wie weet raad? of heeft het ook zelf meegemaakt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

wie weet raad? of heeft het ook zelf meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 19:07

Ik zal maar gelijk beginnen ik ben mijn paardenspullen aan het verkopen, ik heb al heel veel opgestuurd naar mensen toe en dat is allemaal goed gegaan en aangekomen, maar nu heb ik ook een doosje op de bus gedaan en diegene zegt dat ze het niet heeft gehad, ik heb het nummer en het bewijsje natuurlijk nog dus heb ik op internet gekeken en het telefoonnummer wat achterop dat bonnetje staat gebeld en gecontroleerd, en daar zeggen ze precies de datum wanneer het binnen is gekomen op het postkantoor en bij diegene aan huis, maar diegene beweert bij hoog en laag dat er niks is bezorgd!!!!!!!

Wat nu? Ik weet niet meer, ik heb vandaag weer gebeld met dat nummer en het is nog steeds dus waar dat het is afgeleverd, wie kan mij helpen wat ik moet doen, geld terug geven of of....

alles is welkom

alvast bedankt

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:20

Ik zou zeker niet je geld terug gaan geven, als je zeker weet dat het aangekomen is. Het kan best dat ze proberen om het geld terug te krijgen zodat ze mooi gratis spullen hebben, je hebt van die oneerlijke mensen..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:24

Niet terugstorten. volgens de postbode is het bezorgd immers.
is het niet bij de buren bezorgd?

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:24

je hebt het onder rembours gestuurd neem ik hieruit op?
zo ja dan proberen ze je gewoon gek te maken! geen geld terug geven
succes ermee

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:24

Moet je niet, als je iets van het postkantoor haalt, ervoor tekenen? Ik zou de Post er achteraan sturen, die heb je voor de zending betaald, dus moeten ze een bewijs hebben dat het afgeleverd is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:29

Nou ik zou idd niets betalen. Jij kan bewijzen dat het opgestuurd en afgeleverd is. verder is het jouw pakkie an niet meer. Hun moeten het met de PTT uitzoeken. Jij heb je aan jouw deel van de afspraak gehouden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:35

Geen geld terug geven tenzij er bewezen kan worden dat het pakje echt niet is aangekomen. Ga anders even langs het postkantoor en leg daar de situatie uit.
Als het pakketje is opgehaald moet ervoor getekend zijn. Bij een gewone aflevering hoeft dat niet, bij rembours weer wel.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:41

Geef haar het nummer en laat haar zelf eens bellen, dan hoort ze dat het pakje bij haar is bezorgd.
Als ze nog steeds beweerd dat ze het pakje niet heeft gehad is het een zaak tussen haar en de PTT..

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:25

Nou bedankt allemaal voor jullie reactie en vooral zo snel. Maar het is niet onder rembours verstuurd omdat ze het zelf gewoon zo via de post wilde sturen, en ze met rembours natuurlijk meer moet betalen. Ik heb haar ook het nummer gegeven en zij is naar haar postkantoor gegaan en die zeggen dus dat het nummer niet voorkomt, wat op mijn bewijsje staat, en het telefoonnummer had ze nog niet gebeld, waar je kan navragen. Maar weet je wat natuurlijk ook het vervelende is van dit alles dat ze dadelijk mij zwart gaat maken op internet en dan wil ik ook niet.

Ik ben ook bij het postkantoor geweest waar ik het had weggebracht en die hadden het gewoon verstuurd. Het is op een dinsdag verstuurd, dat klopt toen had ik het ook gebracht, en op die woensdag is het bezorgd. Heel raar allemaal. Maar ik zit er mooi mee.

Bij de buren zal het ook wel niet geleverd zijn want het is nu bijna al 2 wken geleden

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:27

gewoon ptt aansprakelijk stellen. Er gaat wel vaker wat mis daar. En doen ze vervelend zeggen dat een goede kennis bij de Opta werk.(lopen ze een pasje harder)

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:31

wat is de opta?

Ja maar afgeleverd is afgeleverd, je kan zelf ook op tracktrace kijken en daar staat ook bij het nummer dat het is afgeleverd.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:37

de Onafhankelijke Post en Telecom Autoriteit. De luis in de pels van de ptt..... Scheidsrechter op die markt. Mijn man werk er... dusuh ff noemen kan geen kwaad......

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:47

'k Zou zeker geen geld teruggeven.
Jij hebt tenslotte gedaan wat je moest doen, en daarmee is de kous af.
Eigenlijk heb je al meer gedaan dan wat je had moeten doen, je hebt tenslotte al erg veel moeite gedaan om alles na te trekken.
Imo. is de beurt nu aan de persoon die de spullen gekocht heeft, die mag er ook best wat voor doen om te checken wat er gebeurd is.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:35

Ik heb het ook een keer gehad dat iemand iets naar mij had opgestuurd, zij kreeg de lege envelop terug op de dag dat ik het had moeten ontvangen!!! Ik heb gelukkig wel mijn geld teruggehad van haar... Mijn vriend had iets verstuurd en dat kwam geknakt en kapot aan... Dat was ook echt balen voor die ander! Heb dus niet zo'n hoge pet op van de pakketdienst van de PTT!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:22

Ik heb wel vaker meegemaakt dat er iets kwijt raakt in de post of dat het vreemd bezorgd wordt. De postbode heeft al 2x iets bij mij voor de deur achtergelaten, terwijl ik altijd achterom ga. Dat heeft er dus 2 dagen gestaan, zo zichtbaar vanaf de straat. Verder zit ik nog steeds op een grote dikke envelop te wachten die december 2001 verstuurd is. Bij een vriendin van mij is ook een pakketje kwijt geraakt in de post.

Heb je trouwens al bij www.tracktrace.nl gekeken? Daar kun je ook nakijken waar het pakje het laatst gesignaleerd is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:28

O ja, en zeker een aanklacht indienen!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:32

zij wilde het toch niet onder rembours bezorgen? Als het werkelijk niet aangekomen is (wat ik eigenlijk niet geloof) is het haar eigen schuld!
Ik zou tegen haar zeggen dat ze haar geld niet terug krijgt omdat het HAAR verantwoordelijkheid is geworden doordat ZIJ het niet op een iets duurdere maar wel veilige manier op wilde sturen..
en nog wat, die **** is vast heel niet bij het postkantoor geweest! Waarschijnlijk heeft ze dit wel vaker gedaan en is het toen gelukt, laat het haar bij jou niet lukken verdorie!
succes ermee!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:43

Wie weet trouwens of de ontvanger van onder rembours eerst mag kijken wat erin zit???? Anders betaal je mischien voor een leeg pakje en is de postbode weg en zit er niets in ofzo of iets raars.......wie weet dat???

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:05

MirageGidran schreef:
Wie weet trouwens of de ontvanger van onder rembours eerst mag kijken wat erin zit????


Nee, volgens mij mag je niet eerst kijken wat er inzit. Eerst betalen en dan krijg je het pakje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:09

ilsejee schreef:
zij wilde het toch niet onder rembours bezorgen? Als het werkelijk niet aangekomen is (wat ik eigenlijk niet geloof) is het haar eigen schuld!
Ik zou tegen haar zeggen dat ze haar geld niet terug krijgt omdat het HAAR verantwoordelijkheid is geworden doordat ZIJ het niet op een iets duurdere maar wel veilige manier op wilde sturen..
en nog wat, die **** is vast heel niet bij het postkantoor geweest! Waarschijnlijk heeft ze dit wel vaker gedaan en is het toen gelukt, laat het haar bij jou niet lukken verdorie!
succes ermee!


Ik vind dit wel erg kort door de bocht. Er raken weldegelijk regelmatig poststukken kwijt. Je kunt niet zomaar iemand voor leugenaar of oplichter uitmaken.

Ik zelf verzend ook liever niet onder rembours, het kost gewoon een hoop extra en het is nog geen garantie dat het aankomt.

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 10:39

Ik had het ook aangetekend kunnen versturen maar ik heb aan haar gevraagd omdat zij die kosten moest betalen, en ze wilde het zo.

Ik maak haar ook niet uit voor iets want je weet het gewoon niet wie de waarheid spreekt, ik had ook op tracktrace gekeken en daar staat ook dat het is afgeleverd!!!!!

Moeilijk allemaal

dundee007

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: sint-genesius-rode (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:27

ik zou het niet teruggeven , jij bent er zeker van dat je het hebt opgestuurd, dus...
stelt u voor, als je geld teruggeeft dan heb je én geen geld én het spul niet meer. en misschien heeft het meisje dan én het géld en het spul. dan zal die dat zeker en vast opnieuw proberen bij iemand anders!

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 14:57

Ik wil jullie zeker bedanken voor alle mailtjes, maar ik had tegen haar gezegd dat ze dus zelf even moest bellen, 1 week niks meer gehoord krijg ik gister een bericht, ze was een paar dagen weggeweest en die dag dat ze thuis was gekomen was ook dat pakje ineens bezorg bij haar thuis, heeeeel apart!!!!!

Maar ik wilde het toch even nog melden bij jullie

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:28

Kan best hoor. Wij krijgen ook wel eens pakketjes die niet voor ons bestemd zijn. Heel stom, de adressen kloppen voor geen meter en dan denk je dat de postbode het gewoon maar ergens in de brievenbus heeft gedumpt. Gelukkig is het pakket weer terecht. Waarschijnlijk was het verkeerd afgeleverd en hebben die mensen het weer op de post gegooid. Dan lijkt het of het afgeleverd is, maar is het eigenlijk niet.

dundee007

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: sint-genesius-rode (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:29

ik ben blij dat het zo goed eindigd!!!!!!