hulp gezocht lessen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-01 19:37

haalo ik ben nieuw en begin mij te verdiepen in ja wel, western. en kreeg zo via via deze site door (ben niet zo thuis met compu's Verward Verward )
maar ik ben nu opzoek naar iemand die mij de beginselen van western Koe rijden kan leren.
ik heb ja wel een Tinker.
ik woon in de omgeving Heerde.
weet je iemand of ben je zo iemand?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 07:50

Heb je vervoer of zoek je iemand aan huis? Als je vervoer hebt kun je misschien naar lelystad crossen of zuidwolde of hoenderloo offe.. weet zo snel niks meer te bedenken maar er zitten er vast meer in de buurt. Ik zou best wel langs willen komen en je wat willen vertellen maar zodra ik dat doe moet ik meteen bij de professionals starten dus dat doe ik maar niet Lachen

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 12:37

Nee, helaas ik heb niet de luxe van een trailer. maar in hoenderloo en zuidwolde kun je daar evt. ook lessen krijgen op een les paard. (wat ik overgens niet zo'n geweldig plan vind)
en het moet ook niet te duur zijn snappie. en wat bedoel je met bij de prof gaan rijden?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 14:07

Lelystad, zuidwolde, elburg en hoenderloo is lessen op een lespaard ook mogelijk. Zodra ik iemand les geef/aanwijzingen oid, schijn ik een professionele trainer te zijn (volgens de regels) en mag ik niet meer beginners of amateurs starten. Vreemd maar waar helaas.

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 14:32

IK WIL!!!!!!!!!!!!
lessen op een volleerd westernpaard Cool
les krijgen van een echte prof Haha!
maar de les mag niet duur zijn Huilen

sorry maar western is een dure sport (gelukkig)
wil je echt leren rijden moet je een eigen paard hebben(incl.trailer) je zult nooit echt leren rijden op een manege knol,en iemand die je voor 15 gulden les geeft zal je niet veel kunnen leren.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:08

Tja, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik wou dat dat bestond, een perfect volleerd lespaard. Maar helaas zijn dat dan vaak de toppaarden die dus ook alleen maar in de sport lopen. Ik heb wel goed les voor 15 piek Party!! Dit is zelfs ook nog een prive les. Maar, die griet is inmiddels aan haar verdere opleiding bezig en zodra ze daar de papieren van binnen heeft gaan de prijzen wel omhoog. Groot gelijk heeft ze, maar ik waardeer haar eerlijkheid dat ze met haar huidige opleiding niet meer vraagt. (alhoewel ze dat zeker verdient)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:09

Hmmm ... BlazeDocO'WimpyBars: je bent niet echt een ambassadeur voor de westernsport en dat vind ik jammer. De kwaliteit van het geheel kan flink omhoog als de bekendheid van de sport toeneemt, maar dan moet je wel een beetje representatief uit de hoek kunnen komen.

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:15

representatief uit de hoek kunnen komen????
hoezo???? zodat we nog meer wannebees krijgen???? vind het prima zo,alleen de serieuze ruiters blijven over *LOL* niet waar *LOL* ohja wel waar.
elk jaar zie ik bij de beginners een hele bende nieuwe gezichten,maar daar blijven maar 1 of 2 van over voor het jaar erna,de rest geeft het op,en waarom.omdat ze voor de LOL rijden en nog voor ze weten wat het betekend al met termen zoals spinnen.nekreining etc.gaan gooien Frusty
nee laat maar }>

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:22

Of je ziet juist bij de beginners mensen daar al jaaaaaren in rijden. Kopen een ouder goed getraind paard en denken dat ze met een lange sliding en snelle spin alles kunnen winnen. Helaas, maar wat doe je eraan. Beter is misschien om het hele systeem te veranderen en alles volgens dezelfde regels te rijden maar dat zal wel nooit lukken.

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:24

ook dat klopt.beginners is voor beginnende ruiters en jonge paarden.maar max.voor 1 jaar vind ik.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:24

Uhm...ik denk toch dat ook ruiters zonder wedstrijd ambitie serieuze ruiters kunnen zijn hoor...ik rijd zelf namelijk wel geen wedstrijden, maar ik wil wel degelijk de training op peil houden, zowel omdat ik dat zelf erg leuk en belangrijk vind (ook al voel ik me niet perse geroepen om mezelf in de wedstrijdarena te vertonen Cool ) en ook omdat ik van mening ben dat dat voor mijn paard goed is. De eerste eigenaar van Escala heeft reining wedstrijden met haar gereden, maar voor mij is ze mijn leerpaard, maar ik zou het wel vreselijk zonde vinden als ik alles wat ze kan zou verwaarlozen. Ik heb overigens ook vrij goedkoop priveles, maar gaat prima hoor! Enne...volgens mij zei [***] dat ze graag in aanraking zou willen komen met iemand die haar de BEGINSELEN van het western rijden bij wil brengen...denk dus niet dat ze perse staat te wachten op een volleerd westernpaard (volgens mij liefst op haar eigen paard)... Verward Enne...naast de wedstrijden die jij (Blaze) rijdt rijd jij toch zeker ook wel voor je plezier??? Knipoog En tsja...niet iedereen heeft dezelfde ambities en dat is maar goed ook...zo hebben ook de paarden die de top toch niet kunnen bereiken kans op een leuke ruiter...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-07-30 23:29 ]</font>

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:27

Ik vind dat juist beginners les zouden moeten krijgen van een prof of op een volleerd western paard. Leer je wel meteen alles goed.

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:31

nee *** gek he!!!!! ik rij nooit buiten.
ik rij om te trainen en om mijn paard beweging te geven.heb het geprobeert dat buiten rijden bevalt helemaal niet.heb gekozen voor de wedstrijd kick.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 07:34

Goh blaze, en buiten in het bos zou je niet kunnen trainen???? Nou, genoeg heuvels hier in de buurt, als je die in stap of draf neemt train je wel degelijk de achterhand. Op de lange paden kan je mooi je galop en wissels oefenen. Ook in 1 tempo rijden kan je goed leren buiten. Bovendien blijft je paard er veel frisser van in de kop en ze hebben helemaal geen 5 x trainen nodig per week. Van die saaie rondjes in de bak, daar wordt je paard zeker vrolijk van Frusty

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 11:13

Jammer dat er steeds zo neerbuigend gedaan wordt over beginners. Voor de sport is het belangrijk een hele brede basis beginners te hebben. Net als bij dressuur en springen groeien daar uiteindelijk de toppers uit voort. Zo zijn er heel wat ruiters voor de LOL begonnen en uiteindelijk uitgegroeid tot de toppers. Als je omgaat met je beginners zoals dat hier gedaan wordt, zullen er best een boel kopschuw worden en de wedstrijden laten schieten. Verloren kans!

Aan de ander kant vind ik ook dat je op wedstrijden reining deelnemers ziet die dit onderdeel zwaar onderschatten! Vergelijk beginner reining nou eens met een M dressuur proef en wat daarna komt als Z proef: evenveel gehoorzaamheid, atletisch vermogen en verzameling. Vraag jezelf dan af of jij en je paard al klaar zijn om in een keer in de M (of Z) te starten...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:29

Trainen om de wedstrijdkick doe je toch zeker ook voor je plezier...neem niet aan dat je met tegenzin op je paard stapt tenminste... Verward

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:38

karin dit was nou eens een antwoord dat hout snijdt en zeker de kant en wal raakt,zocht ik toch al een hele tijd hoe of ik dat zou verwoorden,en dan tover jij dat waarschijnlijk niet eens uit je hoge hoed!
dat is dan ook de reden voor die gezamelijke trainingen leren van elkaar en zien hoever je zelf bent,met de leerkwaliteiten van je trainer/trainster

gr Rinus en sorry we zijn wel een beetje off topic geraakt wat betreft een trainer/trainster voor.[***] in de omgeving van heerde

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 13:21

Hoi [***], mijn paard staat in de omgeving van Dronten. Als je het leuk lijkt mag je best een keer langs komen hoor.

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-01 18:01

Je zou haast gaan denken dat je geen interesse mag gaan tonen voor de western sport Boos!
en inderdaat jullie zijn wat veel uitgeweken, maar niet erg.
en ik wil graag kennis willen maken met western rijden en dan gaat het me om de stijl van rijden en zeker niet om wedstrijden rijden. en van al die western termen snap ik al helemaal niks.
en inderdaad wil ik niet op een ervaren paard (liever niet) want dan weet ik nog niet hoe ik het mij eigen paard kan leren. ik ben een gewone hobby ruiter die zich ergens in wil verdiepen en iets uit wil proberen.
doei. Party!! Party!! Party!! Party!!

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-01 18:02

ooh ja, over niet te dure lessen, ik ben maar net student af en heb de lotto nog niet gewonnen helaas.
jullie wel?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 18:49

Was het maar waar, ik zit daar ook nog steeds op te wachten. Cool Maar toch he, juist als je op een ervaren paard leert rijden leer je wel hoe het aan zou 'moeten' voelen. Als je dan op je eigen groene paard stapt weet je tenminste waar je naartoe moet werken. Ik had dat ook graag gewild maar ik heb de moeilijk weg gekozen door als beginnende westernruiter een groen paard western in te rijden. Maar we komen er vanzelf wel Clown

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 18:53

Enne [***], ga eens naar lessen kijken ofzo, daar steek je ook heel wat van op. Ik zoek ook nog een groom Cool kan je mooi ook meteen op de wedstrijden alles bekijken. Tja, mijn vriend ging altijd mee maar nu ik eindelijk mijn E-rijbewijs heb ben ik helaas weer op mezelf aangewezen.

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 19:55

Citaat:
Op 2001-07-31 11:13, schreef KarinG:
Jammer dat er steeds zo neerbuigend gedaan wordt over beginners. Voor de sport is het belangrijk een hele brede basis beginners te hebben. Net als bij dressuur en springen groeien daar uiteindelijk de toppers uit voort. Zo zijn er heel wat ruiters voor de LOL begonnen en uiteindelijk uitgegroeid tot de toppers. Als je omgaat met je beginners zoals dat hier gedaan wordt, zullen er best een boel kopschuw worden en de wedstrijden laten schieten. Verloren kans!

Aan de ander kant vind ik ook dat je op wedstrijden reining deelnemers ziet die dit onderdeel zwaar onderschatten! Vergelijk beginner reining nou eens met een M dressuur proef en wat daarna komt als Z proef: evenveel gehoorzaamheid, atletisch vermogen en verzameling. Vraag jezelf dan af of jij en je paard al klaar zijn om in een keer in de M (of Z) te starten...


gek eigenlijk dat je eerst zegt dat beginners door mijn benadering worden afgeschrikt,en vervolgens toch moet toegeven dat er veel ruiters zijn die denken dat het allemaal heel makkelijk is,dat is toch wat ik altijd zeg,ok ik doe het erg hard en lomp sowhat? ik wijs alleen de mensen hier op bokt terecht die toch nooit serieus western gaan rijden,zijhet dat ze geen paard hebben of gewoon niet kunnen rijden op dat nivo,en ja!!!dat doe ik heel hard }> en zal dat ook blijven doen,denk je werkelijk dat we gebaat zijn met het soort beginners die ik aanval???? nee echt niet.
er wordt te vaak te licht gedacht over western rijden het enige wat ik hoor is hoe goed hun paard al stopt of spint,en dat hij al reageerd op nekreining BULL Extreme duivel praat eens wat meer over de basis en wat het inhoud om een paard western te rijden. Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-07-31 19:56 ]</font>

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:50

hoi,

Ik weet wel waar je kunt lessen.
Het is in Elburg bij Manege schurer, maar het zijn slechte bakken. Er zitten veel hobbels in de bak en vooral bij western hebt je dat niet nodig. Degene die les geeft is aardig en er zijn leuke lesgenoten.
Als je echt geen andere plaats kunt vinden voor western les dan zo ik hier heen gaan, maar zoek eerst verder!!!!!!!!!!!
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik probeerde je in ieder geval te helpen.

groetjes Regina

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:55

Mij schrik je niet af Blaze, niet v.w.b. het rijden, hooguit heb ik weinig zin om nog al te veel te posten hier over wat ik doe en hoe het gaat. Ik heb al eerder iets in deze strekking geschreven maar ok, komt ie nog een keer: ja, ik ben MAAR een hobbyruiter, en nee, ik heb GEEN QH. Maar ik ben WEL serieus wat rijden betreft ook al ben ik net begonnen, weet ik nog niet veel en ben ik niet van plan om wedstrijden te gaan rijden. Maar ik wil absoluut goed leren westernrijden, ik zal ik nooit een topniveau bereiken. Daar heb ik geen talent voor, niet de ambitie, en ook geen paard. Was ook zo geweest als ik gewoon engels was gaan rijden trouwens. Nou en? Als ik maar lekker en op een goeie manier bezig ben met m'n paardje. WAT IS DAAR MIS MEE?? Ben nu zo'n 3 a 4 maanden echt bezig en ik spin en stop en weetikveelwat echt nog LANG niet hoor! Sterker nog, ik galoppeer nog niet eens (ja, tijdens een buitenritje dan wel). Misschien komen we daar ook nooit aan toe. Maar het weinige wat we wel doen gaat lekker, en nee, het is niet makkelijk maar m'n paard en ik gaan het steeds een beetje beter doorkrijgen. Ik heb nu een goeie instructrice waar ik m'n vragen aan kan stellen, maar misschien zijn er toch nog wel es kleine dingetjes die ik hier zou kunnen en willen vragen gewoon omdat hier best wat mensen zitten die weten hoe of wat. En dan zou ik, ook al ben ik maar een beginner en maar een hobbyruiter, het toch leuker vinden om een normaal antwoord te krijgen dan om op de een of andere manier belachelijk gemaakt te worden. Er is ook nog altijd een verschil tussen wat lomp reageren en iemand regelrecht afz*ken. Als je een vraag of opmerking dom vindt kun je ook gewoon neertikken waarom je dat vindt en waarom je vindt dat iemand iets niet of anders zou moeten doen. En als je dat echt niet lukt ga dan met je vingers ONDER het toetsenbord zitten ipv erop, tel tot 100 en reageer gewoon niet Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sandra.k op 2001-07-31 21:57 ]</font>