Is het normaal dat een hengst z'n PIEPJE toont?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Is het normaal dat een hengst z'n PIEPJE toont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 15:40

Het is misschien een rare vraag, maar m'n hengst z'n penis zit vrijwel altijd "ietsje" uit, gewoon een vuistje zo ongeveer. Hij trekt 'm maar heel zelden helemaal in. Is dit normaal, of "hengstgebonden", of is er "iets" aan de hand (uh, piemel)? Hij laat 'm vanzelfsprekend af en toe 's hangen, maar helemaal weg is een zeldzaamheid.


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:42

Volgens mij gewoon een teken van totale ontspanneheid.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:05

Hoeft niet, ook kunnen niet dekkende-hengsten en ruinen last hebben van de zogenaamde 'bean' en dan moet de koker schoongemaakt worden.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:05

Mijn hengst heeft hem vaak ook een stukje eruit hangen, dan is ie lekker ontspannen. Ook heel vaak schacht hij helemaal uit en dan slaat hij met zijn piep tegen zijn buik aan. Vindt ie schijnbaar lekker??? Knipoog

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:01

ach, de ruin bij ons doet t ook, dus of het hengsten gedrag is Verward

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:23

Zwelgje schreef:
Ook heel vaak schacht hij helemaal uit en dan slaat hij met zijn piep tegen zijn buik aan. Vindt ie schijnbaar lekker??? Knipoog


Iid, dit doet Dennis ook wel eens. Een klein stukje zo als jij beschrijf eigenlijk nooit, enkel als hij moet piesen maar het nog niet wil doen(als ik aan het poetsen ofzo ben).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 17:45

Ja, hoe omschrijf ik het? Het lijkt wel of er een "elleboog" uitzit, gewoon rond (je ziet niet de vorm gelijk als ie uitschacht). Ja, vrijwel zoals als ie moet plassen, maar dan ook vrijwel altijd. Z'n speel-ty is wel lichtjes vuil, maar als ik 'm wil "nemen" (wat een woorden hé!!!) gaat ie "cowkicken" naar m'n hand (met van die chirurgische handschoen aan anders is het Misselijk)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:44

Het is normaal hoor. Gam zijn slurfje hangt er ook vaak voor zo'n 10 cm. uit.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:01

De hengst waar ik vandaag bij ging kijken had dat inderdaad ook. Toen hij werd gepoetst ging dat ding er ook langzaam uit en toen ging hij ermee tegen zijn buik lopen slaan Haha! . Echt een gek gezicht iig.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:10

ik ken veel hengsten en ruinen die het meestal net een stukje showen, en dus vrijwel nooit helemaal wegtrekken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:00

Dus hengsten zijn eigenlijk 'potloodventers' Lachen

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:05

Het is geloof ik ook erfelijk.... Nerd
Woes zijn pa doet het en Woes zelf ook....(en dat 1,5 jaar na het hakkietakkiewegwoesteinszakkie...)
En ook tijdens het poetsen raakt hij zo ontspannen dat alles eruit hangt, zelfs als je hem na het longeren beloont komt alles naar beneden.
Tot ergenis van baasie omdat er dan weer van dat kleine grut op de manege rond lopen met van die grote ogen. Bloos ...ohhhh hij heeft een *piemel*.....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 00:10

ja oké maar dat is iets anders dan wat sonja bedoeld, een klein stukje eruit.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 10:16

k'ben al blij dat hij niet "uniek" is, en dat het dus "normaal" is ... hahaha, die opmerking van de potloodventer is wel een goeie! HAHAHA ... maar t'is wel alleen t'gommeke dat ie showt! Haha! Ware het niet dat het zo "raar" is, maar k'zou er een foto'ke van zetten! Knipoog

Eigenlijk had ik het nog nooit bij een andere hengst of ruin gezien, vandaar de vraag. Bij de ruinen die ik ken zie je gewoon een plat stukje vel waar "het" in zit. Dat vond ik dan ook normaal. En gezien er plaatjes van henstenkeuringen overal terug opduiken had ik er op gelet, en een uitzondering daargelaten die z'n PIEP helemaal toonde zag je gewoon het "leeg velletje" ... Schijnheilig .. ben geen ObséDéke zunne ... Schijnheilig

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:45

Toen mijn hengst(je) nog veulen was liep hij ook continu met z'n leuter te showen.Nu hij wat ouder is doet hij het niet zo vaak meer.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:12

kojack schreef:
Toen mijn hengst(je) nog veulen was liep hij ook continu met z'n leuter te showen.Nu hij wat ouder is doet hij het niet zo vaak meer.


Veulens kunnen ze in het begin ook vaak nog niet intrekken dat komt pas als ze ouder worden.
En dat slaan met de piep tegen de buik is eigenlijk de 'natte droom' van paarden. Hun vorm van zelfbevrediging zegmaar.
Lips are sealed Bloos Wat een verhaal... Lips are sealed Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 11:15

Ik heb de mijne nog nooit met z'n Leuter tegen z'n buik zien meppen hoor, hij is een deftig manneke Haha!.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:31

Moet eerlijk zeggen..
Heb Bouke het nog niet zien doen sinds hij gecastreerd is, misschien dat ruinen het wel minder doen?
Als het goed is moeten ze als ruin ze minder 'drang' hebben hè! Haha!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:38

Offtopic.
Bij ons op de kermis was een zwarte hengst wat die deed met zijn luter..( Haha! ) hij deed m uit, stijf en begon onder zijn buik te (schuren) krabben.
Maf gezicht maar toch ook heel slim!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:40

Heb bij ITP maar eens wat foto's van Woes geplaatst van de afgelopen jaren, dus hengst en ruinen foto's.
En zo goed als overal hangt er een cm of 10 uit......

toch wel appart die paarden mannen......

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:44

Sugarmiss schreef:
Dus hengsten zijn eigenlijk 'potloodventers' Lachen


Zeg zeg, mijn hengst niet hoor! Hij schacht wel regelmatig uit, maar meestal houdt-ie de boel binnen, alleen bij het poetsen niet, maar nooit alleen maar een klein stukje. Lijkt me toch niet helemaal normaal Verward Erg vuile koker misschien?

Extremely rare and Beyond Compare

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:09

mijn paard is ook een potloodventer als ik hem sta te poetsen. Dan staat hij meestal met 1 been op rust en z'n geval er een stukje uit. Bij hem is het gewoon ontspanning. Als ik hem masseer is het nog erger Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:46

hengsten hier bij ons laten hem zelfs heel uithangen. als ze gewoon eens door de gang moeten bengelt het bijna tegen de grond!! super grappig!! Haha!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Milow2018 en 112 bezoekers