Kentaur dressuurzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 23:41

Wie kent dit merk, wat zijn jullie ervaringen en welk type zadel heb je?
Ben vanavond zadels wezen passen in de winkel, die kentaur hebben een erg zachte zit!

Als je zo'n zadel hebt zou ik ook graag willen weten hoelang je hem hebt en hoe hij je tot nu toe bevalt enzo. Over 2 weken komen ze langs om ze op mijn paard te passen. Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord maar ze schijnen het op het moment erg goed te verkopen!

Alle reacties over de kentaur welkom!!

Groetjes Anuschka



joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:59

volgende week worden ze ook op mijn paarden gepast,ze zijn al eerder geweest maar toen hadden ze niet de goede maten mee. ik ben tevreden over het zadel toen ik er op reed ookal past het niet helemaal.dus woensdag hoop ik dat het wel past...

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 16:54

Heeft verder niemand ervaringen met dit zadel??

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:57


Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:02

Ik heb een kentaur, tweede hands gekocht. Het zadel zit fijn, maar ik ga er een beetje door naarvoren zitten. Nu kan dat ook door het vorige paard komen waar ik op reed (En vooral aan mezelf natuurlijk).

Ben nu een paardje aan het inrijden en die heeft nog geen zadel opgehad, laat staan een dressuur zadel... Dus ik weet nog niet of het echt aan het zadel lag of meer aan de combi paard-ruiter-zadel dat ik naar voren zat.

Verder is het in mijn ogen een goede kwaliteit; bij mij is er nog niets stuk (zadel is ongeveer vier jaar oud) behalve wat pech beschadigingen.

Succes

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:48

ik heb woensdag een ken tauer zadel (dressuur) gekocht en ben er tevreden over. past op veel paarden en dat is belangrijk bij mij. ligt natuurlijk bijna de hele dag op mijn paarden...

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 10:00

Ze komen bij mij a.s. donderdag passen, hij neemt ook andere zadels mee, o.a. een Lemetex zadel, is er iemand die deze zadels kent??
Ik heb er wel eens van gehoord, maar nog nooit gezien of erop gezeten? (Had ze ook nog niet in de winkel liggen, waren uitverkocht)

Ik denk dat het mij bij ook een Kentaur gaat worden, het zadel gewoon heerlijk!!
Welke type heb jij gekocht??

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:03

Ik heb op een kentaur gezeten en daarna op een Ainsley Vanguard, en vergelken bij de ainsley waar ik op heb gezeten was de kentaur best hard!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:24

WEl van gehoord. Schijnt vaak scheef te zijn net als Kieffer.

Lemetex is net als STubben Zwitsers.Lemetex is ook een A-merk.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:01

Ik heb nu een dressuur zadel van Kentauer nu zo'n drie maanden.
IK ben er heel tevreden over. Het zit heerlijk zacht, en zit ook veel stiller. M'n vorige zadel lag niet goed, dus het kan ook goed zijn dat Rocco beter is gaan lopen, maar ik ben eigelijk alleen maar positief.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:46

Ik heb vandaag zadels gepast en de Kentauer zat het lekkerst. De prijs staat me op zich ook wel aan. De helft goedkoper dan KN etc.

Zelf ben ik erg benieuwd hoe dit zadel zich op de langere termijn houd.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:23

Ik rijd er ook op (bijrijdpaard) En ik vind het niet zo super zitten. Maar ja er zijn slechtere zadels. Ow ja op langere termijn het zadel is vrij nieuw maar het schaaft snel af aan de randjes van de zweetbladen. Ik weet niet welk type het is. Wel dat hij nieuw is en goed verzorgd maar ondanks dat nou al aan de randjes kapot gaat.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:26

Ik rijd er ook op (bijrijdpaard) En ik vind het niet zo super zitten. Maar ja er zijn slechtere zadels. Ow ja op langere termijn het zadel is vrij nieuw maar het schaaft snel af aan de randjes van de zweetbladen. Ik weet niet welk type het is. Wel dat hij nieuw is en goed verzorgd maar ondanks dat nou al aan de randjes kapot gaat.

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:33


Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:33

ik vind het super zadels, heb er jammer genoeg zelf nog geen, maar ik ben wel aan het sparen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:39

Een aantal mensen bij mij op stal hebben um en zijn er erg tevreden over.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het zijn zo op het zicht mooie zadels. Ik heb altijd wel een beetje mijn twijfels over "goedkope" zadels, maar voorals nog ben ik geneigd te zeggen dat deze zadels wel oke zijn.

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:52

€800,- vind ik nou niet bepaald 'goedkope' zadels

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:03

newforestlover schreef:
€800,- vind ik nou niet bepaald 'goedkope' zadels



€ 780,- als je kijkt naar KN daar betaal je het dubbele voor.

Ik heb ook zoiets van zal hij op de lange duur een beetje knap blijven.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 10:45

Ik wacht nog steeds op mijn zadel....de winkel krijgt of het verkeerde type binnen of niet de juiste maat.
Ze schijnen bij hem als warme broodjes over de toonbank te gaan!!

Welke type van de Kentaur hebben jullie?

Is er trouwens iemand die een site weet waar de types van de dressuurzadels vermeld zijn (incl foto's)

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:01

Binar schreef:
Ik wacht nog steeds op mijn zadel....de winkel krijgt of het verkeerde type binnen of niet de juiste maat.
Ze schijnen bij hem als warme broodjes over de toonbank te gaan!!

Welke type van de Kentaur hebben jullie?

Is er trouwens iemand die een site weet waar de types van de dressuurzadels vermeld zijn (incl foto's)


Toevallig kwam ik een link tegen van freddie's ruitersport.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 11:10

ok, ga ik die even opzoeken

Welke type Kentaur heb jij??

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:29

Ik ken wel het zadelmerk Kentur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:34

spokey schreef:
Ik heb ook zoiets van zal hij op de lange duur een beetje knap blijven.

Er is mij verteld dat je er misschien niet zo lang mee doet als met een KN of een Passier of iets. Kentaur zadels zouden wat sneller slijten. Inmiddels heb ik mijn Kentaur al bijna 2 jaar en ik heb nog geen slijtplekje kunnen ontdekken, niet aan de singelstoten, niet aan het leer, nergens. Het zal dus wel redelijk meevallen met dat snelle slijten, hij ziet er nog uit als nieuw dus.

moos
Berichten: 38
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:27

lemetex heeft mijn vriendin gehad een heel lekker zagel en lag mooi stil op haar paard en je zat er als een huis op je werd als ware opgesloten

Helmaaatje
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Venlo

Re: Kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:44

Ik ken het zadel wel.
Mijn ervaringen met KN en euroriding zijn ook goed.
Ik heb een KN gehad, welke al 18 jaar mee ging.
Elke dag zo'n 8 paarden mee gereden werden.
Dus toen ik het in handen kreeg, was het niet mooi meer en zat het redelijk hard.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw zadel voor mijn (inmiddels eigen) paard...
En heb op een Kentaur Artemis gezeten.
Dat zit heeeeeeerlijk!! En zacht.
De prijs is goed!! En kwa kwaliteit prijs verhouding mag je zeker niet klagen.
Voordeel vind ik dat de zitmaat tot 18,5 inch gaat, aangezien ik zelf een stevige ruiter ben. Ik zit er prima in, kan er stil in zitten en redelijk doorzitten, waar ik normaal erge moeite mee heb.

Omdat mijn paard breed, licht barok/gelders gebouwd is, past het KN niet. Dit lag te krap en kwam achter om hoog. Nu rijd ik een half jaar lang met een Merano zadel, en ik mag niet klagen. Ook daar heb ik redelijk schik mee.
Maar de zit maat is mij te klein. Voor beginners is een merano ook wel aan te raden, ondanks de slechte verhalen over zadelmarkt ben ik zeer tevrede met het zadel!

Vilona (v. Fortissimo) B+26, L1+28, L2+26, M1+28, M2+13, Z1+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 96 bezoekers