Wat is dit? (foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Wat is dit? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 17:57

Misschien wel een hele stomme vraag maar dit heb ik nog nooit bij een paard gezien. Odin heeft bij haar rug een soort verdikking die ook verder gaat aan de zijkant van haar buik, en dan opeens ophoudt. (beetje vaag uitgelegd) Maar iemand zei dat het een spier is, maar dat is volgens mij een beetje vage plaats voor een spier. En ligt dat aan de manier van rijden dan, of "groeit" dat gewoon zo.

Hier even een foto, het is niet zo heel duidelijk te zien, maar je kan wel een beetje die "verdikking" zien

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/20767/incoming/sta(1).jpg[/img]

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:59

Dat is inderdaad niet echt een plaats om een spier te hebben, en heel erg vet ziet ie er ook niet uit.
Verder vind ik de foto een beetje vaag. Is dit zo aan beide kanten of niet? Hoelang is het er al? Is het plotsteling op komen zetten, of geleidelijk?

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:02

Nou, ik ga iets heeel erg stoms zeggen: Joop had vorige zomer op zijn buik een dikke bult daar lijkt het wel op, maar dat was een soort Dermatitis... Misschien??

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:31

t paard van mn moeder heeft dat net achter het zadel, bovenop dr rug, dat komt van het rijden met weggedrukte rug en het uit het ritme lichtrijden van mn moeder(opvangen van die schokken op de rug)

weet niet of jij aan de teugel of vwnw rijd, of dat ze met weggedrukte rug loopt?daar zou het dan ook van kunnen zijn

maar jij weegt denk ik minder dan de helft van mn moeder, dus denk niet zo snel dat het door je manier van rijden komt

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 18:31

carola schreef:
Dat is inderdaad niet echt een plaats om een spier te hebben, en heel erg vet ziet ie er ook niet uit.
Verder vind ik de foto een beetje vaag. Is dit zo aan beide kanten of niet? Hoelang is het er al? Is het plotsteling op komen zetten, of geleidelijk?


Sorry, een scherpere foto heb ik niet...
Dit is aan beide kanten zo en het is geleidelijk op komen zetten. Ze heeft het nu bijna een jaar (het viel me pas op in de zomer...toen haar zomervacht eraf was)

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:35

Mmm... bij nader inzien zou het een spier kunnen zijn, maar die spier hoort daar niet. Ik ken een soortgelijk geval namelijk bij een fjord, die had ook zoiets. Maar die was ook veel te dik....
Ik zou ook wel eens willen weten hoe het met het rijden gaat. Nagevelijk? Of niet? Lang en laag? Past het zadel zeker weten 100% goed?

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:36

zo ken ik er ook een maar die had het meer naar voren maar wel op dezelfde hoogte ongeveer.
wij dachten altijd dat het vetbulten waren.
maar zo dik was het paard niet.
twee jaar terug zij ze ineens gekomen en geleidelijk aan werd het minder en dit jaar heeft ze helemaal niks meer.
verder heb ik er ook geen verklaring voor

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 18:50

carola schreef:
Ik zou ook wel eens willen weten hoe het met het rijden gaat. Nagevelijk? Of niet? Lang en laag? Past het zadel zeker weten 100% goed?


Het rijden gaat wel goed, ze is goed nagevelijk en ik rijd haar vaak laag en rond. Naar mijn idee beweegt het zadel iets te veel dan het zou mogen, maar ik ben van plan om een gelpad aan te schaffen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:10

het zou idd door het zadel kunnen komen, een gelpad eronder wil weleens helpen, maar beter is om ff na te laten kijken of het zadel wel echt goed past!

succes!