Over wie ik zou willen ontmoeten, en probleempje...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 18:26

Ik ben eens gaan lezen wie nou wie wil ontmoeten IRL...
Hartstikke leuk onderwerp maar toen ik nadacht over wie ik zelf wilde ontmoeten was het toch ff moeilijk.
Weet je, ik zit regelmatig tussen de profielen te neuzen. Niet dat ik zoveel info nodig heb. Alleen al de naam van het paard van diegene, of de naam van de persoon zelf.
Mijn geheugenstoornis zorgt er voor dat ik niet meer weet van wie ook al weer de pony was die pas geleden verkocht moest worden.
En dat Jantje niet rijdt nog omdat z'n paard pas twee jaar is, wat al honderd keer geschreven is maar ik vergeet het weer Frusty .
De keer dat iemand voor het eerst een buitenrit maakt en dat dit heel wat is voor deze nog wat angstige persoon, terwijl ik me dat dus niet meer realiseer door die k...hersens.
Hoe heette ook al weer die hengst bij Nimber?
Is IJsco van Cody nou al weg of is hij er nog? (Weg dus).
Had ik nou al een pb naar dinges gestuurd of...?
Ik zou iedereen graag een keer willen ontmoeten.
Maar dan wel allemaal met naambordje en foto van paard bij zich, en graag ook nog Marieke die van ons allen een reportage maakt.
Zodat ik over een paar maanden weer weet hoe jullie er uit zien.
Zodat ik over tien jaar weer weet waar we waren en zelfs... wie er waren.
Dat komt niet omdat ik de één meer mag dan de ander. Ik heb geen selectief geheugen, maar gewoon dat er soms dingen wegvallen. Niet de dingen die ik minder leuk vind, want mijn trouwdag, geloof me, die was heel leuk.
Tenminste, volgens mijn gevoel.
De beelden? Die zitten alleen nog op foto's.
Ik kan jullie in IRL ontmoeten ja. Maar dan moet het geen grote groep zijn. Gewoon een klein groepje. En voor het vertrek thuis ff de feiten doornemen...
Tijdens het bokken kom ik wel eens een naam tegen:
Hee, ik vind die persoon lief.
Even naar het profiel om er achter te komen waarom dat was.
Maar geloof me, het gevoel voor jullie blijft.
De reden dat deze dame nog steeds veel schrijft... Lovers


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 18:32

de hengst van nimber heet Alderic
de tijdelijke Hanno

en ijsco is nog niet weg toch????

soms is het beter om te zwijgen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 19:46

Het zijn maar voorbeeld-vragen hoor Sanderijn.
Maar dit soort vragen spoken regelmatig door mijn hoofd.
Toch he... ik zit eigenlijk zielig te doen, maar het meest waardevolle zal mij altijd bij blijven.
Als ik een naam kwijt ben, of niet meer weet of die persoon nou wel of niet een paardje had en wat voor één, het allermooiste is er nog steeds:
de emoties die ik voel bij het lezen van de naam.
Geluk, stress, vriendschap, wanhoop, verdriet, blijdschap, hoop.
Datgene wat het meest belangrijk voor ons is, blijft mij ook bij. Dus ik denk dat ik ineens toch wel dankbaar ben...
En leve de profielen en de archieven, waarin ik terug kan kijken.
Even zien waarom ik me zo vertederd voel als ik de naam Sanderijn en Tink lees Lovers ...
En dan is er een naam met een eigenwijs gevoel, een naam waar doorzettingsvermogen bij hoort, een naam met verzet en strijd, een naam met bezorgdheid, een naam met enorme energie, een naam met humor, een naam waarbij ik hoop voel...
Elke naam roept wat op, vaak meerdere dingen.
Raad eens wat jullie naam oproept Knipoog ?
Zoveel gevoelens voor mensen, terwijl ik de meesten niet eens IRL ken. Raar he...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 19:52

Mooi geschreven Dorine, ik begrijp je ook wel een beetje. Ik heb zelf ook nogal moeite om op bokt namen te onthouden (en dan helemaal de nickname en de echte naam, en dan ook nog de naam van het paard!) en er komen ook maar meer en meer bokkers.
Bij mij is het ook een klein groepje waarbij ik het gevoel heb ze 'eruitspringen' op de een of andere manier, en dan zit ik ook vaak terug te lezen.
Maar jij bedoelt het nog net weer anders dan ik, lijkt me moeilijk voor je, maar wees niet bang: weinig mensen op bokt vergeten wie Dorine ook alweer is en wat er zo bijzonder aan haar is: mooie teksten als hierboven bijvoorbeeld...

En inderdaad, IJsco is wel weg, kijk hier maar: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=13056&forum=1
_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-07-31 19:53 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 19:53

Uhm...wat roept mijn naam dan op??? Schijnheilig Ik zou het zelf niet echt kunnen bedenken...

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:00

Er zijn zoveel mensen hier dat ik ook regelmatig moet kijken in een profiel, van wie was dat ookal weer en welk paard reed hij/zij nou...

Geeft niets hoor Dorine, je vraagt maar een eind weg Knipoog Ik vind het leuk over 'mijn' paardjes te praten/schrijven al moet ik het honderd keer opschrijven, maakt mij niet uit, tis dan ook mijn liefste hobby, die leuke, lieve, schattige en soms ozo vervelende paardjes!! Lovers Lovers Lovers

_________________
Als de wapens spreken...vervloeken ze de vrede (uit Spits)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-07-31 20:01 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:24

Hoi
Ik begrijp je ook heel goed want ik heb ook echt een geheugen als een zeef.
dan heb ik met mensen gechat en dan zie ik ze de volgende dag weer en dan heb ik geen idee waar ze het ineens over hebben.
Het is dan inderdaad ook niet dat ik het niet interesant vond maar ik weet het gewoon niet meer. Bij mij komt het omdat ik ME heb en ik vaak moe ben en dus niet alles onthou.
Maar ik vraag het gewoon dan maar weer een keer en als mensen er niet op willen antwoorden dan laten ze het maar, vind ik ook niet erg.

Dus ik zou zeggen vraag maar raak en zoals ineke ook al zei de meeste vinden het heerlijk om over hun beestejs te praten

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 21:10

Tja eigenlijk zouden ze op RTL4 wekelijks een programma moeten maken met daarin reportages over verschillende bokkers *LOL* .
Alles dan opnemen en op video's bewaren!
Lijkt me hardstikke gemakkelijk, maar toch... als je iemand IRL tegen gekomen bent en daarna pas op Bokt is het altijd anders.
Ik kende bijv. Nimber al van de chat en van horses.
Samen met Sanderijn ben ik naar haar toegegaan, en ze was totaal anders van uiterlijk dan ik in eerste instantie zou denken.
Qua uiterlijk LIJKT Nimber wat gesloten, tenminste voor m'n gevoel, en dat is ze helemaal niet! Als ik haar IRL voor het eerst had gesproken, dus niet via een forum of chat, dan was ik stukken terughoudender en meer onzeker geweest, ook omdat ze best veel weet en goed rijdt enzo.
Maar ze was juist heel behulpzaam, wilde alles uitleggen etc., dat wist ik al voordat ik bij haar kwam.
Ik was dus blij dat ik haar al kende voordat ik haar uiterlijk wist, zodat ik geen vooroordeel had. Scheelt een hoop.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:22

Mooi gezegd hoor Dorine... Ik onthoud zelf wel veel van de mensen waarvan ik het ook wil weten zeg maar.
Zo weet ik van Dorine & Pie, Nimber & Lot, Sanderijn & Tink, Cody & IJsco enz.
Maar ik ben wel benieuwd naar wat mijn naam oproept, volgens mij is het vooral verwarrend om mensen die geen paard hebben en op verschillende (manege)paarden rijden te onthouden hoe het precies zit? Zoals ik.. Ik praat de ene keer over Kenzo, dan heb ik het weer over dat Iwan een vies oog heeft enz. ?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:31

Dorine je verwoord mijn probleem! Ik ben ook heel erg. Ik moet ook vaak weer bij het profiel kijken om te weten wie wie ook alweer is. Je hebt het mooi geschreven, dit zijn namelijk precies je gedachtes en je hebt ze goed op papier gekregen! Wel een compliment dat je nog weet wie ik ben, hahaha.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 21:34

Dorine en Pie klopt niet meer Huilen
Ik mag niet meer op Pie rijden, ben er weggestuurd.
Lang verhaal, heb nu nieuwe verzorgpaarden:
Sanne, friese merrie met veulen, 9 jaar. Ga ik mee lessen over een tijdje.
Rosanne, fellpony merrie met veulen, 6 jaar. Mag ik ook op rijden.
Safron, fellpony merrie drachtig 3 jaar. Is nog totaal schuw en groen, probeer ik wat aan te doen Haha! .
Erin, fellpony merrie, 1 jaar, moet beleerd worden zodat ze mee naar de keuring kan in september.
Er komen naar alle waarschijnlijkheid 2 friese veulens bij, eentje had hij al een oogje op, maar hij wilde er dus een tweede kopen ook nog...
Dus het wordt drukdrukdruk Party!! !

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:40

Leuk hoor! Zo zie je, ik vergeet ook al veel. Ik heb er trouwens wel over gelezen over Pie.. Maar wist het al niet helemaal meer... Sorry Verdrietig

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 00:30

Dorine...ik ken je ook al best een tijdje en ik zit te wachten op dat verlossende berichtje van jou waarin je schrijft over je kindje dat eindelijk komt.... Lovers
Het lijkt me zo fijn voor jou en Peter om dat na al die tijd voor elkaar te hebben, schaf dan leuke groei-agenda's aan en een digitale camera...
zodat je alles met een gevoel terug ziet wanneer het je misschien ontschoten is. Het gevoel wijst er volgens mij op dat er altijd een herinnering op je ziel zal achterblijven al dan niet oproepbaar in je geheugen.
En sinds ik 2 kinderen heb heb ik ook een geheugen als een zeef...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 01:05

Hmpf, mijn geheugen was altijd al een zeef. Maar slechts sommigen kan ik echt goed onthouden. Maar die groep....... "doorzettingsvermogen bij hoort, een naam met verzet en strijd, een naam met bezorgdheid, een naam met enorme energie, een naam met humor, een naam waarbij ik hoop voel... "
val ik soms onder verzet en strijd? zo maar een vraagje.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 08:27

Heel veel van wat jij schrijft ken ik terug bij mijn moeder. Ze heeft 24 jaar geleden een auto-ongeluk gehad (was toen net zwanger van mij...) en heeft daarna een paar weken in coma gelegen. Hierbij heeft ze een beschadiging op de hersenen opgelopen waardoor ze af en toe last heeft van epilepsie.
Ook is het voor haar moeilijk om dingen te onthouden. Feiten, namen, gezichten maar ook met woorden heeft ze het soms moeilijk. Als ze een slechte dag heeft, vindt ze het moeilijk om zinnen af te maken. Dan komt ze gewoon niet op de woorden. Soms zijn het de meest eenvoudige woorden, soms zijn het moeilijkere woorden...

Lieve Dorine, ondanks dat jij je soms namen en de paarden die daarbij horen niet kunt herinneren, kunnen wij jou wel herinneren! Ondanks dat ik je nooit gezien heb, lukt het jou met jouw teksten emoties los te maken wat anderen die ik wel in real life ken niet voor elkaar krijgen. Je bent een fantastisch mens!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 09:18

Lieve Dorine, nu ook maar eens een reactie van mij...lees altijd jouw berichtjes omdat je alles zo ontzettend mooi onder woorden kan brengen en totaal geen angst hebt om je gevoelens hier neer te zetten. Krijg bijna bij elke berichtje van jou een brok in mijn keel (niet te veel neerzetten dus Haha! , anders kan ik mijn werk niet meer doen). Dat je geheugen je af en toe in de steek laat ken ik helaas maar al te goed! Mijn man heeft het heel erg doordat hij hele nare dingen die in zijn jeugd zijn gebeurd heeft proberen te verdringen, hij is dus echt hele stukken kwijt. Familie van hem kan daar heel naar op reageren, zo van "nou die moet je toch wel kennen, daar zijn we toen en toen mee op vakantie geweest", en ze hameren dan maar door. Heel genant en vooral niet leuk! Zelf heb ik er helaas last van gekregen na mijn autoongeluk 5 jaar geleden. Kan soms niet op de meest simpele woorden komen, ben in het midden van een zin ineens de rest van de zin kwijt. Door de gevolgen van dit ongeluk (en het maar stug doorgaan daarna) ben ik ongeveer een jaar geleden helemaal ingestort en dus in de ziektewet terecht gekomen. Ben totaal 8 maanden niet op mijn werk geweest, en nu heb ik dus nog moeite met namen van mensen die ik dus al 4 jaar ken maar 8 maanden niet heb gezien! Kan me dus helemaal in je verhaal vinden en weet hoe naar het is! Ik wou alleen soms dat ik jouw kracht had!!! Als ik lees wat jij hebt moeten meemaken dan valt dat van mij allemaal wel mee, maar ik kan soms zo kwaad worden over wat ik allemaal niet meer kan, terwijl ik blij zou moeten zijn met wat ik nog wel kan (want dat is nog heel erg veel).
Maar een boktmeeting met bordjes om lijkt me een heel goed plan!! En idd Marieke een film ervan maken zodat we er nog vaak naar kunnen kijken en vooral al die lieve mensen met hun paarden kunnen onthouden!! Heel veel liefs en geluk gewenst, Yvonne

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 09:37

Lieve Dorine,

Geneer je niet voor eventuele gebreken. We weten allemaal hoe het in elkaar steekt. Je gevoel is vaak het juiste. Je lijkt mij een lief en goed mens. Dat is dan weer het gevoel wat ik krijg bij de teksten en emoties die je hier neerzet. Je hebt zoveel om naar uit te zien, je kindje wat juliie krijgen, nieuwe paardjes om te rijden. Alle problemen in het verleden die je hebt overwonnen... En het is nog vrij logisch ook dat je niet van iedereen weet, wie welk paard heeft en welk gezicht erbij hoort, je kunt tenslotte niet alles weten. Ik ben dan in principe gezond maar vergeet ook van alles en nog wat. Mensen 'in het wild' tegenkomen van je werk oid, kans is groot dat ik ze falikant voorbij loop omdat ik de associatie niet maak van "hé, die ken ik en dat is die en die". Maar wij weten hoe het zit met jou en wij houden van jou zoals je bent, als ik dan zo vrij mag zijn om voor alle bokkers te spreken. En zullen je helpen waar we kunnen. Thumps up!!

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 12:15

Thanks guys, vreselijk lief van jullie allemaal!
Desiree ik pb je wel even over wat je naam oproept.
Oh en Von: over die brok in je keel die je krijgt bij het lezen van mijn berichten.... die heb ik tijdens het schrijven.
Is beter dat die in je keel zit. Die slik je door en plas je uit *LOL* .
Zoveel mensen laten hun brokken opgesloten zitten in hun zieltje...
Liefs, Dorine.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 13:53

Heel begrijpelijk, vorig jaar knalde ik tegen Voltracks hoofd aan (ik tikte bijna dat ik van Joop afviel... *zucht*) en had ik een hersenschudding. Daarna is niet alles meer zoals het was. Vroeger was ik een kei in namen en gezichten. Eerst merkte ik t niet, maar na 6 maanden begon ik me opeens dingen te realiseren. Namen zijn niet meer zo makkelijk. En toen moest ik nog examen doen. *SLIK* Ik was zo bang dat ik dat allemaal ook zou vergeten, en door stress en onzekerheid gaat t heus niet beter, maar goed. Uiteindelijk ging mijn examen wel, maar de namen en gezichten worden slechter lijkt t wel. DAar baal ik van, want ik rekende er altijd op, en dan kom je erop eens achter (spatie zit ergens verkeerd) dat je t dus niet meer kan.
Dus nu moet ik t weer helemaal afleren, en me aanleren mensen in te prenten. Ach, het is wel te doen ergens, zo erg is t toch niet. Maar ik weet weer hoe belangrijk t is om geheugen te hebben, en n hoofd. Ik ben af en toe nogal laks wat onthouden betreft, maar ik kán t tenminste nog!
Kop op Dorine!
Ben trouwens wel benieuwd of mijn naam ook nog iets oproept.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 23:44

Dorine, ik vind je fantastisch! Echt waar! Je brengt alles zo goed onder woorden, weet iedeer op te beuren, vertelt hele mooie dingen... Dat zijn allemaal hele positieve dingen. Dat je dingen vergeet zoals namen en wie bij welk paard hoort maakt helemaal niks uit. Je kan het opzoeken en dan weet je het weer. Maar al weet je het niet meer; je bent en blijft fantastisch voor mij! Echt waar!
Enne, als je zin hebt, wil je dan misschien vertellen wat mijn naam oproept als het iets oproept? Onthoud: je bent geweldig! Ik denk voor iedereen hier op bokt!

_________________
Denk altijd positief, ook in slechte perioden!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-08-01 23:46 ]</font>

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:28

Citaat:
Op 2001-08-01 08:27, schreef Kitty:


Lieve Dorine, ondanks dat jij je soms namen en de paarden die daarbij horen niet kunt herinneren, kunnen wij jou wel herinneren! Ondanks dat ik je nooit gezien heb, lukt het jou met jouw teksten emoties los te maken wat anderen die ik wel in real life ken niet voor elkaar krijgen. Je bent een fantastisch mens!



Kitty verwoord hier precies wat ook ik van jou vind Dorine, je bent een lief, warm mens met een hart van goud, en wij Bokkers kunnen jou echt niet meer missen hoor!!

Dat idee van die Boktmeeting is trouwens tof!! Lijkt me wel wat, van die naambordjes, aangezien er meer vergeetachtige Bokkers zijn hier Haha! en waar ik er ook 1 van ben...! En dan een videoband maken... Jaah lijkt me echt Cool !!

Trouwens over wat jij voelt bij onze namen..ik vind dit heel bijzonder. En ik ben eigenlijk erg benieuwd of ook mijn naam wat oproept bij je...zou je dat ook misschien willen vertellen?

Nogmaals Dorine je bent een kei!!

Groetjes van Linda!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carola, Iloveiswan, Lalladidoo, LieveLoes, Loreke2, Margot1001, Merileth, Sanet, Selima, Verara, xColorCross en 175 bezoekers