[NH] hulp op stal bij trailerladen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

[NH] hulp op stal bij trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 14:33

Hallo allemaal,

heeft een van jullie misschien ervaring met hulp van een NH-trainer bij het trailerladen? Ik zoek iemand die op stal wil komen; waarschijnlijk wel een aantal dagen achter elkaar... Schijnheilig om mij en mijn paard hierbij te helpen.

Ik woon in de bollenstreek, dus iemand die een beetje in de buurt woont is wel praktisch, denk ik... Knipoog

Alvast bedankt voor de reakties..

Toedeloet
DianaL

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:13

Ik heb hulp (gehad, ik denk dat ik het nu zelf red) bij het trailer laden, door mensen van Terra Natura, die komen aan huis. Telefoonnummer 038-466 2670.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:19

hoezo NH?

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 14:15

Hoi,

Rocco; dankje wel ik zal ze zeker bellen !

Vamp; ik wil graag een paardvriendelijke, natuurlijke manier zoeken om mijn paard zonder 'dwang' te laden en vervoeren. Ervaring heeft mij geleerd, dat niet iedereen deze methode hanteert... Knipoog
een andere kreet dan NH kon ik ff niet bedenken. Schijnheilig

Toedeloet
DianaL

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:22

Mijn manier is ook zonder dwang te laden en te vervoeren.....
kun je ook heel makkelijk zelf doen.

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:50

Oh ja orri hoe doe jij dat dan? Of heb je gewoon een makkelijk paardje?
Mijn vriendin heeft erg problemen met het trailerladen en wij zoeken er ook een oplossing voor. Bij dat paard lukt het niet met snoepjes lief vragen etc, maar we houden ook niet van geweld, hoe los jij dat dan op orri?

groetjes Rachel
ps; diana nog veel succes met oefenen

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 17:44

Haa allemaal,

Nog ff terugkomend op Terra Natura ; Rocco; heb jij misschien de cursus communicatie met paarden gevolgd ? Is dit nuttig ?
Of ben je thuis geholpen.?

Orrie; natuuuuurlijk heb ik deze vriendelijke methode al getracht uit te voeren... zoals vele andere methodes...
Maar ik heb nu definitief besloten om ZONDER gedoe mijn paard te willen vertellen dat ie erin moet... Schijnheilig
Gelukkig is hij niet doodsbang, want hij is al weer 3x de trailer ingelopen. Naar aanleiding van bix en wortelen, dat helaas wel...Hij heeft schijnbaar geen goeie assosiaties met de trailer of het vervoer en laat zich absoluut niet dwingen. Niet goedschiks en ook niet kwaadschiks.

Maar het is nu nog steeds zijn beslissing ipv de mijne. En DAT wil ik graag anders... Knipoog

Toedeloet
DianaL

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:11

Mijn paardje laadde ook heel moeilijk. Duurde gerust anderhalf uur met vier man sterk... Ik, en hij natuurlijk ook, was hier niet blij mee.... Oefenen met snoepjes werkt niet, oefenen met een zweep ook niet.
Ik ben begonnen via de methode van Pat Parelli en nu gaat het stukken beter. We zijn er nog niet. Maar vandaag was hij binnen tien minuutjes geladen ZONDER stress..
Kijk anders eens hier, er staat was nederlandse uitleg over deze methode:
http://come.to/veldman
Op www.parelli.nl is meer over de hele methode te vinden.

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:23

Als je nog steeds problemen hebt met trailerladen moet je eens kijken op www.dreamstables.nl. Zij komen aan huis, waar je ook woont. En met hun hulp lukt het altijd.
Heel veel succes!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:28

ik kan je wel helpen.
heb al div. bokkers geholpen.
pb me maar even.

op rustige en vertrouwde manier, zonder dwang!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:46

Over de mensen van dreamstables, zijn zij bij jou geweest en wat zijn je ervaringen? En voor naiada, kun je uitleggen wat je precies doet, ben nml. erg benieuwd!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:15

moet ff kwijt dat ik het erg goed van je vind dat je het op een goede vriendelijke manier wilt gaan doen. Ben met de mijne ook bezig.
Veel geduld en tel er rustig maar een dag vooruit.

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 23:25

Halloo allemaal,

ff updeetje ;

Dreamstables heb ik gesproken; klinkt heel goed. En die garantie geeft ook een goed gevoel. Je paard gaat daar 2 weken in training en jijzelf ook een deel. Knipoog
Ik ga zeker een kijkje nemen !

Ook Terra Natura vond ik goed klinken. Enige nadeel is dat je dan zelf eerst op cursus moet en dat ze dan wel thuis komen om jou en je paard instructies te geven. Maar dat gebeurt dan maar een paar dagen achtereen, waardoor ik weer twijfel of dat dan wel bevestigd genoeg is... Verward
twijfeltwijfeltwijfel...

DianaL

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 02:33

Als je paard erg braaf is maar niet in de trailer wil kan je het volgende proberen. Het werkte bij onze Terra iig Haha!

Trek een vest aan als je begint...........
Trek het vest uit als je paard niet in de trailer wil. Bind het vest om zijn of haar hoofd, zodat ze niks meer ziet. Een begeleider aan de voorkant, en de ander duwt hem gewoon de trailer in Haha!
Met Terra werkte het perfect nadat we een uur vanalles geprobeerd hadden!!!!!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:11

ja maar dan kiest het diertje er zelf niet voor. vind ik geen goede oplossing.

een paardagen is meestal genoeg hoor dan kan je de rest meestal wel zelf, maar goed je moet dat kiezen wat het beste bij je past.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:52

Ik kan terra-natura zeker aan raden, ook de cursus communiceren met paarden. Naast de cursus heeft Tessa(Rocco) ook hulp thuis gehad dit was niet alleen voor trailer laden maar voor heel het gedrag van Rocco. Hij bokte overal om en altijd, hij had af en toe goede dagen maar vanuit het niets begon hij dan weer te bokken, vanaf het moment dat Tessa met terra-natura is begonnen gaat het zoveel beter hij heeft nog 1x gebokt en dat voor een pony waar eerst Tess zo ongeveer 4x in de week naast lag. Voor de rest is hij in de omgang ook veel verandert, hij is echt veel liever geworden, maar ook vrolijker.

Wat ik o.a. zo goed vind aan terra-natura is dat ze niet een oplossing voor het probleem proberen te vinden maar de oorzaak van het probleem en dat aanpakken. Als je een heel gevoelig paard heb, zoals Tessa en ik beiden hebben, kan het zijn dat jij misschien net wat verkeerd doet qua lichaamshouding en hij daardoor niet gaat.
Maar ook zijn de paarden erg bang voor de trailer en is er geen orzaak behalve de angst van het paard dan kunnen ze je bij terra-natura je echt helpen.

Na de cursus communiceren met paarden waren Tess en ik zo enthousiast dat we ons ook hebben ingeschreven voor de cursus natuurlijk en bewust paardrijden.

Dus ik kan je zeker terra-nutaura aanraden, wij zijn er gewoon erg enthousiast over.

groetjes Lianne

p.s. je kunt me ook altijd pben als je nog wat wil weten.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:03

Mijn jonge merrie is ook niet zo makkelijk te laden en vorig jaar op de keuring hebben we uiteindelijk maar een jas over haar hoofd gedaan. (toen stonden we al wel 1,5 uur en niets hielp...Verdrietig )

Ik ben sinds gisteren weer aan het oefenen, omdat ik binnenkort naar de veearts moet om haar op te laten voelen en dan heb ik niet zo heel veel speling(moet ze echt binnen een half uur staan)...
Toen we haar naar de hengst gingen brengen stond ze met tien minuten en met ophalen ook zoiets. Ze is niet bang, maar draait gewoon van de klep af...Knipoog

Een longeerlijntje wil dan nog weleens wonderen doen Haha! gisteren met oefenen stond ze trouwens twee keer in iets langer dan een half uur.
De tweede keer heb ik haar trouwens wel achter mijn ruin aan ingeladen, want toen had ze niet zoveel zin meer Bloos

Met NH-methoden heb ik niet zoveel ervaring. Het is mij tot nu toe altijd zelf gelukt, maar mijn vriendin heeft Terra-Natura er eens bij gehad(dacht dat het Terra was) en die konden haar ook niet helpen

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 12:47

Mijn ultieme doel is, dat ik mijn paard helemaal alleen kan in- en uitladen.
Dus geen hulp van andere mensen, maar wij samen. Schijnheilig

Hij moet zoveel vertrouwen in de trailer en in mij krijgen, dat hij zonder aarzeling de trailer opstapt, blijft staan en afwacht....
Wat ik heb begrepen, is dit ook het uitgangspunt van Dreamstables...

Zal het ooit gebeuren ?? Verward Verward

Ik laat het jullie zeker weten als ik heb besloten.

DianaL

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:59

tuurlijk wel. als je er maar aan werkt.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:12

heb je al op de site van natuurlijk paard gekeken? (come.to/veldman) daar staat ook een mooi en nuttig stuk over het trailerladen, kun je nu alvast wat gaan oefenen!

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:03

Ik ben heel blij dat je dreamstables wel ziet zitten en ik denk dat je er ook geen spijt van zult krijgen. Ik rijdt zelf bij hen en ze gaan echt heel goed om met paarden en ze lossen alle problemen op!