Lastig gevallen door een meisje van de manege

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 16:40

Hoi!
Velen van jullie weten nog dat ik hiervoor een verzorgpaard had, Pie geheten, die samen met een c-pony bij de eigenaresse aan huis stond. Prachtige stallen met wei, met z'n tweeen hadden ze het erg gezellig.
Samen met J. verzorgde ik de paarden. Zij reed op de pony, ik op het paard. Toen de eigenaresse vroeg om een extra verzorgster, heb ik een meisje van 12 erbij gevraagd of ze ons wilde helpen.
Die twee verzorgen nog steeds, tegenwoordig met een ander erbij, de paardjes. De eigenaresse heeft mij destijds 'ontslagen' omdat het tussen ons beiden niet zo klikte.
Vlak voordat ik er weg ging, heb ik J. gevraagd of ze bij onze ponyclub wilde gaan rijden met een andere verzorghaflinger van haar. Ik heb haar geholpen met voorstellen aan de mensen daar, telefoonnummer geven van de leiding, enz. Ik vond het heel leuk dat ze net als ik daar ging rijden.
Jammer genoeg moest ik stoppen met lessen (omdat ik het paard niet meer mocht verzorgen), maar ik ben nog steeds ondersteunend lid van de vereniging.
J. heeft echter samen met een vriendin mij regelmatig opgebeld. Of ze zegt niets, of ze gaan giechelen en hangen dan even later op. Gewoon pesten dus. Waarom weet ik niet. Ik heb haar toch geholpen, zodat ze nu bij de ponyclub rijdt?
Oke, de eigenaresse van 1 van haar verzorgponys heeft mij toen weggestuurd, maar ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik niets tegen haar heb, en zelfs blij ben met degene die NU op het paard rijdt: een meisje dat er verantwoordelijk en lief mee omgaat.
Waarom ze dan wat tegen me heeft? Ik denk dat ze gewoon iemand wil jennen, maar ze heeft geen flauw idee wat ze zichzelf aandoet...
Ze is pas sinds kort bij de vereniging, en kent pas een kwart van de mensen van gezicht.
Veel mensen daar hebben mijn situatie destijds met het paard kunnen volgen, en hebben mij gesteund toen ik het zo moeilijk had toen ik niet meer naar het paard mocht.
En de instructeur van ons, tja. Daar heb ik zelfs zo'n goede band mee, dat als J. ooit over mij zou roddelen op de manege, dat ze dan met hem te maken krijgt...
Ik ga toch eens onder vier ogen met haar praten. Ik weet niet wat anderen tegen haar over mij gezegd hebben, maar wat ze nu doet, is alleen maar haar eigen glazen ingooien.
Ze heeft op den duur alleen zichzelf er maar mee...
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Groetjes, Dorine.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:53

Weet je wat ik dan voor neigingen heb;

Om naar die griet te lopen, dan maak ik een vuist waarbij ik mijn wijsvinger en middelvinger uitsteek en wijd hou, om dan vervolgens eens even goed in d'r ogen te priemen... Extreme duivel

Nou heb ik een grote mond, maar als ik in jouw situatie zat, had ik het ook niet geweten...
Ik denk dat als je niet reageert en jezelf niet verlaagt door er met andere er over te kletsen dat het wel bedijt (schrijf je dat zo?)

Sterkte!...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:54

Ik ken het, ik heb precies hetzelfde gehad en zat eigenlijk in dezelfde situatie als jij met een verzorgpony, het boterde niet tussen die vrouw en mij dus kon ik ophoepelen. Dat andere meisje is me toen samen met haar dochters gaan bellen etc. Op een gegeven moment werdt ik het zo vreselijk spuugzat, toen heb ik naar de eigenaar van dat paard gebeld en gevraagd of ze haar dochters misschien kan laten stoppen (die kindjes waren net 10 ofzo). Tsja, toen had die ex-medeverzorgster geen medepestertjes meer en was het feest snel over. Maar dat soort acties vind ik echt heel kinderachtig (dat ze gaan bellen om je te jennen terwijl je haar geholpen hebt, ik had hun welliswaar nergens aan geholpen maar toch). Gelukkig heb je al die mensen achter je.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:06

haar ff fijn vertellen wat ik van haar vind en vervolgens fijn de mensen op de manege vertellen hoe ze doet.
erg kinderachtig en behoorlijk vervelend van haar.
In het ergste geval als ze door gaat misschien kinderachtig terug doen en haar nr aan een paar mensen geven die het leuk vinden om haar op dezelfde manier lastig te vallen als iemand dit niet verdiend heeft ben jij het wel Dorine ene die muts weet idd niet waarmee ze bezig is

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:54

Tja, hoe reageer je daar nu het beste op?? Dat is altijd moeilijk natuurlijk want van binnen kook je en zou je het liefst zo'n kind eventjes de waarheid vertellen. Maar ik heb altijd zoiets van: geen energie in steken. De energie die je er in steek is alleen maar negatief en dat is me die persoon nog niet eens waard. Besteed je tijd liever aan positieve dingen.

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Iemand op de chat begon heel erg te zieken tegen mij en persoonlijke dingen van mij op de chat te vertellen, zonder dat ik wist wie ze was, ik had dat kind dus werkelijk nog nooit gezien. Veel later kwam ik er achter dat ze mij vaak had zien rijden terwijl ze zelf in de kantine zat. Ik geloof dat ze zich nu enorm schaamt en angstvallig probeert het goed te maken. Ik negeer haar maar dan waait het vanzelf wel over. Misschien dat bij haar het kwartje dan ook nog eens valt, want ik heb geen behoefte aan dat soort kenissen.

De paardenwereld is maar zo klein, vroeg of laat kom je elkaar toch weer tegen, hou daarom maar lekker de eer aan jezelf Pling

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:54

Als je haar tegen komt negeren of een keer flink voor schut zetten. Dit slaat toch nergens op wat ze doet?

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 20:08

Wat een ***kind zeg!! Echt ontzettend kinderachtig, ze zou je dankbaar moeten zijn voor al wat je voor haar geregeld hebt! Ik vind het lief van je dat je met haar wilt gaan praten hierover en haar waarschuwen, maar dat zou ik niet doen! Je hoeft toch geen medelijden met haar te hebben dat ze, zoals jij het omschrijft, haar eigen ruiten ingooit?? Ik zou gewoon afwachten en haar maar laten doen, ze zal het vanzelf wel merken als ze te ver gaat! Als de mensen op de manege en je instructeur achter jou staan kan ze jennen wat ze wil, maar dan zal ze er weinig lol meer aan beleven.. Extreme duivel !!
Weet trouwens iemand op je manege hier van af? Niet dat je het nou ineens aan iedereen moet gaan vertellen(althans dat zou ik niet doen) maar het is misschien een geruster gevoel als je iemand hebt die hier vanaf weet(je instructeur misschien?) en je hiermee kan helpen?

Veel sterke ermee en laat je niet op je kop zitten he, zo'n mens is jouw vriendschap en hulp echt niet waard!!

Gr Linda

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 20:13

Spreek haar er idd maar op aan! En als dat geen zin heet: spreek haar ouders erop aan. Kan me niets ergers voorstellen dan op elk moment te worden gestoord door zo'n banketstaaf telefoontje waar je geen zak aan hebt!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 22:35

ik had ook zo'n stalker, iemand die eerst m'n vriendin was en later hadden we ruzie gekregen. ik vond het toen wel grappig als ze me ging bellen. m'n moeder werd er een beetje bang van, ze heeft de voicemail berichten opgenomen op een bandje en toen heeft ze tegen dat kind gezegt dat ze dat had gedaan en dat ze naar de politie zou gaan.(we wisten toen trouwens nog niet dat zij het was)toen heeft ze eerst nog een vriendin van haar laten bellen, maar zonder stam te vervormen(dat deed ze bij haar zelf wel) toen herkende ik haar stem en heb ik gezegt van,ik weet wie jij bent en ik weet ook van wie je m'n nummer hebt, blablabla, en toen hield ze op. later zag ik haar nog wel op de manege maar ze was van school af dus ik zag haar tenminste niet meer elke dag, ze was ook van de manege af, maar ze was bevriend met een paar mensen die bij mij op de manege reden en dan kwam ze wel vaak kijken, die reden op de zelfde dag als ik, dus dan zag ik haar. ik heb haar gewoon genegeerd en op een gegeven moment zijn we wel weer gewoon tegen elkaar gaan doen....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 06:37

Ontzettend bedankt voor jullie steun!
Ja ik was zo pissig, en eigenlijk nog wel een beetje *LOL* , maar ik denk dat ik het maar even afwacht.
Ik heb gisteravond op een wedstrijd enkele vriendinnen van mij verteld wat ze had gedaan, en die zeiden dat het inderdaad pubergedrag was, en dat het waarschijnlijk zo over zou zijn. Zeker nu Peter in haar voicemail heeft gezegd dat hij anders eens met haar ouders zou gaan praten.
Verder vraag ik me af: mijn ex-verzorgpaard heeft destijds de teugels kapot gemaakt door er op te gaan staan, en die teugels waren geleend van mijn vriendin, een best duur merk. Het moment dat het gebeurde heeft de eigenaresse nog gezegd dat zij dat wel zou betalen, tenslotte was zij op dat moment bezig hem af te zadelen en had hem los op het plaatsje laten staan.... haar schuld dus.
Via dat meisje dat steeds belt, proberen mijn vriendin en ik nu steeds nieuwe teugels te krijgen, al vijf keer gevraagd. Ja die zouden komen.
Komt ze ineens met oude springteugels van het paard aanzetten, andere kleur/merk, hardstikke versleten!
Mijn vriendin begon te lachen en zei dat ze echt dat andere merk wilde, dat ze aan mij had geleend. En die is over de honderd gulden geloof ik...hihi.
Dus of de eigenaresse van mijn ex-paard dit doet?
Geen idee.
In ieder geval bedankt voor jullie steun, ik zal haar maar ff negeren, behalve dan elke week de vraag wanneer die teugels komen, grijnz...
Zodra de teugels er zijn is ze voor mij echt puur lucht...
Thanks guys!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 08:38

Ik zou haar inderdaad ook negeren. Ze komt zichzelf wel tegen. Aandacht er aan schenken geeft haar waarschijnlijk alleen maar voldoening. En als ze doorgaat haar dermate hard de waarheid vertellen dat de schrik er zo goed inzit dat ze je nooit meer durft tegen te komen. Kinderachtig zulks gedrag altijd. Heel flink ook. Succes in ieder geval, zoiets verdien je toch niet..

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:24

sjee dorine, zo iemand past toch totaal niet bij jou, dus ik zou haar negeren. Je bent veel te goed om aandacht aan zo iemand te schenken, positief of negatief. Je hebt ook niets te verliezen. Het zal de jeugd (en het gebrek aan wijsheid) wel wezen. Niet op reageren dus.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 16:05

Ja ik zal haar maar negeren.
Maar ik moet nog steeds elke keer weer vragen wanneer de eigenaresse van haar verzorgpony nou nieuwe teugels koopt...
Voor de rest kan ze naar de pomp lopen!
Thanks voor jullie mening, voel me al niet meer zo verontwaardigd, om het maar eens zachtjes uit te drukken *LOL* *LOL* *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie