wat mis je in je zadelkast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

wat mis je in je zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:10

Hoi mensen!

Ik ga zelf een zadelkast bouwen, dus dan moet ik het ook maar meteen goed doen.
Daarom vraag ik aan jullie wat jullie missen in je zadelkast, wat je juist niet gebruikt, wat juist onwijs handig zou zijn, enz.

Ik heb er nu 1 ontworpen van:
hoogte: 130 cm
breedte: 60 cm
diepte: 60 cm

Ik zal mijn bouwtekening wel even op internet zetten, maar omdat plaatjes bij mij nooit op bokt lukken Boos! , hier de link:

Afbeelding

Is deze handig? groot genoeg? te groot? plz tell me! want ik kan hem natuurlijk maken zoals ik zelf wil! *LOL*

Liefs Ilse
Laatst bijgewerkt door ilsejee op 07-04-03 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:16

Sorry, het plaatje doet het niet.
Wat ik handig vindt:
* hangers aan de deur
* Extra opklapbare zadelstang
* Vak onderin waar een deken in kan

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:18

Te groot is een zadelkast nooit, hoogstwaarschijnlijk kom je over een tijd erachter dat je m nog groter had gewild Haha! Zo gaat het nou eenmaal met zadelkasten, alles prop je erin en uiteindelijk heb je te weinig ruimte. Zorg voor genoeg ruimte voor je zadel, dat er poetsspullen inkunnen, evt een longeerzweep, misschien nog iets waar je voer in kunt bewaren mocht je je paardje bij willen voeren ergens mee.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:21

Een stang waaraan je een deken kan hangen lijkt me wel makkelijk.
Verder zitten menners altijd met hun tuig te klooien, je hebt wel zo'n ophangset, maar als je ook onder het zadel rijdt is daar geen plaats voor.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:21

tnx, das wel een idee.

Maar als je op de link klikt zie je toch gewoon het plaatje? Hij staat niet hier in bokt nee, maar dat werkt nooit bij mij, dus vandaar de link.

Heb ik zo genoeg ruimte gerekend voor m'n zadel?

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:21

Haakjes, vooral veel haakjes.

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:25

Als ik op de link klik geeft hij de melding "this page is not available" Boos!
En idd: hij kan nooit groot genoeg zijn Lachen

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:26

haha, had ik ook al bedacht ja, zo goedkoop mogelijke haakjes uitzoeken en dan vooral veel!
Ik heb er nu geloof ik 4 op m'n bouwtekeing staan, maar ik heb al 3 halster, hoofdstel, extra bit... en VOL!
dus dat had ik ook al bedacht, maar ik ga het wel ff opschrijven, kan ik het niet vergeten!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:28

callippo schreef:
Als ik op de link klik geeft hij de melding "this page is not available" Boos!


hmm.. wat gemeen! bij mij zelf doen ze het altijd, maar bij andere mensen nooit!
Ik meot toch eens gaan vragen hoe dat komt!

Ik had m'n kast deze hoogte gemaakt zodat ie in de auto past, maar ik denk dat ik em toch maar wat hoger ga maken, dan zet ik em op stal wel in elkaar!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:33

Ik heb nu precies gedaan wat de ITP moderater zei: doet ie het nu voor jullie ook? bij mij wel, maar dat zegt weer niks Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:37

Wat is mis in de zadelkast is ruimte. Ik had een kast van 90 cm bij 90 cm (breed x diepte) en was 2 meter hoog. Daar kon ik bijna al mijn spullen in kwijt. Nu niet meer!

Zeker drie hoofdstelhangers. Voor je hoofdstellen (2 stuks), maar ook extra halsters en andere lijnen die je hebt (slofteugel enz). Veel planken voor bergruimte. Ik heb de voorkeur dat op die planken netjes afsluitbare boxen kunnen staan ivm de muizen. Wel ventilatie voorzien in de kasten!
Handig zijn de klemmetjes die je kan kopen bij een doe het zelf zaak waarin je je zweep op kan hangen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:43

een hanger voor je longeerlijn is ook erg handig

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:47

das ook wel handig ja, daar heb je natuurlijk een wat grotere haak voor nodig!
en die zweephaakjes zijn ook wel handig ja!
zo'n grote kast als die van eleonoor verwacht ik niet nodig te hebben hoor, maar legplanken zijn dus ook wel handig.. ok
En hoe zit het met de diepte en breedte? groot genoeg voor een zadel?

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:02

Afbeelding

als ik je link ging copieren en plakken deed hij het wel! misschien dat hij het nu doet?

in de bovenkant van onze kast hebben wij een rond gat zitten waar precies de longeer zweep door heen past, als je hem van binnenuit erin steekt! maar het handvat past er juist net niet doorheen. dus ze kunnen hem van buiten er niet uithalen. gewone zwepen hebben wij overigens ook daar staan alleen steken die er niet uit aan de boven kant! (dat gaatje zit overigens gelijk aan het begin bij een hoekje van de deur)
ook hebben wij boven onze zadel een plank zitten waar wij dekens op kunnen leggen

ook handig is om onder het zadel plank te maken en daaronder een lade maakt, zoals je al wilde in je tekening. daar kan je dan bijvoorbeeld je poets koffer neer zetten en je laarzen!

succes ermee

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 12:08

ok, dus een legplank voor m'n deken(s) erbij. Goed idee! (kan hem eventueel ook op het sjabraksteuntje hangen, maar netjes opvouwen lijkt me een beter plan)
tnx

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:31

Idd, van die handdoekhaakje zijn errug handig. En wat ik verder erg mis is ruitme. Hoe ik het ook doe, ik kom steeds net een beetje ruimte te kort. Heel irri.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:36

heey ik vind het een heel leuk idee.mijn broer heeft er eens een voor mij gemaakt. maar die was al snel te klein. ik ben bang dat je hem groten moet maken...het is vaaak zo verleiderlijk om nog van die handige spulletjes te kopen. ik heb nu een kast van? 1.90m hoogte en 70 bij hmm..90?? en dat gaat nog wel Haha! maar echt leuk idee. als hij af is moet je wel een foto plaatsen he Lachen groetjes

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 12:42

Is goed, als m'n foto's het dan wel doen Clown

Ik denk dat ik em ook nog in een leuk kleurtje ga verven, maar daar ben ik nog niet over uit!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:45

wat ik mis is voldoende plaat om allerlei zalfjes en paardenproducten te zetten, maak het dus groot genoeg!! tenzij je die dingen ergens anders bewaard.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:49

Wij hebben drie kasten. Twee voor de zadels en 1 voor andere zaken. Die heet ook heel toepasselijk 'MAGAZIJN'. Staat er ook op:-)). Die is 1.90 hoog, iets van 60 diep en een meter breed ofzo. Er zitten drie schappen in. De bovenste voor weinig of niet gebruikte sjabrakken en reservespullen.
Dan de middelste voor mijn vele potjes met zooi en betadine etc etc. En dan de onderste voor flessen, bidons, caps etc etc.

Er zitten vier haken in maar dat i veel te weinig. DAt mis ik dus. Heeeel veel haakjes. Want ik heb zoveel dingen op te hangen die ik nu nog niet kwijt kan.

'Paint' it 'Black'

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:42

jullie hebben vet grote kasten ik heb maar een mini kast hij is ong 80 cm hoog, 80 breed en 70 diep Verdrietig veel te weinig ruimte dus maarja

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:54

Ik heb een kast gekocht bij een tweedehands kantoormeubelzaak, het is een metalen officierskast van het leger (€80,-).

Mijn kast is 2 meter hoog, en ik gok zo'n 1.10 m breed en 70 cm diep. Ik heb bovenin een plank (dekens en dozen), aan de rechterkant 4 legplanken en aan de linkerkant heeft mijn vader een zadelsteun opgehangen met daarboven 3 hoofdstelhangers (maar dat zullen er binnenkort wel meer moeten worden).

Ik ben heel tevreden met mijn kast en heb voldoende ruimte voor niet eens zoveel geld.

Ik denk dat je er ook een paar legplanken in moet maken voor je cap, medicijnentroep, handschoentjes minichaps ed (ik noem maar wat). Alles in zo'n box geeft een dikke onoverzichtelijke rommel.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:17

Hij lijkt me erg klein... Ik heb een kast van ongeveer 2 meter hoog en denk 80 cm breed en 70 diep ofzo. En daarin kom ik nog ruimte te kort... Je moet misschien ook denken aan laarzen/thermoboots, zweetdeken, uitrijdeken, winter/zomer deken enz. Maar ik weet niet hoeveel spullen je hebt Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:24

Ik mis de hele zadelkast hahahaha

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:02

Als je hem toch zelf gaat ontwerpen zo ik hem toch wat groter maken...Te veel plaats komt zelden voor hoor. Haha!
Veel haakjes/plankjes/vakjes zijn ook altijd goed.
Kan je plaatje helaas niet zien, sorry!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GoogleAdsense, IASCrawler, Lucia88, Malenka, MoriMann, Sjors050, YandexBot en 132 bezoekers

cron