Invoerkosten verbonden aan importeren zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Invoerkosten verbonden aan importeren zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 20:55

Wie heeft er wel eens een zadel uit Amerika meegebracht? Ik vraag me dus af of je daar invoerrechten voor moet betalen. Als ik een zadel op laat sturen kost dat me $ 264 volgens de shop daar. Doe ik dus echt niet .

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:25

Ik heb meerder zadels geimporteerd en ook de verzendkosten verschillen al veel. En je krijgt hier nog invoerrechten, douanekosten etc. Maar het is toch vaak nog wel goedkoper dan hier een zadel kopen, je zit wel met de pasvorm uiteraard.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:35

Het ligt er ook aan met wat voor post je het zadel stuurt;
bijv. Priority, luchtpost is erg duur. Met de boot is het goedkoop
ongeveer 60 euro, maar duurt het 6 tot 8 weken.
Volgens mij moet je ook invoerrechten betalen over het
aankoop of verzekerde bedrag, maar zijn ze wel iets gemakkelijker
als je het van prive-adres naar prive-adres stuurt.
Niet vanaf bedrijf dus...... Succes

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:43

Met de boot is niet meer mogelijk, want de maximum afmetingen van de doos staat evrzending per boot niet meer toe (te groot). Dus alleem per vliegtuig is nog mogelijk (+/- $125). Over het aankoopbedrag+verzendkosten+verzekering moet je BTW en accijns betalen. Reken voor het gemak 1/4 van de aankoopprijs. Ligt ook een beetje aan hoe de $$ staat tov de €.
Het maakt voor de douane niet uit of je iets privé koopt of niet. De kosten qua invoeren blijven gelijk. Het is wel gunstiger om iets zelf mee te nemen uit Amerika. Het bedrag wat je dan mag invoeren ligt een flink stuk hoger.

Klaaske

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:46

(Wie heeft er wel eens een zadel uit Amerika meegebracht?)
Meegebracht? De kans is dus aanwezig dat je het zelf op wilt halen (tijdens een vakantie of i.d.)

Ik heb zelf een zadel uit Canada geimporteerd en gewoon bij de grote bagage gedaan en toen hoefde ik daar niets over te betalen. Dus gewoon zo meegenomen.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:51

Klaaske schreef:
Ik heb zelf een zadel uit Canada geimporteerd en gewoon bij de grote bagage gedaan en toen hoefde ik daar niets over te betalen. Dus gewoon zo meegenomen.


Ik ken meer mensen die dat geluk hadden, de douane sliep nog of zo Clown
Maar ALS je gepakt wordt ben je zuur.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 04:04

Gewoon de prijskaartjes eraf halen en in een weekendtas proppen!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 12:44

Mijn zus gaat met de Pasen 2 weken naar Amerika, ik zou het zadel naar haar kunnen laten opsturen (doet Horsesaddleshop gratis) en zij moet het dan meenemen naar Nederland. Ik neem aan dat het zadel in een doos zit, wordt volgens mij in Amerika met UPS verzonden maar ik wil niet dat zij allerlei toestanden op het vliegveld ermee krijgt. Wel overbagage denk ik maar zij op een lijnvlucht mag je al meer meenemen dan de 20 kg op een charter.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:22

Maar je blijft nog steeds zitten met de pasvorm. Dus blijft het toch een gok, maaar ja, je kan het dan altijd nog verkopen Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 17:58

Ik heb het zadel hier al gepast maar degene van wie dat Fabtron zadel is weet nog niet of ze het wil verkopen. Zij heeft trouwens sqhb's en ik wil liever fqhb's, dan past het nog beter denk ik.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:06

Maar helaas ben je er dan nog niet mee. Voor mijn pas gekochte zadel liet ik iemand komen met 11 zadels met fqh bars. 1 paste er perfect, 1 kon en de rest lag gewoon niet echt helemaal goed. Ook de hoek van de bars telt nog mee en de vorm van de boom etc. Maar zoals ik al zei, anders verkoop je het gewoon weer en koop je zelf weer een nieuwe Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 17:03

Hm, ik kan het altijd wel weer verkopen, als ik er maar niet teveel op verlies maar het is dan toch een nieuw zadel dat als je het hier kan kopen een stuk duurder is. Ik zal eens gaan kijken bij de westernzaak in Eesergroen, daar schijnen ze Fabtron te verkopen.