Kosten voor startkaart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 13:30

N.a.v. het topic over de kosten van lessen, ben ik wel eens benieud wat jullie voor je startkaart betaald hebben (inclusief lidmaatschap vereniging).
Ik heb namelijk het idee dat daar erg grote verschillen in zitten.
Zelf heb ik nu 130 gulden betaald, vond ik zelf erg weinig!! Toen ik nog lid was in Drachten kostte het me ruim 300 piek per jaar, en dan zonder lessen!

Nu jullie Knipoog


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:03

Ik heb nog geen startkaart, maar voor het lidmaatschap van mijn vereniging betaal ik 50 gulden per jaar en voor volwassen geloof ik 57.50.
Oja, ik heb gehoord dat een startkaart in de eerste helft van het jaar goedkoper is.
_________________
Doe eens gek, bok wat vaker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon op 2001-07-29 14:03 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:56

Ik weet niet precies hoeveel maar de prijs ligt geloof ik ook rond jou prijs..
Ik krijg 2 x per week les Party!!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 18:16

ha manon de 2de helft van het jaar is ie goedkoper maarja dan doe je er nog een halfjaar mee Lachen
geloof trouwens dat dat pas vanaf oktober ofzo is dus nog minder maar weet dat niet zeker.
Ik betaal 90 piek lidmaatschap en het de goedkoopste vereniging van Apeldoorn ook de enigste waarbij je niet lest.
verder zijn het allemaal dezelfde kosten als bij de NBVR

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 14:57

Bij de NBVR betaal je voor je startkaart ong. Fl. 65,= en dan komt je contributie van je vereniging erbij. Dat is ny bij mij Fl. 67.50, maar bij mijn vorige vereniging was dat maar Fl. 30.=

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:21

Wholey moley!! Volgens mij ben ik van jullie allemaal het duurst uit! Verdrietig Ik schrok me ook kapot Misselijk toen ik ineens de rekening kreeg en ik moet het allemaal zelf betalen, gelukkig had ik op dat moment genoeg geld.
Oke hier komt het:

startkaart f63,50
entreegeld lid(eenmalig) f25,-
contributie(rijdend lid) f230,-

Oke dit is dan de helft van de rekening, ik moest startcoupons spr. + dress., voorschor startgeld, registratie, abbonnement paard&sport, tenue + het bovenstaande allemaal in een keer betalen (alleen de contributie gaat in 2x). Dat kwam dus uit op een totaal van f456,70. Dat is niet niks voor een schoolgaande.

Maar hebben jullie naast het lid zijn niet extra contributie geld te betalen??

En weten jullie toevallig nog een club(vereniging voor paarden) in Nederland waarbij je je aan kunt sluiten zonder daar de lessen te volgen (dan neem ik nl. priveles).
Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe
R@chel

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:28

Ik betaal nu 400 piek per jaar en dat is ook nog zonder wedstrijden!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:31

Belachelijk, die hoge contributies.

Ik ben lid van 2 verenigingen, beide NBVR, ik weet niet hoeveel het precies kosten, maar beide zijn zeker niet duurder dan fl. 100,00 per jaar.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:22

Mijn contributie vd voornruiters is 420 gld en wordt 440 gld. Even slikken ja, maar je kunt gebruik maken van 1x in de week dr. les en spr. les. maar aangezien je je paard daar niet kunt stallen moet je dan 2x in de week heen en weer reizen. Dus als je niet naar de les gaat is het een duur grapje (voor mij dus ook want ik ga af en toe naar de spr. les).

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:26

Jeetje mytens dacht dat ik veel betaalde zucht Verward

Betaal 220 per jaar maar dat is met lessen (gedeelelijk) dressurr betaal je extra fl. 10,00 en springen fl. 15,00 oer keer.
*LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 20:11

Honeybee: bij welke vereniging zit je? ook Radboudruiters? Ben ik zo'n 4 jaar lid van geweest, nu dus ook niet meer omdat het me te duur is.

Ik vind de verschillen erg groot tot nu toe trouwens!
Ik ga er namelijk vanuit dat het bedrag wat naar de KNF (of NKB o.i.d.) voor iedereen gelijk is.
De vereniging waar ik bij zit is erg klein (5 wedstrijdruiters) en voor de rest alleen maar gericht op 'recreatie' (onderlinge wedstrijden en weekendjes weg).

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 07:30

Als je niet te duur uit wil zijn moet je lid worden van de NBVR. Je hebt dan idd geen les, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig toch prive-les.
Ik betaal f 75,- voor mijn lidmaatschap, hiervoor krijg ik ook nog korting op alle wedstrijden die ze organiseren.
Er zit hier zelfs een vereniging in de buurt die maar f 35,- per jaar vraagt.
Voor de rest zijn de kosten voor een startkaart e.d. conform de tarieven van de NBVR.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 09:32

Fitz, ik kan me geen priveles veroorloven, dus ik denk dat veel mensen net als ik blij zijn met een vereniging waar les bij in zit.
Ikzelf ben voor lidmaatschap van de vereniging ong. 25,- per maand kwijt, wat betekent dat ik 1x per week of spring- of dressuurles heb, en de rest van de week, als de binnenbak vrij is, daar gewoon kan komen rijden.
Met mijn vorige verzorgpaard was dit wel fijn want een binnenbak in de winter is toch wel prettig!
Verder is het een vrij kleine vereniging, we kunnen nauwelijks rondkomen om het zo maar te noemen.
We hopen op meer leden, maar dan moeten we het aantal lessen uitbreiden, en dat kost ook weer geld.
Voordeel van weinig leden: ons kent ons, en iedereen helpt elkaar.
Als er een trailer kapot is, kun je altijd vragen of je voor een keertje die van een ander mag meenemen, enz. Tijdens wedstrijden duimt iedereen voor elkaar, en de één groomt voor de ander, dat soort dingen. Tegenwoordig zijn de clubs niet meer zo hecht als vroeger, maar bij ons is dit nog wel een beetje het geval.
Mede om die reden wilde ik met mijn nieuwe verzorgpaard daar weer gaan lessen. Als het veulen beter is (longontsteking), kan ik met het paard ff naar die manege en kan de eigenaar kijken hoe ik rijd en of ik mag lessen!
Het paard staat wat verder van de manege weg, maar mijn vriendin heeft beloofd mij telkens met de trailer weg te brengen, samen te lessen, haar paard op stal zetten, en dan het andere paard terug brengen... lief he. Echt lief.
Dus hopen maar dat alles doorgaat!
Groetjes, Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, meniekske, moniek21 en 149 bezoekers