Betalen jullie kostgeld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Betalen jullie kostgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 23:18

Ik vroeg me af hoeveel bokkers kostgeld betalen en hoe oud je dan bent.
Ik ben 21 jaar en woon op zolder. Ik heb niet echt een hele aparte verdieping ofzo, alleen mijn bed staat er.
Ik betaal €230 kostgeld per maand en ik vind het echt heel veel. Maar volgens mijn vader zit daar ook huur voor de stallen bij in ( Lips are sealed )

Wat betalen jullie?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:22

Ik vind het normaal dat je kostgeld moet betalen als je een baan hebt en je woont nog thuis. Ik weet niet wat je allemaal krijgt voor dat geld, misschien kun je daar nog meer over vertellen?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 23:25

Ik vind het ook wel normaal hoor, maar gewoon erg veel geld. Er zijn woningen te huur voor minder, helaas is er een wachtlijst..

Maar goed ik krijg eten, mag op de pc bokken en verder staan mijn paarden hier. Ik betaal alles zelf voor mijn paarden en verder koop ik alles wat voor mijzelf is ook van mijn eigen geld (incl. shampoo e.d) en ik bel nooit met de huistelefoon maar met mijn eigen mobiel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:28

Tja, 230 euro vind ik ook wel vrij veel. Ik weet niet wat je moet betalen als je er niet zou wonen, maar wel je paarden er zou hebben staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:30

Als je op jezelf woont ben je heel wat meer kwijt dan 230, dat is nog niet eens de huur van een flatje!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:33

Pipo schreef:
Als je op jezelf woont ben je heel wat meer kwijt dan 230, dat is nog niet eens de huur van een flatje!


Er zit ook stalhuur bij???

Ik ben strontverwend dus ik woon mooi en betaal geen cent Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 23:33

Tja, dan kom ik denk ik wel op hetzelfde of meer, maar dan heb ik ook een eigen huis. Als ik huur betaal van €200 komen daar natuurlijk nog extra kosten bij, maar ja zoals ik al zei dan ben ik ook alleen!! Nu woon ik met mijn vader, zijn vriendin en 2 kleine zusjes, en ik heb echt behoefte aan een eigen woning!

Ik geloof niet dat ik stalgeld hoef te betalen als ik ergens anders zou wonen, mijn vader heeft er namelijk geen kosten aan.. dat zei hij meer als "grapje" denk ik.... hoop ik....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 23:34

Pipo schreef:
Als je op jezelf woont ben je heel wat meer kwijt dan 230, dat is nog niet eens de huur van een flatje!


hier in de buurt wel Pipo, zag vorige keer een huisje met €180 huur!! Alleen waren er 176 mensen me voor... Boos!

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:47

ik betaal geen kostgeld. Maar als mijn ouders ergens heen willen, dan breng ik ze weg en haal ze op. Ze hebben beiden geen rijbewijs noch een auto. Bovendien kan ik het niet meer betalen *LOL* ik heb een huis gekocht. Alleen staat dat huis in Bennekom en werk ik in Eindhoven. Daar moet ik dus nog iets op gaan verzinnen; oftewel werk gaan zoeken nabij Bennekom. Kan iemand daar nog iets doen met een goeie elektrotechnicus van middelbaar niveau en veel ervaring?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 23:48

hoe oud ben je Ikke?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:51

Zeker bij zo'n woningbouwverening? Dat is hier ook, maar dan is het nog wel duurder dan die 180 euro. Je moet dan 3 jaar ingeschreven staan en dan maak je een kansje.

Verder zijn er idd veel bijkomende kosten; gas, water, electriciteit, verzekeringen, boodschappen, enz.

Ik begrijp dat je op jezelf wilt, op een gegeven moment heb je het gewoon gezien bij je ouder(s).

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 23:52

Ja idd. Het komt vooral doordat ik bij mijn vader en zijn vriendin van 26 woon (ben zelf 21) dat botst gewoon steeds vaker. En mijn halfzusjes zijn 1 jaar en 3 jaar, heel erg leuk maar ik wil nu wel graag een plek voor mezelf! Maar goed even off-topic..
Hier is de wachtlijst trouwens 6 jaar.. Boos!

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:58

Esme_27 schreef:
hoe oud ben je Ikke?


Ikke heb de gezegende leeftijd van 40 bereikt. Ik heb mij ernstig aan het gezegde gehouden dat je niet moet trouwen voor je veertigste. Ik kan nu dus rustig samen gaan wonen *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 00:00

40 en geen kostgeld!!! Ik begrijp dat er binnenkort een plekje vrij is bij jouw ouders Hyper!


ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 00:14

Esme_27 schreef:
40 en geen kostgeld!!! Ik begrijp dat er binnenkort een plekje vrij is bij jouw ouders Hyper!


Yep, maar dan moet je wel mijn vrachtwagen achterna (die komt uit Assendelft) helemaal naar het zuiden des lands *LOL* *LOL*
Dat geen kostgeld heeft overigens wel een reden, de belastingdienst deed moeilijk over mijn ouders zuinigheid en aangezien wij uit volle overtuiging proberen zo min mogelijk belasting te betalen........

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 00:16

Lijkt me heerlijk helemaal naar het zuiden!! Eindelijk weg van al die steden enzo! Ik ga dit trouwens eens even aankaarten bij mijn vader, geen kostgeld om belasting technische redenen hahahaha

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:42

Ik heb nooit kostgeld hoeven betalen en ik heb tot mijn 19e thuis gewoond. Mijn 2 zusjes woonden nog thuis en mijn oudersmerkten niet zoveel verschil tussen 2 of 3 thuiswonende kinderen... Mijn paarden heb ik wel altijd helemaal voor eigen rekening gehad.

* To Belg, or not to Belg *

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:22

Ik betaal 250 euro per maand, daar zit alles in, behalve eigen kosten voor paard, kleding en persoonlijke verzorging.
Ik vind het wel een normale prijs hoor; je was en strijk wordt voor je gedaan, je eten staat klaar wanneer je thuis komt. Je kan misschien wel iets goedkopers huren, maar dan heb je nog niets gegeten hé!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:33

Mijn vriend is bij mij en mijn ouders in komen wonen, hij betaald € 100 per maand aan mijn ouders. maar mijn ouders hebben het geld ook niet nodig dus het wordt op een speciale rekening gezet, en als we dan op onszelf gaan wonen krijgen wij dat geld om spulletjes voor ons huis van te kopen Haha! Das nog eens een deal!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:33

Ik woon ook nog thuis en hoef niks te betalen. Ik studeer nog, heb wel een bijbaantje maar dat geld is voor mezelf. Het scheelt dat ik geen eigen paard heb, maar ik betaal wel zijn voer etc. Mijn vader vind het niet nodig dat ik kostgeld betaal. Misschien als ik zou werken wel, dan vind ik ook wel dat het kan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:43

Ik ben 22 en woon thuis, mijn broertje is 20 en woont thuis.
Wij betalen alletwee geen kostgeld.
Mijn ouders zijn nog van het idee dat je later al genoeg gaat betalen Haha!
We hebben dan wel huishoudelijke afspraken, stofzuigen, afwasser inruimen, hond uitlaten enzo. en natuurlijk alle "byzondere"dingen die we willen hebben betalen we zelf.
Speciale deo en shampoo dus....want die van mijn ma gaat mijn haar van overeind staan

Nou zou ik het zelf niet erg vinden kostgeld te betalen, ik eet me en verders wordt alles voor me gedaan, maar hun hebben dan liever dat ik dat gewoon spaar.

En Esme als je vader serieus is met die stalling kan je gewoon even kijken waar ergens anders lege stalhuur kost..als je dat van je kostgeld per maand aftrekt weet je hoeveel je echt betaald.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:04

Stel he

Huur huis 200
gas w & L 100
verzekeringen op jaarbasis 100
telefoon 50
kabeltelevisie 30
boodschappen 400

Als je een huur van 200 euro per maand heb dan heb je al aan leefkosten zo een 750 euro per maand nodig. inclusief je boodschappen! en dan moet je niet roken ofzo.

Dan moet je je huis inrichten en ik weet niet of je gespaard heb maar voor een beetje inrichten van een 2/3 kamerwoning kan je zeker wel een 2500 euro uittrekken. Ik zou er dus nog even over nadenken en vooral heel blij zijn dat je ouders niet de werkelijke kosten die ze maken om jou een dak boven je hoofd te geven en je paarden te stallen berekenen.

PS ik bedoel het niet belerend, alleen zie ik het van een pappa's en mamma's kant.
Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:12

sinds ik werk betaal ik kostgeld. € 50,- per maand. Dat hebben mijn ouders opgespaard en daar krijg ik mijn trouwjurk van Lovers
Ik had daar destijds ook een topic over:
[AM] Kostgeld - vraagje

:evaw:

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:20

Ik betaal niets,
daar staat tegenover dat mijn ouders eigenlijk zelden tot geen rekening hoeven te houden met de beesten.
Ik zit dus behoorlijk aan huis gekluisterd. Vooral de weekenden ben ik vaak de pineut.

Maar ik mag niet klagen (letterlijk en figuurlijk Tong uitsteken ) heb een eigen appartement tot mijn beschikking.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:27

Ik ben 18 en betaal niets. Ik hoef zelfs m'n kleren en andere dingen niet zelf te betalen. Maar doe dat vaak wel(iig m'n kleren). Aan Dennis hebben m'n ouders ook helemaal geen kosten(ze hebben nog geen cent aan paarden uit gegeven). Ik zou er geen moeite mee hebben om wel wat te betalen maar zo lang m'n ouders d'r niet over beginnen laat ik het lekker zo Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 80 bezoekers