wat is de beste anti vliegspray en middel tegen zomerexceem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 16:12

Hoi!

Ik wil voor Kanjer nieuwe anti vliegspray kopen, maar welke is goed? Wij gebruiken meestal veerust maar ik heb het iedee dat dat niet echt helpt?!?!

Kanjer heeft ook last van eenlichte vorma van zomer exceem. Heeft er ook iemand ervaring met een bepaald middel dat daar goed tegen helpt?

Ik las op divoza dit middel: Zou dat helpen??
Horsol 100ml (bst.nr.: 82205)
Dit middel is een oplossing voor paarden die problemen hebben met staart-, manen- en zomereczeem. Behandeling 1x per dag gedurende 14 dagen is voldoende. Helpt het afbreken van manen en staartharen voorkomen.

Wie heeft tips????


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 16:55

ik heb al een goed middel gevonden voor de zomerexceem dankzij Sanderijn. Bedankt nog he! Lachen

Tips over spray's tegen dazen e.d. zijn nog erg welkom!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 17:04

tegen dazen en vliegen: vliegopspray van NAF 500 ml,ook bij de PD te bestellen........... Knipoog

liefst twee keer daags insprayen.

soms is het beter om te zwijgen

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 17:08

Veerust helpt ook goed.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 19:55

Wij hebben een middeltje dat gemaakt is op basis van knoflook en dat reuk je ook Knipoog . Ik weet de preciese naam niet meer, maar ze hebben in dat merk ook goede hoefolie en het was vrij duur.

Voor zomereczeem kan je vanalles proberen. Er bestaan zoveel producten dat je al geluk moet hebben dat je het product vindt dat specifiek voor jouw paard helpt. Scheve mond\

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 14:55

vermeng een deel citronella-olie op 2 delen azijn (gewoon natuurazijn). Je kan het eventueel nog vermengen met water, maar dan verdun je het wel, dus heeft je paard er erg veel last van, dan niet verdunnen. Gewoon in een plantenspuit doen en het erop spuiten (of met een spons als je paard het eng vind).

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 14:58

In het Eindhovens Dagblad stond er een stukje van een man die al 49 jaar in de paarden zat en wat het beste hielp. Thee en azijn. Werkte 10 dagen, als het regende hielp het niet meer. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:20

Misschien dat citroen en thee en azijn nog beter helpt? Dit hoorde ik van iemand.
Appelazijn en knoflook(poeder) door het voer (of door stukjes appel doen en voeren helpt ook.
Met paard en al verhuizen naar de maan helpt ook, maar of dat een optie is... *LOL* ?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:55

Het ging over dit stukje text. Ik zal ook eens azijn gaan kopen. Thee heb ik zat. En nu maar hopen dat er geen theeliefhebbers onder de dazen rondvliegen Haha!

'Thee en azijn tegen dazen'
EINDHOVEN (28 juli) - Thee met azijn, in gelijke delen gemengd: dat zou het wondermiddel moeten zijn om horzels en dazen op afstand te houden.
Eindhovenaar Tiny Greveraars meldde zich met deze tip bij het Eindhovens Dagblad naar aanleiding van een artikel over de overlast die dazen veroorzaken voor paarden en ruiters.
"De middelen die in de handel zijn helpen inderdaad niet", aldus de 58-jarige Greveraars. "Ik heb zelf last genoeg gehad van die insecten. Tot iemand me wees op die combinatie van azijn en thee. Dat kun je met een bloemenspuit op het paard aanbrengen of met een doekje op de armen wrijven. Het helpt gegarandeerd en zelfs vrij lang: zeker een week tot tien dagen. Wie het niet gelooft moet het maar eens proberen door één arm wel in te wrijven en de andere niet."
Het middeltje heeft volgens de Eindhovenaar slechts één beperking. De azijn/theecombinatie is niet bestand tegen een flinke regenbui.
Bron:Eindhovens Dagblad

Niets zo charmant als een paard in her land.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:23

ik heb gewoon anti insecten spray. dat helpt ook heel goed, tenminste, in de buitenbak. in de bossen moet je nu niet komen ookal heb je ingespoten. maar ik zal dat van thee en azijn ns proberen..

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 21:43

ZUcht,je kan er ook 1 zelf maken van pure azijn of azijn met ¼ water,dit doe je in een plantenspuit en spuiten maar.

Verder is Sweet Itch manen en staart gel ook goed hoor,maar het handigst blijf een vliegennetje voor voor de ogen en azijn.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 07:30

ik heb gisteren de thee met azijn geprobeerd. voor de stank heb ik er ook nog wat druppeltjes cederolie bij gedaan. Ik weet niet of het aan de thee lag, maar we hebben bijna geen daas gezien terwijl het normaal stikt van die beesten. Vannavond nog maar eens proberen Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 08:34

veerust helpt goed en knoflookpoeder ook. dat is ook voor zomerexceem heb ik gelezen. je kunt ook gewoon een knoflook teentje in de knoflookpers doen en er door heen persen
veel succes
!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 15:40

Jongens bedankt voor de oede tips! Ik ga die thee met azijn maar eens proberen!

Als het bij mij ook werkt, is er volgens mij een wondermiddel ontdekt door die vent!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 bezoekers