Rijden bij een bekende ruiter/amazone

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 22:42

Wie lest hier bij een bekende ruiter/amazone???


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 22:46

Hoi
Anky woont dan wel in de buurt maar les helaas niet bij haar.
Ik heb wel les gehad van Leon Thijssen onder de springruiters wel wat bekend.

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 22:50

een ex bekende ruiter mag dat ook?? Haha!
mijn baas wilco bouwmans heeft in '86 met de young riders de olympische spelen meegereden met thomas.
hij heeft altijd tegen anky met prisco gereden en nog wel meerdere bekende ruiters.
helaas is toen zijn paard geblesseerd en afgemaakt.
nu kent eigenlijk bijna niemand hem meer, rijdt ook zelden wedstrijden hoor!
traint liever thuis Haha!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:20

ik heb gelest bij Barbara en Mischa Koot, nu helaas nog maar weinig, af en toe in de zomer, ik heb zelf geen eigen vervoer, dus ze ( Mischa) moet dan aan huis komen.
Zodra ik eigen vervoer heb ( of thuis een beetje fatsoenlijke bak, maar..) ga ik weer snel meer lessen, want da's toch wel erg goed voor je..

Vanwaar je vraag eigenlijk..?
les jij wel fanatiek..? en waar?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:55

Ik les bij Vivian v Tiel...zij is redelijk bekend...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 00:54

Ik heb in de clinic bij Michelle Gibson gereden. Alleen hoewel ze een hele goede amazone is heeft ze een stuk minder talent als instructrice. Ik vind dat ze niet echt dingen kan overbrengen. Ze ziet wel wat je fout doet maar weet er geen oplossing voor. Zo was er een meisje in de les waarvan het paard steeds de teugels uit haar handen rukte. Opmerking van Michelle: "Laat hem niet de teugels uit je handen rukkken" Gaaaap Ja dat had dat meisje ook wel door maar i.p.v. dat michelle haar vertelt HOE..... Er zit ook totaal geen opbouw in de les. Zit je er koud 5 minuten op, moet je je paard oprichten en schouderbinnenwaarts laten zien. Ze is eigenlijk alleen maar bezig met kunstjes rijden, de basis laat ze links liggen. Het is echt zo van, nou doe maar es wijken voor de kuit. Okee goed, nu schouderbinnenwaart. Niet goed? O dan de hele les schouderbinnerwaarts rijden, net zolang tot het wel gaat. Er was ook een vrouw die niet netjes kon zitten. Dus Michelle haalt de beugels van haar zadel. Leuk en wel, maar hoe kun je in godsnaam van iemand verwachten die al niet eens behoorlijk kan lichtrijden, al hossend en bokkend een paard moet gaan losrijden? Dat beest was nog helemaal niet los dus zo maak je het zitten wel extra moeilijk. Kleine dingetjes zoals lichtrijden op het verkeerde been merkte ze niet op, terwijl dit toch wel essenstieel is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 11:59

Judith Scholte,

zij leste voorheen bij Anky, daar was ze echter niet zo heel tevreden meer over omdat je meestal toch met drie of vier anderen samen rijdt.

Nu lest ze bij Jo Willems, die heeft vroeger Anky zelf nog lesgegeven voordat ze bij Sjef terechtkwam.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:39

Misschien een stomme opmerking, maar waar zitten al die bekende ruiters? Zitten ze ook een beetje in de omgeving van utrecht?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:39

Die van mij in Amersfoort

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:50

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:40

Ik les bij Sander Marijnissen. Wie????? Oke dus niet zo bekend als ik dacht. *LOL* *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:52

Ik les niet bij bekende personen maar ken wel iedereen die jullie opnoemen. Dus de meeste zijn voor mij bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:52

Heel vroeger heb ik gelest bij Eddy Leenders uit Groesbeek maar dat was maar een paar keer.

Ongeveer 2,5 jaar terug ben ik gaan lessen bij Edward Gal en Nicole Werner. Dat gaat echt super dus ik ben van plan dat nog heel lang te gaan doen.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:15

Ik heb een keer les gehad van tineke bartels. Was maar één keer, met nog 2 anderen. Wel leerzaam, maar toch heb ik van mijn andere (ex-instructrice) meer geleerd.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:19

Ik heb gelest bij Wout Jan van der Schans, Irma Smulders (Henk Nooren begeleidde haar en werkte op de stal van haar vader,ze heeft internationaal gereden), Richard Kapteyn, Edwin Hoogenraat.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:43

Ik les bij Mattias Jansson, hij komt uit Zweden. Hij is hier niet zo bekend, in Zweden wel wat meer. Hij is niet alleen zelf erg goed bezig (grand prix), hij brengt het ook verschrikkelijk goed over. Sinds ik bij hem train ben ik heel anders met mijn rijden bezig. Party!!


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 17:17

Ik krijg les van Wout Jan van der Schans. (Lunteren)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 17:35

ik heb voltige les gehad van cathrin Kiela.
Zij schijnt het nu op nationaal nivo heel leuk te doen, heb ik gehoord, ben zelf helemaal uit de voltige wereld

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 18:03

Edward Gal is ook geen verkeerde..!
Maar idd, dat mesnen zelf wellicht goed rijden, wil absoluut niet zeggen dat ze ook 'automatisch' goed les kunnen geven. velen zouden zich meer moeten verdiepen hierin, in de communicatieve en 'educatieve' vaardigheden. Wil weleens helpen!

Mattias J. is toch wel bekend heir..? da's toch de stalruiter van Anky, rijdt nu ook GP toch?
Hij haat alleen volgend jaar weer naar Zweden, dan zeul je een ander moeten opzoeken..?

In de omgeving van utrecht ( 't is wat je omgeving noemt natuurlijk, maar..) zitten Coby v B. ( Brakel) en Sonja Gademann ( Aalst, bij zaltbommel), bij Sonja maak je waarschijnlijk meer kans dan bij Coby, maar weet niet hoe zij les geeft..? Zelf traint ze met Jup bij Sjef, dus indirect heb je ook van hem les Knipoog

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 18:30

en indirect van Coby van baalen want daar had ze voordat ze grand prix ging rijden les van.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:19

Mijn instructrice zit in Brummen...anderhalf uur rijden bij mij vandaan dus..

Sander Marijnissen ken ik wel Jasmijn!!!! Laatst stond ie nog in de P&S met een groot artikel. Of in Bit...een vd twee...

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:41

Zep: Wat leuk dat je bij Mattias lest. Hij rijd bij ons (v. Uytert, bij Anne Franssen-v. Uytert) een jonge hengst (Gribaldi x Amor). Edward rijd bij ons Gribaldi. Ik zelf les al jaren bij Jeroen Hulsman, de man van Marie-jose Hulsman. Ook heb ik een paar keer les van Anky gehad en op school ook van Tineke Bartels. Ook Rien van de Schaft, Leunis van Lieren en Susan Dunkley zijn bij ons op school gastdocenten geweest. Imke Bartels zat bij mij in de klas dus al met al van iedereen wat opgestoken.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:23

Citaat:
Op 2001-07-31 21:41, schreef Suzanne F.:
Imke Bartels zat bij mij in de klas dus al met al van iedereen wat opgestoken.


Lijkt me echt gezellig!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 23:50

Vaak kom je als ruiter in de basis met een wat "mindere god" ook flink vooruit, en je hebt niet het probleem dat je trainer regelmatig in het buitenland zit of het superdruk heeft. En dat een ruiter in de ring goed presteert wil niet zeggen dat hij of zij het ook kan overbrengen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 00:25

Hee Suzanne F., jij hebt toch de masterclass Deurne gedaan? Ik zag je naam staan in de Paardenkrant, in het rijtje met geslaagden. Gefeliciteerd trouwens!

(Ja, heeeeeel off topic... Koe En nu snel weer on topic!)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big_Appie, flikkalover, Floemii, fransje23, horzlover, nimbletje, Sandyislief, tienus63 en 136 bezoekers