Voor welk bedrag mijn pony verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Voor welk bedrag mijn pony verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 12:32

Ik wil mijn pony gaan verzekeren, ik heb alleen geen idee voor welk bedrag,ik zat zelf rond 2000 euro te denken.

Hier een omschrijving:
NRPS pony van net 4 jaar, 1.45m,merrie,vos
wordt binnenkort B dressuur uitgebracht. Een pony met zeer goede gangen.
2x eerste premie behaald en jeugdkampioen provinciale keuring.
Het is echt een toekomstige sportpony die heel wat in haar mars heeft.

Denken jullie dat het een goed bedrag is? Wat is jullie mening hierover?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:03

Je kunt beginnen met 2000 euro. Ik heb mijn paard verzekerd voor de prijs waarvoor ik hem gekocht heb. Mocht je pony nog in waarde stijgen, dan kun je haar altijd voor meer verzekeren. 2000 euro is echter een goed begin voor die pony waar je het over hebt.

Waar wil je haar laten verzekeren?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 14:49

Bij de EFO, Eerste Friesche Onderlinge.

Ik heb haar gekocht voor 650 gulden. Dus dat zal ik maar niet doen.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:06

Ik wil helemaal niet banketstaaf gaan doen, maar ik ben iemand die mijn paarden niet wil laten verzekeren omdat:
Ik vind mijn pony/of paard gaat dood/word gestolen of wat dan ook.
Ik vind een pony kun je niet vervangen ik kan er dan wel geld voor krijgen maar wat ik er mee ga doen is niet een nieuwe kopen.
Ik vind dat je een pony niet kunt vervangen dus maar dat is mijn menig.
Maar ik weet ook dat mensen hun paardm verzekeren omdat ze dan een goed duur paard hebben gekocht en zelf toch wel niet zo breed hebben en dus toch wel handig is als hij dood gaat,
Maar niet te letterlijk opnemen wat ik zeg, maar iedereen heeft een eigen mening.

So close,
no matter how far.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:56

hoi ben het dus niet met je eens PintoNatal je paard zou maar een keer iets ernstig hebben, of een koliekoperatie moeten hebben, ik zou blij zijn als ik binnenkort verzekert ben, ook als je het financieel goed hebt, kan het een aardige klap zijn denk maar niet dat als je naar utrecht moet dat je er met een paar 100 euro vanaf bent.

niets is onmogelijk voor hen die willen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:28

Ow ja daar had ik niet aangedacht dar heb je gelijk in, maar je bent er ook niet af met een paar 100 euro alleen onze hond zijn operatie 2500 guldenh

So close,
no matter how far.


Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:24

Ja, ik heb Rocco idd ook vooral verzekerd voor de ziektekosten.
Maar ik denk toch dat ik een nieuwe pony zou kopen (als Rocco weg zou zijn). Zeker niet meteen, en al helemaal niet als vervanging, maar ik kan gewoon niet zonder paardje... (Klinkt wel zielig he???)

2000 lijkt me idd heel redelijk, maar je moet wel opletten hoe het zit met de ziektekosten, soms kan dat maar zoveel % van het hele bedrag zijn. Als het bij jouw verzekering bv 50% is... naja, 1000 euro ben je gauw overheen als er iets moet gebeueren.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 07:43

Ze wordt niet verzekerd voor ziektkosten, alleen voor transport(dat vindt ik erg belangrijk),verdrinking,vergiftiging en nog wat.

Met ziektekosten neem ik gewoon de gok, in de 3 jaar dat ik haar heb ben ik misschien bijelkaar 200 euro kwijt geweest aan veeart incl. de jaarlijkse entingen.

Ik heb er wel over zitten twijfelen maar je blijft anders bezig.
Gelukkig ben ik in het bezit van geld mocht ze geopereerd moeten worden, en anders heb ik nog een lieve moeder die op dat moment bij wil springen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:47

Ik heb Yorghos verzekerd tegen aankoopwaarde.

* To Belg, or not to Belg *

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 12:16

Ja,dat zei de verzekering ook tegen mij. Maar ik heb hoor voor 650 gulden gekocht en is nu gewoon veel meer waard.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:35

Ik heb mijn paarden voor meer verzekerd dan dat ze mij hebben gekost. De eerste twee waren al wat ouder en het risico dat de verzekering moest gaan uitbetalen was redelijk aanwezig. Dendro werd afgekeurd op spat en dus kreeg ik maar iets van 85% van de verzekerde waarde. We hebben hem daarna terug gekocht en ik heb dus uiteindelijk terug gekregen wat ik werkelijk voor hem betaald had. Ramony is nu ook verzekerd. Zij is nog jong dus ik zal hopelijk jaren voor haar betalen. Maar als er problemen komen hoef ik niet naar het geld te kijken. En als zij wel weg zou vallen hoef ik niet eerst jaren voor een nieuw paard te sparen.
Ik ga er vanuit dat een paard dat een ander opvolgt, beter en dus waarschijnlijk ook duurder is.
En een paard kun je niet vervangen, je kan wel een ander kopen. Een leven zonder paard is toch ook niets waard.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, HarmanyL, Unravelation en 50 bezoekers