En dan opeens, zit je met een probleem..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

En dan opeens, zit je met een probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 11:29

Zoals sommigen waarschijnlijk al gehoort hebben denk ik eraan Revanza te verkopen. Niet omdat het niet klikt, maar omdat Revanza ten eerste altijd gevoelig op haar rug zal blijven, en de ritten die wij maken dan gewoon teveel voor haar zijn omdat wij eerst nog een half uur over de straat moeten. En tn tweede, ze gaat altijd hard. Nou ja, dan denk ja ach, maar als alle paarden naast je met een los teugeltje lopen en jij moet je paard aan de teugel rijden omdat ze dan pas een beetje oplet en langzamer gaat is ook niet leuk meer.
Bij dit alles denk ik dan ook meer aan haar, daarom zoek ik een leuk thuis met weide en aandacht van andere paarden, het liefst dus bij een Bokker zodat je contact kan houden. En dan, ja dan ga je kijken naar andere advertenties en kom je er twee tegen waarvan je denk, 'sjo dat klinkt goed'.
Ik heb nu twee paarden gevonden en moet nog gaan kijken. De eerste is een NRPS-Sportpony, 4jr, donkerbruine ruin (Conder x Mufaq ox), 1.50m, gechipt en geent, L1-klaar, maar geen wedstrijdervaring en geen stalgebreken.
De tweede is een heel leuk 4 jr draver hengstje, Bruin met witte bles en witte benen.
Lijkt niet op een draver, meer op een beetje grote pony. Nooit gekoerst want was niet snel genoeg. GEEN BLESSURE. Mag gekeurd worden.

De laatste spreekt mij het meest aan, maar toch zit ik met een probleem; waar gaat Revanza naartoe, en voor welk paard zou ik gaan kijken?

En wat doe je dan? Help?! Verward

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:33

Als je probleem bij Revanza is dat ze altijd te snel wil dan zou ik niet snel kijken naar een NRPS-je of een Draver. Dit zijn juist twee types die ook graag snel willen.
Ben je niet bang dat je met een van deze pony's hetzelfde probleem krijgt?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 11:39

Apple schreef:
Als je probleem bij Revanza is dat ze altijd te snel wil dan zou ik niet snel kijken naar een NRPS-je of een Draver. Dit zijn juist twee types die ook graag snel willen.
Ben je niet bang dat je met een van deze pony's hetzelfde probleem krijgt?


Nee, deze hebben nooit gekoerst en over het algemeen vrij relaxt. (ook over gemaild en alles hoor Haha! ) Ik vind hard gaan niet erg, nee helemaal niet! Als ze me nu proberen een Tinker of iets anders 'zwaars' aan te smeren wordt ik geloof ik gillend gek..
En daarom zei ik er ook bij, ik doe het meer voor haar, dat zij nog lekker van haar leventje kan genieten zonder pijn.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:44

ben je al bij een goede kliniek geweest met Revanza?
aan rugproblemen kun je vaak genoeg doen hoor!
Ga 'ns met hem naar de kliniek in Bodegraven bijvoorbeeld, daar werken de artsen bv. ook samen met een manueel therapeut.
En mischien gaat hij wel hard omdat hij pijn in z'n rug heeft????

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:12

Wat voor ilse een probleem ook is is dat revanza al verschrikkelijke dierenartsen rekeningen heeft!Zovaak is bij chinouc de dierenarts niet geweest in twee jaar.
En revanza maakt ilse gewoon onzeker.Revanza is haar eerste paard en ik vind dat ilse echt alles uit de kast heeft getrokken om alles voor revanza te doen.Maar het houd niet op.
Met rijden is revanza niet alleen snel..ze is gewoon niet te houden.Ook daar heeft ilse alles aan gedaan.Het is gewoon een moeilijk paard om te rijden.Het is een echte drammer en zet echt alles in om toch hard te kunnen gaan.
Ilse doet er goed aan een paard te kopen waar ze wat meer toekomst mee heeft en die wat rustiger is.
Het is al een hele beslissing voor dr want ze is echt wel gek op revanza.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:36

dat wist ik natuurlijk niet jenna, maar ik zou dan zeker niet opnieuw voor een andere draver gaan of een sport nrps pony.........dan zou ik toch voor een wat over het algemeen "rustiger' ras gaan.!!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 13:08

MirageGidran schreef:
dat wist ik natuurlijk niet jenna, maar ik zou dan zeker niet opnieuw voor een andere draver gaan of een sport nrps pony.........dan zou ik toch voor een wat over het algemeen "rustiger' ras gaan.!!!


Ja ik snap wat je bedoelt , maar zo kwam ik er ook achter dat mijn hart niet echt bij buitenritjes ligt maar meer bij wedstrijden. Heerlijk die strijdlust! Maar het verschil met deze paardjes en Revanza is echt al groot, zo'n paard als Revanza heb ik nog nooit gezien Verward . Ik ga iig proefrijden, dan zien we wel of het iets is of niet.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:13

Ik ga helemaal met de andere mee
koop aub geen jong paard die als snel van nature is.

Een jong paard is een vak apart, en al helemaal 1 die hoger in het bloed staat.

Ik zou kiezen voor een paard wat meer ervaren is en wat ouder.
met die 2 die jij beschrijft zit je zo weer in de problemen

En laat je niet opbutsen met L1 klaar
hij is simpel weg niet eens B
Dus betaal daar al nooit extra voor.

Juist een heet paard is op concours helemaal niet makkelijk te rijden, die zien alles en springen voor van alles opzij en ontspanning is dan vaak ver te zoeken.
Dan heb je ze niet zomaar L1 lopen.
Zeker niet als je zelf daar de ervaring al niet in hebt.


succes

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 14:14

Hm, daar heb je gelijk in, maar waar zou ik volgens jou dan naar moeten zoeken?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:18

wat dacht je van een new forest of van een welsh
over het algemeen wat rustiger types die wat meer over zich heen laten lopen.
ík heb veel met het nrps en arabieren ras gewerkt... en er zelf ook een gestart op conour en geloof me het is allesbehalve leuk af en toe Haha!

Love the life that you live, live the life that you love


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:18

Persoonlijk zou ik een ouder, rustiger paard zoeken.

Een paard wat van nature al niet zo'n spring in het veld is.
Dan word jij daar zekerder van en kun je alles doen.
wedstrijden buitenrijden enz.

Als hij dan ook nog echt concurs ervaring heeft, dan weet je helemaal of hij daar ook rustig is, en kun je jezelf helemaal concentreren op de proef die je moet gaan rijden.

Vaak geeft dat al zenuwen genoeg Lachen
En hoef je je niet druk te maken over wat je paard misschien wel allemaal eng vind.

Zo kun je dan mooi concours ervaring opdoen, op een relaxte manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:19

ingrid schreef:
wat dacht je van een new forest of van een welsh
over het algemeen wat rustiger types die wat meer over zich heen laten lopen.
ík heb veel met het nrps en arabieren ras gewerkt... en er zelf ook een gestart op conour en geloof me het is allesbehalve leuk af en toe Haha!

idd new forest of welsh
super leuke alround paarden!!!!
Goede tip

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 14:22

Hm, ben alleen bang dat die te klein voor mij zijn..
Ik haal bijna de 1.70m en ik ben ook echt zeker niet licht Bloos .
Ik zit dus vast aan een grote E of iets 'sterks', en daar zie ik me geen springwedstrijden mee rondhobsen Haha! .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:25

Dat zijn juist sterke pony's, sterker als veel arabieren.
en zeker ook in de E maat.
En het zijn echte leuke alround paarden, ook voor het springen erg geschikt

Maar waarom kijk je bv niet voor een paard van 1.65 of zo?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:36

Ik zou naar een leuk pony/paard zoeken dat al wat ouder is en al wat wedstrijdervaring heeft. Dat kan dan best een NRPS-je ofzo zijn, die zijn ook niet allemaal maf *LOL*

Die pony's die je hierboven noemt lijken me niet echt geschikt, maar als je twijfelt tussen twee paarden zou ik gewoon bij beide gaan kijken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:38

Wat dacht je van een 'gewone' KWPN-er of BWP-er van rond de 1.60? En dan van een jaartje of 8 oud?
Een New Forest kan overigens ook nog best groot zijn.

(voorbeeldpaarden om je een idee te geven: de NF van Belker of het paard van Mayo. Hartstikke leuke veelzijdige beesten, kun je alles mee).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:44

Een New Forest is misschien nog helemaal niet zo slecht hoor!
Ik ben ook 1.70, heb een New Forest merrietje van 1.45 hoog.
En je vind ze ook een stuk groter!
De New Forest pony is gewoon echt een super pony. Meestal koel in het hoofd maar toch pittig. Super allround pony's dus, op wedstrijden doen ze het uiteraard ook erg goed!
De ponys die je hierboven noemt lijken me dan ook niet echt geschikt. Dat NRPSje heb ik ook gezien en ziet er sowiezo op de foto al erg pittig uit. Maar kijken kan natuurlijk geen kwaad!
Als ik jou was zou ik dravers langs laten liggen, want die hebben toch meestal wel de drang om hard te gaan volgens mij.
Succes! Goede beslissing hoor, als het niet gaat gaat het niet. Ik hoop voor je dat je een goed tehuis voor Ravenza vindt.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:12

heey,
alvast veel succes met het vinden van een mooi huis voor Ravenza,
als je nog niet weet wat je wil zou ik gewoon bij allerlei pony's (die je leuk lijken) gaan kijken, en misschien is een kruising iets voor jou of een grote (belgische) new forest. bij de rijvereniging waar ik wel eens kom lopen ook jew foresters van 1.55

veel succes met je keuzes

cracker

Let love shine so bright

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:45

Ik zou idd eerder voor een New Forest gaan of een kleine KWPN-er. En dan een jaar of 8 met wedstrijd ervaring, die zijn het leukst om wedstrijden mee te rijden.
Zelf heb ik een WelshCob, die zijn ook sterk. Kunnen flink maat hebben. Het enigste is dat de meeste Welshen wel wat meer pit als New Foresters hebben. Mijn WelshCob zit tussen de 1.45m en 1.50m in. Mocht je het leuk vinden kan je hem wel een keertje proberen. Hij is niet te koop, maar dan heb je een idee van hoe het eruit ziet. En dat is zeker niet te klein. Mijn vriendin van ruim 1.70m past er ook prima op.
Succes met je keuzes, ik begrijp dat het moeilijk is.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:57

Ik denk dat er veel paarden weleens een sprintje willen trekken, maar vaak weten ze dat het niet mag dus doen ze het niet.
Gewoon afleren, om die reden zou ik iig geen paard verkopen.

En van die rug, was dat al voordat je haar kocht? ik zou er eens een dierenarts naar laten kijken, als het makkelijk geneesbaar is lijkt me het jammer om hem dan te verkopen..

maargoed je mag het zelf weten maar ik vind het wel jammer.
succes met je keuze!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:59

Ik wilde ook net gaan zeggen, een leuke Cob ofzo. Ik vind ze vaak iets grover/groffer (hoe schrijf je dat?) aandoen dan een New Forest.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:08

Ik heb een NF-ruin van nu 1.51. Hij moet nog 4 worden en zal nog wel wat groeien. Hij is nu 5 maanden onder het zadel. Heeft net zijn eerste B-proefje gelopen, gaat gewillig op de trailer mee, is op al het strand geweest, kan in de bak leuk lopen, kan leuk cavaletti's lopen, springt al wat, is verkeersmak, is werklustig zonder echt heet te worden.

Al die dingen heeft hij gewoon gedaan. Zonder geren, zonder gebok, zonder steigeren of zonder stoppen. gewoon heel braaf. Bij het strand stond een hele zware wind en ook daar liep hij braaf zijn rondje. Toch is hij niet sloom. lui of saai. Het is gewoon een hele lieve aanhankelijke pony die graag zijn best voor me doet. Daarnaast is hij behoorlijk aan de maat en mooi stevig. Je kunt best redelij kwat NF-ers van boven de 1.50 vinden. Zie ook de foto's. Ik ben 1.62.
Afbeelding
Afbeelding

Fiesta, freiberger, what else?

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:42

Apple schreef:
Als je probleem bij Revanza is dat ze altijd te snel wil dan zou ik niet snel kijken naar een NRPS-je of een Draver. Dit zijn juist twee types die ook graag snel willen.
Ben je niet bang dat je met een van deze pony's hetzelfde probleem krijgt?


ik heb 2 dravertjes op stal en beide zijn sloompies.
mijn arabje is wel een nerveus dametje....

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 14:23

Pff je laat me schrikken! Ik zal je zo even uitgebreid PBen Haha!
Ga niet voor wéér een Draver, het zal weer fout lopen.. NRPSjes zijn minder snel/makkelijker, maar zoek gewoon tot je nu echt de juiste hebt..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 15:47

ik zou geen draver nemen..Die zijn gefokt op het harde lopen..
Ik zou ook een New Forest nemen..

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, reina, Ubermetrics, Vagabondo en 141 bezoekers