Adverteerders.....soms, grrrrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Adverteerders.....soms, grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 14:03

Ik ben al tijden op zoek naar een leuke starterspony voor onze kids en ik zag op Marktplaats een bonte 8 jarige ruin tekoop voor 190 euro. Da's toch geeeeen geld dus ik vraag om meer info en geef aan wat we te bieden hebben; weide, (schuil) stal en gezelschap van andere pony en schapen en eventueel de jaarlingen....
Krijg ik een mailtje terug, de tekst is als volgt:

>nou ten eerste het is een concourspony.
> en geen stomme achterbokse k*t wei pony.
> dus je hoeft er voor de rest niet meer op in te gaan.
> sorry dat ik zo reageer maar in een weiland dacht het niet.
>

Okeeeee...............da's duidelijk!!!
Zielige concoursponies mogen tegenwoordig niet in een weiland?? Goh.....
Extreme duivel
Ik doe verstandig en zoek inderdaad lekker verder....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:06

Jeetje, wat een lui zeg! En idd, concourspony's hebben tegenwoordig niet meer het recht om lekker in de wei te staan? Nee, ik denk dat diegene geblijk heeft: die moeten 24 uur per dag op stal. Stel je voor...

Marktplaats is voor mij ook een uitkomst voor veel dingen, maar af en toe zitten er wel vage figuren tussen...

Succes met het zoeken van een leuke pony!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:10

Volgens mij is het gewoon een fake-advertentie en bestaat die bonte ruin helemaal niet. Lijkt me ook sterk dat iemand serieus voor dat geld een pony aanbiedt.
Wel vervelend dat je dit soort advertentie's tegenkomt als je zelf wel serieus op zoek bent.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:17

Nou, weet je wat het is met Marktplaats? Eerder waren alle advertenties gratis die je zette. Alleen nu is het zo dat als je iets boven de 200 euro aanbiedt, je 6 euro ofzo moet betalen. Waarschijnlijk zijn die mensen daar te beroerd voor en vragen ze er dus (zogenaamd misschien wel) een euro minder voor. Dan drijven ze later vast de prijs op een slimme manier op door te zeggen dat er nog wel meer gegadigden zijn. Zo doen die lui dat vaak. Maar als je al zo'n reactie terug krijgt, zegt dat in elk geval genoeg.... Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:46

Ik ga met Percy mee. 190 euro voor een pony is al heeel weinig en al zeker voor een concourspony *LOL* Dus waarschijnlijk een verzonnen paardje Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:50

En dan is de grote vraag: waarom doen mensen dat? Verward

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 14:54

Echt?? Heb ik dan toch wel iets naiefs in me, Schijnheilig ??? Hihihiii.......ik zat werkelijk me blauw te lachen achter de puter toen ik dit mailtje las.....
Maar goed, ik zoek verder en hoop ooooooiiiitttt een echte leuke kinderpony te vinden voor een vriendelijk bedrag, maar ik vrees dat het bijna niet bestaat.....die guldentekens zijn gewoon vervangen door het euro- teken, Boos! . Voor een ouwe aftanse manegepony van dik in de 20 vragen ze gerust 1000 euro..... Misselijk

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:03

Flyinghigh:
Ik heb er al vaker over geschreven maar toch noh maares:
Heb je al eens overwogen om een pony te kopen bij Orchid's?
Dat is een melkerij, komt de mijne ook vandaan. Powell is een scheet en een talentje en ze zijn niet duur.
Bovendien zit er een stamboek-registratiebewijs bij dus je weet zeker dat er niet gefokt is met rare eigenschappen oid.
Als je meer wilt weten dan pb me maar even.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:41

Wat ook kan is dat de ouders deze ad hebben geplaatst en de kinderen er eigenlijk helemaal niet vanaf willen maar moeten van hun ouders door omstandigheden. Misschien hebben zij de mail eerst gelezen geantwoord en gewist. ik zeg niet dat het zo is maar je weet maar nooit.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:51

Bonnigje schreef:
Flyinghigh:
Ik heb er al vaker over geschreven maar toch noh maares:
Heb je al eens overwogen om een pony te kopen bij Orchid's?
Dat is een melkerij, komt de mijne ook vandaan. Powell is een scheet en een talentje en ze zijn niet duur.
Bovendien zit er een stamboek-registratiebewijs bij dus je weet zeker dat er niet gefokt is met rare eigenschappen oid.
Als je meer wilt weten dan pb me maar even.



Komt de moeder van mijn twenter ook van. Is echt een super beest (de mijne ook hoor Tong uitsteken check profiel, zie je ook enkele foto's waar de moeder bij staat )
Raadt je aan om er op z'n minst te gaan kijken, ze hebben echt ontzettend veel keus.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 15:52

Zal ik vanavond toch nog even een mailtje sturen dan??? Als de kids slapen??? Ik heb nog wel een mailadres over, dus ga gewoon kijken of het normaal is dat er zo geantwoord wordt, Lachen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:57

Heb je niet toevallig gister dat mailtje verstuurd...
Er stond er ook eentje op gratis af te halen...een vriendin van mij reageert....bleek het gewoonweg een flauwe 1 aprilgrap te zijn..Haha!

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 16:00

Als het een grappie was.....reageer je toch niet zooooo???? Of zouden pappie en mammie grappig zijn geweest???!!??

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:02

FlyingHigh schreef:
Voor een ouwe aftanse manegepony van dik in de 20 vragen ze gerust 1000 euro..... Misselijk


Tja, wijsheid kost nou eenmaal wat Knipoog
Een dier dat alles al heeft gezien, gedaan en weet is in mijn ogen gewoon nog steeds "veel waard". Al is ie 20 en ziet ie er niet meer prachtig uit.

Zo heeft mijn buurvrouw een scheet van een merrie, ze is ook al "oud" (20 ofzo) ziet er absoluut niet mooi uit, maar is dé pony als het je eerste is. Ze schrikt niet, maakt geen onverwachtste bewegingen, ... En wat is er nou leuker dan een pony die in de zomer bij je op het terras komt staan in het zonnetje als er visite is? Dat beest heeft echt zoveel ervaring in alles dat €1000 echt niet veel is. Ze kan een beginner nog zoveel bijbrengen en plezier geven dat ze die prijs dik waard is.

Je moet de merrie "kennen" en gezien hebben om het met me eens te zijn. Sommige zijn er inderdaad geen 1000 meer waard, maar een gezonde oude pony met alle knopjes erop die alles gezien heeft en van niets nog raar opkijkt is een meester bij uitstek en zeker nog een leuke prijs waard. Lachen


Ik begrijp je dus wel, en ik weet ook wat je bedoelt maar ik moest dit toch ook even kwijt. Nerd

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:11

*moest toch ff grinniken toen ik het meeltje las* tuurlijk mag een concourspony niet in de wei! stel je voor dattie gras zou eten...

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:23

Ik heb net die advertentie ook gezien, volgens mij is het een slecht grap: paard is 5 jaar oud en zou Z-springen en dressuur lopen: mag hopen van niet.
Op de foto staat een jong paardje dat geen enkele bespiering heeft.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 16:27

laurae schreef:
Ik heb net die advertentie ook gezien, volgens mij is het een slecht grap: paard is 5 jaar oud en zou Z-springen en dressuur lopen: mag hopen van niet.
Op de foto staat een jong paardje dat geen enkele bespiering heeft.


Die advertentie van mij was als volgt:

Aangeboden: Een bonte pony
Prijs: 190
Beschrijving: te koop.
een mooie bonte pony.
is goed onder het zadel.
hij is 8 jaar oud en is nu 1,5 jaar onder het zadel.
Hij is gechipt en alles en paspoort is aanwezig.
Hij is nu ook l1 startgerechtig.
voor meer informatie kun je mailen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:30

Dat is raar, dat ze zoreageren! En inderdaad wat Lon zegt, stel je voor dat ie gras zou eten! Maar het is wel heel vervelend als je zulke reacties krijgt als je zelf serieus op zoek bent. Succes met je zoektocht!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:46

Lon schreef:
*moest toch ff grinniken toen ik het meeltje las* tuurlijk mag een concourspony niet in de wei! stel je voor dattie gras zou eten...


Ja, zie je zo een "concourspony" op een vrije dag al met een groene mond rond lopen? En stel je voor als hij gaat bokken op de wei, dat zou ie dan misschien ook wel eens tijdens zijn dressuurproef kunnen gaan doen Tong uitsteken

Laat hem maar in zijn hokje staan, dan kan hij ook niet gaan rollen of zich bezeren. Stel je voor dat ie in een drol van een ander paard trapt. Clown

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:05

ja, stel je voor, dat hij lol trapt met andere paarden nee, dat zou niet mogen hoor, en tsjah van dat gras word hij misschien wel dik. Stel je voor, dat je met een dik paard aan komt op concours, of dat hij op concours ook bokt. (het is toch niet erg, als een paard eens bokt? ik vind het wel kunnen. Wij vragen veel van een paard, dan mag dat paard ook wat van ons vragen. Volgende keer beter hoor, als je verliest...) Als dat paard echt bestaat, durf ik te wedden, dat hij nooit één grasspriet gezien heeft.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 20:02

Ik kan het niet laten............ik ga vanavond toch nog eens een ander emailadres gebruiken en ga ze vertellen dat ik een concourspony zoek, 4 x 4 m. stallen heb voor de paarden en op zoek ben naar een pony waar mijn kids ver mee kunnen komen in de wedstrijdsport. Helaas heb ik geen wei ter beschikking omdat ik TOCH alleen wedstrijdpaarden heb, Lachen .
Eens even kijken hoe er dan gereageert wordt....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:17

Haha! Ik had er ook al aan gedacht om een mail in die stijl te schrijven en te zien wat dan de reactie zou zijn.
Ik ben benieuwd wat je voor antwoord terug krijgt.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:03

Nou idd, ben ook benieuwd wat er dan gezegt wordt. Wie weet krijg je dan een heel ander verhaal te horen, je weet maar nooit... Knipoog

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:11

Nouuu zeg dat is belachelijk!
Tjonge jonge als je een paard koopt dan moet je toch zelf weten hoe je hem stalt oid.? :|
En die taal! Niet normaal meer zeg.
Succes verder met zoeken voor een leuke pony!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:59

haha. lijkt me leuk om te kijken hoe ze op die andere mail van je reageren Tong uitsteken

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, alysha92, Chantalla, Dartel, Em_, hokke, Jasia, lina1998, Lyona, marga1, nikysa90, Pommier, Selina en 105 bezoekers