oh oliebol Kanjers z'n manen!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 14:50

Hoi!

Ik ben vandaag weer naar Kanjer geweest want ik was 3 weken op vakantie. Ik heb 'n buitenrit gemaakt en hij was super lief!!!!

Toen ik op stal kwam huppelde ik vrolijk naar het land om Kanjer uit de wei te halen. En wat zie ik: Hij heeft een heel stuk van zn manen afgeschuurd! Huilen

Ik wist wel dat ie schuurde en meestal was het niet zo erg, maar nu ziet het er niet meer uit! Kanjer manen hangen aan 2 kanten. De linkerkant is nog redelijk maar de rechterkant! Verdrietig
Zijn manen zijn nu veel dunner en het zijn dunne sprietjes geworden. Sommige plukken zijn langer dan andere. Het is echt zoooo zonde!! Verdrietig

Hij heeft een soort van zomer exceem en daarom schuurt ie zo. We spuiten m dus wel in enzo maar volgens mij help het nix. Heeft iemand tips??? Ik zou het zo jammer vinden als hij geen lange manen meer heeft.

HELLUP!!!!


ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:56

Okozon al geprobeerd? Ze stinken dan echt een uur tegen de wind. Schijnt goed te werken. Ik heb een keer een paard op de vrachtwagen gehad die het gebruikte. Heb wekenlang geen vlieg in de bus gehad, STINKEN dat het doet, niet te geloven.
Sterkte, het valt niet mee om er wat aan te doen.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 15:04

bedankt voor de tip Lachen ! Waar kun je dat kopen? Gewoon in een paardenwinkel of alleen bij de D.A.?

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 15:11

Er staat altijd een advertentie in de Bit. Ik dacht dat de paardendrogist het ook heeft. Je schijnt het ook rechtstreeks in Duitsland te kunnen bestellen, ik heb alleen geen adres voor je. Stuur even een PB-tje als je het adres wilt, ik kan proberen erachter te komen, ik ken mensen die het gedaan hebben.
Bedenk dat het voor dit seizoen niet meer werkt. Het is een kuur waarmee je in het voorjaar begint, voordat de problemen ontstaan.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 15:15

Ik heb het eigenlijk voor nu nodig, want ik vrees dat Kanjer anders volgend seizoen niet eens meer manen heeft Scheve mond\

Misschien dat ik anders zo'n vliegendeken moet kopen die het hele lijf bedekt? Of is dat geen goed idee? Ik zag op divoza wel een hele mooie staan:

Rambo Flybuster (bst.nr.: 60154)
Rambo Flybuster. Protectie van hoofd tot staart. Licht, comfortable en ademend. Het sterke geweven polyester geeft effectieve bescherming tegen UV zonnestralen en tegen vervelende insecten. De Rambo Flybuster wordt geleverd met een gratis vliegenmasker welke ogen en oren optimaal beschermen.

Zou dat anders een idee zijn??

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 15:16

oooo echt oliebol,weet hoe dat is,
jeukstop van silverlinde(bestelbaar bij paardendrogist)is echt heel goed tegen de jeuk.twee maal daags de aangetaste plekken goed insprayen en doorborstelen dat het goed op de huid komt en indringt.

soms is het beter om te zwijgen

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 15:17

bedankt Sanderijn!
Helpt dat dan direct? Ik bedoel dat het nog voor dit seizoen werkt? En misschien een beetje domme vraag maar wat is paardendrogist?

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 15:21

denk dat een vliegendenken niet echt handig is scheurt ie die ook kapot


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 15:25

Maar zo'n deken voorkomt toch dat ie jeuk krijgt? Door zo'n deken kunnen die vliegjes m toch niet meer steken? En dan krijgt ie dus ook geen jeuk meer. Of is dat niet zo?

Ik heb er namelijk niet zoveel verstand van.

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 15:25

Dat zal wel meevallen, als je tenminste ook met andere middelen de jeuk te lijf gaat. Spullen van de Silverlinde kun je ook rechtstreeks bestellen. Doe de groeten aan Margreet.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 15:27

huh de groeten aan Margreet? Of had je het niet tegen mij/

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 15:35

Ja, toch wel, Margriet (schrijffout) Cremers-Dudok van Heel zit achter deze organisatie. Is wel een gezellig mens.
Hierbij het adres:
de Silver Linde
Landgoed Yzer Heck
Achter Emer 19
4824 ZA Breda

Ze geeft ook kennismakingsavonden. Ze verteld dan in grote lijnen wat het bedrijf inhoud en wat haar werkgebied is. Tevens kun je kennis maken met haar produkten en waarvoor ze kunnen dienen. Ik heb het eens gedaan, best leerzaam. Het lijkt allemaal een beetje zweverig, maar zoals Margriet het verhaal verteld is het toch wel met twee voetjes op de grond. Van enkele produkten heb ik de werking aan den lijve ondervonden, was er toch wel van onder de indruk.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 15:39

ja maar als je via paardendrogist besteld krijg je nathalie of richard aan de telefoon

soms is het beter om te zwijgen

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 15:40

klinkt goed! Ik hoor wel positieve dingen over die silver linde. Van jou en van Sanderijn!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 17:00

je bedoelt denk ik een boett deken ?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amber15, gillian, Lisette1987, Mark0919, rocky_1995 en 51 bezoekers