pony's op het politieburo!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 00:19

De pony's van een vriendin van me (ook bij ons op stal) staan op een weiland in een park hier vlakbij. Daar staan haar 2 pony's (waaronder eentje van dik 30) maar de ene staat nu op stal omdat ze kreupel is en boxrust moet. Verder staat er nog een pony van 33, 3 kreupele pony's een een gezond paard. We noemen het dan ook het kneuzenlandje.
Afijn, daar bij dat land is ook een dagrecreatieveld. Daar mag je dus met je caravan/tentje staan, tot 10 uur 's-avonds. Overnachten mag niet.
Vorige week waren wij daar even, en m'n vriendin vertelde dat er 3 caravans al 2 nachten stonden. Op zich niks om je druk om te maken, maar ze had sterk de indruk dat de kinderen van die 2 families het land in gingen om op de pony''s te rijden als er niemadn was. Een van de volwassenen was al naar haar toegeweest en vroeg dingen als of de paarden gechipt waren enzo. Vreemd best wel, zo'n vraag. Na een paar dagen wist ze zeker dat er gereden werd, maar ze kon ze niet op heterdaad betrappen omdat ze hard wegrenden (dat zag ze dus wel) als er een auto aankwam. Maar aan de pony's en de kleding van die kinderen (van die gore achterkanten, je kent het wel) zag ze duidelijk dat er dus echt gereden werd. Politie had ze al eerder gebeld, en daarna nog een paar keer. Maar er werd niks gedaan. De pest is dus, dat ze dus gewoon die ouwe en kreupele beestjes pakken en er op rond gaan crossen. Om woest van te worden natuurlijk. Vandaag was ze het helemaal zat. Vanavond is ze weer naar de politie geweest, heeft aangifte gedaan (waarvan weet ik niet precies, joyriding misschien Haha! ) en de boer is ook nog langsgegaan om beklag te doen. M'n vriendin had al gezegd dat ze als er niks gebeurde haar pony's gewoon op het veldje voor het politieburo zou zetten, en de boer heeft er later nog verteld dat dat echt geen loos dreigement was. Mwha, ff na 2200 uur ging dus de telefoon hier. Of ik kon helpen...
(ff ter info, m'n vriendin zit in een rolstoel en kan dus niet alles zelf/alleen)
Wij dus met nog 2 meiden naar het politieburo en we hebben daar een mooi stukje afgezet met schrikdraad. Toen m.b.v. de boer 4 pony's (haar eigen pony, de andere oude pony die van de boer is en 2 kreupelen, de andere 2 staan nu op het land, veilig bij de stier, want daarvan kon ze de eigenaren niet bereiken) opgehaald en naar het buro gebracht. Stroom erop gezet, pony's erin (ehhh andersom dus) en daar staan ze dus nu lekker te grazen. Al die tijd hebben we geen agent gezien, dus ik ben benieuwd hoe dit afloopt. We hebben wel onwijze lol gehad, maar de reden is natuurlijk dieptriest. Dat je niet eens je paarden met een gerust hart daar kan laten staan Boos! Boos!
Net ff gauw een tip naar Hart van Nederland gemaild, wie weet.
Het zit er natuurlijk dik in dat we ze morgen weer weg moeten halen, maar als ze maar wat gaan doen aan die mensen is dat niet erg. Gaan we lekker mest ruimen bij het buro... Knipoog
Zo, en nu ga ik naar bed, want ik wilde dus vroeg gaan slapen eigenlijk. Ben echt helemaal kapot Gaaaap Gaaaap Gaaaap


Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 05:41

Nou zeg, wat een rare mensen heb je toch zeg!!!! Boos!
Ik zou die gezichten van die agenten wel eens willen zien daar op het bureau *LOL* Ik moet zeggen dat ik het wel een goeie vind Haha!
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 08:16

Go Sandra! Ik wil er ook wel eens bij zijn als de eerste dienstdoende agenten de paardjes zien... Extreme duivel Maar wel triest dat je tot zulke acties over moet gaan eigenlijk...het was toch weinig moeite voor de politie geweest om er in ieder geval eens een kijkje te gaan nemen en er even te laten surveilleren...


Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 09:02

Nou, ik hang net m'n vriendin op (nouja, de telefoon dan) en de pony's zijn inmiddels weer op hun eigen land. Vannacht waren ze net klaar met water neerzetten, het meisje wat er zou blijven slapen had zich geinstalleerd in haar auto en hoppa daar kwamen ze aan hoor...
Binnen een half uur moesten ze weg zijn, anders zouden ze in beslag genomen worden Verward Op grond van dierenverwaarlozing Verward Verward Ze hebben nog een hele tijd daar staan praten, die agenten begrepen het probleem helemaal maar ze konden weinig doen Verward Een agent die zelf 6 paarden bleek te hebben zag er de humor wel van in, en die snapte ook helemaal hoe ze zich voelden. Die heeft ook een persbericht gemaakt dus ik weet niet wat daar verder mee gedaan wordt. Maar ze moesten dus wel weg. M'n vriendin haar man en dochter uit bed gehaald, die zijn met dat andere meisje met de pony's teruggewandeld. Want ja, om nou de boer uit z'n bed te bellen....bovendien was het maar een halfuurtje stappen hooguit, dus dat ging prima. Ze kwamen onderweg nog min of meer langs het huis van de burgemeester en daar hebben ze nog aangebeld, alleen die deed niet open Haha!
De oplossing is zo makkelijk he, het is een dagrecreatieveld dus overnachten mag je er niet. Alleen het zijn vermoedelijk kampers, dan is de politie toch altijd wat voorzichtiger. De politie is er wel een keer heen geweest om te vragen of ze weg wilden gaan, maar verder niet. Ze hadden ook eerder het excuus dat dit mensen zonder vaste woon of verblijfplaats zijn waarschijnlijk, en daar gelden weer andere regels voor ofzo. Die moeten met een aparte verordening worden weggestuurd. Als jij een keer een nachtje met je tentje blijft staan Die verordening komt er trouwens vandaag als het goed is, dus hopelijk zijn ze vanavond weg. Alleen....er is een verschil tussen kampers die ergens op een vast kamp wonen en zigeuners die daadwerkelijk rondreizen, en dat zie je echt wel, zeker als je ze een week hebt gezien. Waar ze ook vandaan kwamen, dit zijn gewoon mensen die vakantie aan het houden zijn waar ze vandaan komen maakt niet uit. Ze hebben trouwens (die kinderen dan) met een beetje pech ook op een shetje van anderhalf gezeten die samen met nog wat paarden en z'n moeder een land verderop staat Boos!
Nouja, de pony's zijn weer terug dus, en als het goed is zijn die mensen vanavond weg. Ben benieuwd.
Het ergste is dus dat je gewoon machteloos staat. Als je zomaar de auto van iemand pakt en er mee gaat rijden, al is het op de parkeerplaats dan is dat strafbaar. Maar dit gebeurt gewoon zomaar Boos!
Frusty

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 09:39

Ik noem het meer "werkverwaarlozing"... Ze hadden die lui allang van dat rekreatie gebied af moeten trappen. En er staat toch verdorie DAG-rekreatie??? Boos! Ik zou wel eens willen weten wat het verschil is tussen iemand die daar gaat staan met z'n tentje of zo'n kamper. Een mens is een mens en daar is geen verschil... Nou ja, het zal wel aan mij liggen, maar daar snap ik dus niks van hoe die wetten in mekaar steken. Kampers kunnen toch ook lezen?
Ik hoop dat dat persbericht wat voeten in aarde zet voor die paardjes en misschien dat ze dan wat gaan doen aan die kampers. Vaak gaan ze pas stappen ondernemen als het kwaad al geschied is. Zo werkt het overal...
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 10:12

grgrgrgr, Ik zeg altijd, de misdadigers worden als het ware beschermd, maar wat dan de mensen die er de last van hebben????????

Wel goed wat ze hadden gedaan echt lol Haha!
wanneer wij perongeluk eens door het rood rijden meteen bekeuring, en wanneer andere mensen WILD kamperen waar een vrij hoge straf op staat (volgens mij) wordt niets aan gedaan.

Ik zou me ook geweldig geergerd hebben, en ik denk dat ik niet zo netjes was gebleven Extreme duivel

gr lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:52

erg is dat he? en wat kun je er aan doen? niets dus.
Ik zou er gewoon een tentje bij zetten en de wacht houden.
desnoods mep ik ze persoonlijk van die paarden af arme oudjes en vooral die kreupelenpaarden!"t is toch te belachelijk voor woorden als iemand je auto pakt zonder toestemming en een rondje gaat rijden heet het stelen en bij paarden kan het zomaar...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 16:19

Ze hebben er zelf 3 nachten geslapen, maar langer lukt niet ivm werk en kinderen enzo. Ze rijdt nu dus weer heel vaak langs. En als haar dochter met de pony's bezig is zitten ze er natuurlijk sowieso een paar uur. Maarja, er blijven dus nog wat onbewaakte uurtjes over...

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:36

Wat vreselijk zeg. Dat er mensen zijn die dit zomaar kunnen doen. Op oude kleupele pony's rijden of veulens is toch gewoon ZINLOOS GEWELD. Vreselijk zeg en als je zo'n kind eraf haald wordt je nog zeker overhoop geknald ook door papa kamper.

Wij hebben bij ons achter ook van die geintegreerde kampers wonen (ze proberen ze te laten wennen aan de gewone samenleveing) Ze jatten alles wat los en vast zit (onze fiets kunnen wij daar standaard terug uit de schuur halen) en 1 van die kleine K*t kinderen heeft een keer Mayo in het kruis gegrepen. Bah

Boos! Boos! Boos! Boos!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 16:43

Ach, op zich heeft niemand wat hier tegen kampers. De mensen van het kamp hier in de gemeente zijn over het algemeen gewoon hartstikke aardig. Rotte appels heb je overal.
En overhoop knallen? neuh, doen ze niet, ze rennen alleen maar hard weg, ook de volwassenen Haha!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:50

Oh wat een mazzel wij hebben al wat schiet en steek gevechten gehad hier door die kampers. Nou ja. Ik hoop dat ze nog een keer gepakt worden.

Greetz Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Albertina71, Besje, criollo_yess, desireeee_x, GoogleAdsense, Poety en 51 bezoekers