het een en ander.
Denkt dan opeens zoveel beter te zijn als mij, terwijl ze geen reet verstand er van heeft!!!! Doet veel dingen verkeerd en onverantwoord.
Ook isolda is een "probeersel" en het dekgeld koste ons een rollade en een bosje bloemen. Tsja, nou ja....

Maar toch blij te horen dat iedereen dat eigelijk wel heeft. Soms denkik weleens dak paranoia ben. Dat ik denk dat iedereen me aanvalt om mijn paardje.. hihi

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 21:41

volgens mij heeft iedereen dat wel er zijn altijd mensen die of Jaloers zijn en je daarom afkraken of zichzelf zoveel beter vinden (zegt al genoeg *barf*) of die denken dat ze zelf veel meer verstand hebben van die dingen neem Anky als ze een 'slechte' proef rijd roept iedereen zag je dat ze maakte die en die fout maar 90% van diegene die er commentaar over hebben kunnen zelf amper een Z proef rijden laat staan dat ze ooit op de spelen komen te rijden.De beste ruiters staan langs de kant van de bak he!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 22:39

Op de manege waar ik eerst reed keken sommige mensen op je neer als je geen eigen paard had. Misselijk
Ondertussen heb ik een paard gekocht en sta nu bij een privéstal en daar is iedereen gelijk. De "prestaties" liggen uit elkaar, maar iedereen helpt elkaar. En ook als je zelf niet "hoog" rijdt of geen wedstrijden rijdt kun je anderen toch nog advies geven en er wordt naar je geluisterd.
Maar het ligt maar net aan de mensen die er bij je op stal staan, soms zit het mee soms zit het tegen..

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 22:49

oh, maar ik heb ook weleens 'commentaar' op goede , bekende ruiters hoor geef rustig mijn mening over een grand prix proef..probeer ook zoveel mogelikj te kijken en leren op hoog niveau, zonder dat ik zelf nog ' serieus' dressuur rijd.
(heb nooit officieel Z of ook maar M gereden..).
Vind dat ook niet zo heel veel zeggen, moet ik eerlijk zeggen. Ik ken 'recreatieve ruiters ( of mensen die niet oficieel starten) die ik beter vind zitten en rijden dan sommige Z ruiters..
Mijn doel is wel om ooit nog minimaal in de z te komen, maar weet niet of dat ooit gebeurd (paard, tijd, mogelijkheden, geld..).
En hebben jullie goede trainers als Jo Willems of Sjef Janssen weleens te paard gezien?
Zij zouden waarschijnlijk nog geen 65% halen in een grandprix, maar kunnen wel andere combinaties zover krijgen om dik boven de 70 % te scoren..
da's mijn mening.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 23:00

He Madelein! Je hebt gelijk hoor!
Maar dat je iemand die je redelijk goed kent, niet zou groeten omdat die een eenvoudig paard heeft?? (En das niet mijn paranoia)
En van commentaar/ kritiek kan je soms veel leren. Maar soms is het ongegrond en wordt het ook nog op een ***manier aangedragen....
Ik geloof dak dan best een beetje snel aangebrand ben.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 23:17

ja, daar ben ik soms ook iets te gevoelig voor, de manier waarop iets gezegd wordt. Ik weet ook wel, mijn paardje is niet perfect, ik maak ook fouten, etc. maar diegenen die mij daarop wijzen ( waar ik op zich geen moeite mee heb) moeten zichzelf niet beter voor willen doen dan ze zijn en ze moeten dus ook niet op een banketstaaf,-zelf-kritiekloze manier brengen..
een beetje kritisch kijken naar anderen maar VOORAL JEZELF kan geen kwaad..
Als ik iets zie wat voor verbetering vatbaar is, dan reageren sommige mensen daar op, alsof hun paard eigenlijk perfect is, terwijl ze wel klaarstaan met de kritiek voor anderen, tja..
Ik heb met de tijd geleerd ( ben nog lerende hoor!) me daar niet te druk over te maken en boven bep. gedrag te staan; ik ga me niet 'verlagen' tot het gedrag dat anderen soms vertonen..Als ik op al dat soort dingen in moet gaan, kan ik wel aan de gang blijven en ik hoef me tegen niemand te verontschuldigen dat k 'maar en fjord' heb, de laatste niet vaak rijd, etc. etc..
( op dit gebied moet ik nog steeds veel leren hoor haha, maar ik moet zeggen dat mijn studie een heel ander persoon, 'sterker' zeg maar, van me gemaakt heeft!)

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 23:34

nee ik!!
ik heb een kreupel paard gekocht, zonder te laten keuren en zonder er ook maar 1 keer op te hebben gezeten!!!
kun je nagaan hoe ze toendertijds over mijn aankoop dachten??!!
maar ondertussen loopt ie (wel na een operatie) de sterren van de hemel!! gnagna.
hij kwam bij ons op stal als 2,5 jarige, recht uit de wei geplukt en hardstikke groen.
mijn baas heeft hem laten keuren, alleen 1tjes en 2tjes,konden nog geen buigproef doen zo groen, maar wel goedgekeurd.
toen wassie al mijn favoriet!!
zadelmak gemaakt en toen werdt ie geschopt door een ander paard.elleboogbreuk!.
wat nu??? niet meer voor de sport?!
dan maar naar de slager.
echt niet dus!!!nou issie van mij en hij loopt als nooit tevoren.
ik zal hem ook nooooooit wegdoen!!!
ok hij heeft wel supergoede papieren toevallig(maar daar ging het mij niet om)
toedeledoki
gillian

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 01:56

hweej Sonja. Ik ken het gevoel. Op julius reed ik wel mee. Mar telde niet echt mee. Toen ie overleed vertelde dat vrouwtje de dag erop zowat, tegen me. zo nu kun je een echt paard kopen.

het was maar een pony en pony's kunnen niet presteren. nou en. Net of dat zo belangrijk is. Ik moest ook kiezen tussen dresuur en springen want dan kon niet samen en niet al te vaak naar buiten. verder niet zonder zadel rijden wat ik was niet als indiaan geboren.

Och ik heb zoveel verhalen. maar gelukkig ook een hele boel goede. ik ben en blijf nu eenmaal een ponymeisje en daar ben ik trots op!

Heike

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 09:34

Pff, dat vind ik dus echt stom als mensen zo negatief over pony's doen. Ik heb met onze oude pony (1.38, overbouwd, met gespleten kruis) bij de NBVR gestart bij de paarden omdat ik de 18 was gepasseerd en ik heb met haar vanaf de L (helaas heb ik geen m meer kunnen starten want net toen ik over wilde gaan kreeg ze een peesblesure en toen is ze nooit mee beter geworden omdat toen ook hoefkatrol in een vergevorderd stadium aan het licht kwam, nooit een dag kreupel maar vanaf dat moment bijna geen dag meer zuiver) altijd prijs gereden, vaak iig 1 proef eerste, dus ik geloof niet dat iemand toen daar nog commentaar op durfde te hebben. En als ze dan toch vroegen waarom ik niet op een paard reed zei ik dat ik Odesse toch had dus waarom zou ik een paard moeten hebben.
Bij ons reed trouwens ook een mevrouw op een haflinger in het m2. En dan nog, als je op een pony wil rijden dan moet je dat toch helemaal zelf rijden. Je gaat toch ook niet tegen hun zeuren waarom ze niet in de nieuwste bmw cabrio de luxe rijden maar in een Volvo? (ik heb niks tegen beide auto's, het is maar een voorbeeld) Dat is toch je eigen keuze. net zoals wat je doet, mennen buitenrijden, wedstrijden, alles,iedereen heeft zijn eigen smaak en dat is wel leuk.
Mijn moeder zit er over te denken om in het winterseizoen te beginnen met starten, ze had gezworen nooit meer wedstrijden te gaan rijden omdat ze altijd zo zenuwachtig was maar nu gaat Hansje zo goed lopen dat ze er wel zin in heeft. Ik denk dat Hansel geen problemen zal hebben met de B en ook verder zal komen. Zeker niet als mams een beetje netjes zit. Ik ben wel benieuwd hoe er op gereageerd gaat worden met wedstrijden want mijn mams is eigenlijk een klein propje (1.54 en vrij stevig, 54 jaar) en haar Hansel is een 13-jarige fjordenmerrie van 1.42m. Maar ik vind het ook wel stoer dat mijn mams dat durft. Ik ga wel een dagje naar Enschede om haar te supporteren als ze inderdaad gaat starten. Nu krijgt ze trouwens alleen maar positieve reacties want ze vormen een heel leuk duo, ze zien er helemaal niet klein uit terwijl ze dat alletwee wel zijn.
Even kijken of het me lukt om een fotootje van ze hier neer te zetten
Afbeelding

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 11:56

Tja, ik ken ook een aantal van die grieten die neerbuigend doen naar paarden met mindere afstamming of mindere bewegingen. Dat zijn dochters van rijke ouders die gewoon een Z-paard van dertigduizend gulden voor hun dochter kopen. Nou wil ik niet zeggen dat ze het daarmee makkelijk hebben, want eigenlijk is het natuurlijk heel goed om zo'n leerpaard te krijgen en het is gerust net zo moeilijk om naar Z te rijden als met een minder ervaren paard.

Maar ik vind niet dat ze dan op mij neer moeten kijken omdat ik niet van plan ben om zo'n bedrag voor een paard neer te leggen. Tuurlijk kan ik naar de bank gaan en een lening sluiten en zo'n superknol kopen, maar die is waarschijnlijk net zo lief of minder dan mijn eigen Toontje.

Trouwens toen in nog een engelse volbloed had verklaarde iedereen me ook voor gek: wat moet je met zo'n hert? En mijn vorige paard (wel kwpn) had een te groot hoofd, dat kon natuurlijk ook niet!

Past ook niet in het standaard KWPN hokje.

Ach, leven en laten leven, en Kim: Toon wou zijn tutu niet aan, maar ik hem hem niet geslagen hoor!Grinnik!!

Toedeloe! Mieke


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bambelien, ComscoreBot, Dewii, DWitzel, E_C, Esmee_RS, Ginny135, Iloveiswan, Jade91, Jeska2, Knollboll, Loreke2, Margot1001, Merileth, Sanet, Westerntrail en 168 bezoekers