vliegendeken, wat doe je tegen het uitzakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 20:40

Heb zaterdag een vliegendeken gekocht. Was het gejaag door de dazen zat. 't is er een met hals, maar doordat ie op de hals vrij wijd is (en door het rijden nog wijder werd, leek het al snel een "normale" deken. Boven dien zakte de deken verschrikkelijk uit zodat ie op het laatst bijna tot op de sprong hing... Lijkt me niet echt prettig lopen voor het beest.... Hebben jullie daar ook last van, en wat doe je eraan?


Trouwens wat doen jullie voor bescherming aan het hoofd? Helpt zo'n vliegen-frontriem?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 20:46

Ik heb idd zo'n vliegenfrontriem idiaal.
een vliegendeken met hals was bij mij dus hetzelfde verhaa; en die ging ook snel kapot.
nu sla ik alles op de hals zelf dood en de rest van het lijf met een vliegendeken en daarover een losse dekensingel.
Bij de duurdere/luxe vliegendekens kun je ze ook met bilkoorden nog weer vast zetten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 21:01

Ik heb van de paardendrogist zo'n flymask besteld, echt ideaal voor het hoofd! Hij wordt er heel rustig van, geen hevig geschud met z'n hoofd en z'n rode traanogen zijn verdwenen. Voorheen had ik dus zo'n vliegenfrontriem, maar dat hielp bij hem niet, omdat de sliertjes na schudden van het hoofd langs z'n ogen hingen ipv ervoor. Met een vliegendeken heb ik zelf geen ervaring.

Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 07:33

ik heb 2 keer met een vliegendeken gereden en vond hem razend irritant. Mijn paard is nogal een slons die altijd vlak langs de bosjes afloopt dus we waren in no time een wandelend bosje. Nu heb ik zo'n gehaakt petje (ziet er niet uit) en aan de frontriem zo'n sliertjesgeval. Om de nek een zelfgemaakt vliegennet (verkochten ze niet meer in de winkel en vliegengaas kun je ook gewoon los kopen). We lopen voor joker, dat wel, maar mijn paard heeft geen last van vliegen Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 11:04

Qua dekens weet ik niet hoe je dat probleem kunt oplossen. Ik heb wel een frontriem met vliegenmasker gekocht en dat hielp perfect. De traanogen waren binnen 2 dagen over en de paarden werden er ook rustiger van omdat ze niet steeds met het hoofd hoeven te slaan om de vliegen te verjagen.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 11:11

Je kunt aan je deken een dekensingel doen dan schuift het niet af,zelf gebruik ik voor mijn paard zijn hoofd zo'n sliertding dat je kunt vastmaken met klitteband,ik vind dat het helpt alleen de klit houd niet zo goed

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 11:34

Ik denk dat het komt omdat je een vliegendeken van katoen hebt.

Je kan er beter een met een synthetische stof erin verwerkt nemen, die zijn wel een heel stuk duurder.

Die zwarte van mij krijgt na een dazenbeet gigantische bulten en die staat overdag met een vliegendeken van Bucas in de wei, kosten; fl. 300,00

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:13

Ik heb er een van Eskadron, ook een hele fijne. Mijn paard krijgt ook gigantische bulten, maar het probleem is dat ze zo'n deken altijd af weet te krijgen. Een keer lag hij op de grond met alles nog vast. Een andere keer zat ie om haar liezen vast. En een andere keer stond ze er in en had ze er een gat in getrapt. Waarom ze het doet weet ik niet, maar ja dan maar zonder deken.

Die van Bucas lijkt me trouwens heel fijn. Je kan denk ik maar beter wat meer geld uitgeven aan zo'n ding dan zo'n goedkope nemen, want die zijn toch vaak niet zo fijn.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:14

hoi,

Ik heb ook zo'n vliegenfrontriem en het helpt echt! ik ben er erg blij mee Is echt om aan te raden1

-xxxx- Daphne

(L)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:07

Divoza heeft nu net nieuwe vliegendekens: Pagony Buzzaway heet ie.
Dit is een goedkopere kopie van de Rambo Flybuster. Wel iets ander materiaal, inderdaad synthetische stof erin verwerkt.
kost f 119.95.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:42

Voor het afzakken: misschien helpt een dubbele (elastische) singel, dus één achter de voorbenen en één om z'n buik?

Ik heb een vliegenfrontriem, die werkt goed, ze vindt dat ding om haar ogen irritant maar vliegen zijn irritanter.

Zo'n masker is helemaal perfect natuurlijk, maar dúúr.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:08

Zo'n anti-vliegenfrontriem werkt best goed hoor, ik heb er eentje gekocht met een kinriem, dan hoef je hem niet aan het halster vast te maken.
Er zitten lange suede sliertjes aan.
Nadeel is wel dat de vliegen nu nog wel op z'n hoofd zitten, alleen iets lager Boos! .
Nou ja, in elk geval zitten ze niet meer in z'n ogen te prikken, scheelt toch weer iets.
Katoenen vliegendekens rekken inderdaad erg hard uit, soms gaat bijna het hele model eruit.
Een dekensingel helpt inderdaad wel wat, ook scheelt het als je de deken regelmatig wast, dan krimpt hij weer iets en komt er weer wat model in.
Succes !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 72 bezoekers