Shetties voor de kar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Shetties voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:27

Hey allemaal!
Ik verzorg n cluppie shetlanders. *LOL* Nou heb ik er vorig jaar een ingereden (ging super) en er staat nog een die al ingereden was. Maar goed, zoals wel meer mensen dit probleem zullen herkennen, ik ben er te groot voor om er op te kunnen rijden (natuurlijk wel af en toe een keer door de wei heen scheuren met een vriendin en er dan keihard afdonderen! Haha! ) Maar nou gaat de eigenaar van die ponies een kar kopen, zodat ze daarvoor kunnen lopen. Ben er vorig jaar al wel een beetje mee bezig geweest. Eerst natuurlijk met longeren (ook voor het inrijden), toen aan de dubbellonge, en daarna een lange lijn erachter, waarmee ik ze kon sturen, laten remmen enzo. (o wat is dat vaak fout gegaan! haha)
Maar goed, nou nog verder. Hoe maak je nu de overgang van lijn naar kar? Verward
Zijn er mensen die nog tips hebben om ze goed kar mak te maken?
Alvast bedankt!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:50

Er eerst een keer een band of een pallet achter hangen. Net als bij een groter paard. Eerst rustig oefenen en als dat helemaal goed gaat kan je hem een keer voor de kar zetten.
Dit hoort trouwens bij Uit het zadel. En dan moet je d'r er nog [AR] voor zetten.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 14:08

Ok, ik heb m bij uit het zadel gezet...
Was ff vergeten dat UHZ er ook nog was...
Sorry!