sommige mensen......en paarden.....(lang verhaal)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 21:45

Vandaag kwam er een trailer (met auto Haha! )de oprit oprijden bij de kliniek, want de DA moest er eventjes naar kijken. Ze laadden het paard uit, een mooie vosmerrie. Alleen het paard wou niet stilstaan om de transportbeschermers af te doen, dus lieten ze haar maar draaien en draaien...en deden er niets op uit.Vervolgens moet ik het paard voordraven. Was best braaf, alleen reageerde niet op mijn "hulpen". Het is toch wel zo fijn als je aan het halterstouw loopt te trekken dat ie dan een keertje stopt Clown , en als je de bocht om moet dat ie dan gewoon meeloppt en je niet omver loopt Tong uitsteken . Ik moest met dat paard dus op en neer draven op het harde. En elke keer aan het eind moest ik een bochtje naar rechts maken. Maar.........die knol walsde ELKE KEER gewoon over me heen Boos! Dus wat doe ik, ik geef het paard een tik op de hals, dat ie maar eens op moest letten, want ik had geen zin in ongelukken }> En toen werd de eigenaar kwaad Verward , niet normaal meer. Net alsof ik hem mishandelde, heel raar was het. Ze zei: sla hem niet, ik loop wel met hem, ik ben een half jaar bezig geweest om hem normaal te krijgen". Verward Heel vaag dus, en later zijn we erachter gekomen dat het gewoon een vreeeeeeeselijk verwende Oliebolknol was Clown En dan bedoel ik, ECHT verwend Schijnheilig Maar ja, dat paard komt een tijdje bij de kliniek logeren, dus die pakken we dan wel aan. Stel je voor zeg, als we met elk paard 2 keer zo lang bezig zouden zijn, omdat ie dit niet druft, om dat niet wil Boos! Ik vind het best als je gewoon voorzichtig met je paard bent, dat ben ik ook, maar je kunt ook te ver gaan!!!!

En er is nog wat gebeurt vandaag, was minder leuk. Aan de andere kant v/d kliniek zijn er nog een aantal stallen, die gehuurd worden door Max Possenti, een Italiaan. Hij heeft net een nieuw paard, een zwarte, echt een draakje. Hij wou dt paard om de een of andere reden aan 2 longeerlijnen doen, maar dat paard kende dat nie Verward Maar Max was zo eigenwijs om er direct achter te gaan lopen. Nou, paard vond dat doodeng, is aan de klepper gegaan. Eerst een paar rondjes binnenbak, door de wei, over de afrastering geprongen naar de andere wei (dus inclusief 2 longeerlijnen achter zich aan Huilen ). Daar is ie ook weer over het hek heen gesprongen, bij de buren door de tuin, over prikkeldraad heen, weer naar een andere wei, en daar hebben ze hem eindelijk te pakken gekregen, ze hebben hem omgetrokken Verdrietig Heel sneu voor het paardje, hij kon er niets aan doen. Toen hebben ze hem (voor straf misschien) nog een UUR in de stapmolen gezet..... Extreme duivel

Wonder boven wonder dat het paard niets heeft, hij is helemaal nagekeken door onze DA, maar gelukkig had ie dus niks.....echt heel eng was het, ik dacht dat ze het paard weg konden brengen Huilen

_________________
Nonnie is aangenomen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nonnie op 2001-07-31 21:47 ]</font>


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:55

Ik ken ook zo'n vreselijke poedersuiker knol! Die bijt en trapt, en de eigenaren doen er niks op uit! Ik ben een keer aangevallen door die pony in de wei ( gewoon dreigen hoor) , ik was laaiend! Echt waar, daar kan ik me zo boos om maken. Die pony heeft hun ook al getrapt en gebeten, walst overal door en overheen, en echt waar Boos! Boos! Boos! "Niet slaan, daar wordt ie kopschuw van" Pas maar op, of ik sla jou. Echt waar, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik snap precies wat je bedoeld.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 21:59

haha ja Fieke, wij begrijpen elkaar Clown , zo ging het vanmiddag precies zo Frusty

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:21

Ja je hebt rare mensen. Maar je hebt ook mensen die echt hun paard slaan al doet ie het suuuper...Bijv. Kientjes op de manege, alsof ze het leuk vinden om die pony te slaan. Paardje staat stil, draait z'n hoofdje een btje weg en krijgt meteen een knal voor z'n hoofd..Das natuurlijk ook weer nie goed! Toch?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 22:31

nee, tuurlijk is dat niet goed Verward . Maar ik vind wel dat een paard hoort te luisteren, al vraag ik natuurlijk ook niet dat ze altijd perfect luisteren, je kunt toch een middenweg zoeken vind ik Verward

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:40

zo`n suikerbiet heb ik ook op stal gehad.
als je in de stal wilde en je had geen appel bij je dan trapte die je zo de stal uit.gewoon omdat die mensen hem niet laten luisteren maar omkopen.
ik heb het gewoon zo gedaan in plaats van een appel kreeg hij maatje 37
naar een week was hij zo lief als een lammetje tenminste bij mij wel.
Ik vind het jammer dat je een paard zo moet laten verkloten door niet consequent te zijn.En daarna met een harde hand hem op de donder geven.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 08:10

Wat een idioot is die Italiaan zeg. Dat slaat echt nergens op omdat paard na zo'n paniekactie omver te trekken. Ik kan daar dus helemaal niet tegen als mensen dat soort dingen doen.
En heerlijk van die verwende knollen, triest ook want ze voelen zichzelf er ook niet prettig bij. Dat soort paarden zie je vaak echt ook mentaal op knappen als ze zich wel aan regels moeten gaan houden en een leider boven zich hebben.
Pablo krijgt van mij af en toe trouwens wel al een tikje als hij zijn hoofd weg draait maar alleen als hij ook daarbij al zijn gewicht gaat verplaatsen om weg te lopen terwijl hij weet dat hij even moet wachten. Daar is hij echt niet kopschuw van geworden maar juist een heel braaf paard die gewoon rustig stil kan staan.
Dat verschilt ook nog al bij elk paard, ik ken ook genoeg paarden waarbij een half woord genoeg is en die wel bang zouden worden van een tikje.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 08:54

Om je over op te vreten he? Die mensen *grom*
Ken ze ook, oh nee niet dat paardje slaan... Verdrietig Dat doet hem zeer hoor! Misselijk
Nou ja, breng het ze maar eens aan het verstand dat ie anders jouw zeer doet. Geloven ze toch niet!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 11:01

dat zijn diezelfde mensen die ook altijd achter hun hond aan lopen rennen omdat hij niet wil komen, grinnik. of van die mensen die monstertjes van kinderen hebben. Want alles is zielig. Grenzen stellen vinden ze al zielig. pffffffffffff. zeikerds!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 11:23

Die mensen inderdaad... nee is bij verzet ja. Zo'n kind of dier zal toch een gekwetst zieltje krijgen als je consequent bent. Nu ik heb dan geen kinderen en momenteel ook geen paard, maar mijn kitten luistert perfect voelt zich soms zelfs schuldig als hij 's nachts niet wilde binnenkomen want die is ie toch poeslief 's ochtends, slijmerd. Komt door mijn vriend want toen poesjelief een keer niet wilde komen en mijn vriend er een half uur achter aan heeft, heeft vriendje 's ochtends toen Wodan wel naar binnen wilde zijn mandje, kattebak en voerbakje weggehaald en toen kon poes natuurlijk nniets meer vinden en daar werd ie heel zenuwachtig van. Dat vond ik dus wel heel erg zielig want poesie liep gewoon heel zielig te mauwen want al zijn spulletjes waren weg.. Maar sindsdien is ie heel schuldbewust als ie er alleen al aan denkt om niet te luisteren. Eergisternacht is ie dus ook niet binnengekomen en toen ik gister middag thuiskwam heeft ie mij tot ik naar bed ging achterna gelopen. Hij kwam zowaar zelfs op schoot. Heel l*lverhaal weer maar een kind of dier heeft het imo gewoon nodig, een consequente baas/ouder... Ze kunnen toch nog niet relativeren of onderscheid maken.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:59

Ik ben het natuurlijk eens met jullie dat een paard goed opgevoed moet worden. Die van mij krijgt regelmatig een tik want die is gewoon erg dominant.

Wat ik daar tegenover vindt staan is dat je niet altijd kunt oordelen over de achtergrond van een paard en zijn eigenaar. Stel dat het paard mishandeld is en dat de eigenaar met veel liefde en geduld eerst weer (op een te softe manier misschien, maar wie is er perfect) het paard zelfvertrouwen wilde geven om het daarna weer opnieuw op te voeden.... Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen fouten maken in de opvoeding van hun paarden en ik zou het zelf erg op prijs stellen als iemand dat vriendelijk aan mij zou uitleggen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 17:30

Ik was eigenlijk bang dat ik allemaal boze reacties zou krijgen, maar gelukkig niet Haha! Kan me namelijk ook voorstellen dat mensen het niet eens zijn met die tik }> Maar gelukkig blijklt dat ik het goeie heb gedaan, ben ikke blij van Party!!

_________________
Nonnie is aangenomen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nonnie op 2001-08-01 17:30 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:40

Tsja...je moet het maar zo zien: natuurlijk wil ik liever niet dat mijn paard een tik krijgt, maar als het nodig is heb ik toch echt liever dat zij een tik krijgt om op haar plaats gewezen te worden dan dat degene die haar vast houdt een tik van haar krijgt!!! En wat die eigenaresse betreft...dan moet ze haar paard eerst maar eens opvoeden! Ik vind zeker dat je er goed aan gedaan hebt hoor! Schijnheilig Escala was laatst bij mijn bijrijdster aan het klieren...Petra wou nog even naar de spuitplaats, maar Scaal was het daar niet mee eens...dus die stoof achterwaarts naar buiten en ging aan Petra hangen (niet echt steigeren, maar dan gooit ze haar hoofd helemaal omhoog en in het hangen komt ze even van de grond zeg maar...)...tsja, toen heeft ze van iemand anders ook even een goede tik op haar kont gekregen...ga ik toch niet zeggen dat dat niet mag, het moet natuurlijk wel veilig blijven voor de mensen die het paard hanteren niet waar...enne...ze heeft het daarna ook niet meer gedaan... Schijnheilig

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 18:47

dat bedoel ik vikke, zo nu en dan een tik kan geen kwaad Clown , en vaak houden ze dan ook op met klieren Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:22

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 18:32 ]</font>

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:27

Citaat:
Op 2001-07-31 21:59, schreef Nonnie:
haha ja Fieke, wij begrijpen elkaar Clown , zo ging het vanmiddag precies zo Frusty



Haha, weet je wat wij kunnen doen? Een stal oprichten met on-opgevoedde paarden, hahaha! Na een week zijn ze allemaal zo mak als lammetjes!

Ik maak er nu wel een grapje van, maar ik kan me echt vreselijk over zulke mensen opnaaien, wordt nu nog zelfs helemaal laaiend, terwijl ik gewoon gezellie achter mijn compu zit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Buffelduke, fleurtjeuh, gerlindie, IndianSu, mriek1990, Suliko en 126 bezoekers