in het mecc geweest toestrax

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

in het mecc geweest toestrax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 02:45

hoi hoi

toestrax in het mecc geweest Haha! ...die show van de spaanse rijschool ..

eerst ging zo'n man gitaar spelen Scheve mond ..hij ging er helemaal in op...mooi om te zien...niet om te horen Knipoog (niet mijn smaak }> )... daarna gingen van die Lips are sealed halfnaakte meidkes Lips are sealed in touwen hangen..heel hoog, heel eng Lips are sealed
en een beetje slaapverwekkend...duurde té lang Slapen Dromen

...en ehm daarna kwamen de paardjes...hehe .... Haha! in het begin vond ik het niet zo van ehm...WOW wat is dat mooi...!!

de paardjes liepen heel geforceerd en gedwongen..dribbelden wat en liepen echt heel kort, shetlander-stapjes

na de pauze ergens anders gaan zitten... ((**..::zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk::..**)) lekker vorenaan...toen kwamen wat paardjes die ik wel leuk vond lopen...echt leuk, zag er ontspannen en gewild uit... Kwijl

al met al het was een gesjellie avond... *LOL*

en ondanx ik het eerste gedeelte iets minder vond..knap hoor ik kan het niet beter...maar geef mij maar 'gewone dressuur'...

groetjes

ps. wie was nog meer daar???


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:38

Leuk dat je geweest bent! Ik ben niet geweest, mensjes bij mij op stal wel (die gaan vandaag). Heb je foto's gemaakt?

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:45

Ik ben gisteren avond ook geweest. Ik heb me vreselijk zitten ergeren aan het prikken van de sporen en de mega grote ophoudingen. Ik vind het er bij de Spaanse Rijschool uit Wenen een stuk vriendelijker aan toe gaan. Na de pauze vond ik het inderdaad beter, al vond ik die man met het lange teugel werk met de bruine ook heel lomp met zn handen!

<B>Lipizzaner: daar waar schoonheid en gratie samenkomen...</B>

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:26

Ik ben gisteren ook geweest. Prachtig vond ik het!
Het grote verschil met de rijschool uit Wenen is dat hier een heleboel meer temperament en vuur bij komt kijken. En dat vind ik nou het mooie...
Vooral toen die drie hengsten in de bak kwamen. Die bruine kon lopen zeg! Kwijl Kwijl
En de laatste qaudrille was helemaal top...Volgende keer ga ik zeker weer Haha!

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:24

Gaaf hoor.
Ben er niet heen geweest, maar ik had het best willen zien.
Aleen jammer dat het erste gedeelte tegen viel.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 13:55

Suzy schreef:
Prachtig vond ik het! Het grote verschil met de rijschool uit Wenen is dat hier een heleboel meer temperament en vuur bij komt kijken. En dat vind ik nou het mooie...


het zag er wel mooi uit, als je niet keek hoe geforceerd en gedwongen ze liepen, hoe kort in de achterhand (in de voorhand trouwens ook) en hoe hard ze in de mond werden gereden (en bedenk eens met wát voor een bit Frusty ). ik zeg niet dat ik het beter kan, maar van mensen die zo'n shows geven wordt toch net iets meer verwacht. maar dit is mijn mening Lips are sealed . en het is niet om je aan te vallen trouwens ...

groetjes

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:35

Tja, ik ga me niet met de rijwijze van hun bemoeien, omdat ik er ten eerste geen verstand heb van hun rijstijl en hun kunsten en ten tweede ik in een reportage op de tv heb gezien dat de paarden erg goed worden behandeld, ook bij het aanleren van hun kunsten. Ik heb dus het volste vertrouwen erin dat ze het beste met de paarden voor hebben.
je kunt dit totaal niet vergelijken met "onze" dressuur hier. Ze hebben een totaal andere mentaliteit tegenover paarden als wij hier hebben....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:54

Dat is ook zo, ze hebben een andere mentaliteit, maar ik vind het wel heel erg dat als je op zo'n hoog nivo geacht word te rijden je je paard lek prikt met sporen terwijl ze voorwaarts genoeg waren en zo mega grote ophoudingen moet geven om het voor elkaar te rijden dat ik het op rij 11 duidelijk kon zien! Is de kunst van dressuur niet om zo onzichtbaar mogelijke hulpen te geven??!!

<B>Lipizzaner: daar waar schoonheid en gratie samenkomen...</B>

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 13:28

ik geloof graag dat ze het beste met hun paarden voor hebben. en ik weet ook dat in landen als spanje, frankrijk, portugal etc. ze er heel wat minder vriendelijk met de paarden omgaan dan wij dat over het algemeen in nederland doen. maar toch ben ik het er nog steeds niet mee eens hoe grof de paarden werden gereden. maar ja wie ben ik om daar wat van te zeggen?

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:22

Ik denk dat ik op de hele avond maar twee mannen heb gezien die hun paarden met wat meer respect behandelden. De rest was echt aan het prikken en trekken.
Nu lijkt het me ook wel zwaar om zo'n show te rijden als er zoveel van verwacht wordt. Het zag er iig wel gelikt uit.
Bij de laatste ronde moest ik wel ff lachen. Tussen de tien paarden was er een die steeds zijn rechtervoorbeen met zwier naar voren gooide (leek wel een halve spaanse pas maar dan in draf) echt komisch.
We hebben al met al een heerlijke middag en avond gehad in Maastricht.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:21

ik ben ook geweest, sommige reden echt lomp. Verder vond ik het er echt supermooi uitzien. Liepen wel leuke paardjes tussen. Vond die galopswissel om de pas aan de lange lijnen er wel gaaf uitzien. Maar in welke blokken zaten jullie??? Wij zaten met 23 man n blok L rij 13 en 14

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:57

Ik ben ook geweest en inderdaad toen die 3 hensgten kwamen viel die ene bruine mij zeer positief op. Die hengst was de enige met echte buiging in de gewrichten en optimale verzameling de rest vond ik erg tegenvallen in het achterbeen. was wel een mooie show.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:51

Citaat:
Bij de laatste ronde moest ik wel ff lachen. Tussen de tien paarden was er een die steeds zijn rechtervoorbeen met zwier naar voren gooide (leek wel een halve spaanse pas maar dan in draf) echt komisch.


Als hij twee benen zo naar voren strekt, dan noemen ze het een Spaanse draf...

Tsja, volgens mij ben ik in Antwerpen naar een andere show geweest vorige week, want al jullie kritiek was daar echt niet op van toepassing.
Ja, de ophoudingen die gemaakt werden bij het lange teugelwerk waren fors, maar liever fors en kort dan domweg trekken.
Sporen-geprik heb ik toen niet kunnen ontdekken, wel een goed achterbeengebruik...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 17:50

dan ben je waarschijnlijk in een andere show geweest ja Knipoog

wij zaten eerst in blok E rij 21 en daarna (konden allemaal nix zien door mensen voor ons met allemaal foto-apparaten hoog erboven uit en ook nog een flitslicht van hier tot de overburen) dus daarna ehm blok aan de korte zijde van de piste eerste rij

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:14

Ik ben zondag middag geweest en vond het echt helemaal toppie Lachen

Ik vond alleen die gitaarist iets te lang duren Gaaaap Gaaaap

Heb de hele tijd genoten......
Was ook een van de eerste die aan het einde ging staan voor een staande ovatie
En we zaten ook nog helemaal vooraan Haha!
heb ook gelijk een paardje uitgezocht Haha! Haha! Haha!

Wat een ongeloofelijk mooie paarden.... Ik ga druk oefenen met mijn haffie

( Ik heb me wel heel erg geergerd aan die vreselijke mensen met hun fotocamera;s en steeds maar flitsen...sommige mensen zou je toch...

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 23:21

haflingertje schreef:
( Ik heb me wel heel erg geergerd aan die vreselijke mensen met hun fotocamera;s en steeds maar flitsen...sommige mensen zou je toch...


mij ook.... Lips are sealed ben er zelfs voor verhuisd


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:25

Yep, vooral tijdens die capriolen, levades en courbette's. Moest je al extra goed kijken door die flitslichten heen.

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:23

Ze zouden die dingen bij de ingang al moeten afpakken..... Het is echt storend die flitsen.......

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:42

ha mooi dus ik was niet de enige die vond dat ze lomp deden met de sporen! ik zat op rij 13 in vak L en kon vandaaruit zien dat er een paard gewoon roze striemen had van de sporen ( voor de galopwissels..been op de singel...weer naar achteren enz. Je zag gewoon waar de sporen constant "schuurden"). en idd die flitslichten! echt associaal vond ik dat! vragen ze nog beleefd of je dat niet wilt doen, omdat de paarden uit hun concentratie kunnen raken, en dan toch gewoon egoistisch blijven flitsen he. Ik vond het verder wel een hele mooie show om te zien! wat die beesten allemaal niet kunnen! ik vond alleen de intro wat lang duren en langzaam gaan, maar ach je kunt niet alles hebben he?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:35

ben ik blij dat ik naar Antwerpen ben geweest. Werd nauwelijks geflitst en volgens mij ging de show ook een stuk beter...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 14:26

ja ik had ook beter naar antwerpen kunnen gaan...nu heb ik meteen een negatief beeld ervan gekregen en zou ik het geen 2e keer overdoen..toch een beetje banketstaaf voor mijn moeder...we gingen voor haar verjaardag en het viel gewoon zwaar tegen maar met alle respect die mensen hebben vast hun best erop gedaan..

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:52

Ik ga volgende keer in ieder geval zeker weer!

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, shadowstar en 81 bezoekers