bezem/borstel in de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

bezem/borstel in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 10:34

Hon schuurt op het moment echt verschrikkelijk haar staart. Nu heeft de hengstenhouder waar ze gedekt is bezems aan de hekken van de paddock hangen. Zo kunnen heerlijk schuren zonder de boel te ruineren.
Wat denken jullie van zoiets in de stal? Iemand ervaring ermee? gebruiken ze het ook? Of gaan ze net zo makkelijk ernaast staan schuren?


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:56

Íemand bij ons op stal die heeft een bezem opgehangen(zonder steel uiteraard)
En het schijnt echt te helpen.. Alhoewel hij de eerste keer zijn stal niet meer indurfte Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:04

Ja ik had altijd een grote borstel hangen, dus echt vast aan de muur he, daar kunnen ze heerlijk aan schuren, ook zijn hoofd schuren dat vond hij zalig, ik moet idd ook weer eens een nieuwe ophangen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:30

Ze gebruiken het veel bij koeien, die maken er zeker gebruik van!
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:55

Onze koeien hebben ook borstels in de stal hangen (een stuk of 4) en ze vinden het heerlijk!!! Ik heb het bij paarden nog nooit gezien, maar ik denk dat die het vast ook heerlijk vinden! Misschien ook wel een idee voor mijn paardjes...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:57

Ik heb er echt nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel een aardig idee. Wij gebruiken altijd een of andere gel tegen het schuren van de staart, op basis van zeemineralen of zo.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:23

Bij de paardendrogist verkopen ze een speciale borstel voor in de stal. Die kun je vast heel makkelijk zelf maken!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:26

Heel handig idee, valt altijd te proberen, natuurlijk geen stalen borstel Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:05

Carina heeft die van de paardendrogist op een paal in de wei staan. Vind ze geweldig en ze schuurt haar manen en staart niet meer open.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:02

Welke soort borstel gebruik je dan? Een zachte of een schuurborstel met lange of korte haren? M'n tink doet niets liever dan met z'n kont over de deur gaan hangen en dan shaken .... denk dat ie zo'n borstel wel zou kunnen gebruiken!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:08

Carina heeft idd een soort van schrobborstel, met korte haren, maar niet zo'n hele harde. Net hard genoeg om lekker te schuren, maar te zacht om zich aan open te schuren.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, ABC_Pony, Miiej, Poekkie, Pova, Rainer, SANEX en 74 bezoekers