therapie tegen teugelkreupelheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 13:02

oh wat zijn mensen toch erg he, ik wil hier even het verhaal schrijven van iemand bij ons op stal. ze heeft altijd een zeer goede band met haar paardje, een arabier van 5 jaar oud. het paard beschermt haar volledig, valt mensen aan die in de buurt van haar komen, en heeft alleen vertrouwen in haar. een proleempje, paard heeft last van teugelkreupelheid. opzich niet zo'n probleem, het is nog een jong paard, dus kan nog goed komen zou je zeggen. nou heeft ze haar paard voor 6 weken naar een stal gebracht, waar ze hem een "therapie" geven daartegen. goed opzich, maar als je zag hoe dat paard gister terugkwam, HELEMAAL KAAL!! als je haar aaide zat je hele hand onder de schilvertjes.
de manier was dat ze elke dag een uur lang water van 60 graden over haar heen hebben gegooid, en dat moet helpen.
dit vond iedereen bij ons op stal dus heel erg, je laat je paard door andere mensen "mishandelen". de boer heeft haar meteen weer weggestuurd, naar de veearts, of in ieder geval niet bij ons op stal, weg.
wat vinden jullie hier nou van?? ik vind het verschrikkelijk, arm paard, zo erg om te zien! je paard laten mishandelen zodat ie mooi gaat lopen.
ze is uiteinedelijk ook niet naar de veearts gegaan, omdat ze helemaal altenatief is en daarom ent ze hem ook niet in.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:17

Oh wat erg zeg!! Hoe kun je zo dom zijn om daarna ook nog eens niet naar de veearts te gaan!!! Frusty Verdrietig

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:36

wie gaat een paard nou zo mishandelen?!? dat snap ik dus niet. je kunt zelf ook wel een uur lang water van 60 graden over je paard heen gooien, maar dat doe je toch niet?!? Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty
grrr...wat kunnen mensen toch stom doen he?!?
en dat ze dan niet naar de dierenarts gaat...das ook dom toch? of ligt dat aan mij? en trouwens, volgens mij helpt het niet eens, water van 60 graden over een pony heen gooien...moet je je voorstellen hoe dat paardje deed...arm beesje....

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:56

jesus het lijkt wel of het tegenwooridg de gewoonste zaak van de wereld is om beesten te mishandelen.
Bah de halve wereld is gewoon kots,en doodziek Misselijk Misselijk Misselijk

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 18:03

oooh het was toch zo verschrikkelijk om te zien, echt zielig, dat kan je een paard toch niet aandoen als ie zoveel van je houd?? nou ja anders ook niet, het is gewoon echt mishandelen, stond gister echt met de tranen in m'n ogen!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:19

wie is dat dan flore??
ken ik haar?
jeetje wat erg zeg
ja piet heeft grood gelijk dat tie haar weg gestuurd heeft naar een veearts

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:11

OP de eerste plaats

Wanneer een paard teugelkreupel wordt licht het aan de Ruiter. deze is dan veel te veel met de handen bezig.

En daar bestaat maar een remedi tegen, Op een complete andere manier gaan rijden, en zeker niet naar een FLUTstal bregen waar ze met therapie dingen doen Boos!

Komt hij terug is het dan misschien wel goed, en wordt ie weer teugelkreupel door de ruiter.

Verder vind ik het schandalig hoe ze met dat paard zijn omgegaan. Ik zou er de dierenbescherming op af sturen,

Zo iemand heeft het recht niet om een dier te houden, en ze verpest hem zelf !!!!!!!

Ow wat kan ik me hier toch KOKEND op ergeren Frusty Frusty Boos! Boos!

Ze maken hem zelf kreupel en doen hem dan naar zo iets waar ze het dier nog meer leed aan doen. GRRRRRRRR

lara

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-01 12:42

ken je misschien wel clis, angloma, arabier, eerste stal links in de binnestal waar jafa en zanora staan. ik vind het ook echt verschrikkelijk, want inderdaad, het is een fout van jezelf, en dan lekker je paard daarvoor laten lijden.