Gisteren keuring met Leorna en Wayorna, maar helaas..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 13:16

Gisteren zou ik dus naar Dordrecht gaan, voor de keurng voor jut en jul, voor wayo zelfs verplicht..
Maar het lipe allemaal wat anders, niet bepald prettig Verdrietig :

Ik had een vriendin met "E" geregeld dat ze me zou rijden, vond ze ook wel leuk. Ze moest voroaf natuurlij wel de gewichten van de trailer weten, of ze ( nou ja, haar auto dan..)'t mocht trekken ja/nee.
Ik vooraf de gewichten doorgegeven, was een 2-paards, was allemaal oke.

Vrijdagavond zou ze hier zijn rond 18:00, zouden we meteen de kar gaan ophalen. Maar ze kwam pas rond 21:00 dus we waren wat later..
Wij naar de trailer, ze bekeek 'm zo wat inde rondte en zei toen dat ze 'm wel erg groot vond
(ja, 2-paards, hoe klein kan die zijn..?).
Hij leek ook iets breder dan d'r auto.
Om een lang verhaal f korter te maken: ze durfde t niet aan en ik zou ook niet willen dat er iets erg vervelends zou gebeuren onderweg, dus ging die trailer niet door.. ( vrijdagavond half 10..)
gezien het tijdstip kon ik dus geen trailer meer regelen voor de volgende ochtend regelen. Nog wel 3 mensen afgeweest om te proberen, maar niet gelukt natuurlijk
( beetje ook door stomme pech, een ging op vakantie, ander uitgeleend aan de buren voor een welshkeuring, etc.)
Daar stond ik dan, met m'n spulletje alles gepoetst, gewassen, koelbox gevuld, paaarden tip-top voor elkaar en dan gaat het niet door..
De enige keer dat ik met de paarden op pad ga is de jaarlijkse keuring..
Kunnen jullie je indenken hoe ik me voelde..? Verdrietig
Voelde me niet bepaald prettig vrijdagnacht, heb ook erg weinig geslapen ( ook door de hitte misschien Verward ).
Was inmiddels ook te laat om wat fans af te bellen, dus ben maar wel gegaan, maar dan zonder paardjes..
Jacqueline van hier zou ook komen ( onze 1-ste meeting!), maar die was ook niet geweest bleek later, was dus wel een geluk bij een ongeluk, want zij kwam van ver, en toch wat meer voor de paarden ook dan voor mij denk ik *LOL*
Nu ga ik naar een andee keuring, een poepie verder weg, maar heb geen keus. Anders moet ik met Wayorna een hoop gedoe op de hals halen voor d'r stamboekopname en papieren.
Zit nu ff te dubben tussen 2 keuringen die nog moeten komen: Beesd of Heemstede.
Qua afstand doen ze niet veel voor elkaar onder, Beesd lijkt alleen iets makkelijker aan te rijden: 'immer gerade aus' Lachen
En da's met een trailer met paarden wel zo handig. Heemstede is ietsiepietsie verder, en ook niet echt lastig te vinden, maar daarvoor moet ik meer van weg naar weg rijden ( veel bochten, stoppen: meer oponthoud, langere tijd..)
Dus ik denk dat 't Beesd gaat worden (iets voorbij Gorinchem)
Met de auto zit ik daar in ca. een uur, met de trailer zal het iets van 1.5-2 uur worden ofzo maar dat moet dan maar.

Morgen meteen de 1.5 paards reserveren van iemand ie ik ken via-via ( die kende ik niet voor gisteren, hij mij ook niet), en dan nog ff kijken of een ander moet rijden, of dat we wellciht zelf een trekhaak hebben..?

Dit bedoel ik nou met dat gez**k van dat onafhankelijk zijn #@**^$#@!

Hoewel ik er erg van baalde ( en nog steeds eigenlijk, ook toen ik zag wat daar op kop liep, we hadden best een goede kans gemaakt op een titel, hoe arrogant dit ook klinkt, ik weet 't), heeft dit gedoe 1 klein 'voordeel':
ik heb nu nog een paar weken extra de tijd om leo nog meer in conditie te brengen, buikje beetje meer weg, meer spieren en wayo kan nog wat meer groeien en ontwikkelen..
Maar vergeleken met de paarden gisteren is leo echt superslank.. ik me maar zorgen maken dat ze nog wat dik is en een buikje heeft..

In deze regio 'leeft' die hele fokkerij en keuringsbussines gewoon wat minder,
In Brabant en Noordholland komen tig meer (goede!)paarden naar de keuring, daar zitten vel hengstenhouders, meer fokkers en dus meer goede paarden van mensen die al jaren in het vak zitten en alleen hun beste spul meenemen..
Ben wel benieuwd hoe we daar wegkomen..

't is een heel verhaal, maar moest 't toch f kwijt.


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 13:26

He bah zeg maare wees niet bang ik ken het probleem met vervoer.

Maare hopelijk kan je nu wel snel wat regelen Party!!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:26

Wat een pech joh, maarre... wanneer is de keuring in Beesd, is dat niet 23 augustus ofzo?
Ik woon daar namelijk om de hoek, kom ik gezellig even kijken.
Als het rond die datum is dan is het op de Landgoedfair, dat is ontzettend gezellig.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 16:14

he wat een pech.ik vind het echt sneu voor je!kan me zo goed voorstellen,had je je er helemaal op verheugd.........
nou toch maar je beste beentjes vorzetten op de volgende keuring en ik weet zeker dat jullie ook daar een hele goede kans maken,en zeker wayorna ze is zoooooooooooo mooi!kop op he?
veel succes de volgende keuring!en als way een 1ste premie krijgt dan heb ik een patatje met van je tegoed Knipoog

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 17:31

ach meis wat een pech zeg! echt zonde en jammer dat ik niet in de buurt woont anders had je zo mijn trailer mee kunnen nemen is een 1,5 paards of iemand met een e voor mijn auto?

maar ach nou ze straks in beesd al die andere merrieveulens eruit loopt is het toch nog veel leuker?
van die slechtere veulens had ze makkelijk gewonnen nu wordt het heel iets moeilijker maar heb je zeker weten het mooiste veulen van allemaal...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 21:51

grrr, ik baal ervan zo afhankelijk te zijn, ik ga maar snel lessen voor E, dat scheelt weer wat..

Irene: dacht t wel, zal ff t boekje pakken..
..
Beesd is 24 aug, op een vrijdag ( Verward ) idd op de landgoedfair dan.. klinkt leuk, maar zegt mij niets..? Wat is er daar allemaal te doen tijdens die dagen?

Kim: bedankt, maar je woont idd niet heel erg in de buurt. Maar heb jij btw wel een eigen trailer..? wij dus niet, zelfs geen trekhaak.. Ik wil graag een 1.5 kopen, maar zolang we geen trekhaak hebben heeft dat weinig zin..
Als je nou eens bij je vriendje in de buurt ging wonen, zag je hem ook wat vaker *LOL*
Mag lot hier wel staan haha!

Sanderijn: ik weet niet zeker of wayorna in dordt voorop had gelopen, de kampioen was een veel meer ontwikkeld veulen, was ook 2 maanden ouder..
Als de oudere veulens er ook leuk uitzien, kiezen ze toch vaak voor de grotere heb ik het idee ( daar zie je misschien ook iets meer aan hoewel t nog steeds veulens blijven natuurlijk..)
De rubriek van leorna vond ik niet veel, daar had ze wel een goede kans gemaakt. Maar het is natuurlijk ook wel eens leuk en een uitdaging ook wel om naar een andere regio te gaan, met meer (en andere) paarden. En dat patatje komt goed hoor *LOL*

Wel ben ik af van het 'complex' dat leo niet mooi slank meer te krijgen is.. tussen de fjorden daar zou ze haast mager geweest zijn haha. ( vooral de merries met veulens waren echt megadik..) Ik heb de afgelopen 2-3 weken 4 a 5 keer per week gereden. In het begin natuurlijk veel stap en beetje rustig aan (ze had immers 2-3 maanden vrijwel niets gedaan)
nu rijden we al behoorlijk en de conditie gaat weer vooruit.

Ik heb ff de kaart goed bestudeerd en i-net geraadpleegd en ik denk dat t dus beesd gaat worden. qua afstand is heemstede maar ca. 15 kilometer/10 minuten verder, maar toch. Beesd is vrijwel 1 rechte weg, als ik eenmaal van het eiland af ben. ( A 15 Gorinchem en dan een piepstukkie naar Beesd.
Ook die landgoedfair klinkt best leuk, in heemstede zijn t echt alleen maar fjorden..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 08:15

hey
Jep ik zat met hetzelfde gezeur als jij dus wel een auto met trekhaak maar geen trailer 1 van stal die je gratis mee mocht nemen'.
Ik sprak het tijden van te voren af met de boer maar soms vergat hij was had ik wedstrijd met Floor: geen trailer!
(Inmiddels hangt er een mooie kalender waar iedereen het op aangeeft )
Eerst heel goedkoop een 2de handstrailer zelf opgeknapt maar die was na 2 jaar echt op.
Toen regelmatig trailers geleend (huren is hier 50 piek duur dagje)Das ook een gedoe en toen heeft mijn o zo lieve paps een nieuwe trailer gekocht van Atec.
Nou ben ik soms wel 2 keer per week op stap met een trailer dus dan is lenen echt niet leuk meer.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 11:39

Echt K*T voor je.
Ik heb de keuring met de fjorden 22 september in Roden (Dr), maar dat is zeker veel te ver voor je, anders konden we samen Haha! O nee, ook niet handig, twee merrieveulens... Schijnheilig
Volgende week heb ik de keuring voor de kWPN merrie, alles is al geregeld, behalve het vervoer, mijn vader heeft een andere auto, nu zonder trekhaak.... En kennissen van mij gaan naar dezelfde keuring, alleen een andere dag.. En ze kunnen me niet even brengen want dan zijn hun kinderen net jarig (tweeling).
Nu heb ik zelf net een trailer gekocht (2 paards), maar die moet nog opgeknapt, maar waarschijnlijk kan ik wel een 1 paards huren van een kennis, nu dus nog een auto... (mijn eigen heeft wel een trekhaak, maar ik heb mijn E nog niet en mijn auto mag maar 1000kg trekken)

Maar iig, heel veel suc6 als je naar de keuring gaat, enneh, even laten weten hoe het ging he Haha! Haha!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 11:48

lotte jij ook veel succes op de keuring!!!

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 11:56

Neeeeee, niet naar Beesd, maar HEEMSTEDE!!!! Gezellie, meetingen! Mileen en ik zijn ook in Heemstede en Milena's dochter Unica nemen we ook mee!!!!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 12:24

heej Sonja, ga jij ook naar de keuring dit jaar ( of ging je vaker Verward )..? Tof!

Voor mij geldt alleen dat H'stede net ff iets verder is (met de trailer ca. 15-20 minuten) dan Beesd en we moeten voor beiden al behoorlijk lang reizen
(ik denk minimaal 1.5 uur..) en elk kwartier meer vind ik eigenlijk al een kwartier teveel..
maar ik moet eerlijk zeggen; ben er nog niet helemaal uit maar momenteel heeft beesd iets mijn voorkeur.
in H'stede komen er waarschijnlijk weer wat bekenden ( 'fans' haha) supporten, in beesd misschien niet. maar h'stede is weer alleen fjorden, terwijl er in beesd een hele fair schijnt te zijn met meerdere rassen e.d.
Unica was vorig jaar res. kamp. v/d jeugd toch..?
Hoe deed Milena het voorheen op de keruing eigenlijk, of is ze niet vaak geweest..?
Zou wel lachen zijn, een bokt-concurrent haha!
of heeft Milena predicaten ( leo nog niet, maar zit eraan te komen Lachen )
btw, voor jou is H'stede toch ook niet de meest dichstbijzijnde, of wel..?

Kim, jij bent dus een stuk verder dan ik w.b. vervoer: wij hebben (nog)geen tekhaak
-wel een auto met ruim voldoende trekvermogen..-
Als we die hadden, zou ik wel uit gaan kijken naar een trailertje.
Rijd jouw vader jou naar les en concoursen enzo?
of mag je toch zelf rijden (laadvermogen auto telt toch mee? Verward )
Welke Atec heb jij, uit de nieuwe, moderne lijn.?
(pb anders ff , ben wel nieuwsgierig naar info over die trailers!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:09

Mileen is pas 1 keertje op een premiekeuring geweest, in het jaar dat ze Unica had gekregen. Unica kreeg een A-premie en Milena een 1e premie. Toen was ze dus voorlopig model, maar dat heb ik vorig jaar laten verlopen; had geen mogelijkheid (en ook geen lef) om een proef te gaan rijden.....
Hihi, dus dit jaar weer opnieuw, en dan volgend jaar zal ik toch echt aan de zadelproef moeten gaan geloven... Brrrrrr!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 17:57

heej, jij gaat ook iboppen!!
Ik wil ook, heb 1 keer de zadelpr. gedaan en wil nu voor de trekproef..
maar de laatste tijd ( sinds wayo Verward ) gaat t rijden zo lekker, datik er haast aan zit te denken om weer of ook de zadelproef te gaan doen. mar eerst mar ff kijken of ze zo blijft, of dat ze weer rpaatjes krijgt als d'r conditie wat beter wordt.. *LOL*
Ik kan nu voor t eerst normaal met haar de wei dor galopperen, en ze is dan nog ebstuurbaar ook!!
Voorheen was dat altijd rauzen, "the sky is the limit" zeg maar, en als een plank door de bochten.
dat vond ik niet zo heel prettig, dus dat deed ik mar niet meer, galopperen in de wei.
maar nu doen we dat dus wel stees een paar rondjes en tot nu toe is ze nog niet 1 keer de lucht in gegaan!! ( wat ze op de ibop dus wel deed lalalalaa *LOL* )
Alleen de linkergalop blijft een probleem, ze dioet er alles aan om hoe dan ook op de linkervolte rechts aan te springen ( schuin gaan lopen, weglopen zeg maar en gewicht en stelling aan de verkeerde kant)
Pas na 2 of 3 pogingen springt ze een keer links aan als ik geluk heb.
Maar ben benieuwd oie jouw ibop gaat!!
Unica is nu toch van Esther..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 08:55

Ja klopt, Esther heeft haar twee maanden geleden gekocht. Is hartstikke leuk, want Esther is toenertijd ook met Jan meegeweest om Milena en Unica (toen nog een kleine puk) te kopen, en ik heb Milena bijna meteen na binnenkomst op de Fjordenstal gekocht, maar Unica niet, want ik wil absoluut geen veulen.
Dus Esther kent Unica al van veulentje af, en natuurlijk haar moeder. Ben erg benieuwd, denk dat die twee heel leuk gaan presteren over een paar jaartjes!

Ik hou m'n hart vast voor die Ibop..... Zou je dat met westerntuig mogen rijden, die zadelproef? Hahaha, anders mag ik voor die tijd eerst wel weer eens gaan oefenen in m'n Engelse zadel, anders glij ik er zo af! Die maffe merrie slooft zich nl. nogal graag uit en kan echt zwaar idioot doen als ze zichzelf lekker opgefokt heeft.....
Heb je tips voor me waar ik op moet oefenen? Ik heb nl. totaal geen ervaring met Iboppen en weet er echt geen bal vanaf....

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 09:12

iboppen is een eitje, 9 van de 10 ruiters krijgen hun paard niet eens in galop of over de hindernis! Als je een correct profeje laat zien, dan heb je zo een IbopA, doe je het "winstpunt-waardig", dan loop je ernstig isico op een IbopAA! En geloof me, ik spreek uit ervaring!!! *LOL* *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 09:37

Tja, thuis in de bak gaat het allemaal keurig. Altijd netjes over de rug aan de teugel, gangen verzamelen, uitstrekken, geen probleem. Zelfs de galopwissels gaan tegenwoordig aardig. Maar hoe denk je dat dat op een druk wedstrijdterrein gaat met twee van die stresskipjes als Mileen en ikke? Ik denk dat er zelfs geen normaal drafje meer inzit, maar dat het een dwaze rengalop wordt.... En over een banketstaaf sprongetje van 30 centimeter springt dat gekke dier van mij alsof ze over een complete fietsenstalling heen moet..... BIBBER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 10:41

*proest*
Je maakt haar dit jaar maar model, dan ga je dit jaar bij de ibop kijken, en dan kan je nog een heel jaar wennen aan het idee!!!

Ik weet nu al, dat Mileen en jij MINIMAAL een ibopA halen!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 12:15

tender.. dat dacht ik dus ook, 'een makkie', maar dat valt dus wel mee hoor!!
Vroeger ging t volgens mij wel makkelijker, ik ben eens gaan kijken een paar jaar terug, en bij een groot aantal ging er best wat fout ( fjorden met verloren ruiters onderweg enzo..), maar toch
haalden ze een b of meer. Ik dacht dus ook 'eitje'.. Maar ze hebben de afgelopen tijd de jurering wat aangepast, omdat waarschijnlijk teveel 'mindere combinaties' een b of hoger haalden..
leorna gaf een flinke bok in de galop en dan staat er dus meteen een 5 bij gehoorzaamheid 'bokt tijdens proef' en dan kun je je b of meer echt wel vergeten!
Ik ging voor een deel voor de ervaring, had nooit een ibop gereden, leorna komt ook zelden op een vreemd, druk terrein, maar stiekem hoopte ik natuurlijk wel op een b..

Wij hadden ruim punten voor een C, maar door die bok kregen we een D.
Denk dat t ook een beetje uitmaakt welke jury je hebt..?

btw, iboppen moet niet hoo, dat mag je als je wilt, als je denkt dat t dit jaar niet zal gan, ga je gewoon volgend jaar of later. Wel moet ze natuurlijk en 1-ste premie hebben gehald, maar een volwassen merrie (die goed scoorde), verandert niet veel meer, tenzij ze slechter verzorgd gaat worden en bijv. veel te dik wordt ofzo..

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:54

ja, bokken zijn ze niet fan van, grinnik, ik weet er alles van (Briggen kreeg een 10 voor gedrag, ik dacht echt: "heej, een 10?! Nou dat vind ik nog eens tof vanze, dat ze zagen dat hij na dat protest toch nog weer betje verder is gegaan, jeetje wat tof dat ze dan tocg nog een 10 geven!" Oh nee, grinnik! het gedrag was "maal 2", oeps, een 5 dus!

Ach ja, ze hebben soms wat eigen manier van jureren! Ik heb meestal mw Modderman gehad als jury, en soms had ze zulke grappige dingen joh! Ik on 1 pony opstijgen gewoon terwijl de teugels los hingen. Dat vertrouwde ze niet, dus of ik het nogmaal wilde den, maar dan met de teugels vast. EN meer van dat soort dingen! Heel gaaf mens! Zo gek als een sok volgens mij, maar ze heeft wel verstand van paardrijden! Soms zie ik haar bij de arabjes ook nog wel eens!

Ja, Madelein, het zou kunnen dat het veranderd is, zoals je weet is mijn ervaring al weer enkele jaren oud! Maar in 1 ding heb jij gelijk: ze willen absoluut een BRAVE fjord zien: liever 1 die niet IN galop te krijgen is, dan 1 die niet UIT galop te krijgen is, hahahahaha!

Sonja: misschien toch nog even een jaartje trainen op luïgheid????? Verward Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:18

Hihi, misschien moet ik haar eerst maar eens flink vetmesten? Ik krijg denk ik toch al wel commentaar dat ze te schraal is, ik hou niet van dikke Fjorden, de mijne is gewoon een mooie sportpony om te zien, en daar houden ze bij het stamboek niet zo van.

Maar weet iemand toevallig ook of je de zadelproef met westerntuig mag doen? En wat moet je precies allemaal doen? Is het een dressuurproef die iemand voorleest ofzo? Of is het net zoiets als bij een pleasurewedstrijd dat je op de hoefslag moet met z'n allen en dat de jury zegt wat iedereen tegelijk moet doen?

En als ze nu weer een 1e premie krijgt, is ze toch weer "voorlopig model" voor dit jaar en volgend jaar? En moet ik per se de "zadelproef" doen, of zijn er meer manieren (BEHALVE wedstrijden gaan starten, geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt!) om haar dan model te krijgen?
Ik heb hier echt geen ene bal verstand van, dus HELLEPIEEEEE!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:13

volgens mij mag het niet met western-tuig, maar ben niet 100% zeker hoor!
Het proefje (je bent alleen) moet je uit je hoofd leren, maar het is heel simpel hoor!
Je moet met het paard aan het halster de ring in, in de ring opzadelen, opstijgen, proefje rijden, 4 enkeltje springen, afstijgen en aan de hand de ring verlaten!
Het proefje is wel een leuk proefje vind ik, en het staat elk jaar wel in het boekje van het stamboek. Daarnaast is alle info denk ik wel op te vragen bij meneer van Bon.... (die is echt aardig hoor!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:23

Oh jezes, springen................

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:36

wel nee joh!
Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:51

Waarom moet je in de ring opzadelen dan? Heeft dat enig nut? En waar is m'n tuig dan, als ik met knollebol aan de hand de ring in ga? Of is dat een test of je pony netjes stil blijft staan zonder aangebonden te staan ofzo?
Sta ik mooi voor schut, want Milena staat zich altijd vreselijk op te blazen als je de singel vast wilt maken.......

Hoe hoog moet ik springen, moet het uit draf of galop, en ligt er een balkje voor????

Oh jee, ik zit me nu al op te fokken voor volgend jaar, dat gaat niet goed........ Ik denk dat ik maar vast een ambulance ga bellen voor mezelf.....

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 17:10

jemig de pemig Sonja!!!
ik wist niet dat er mensen waren die nog gestressder zijn dan ik!!!!

Ga eerst maar gewoon een keer kijken, dan zie je met eigen ogen dat er nmix engs aan is!
idd opzadelen is een test op bravigheid, springen is +/- 30 cm, en als je het vanuit stap wilt doen, mag dat ook! ik geloof geen grondbalkje, maar wel (hoe presteer je het op een hindernis van 30 cm) helemaal volgebouwd met 3 balken ofzo

Ga maar eens kijken en RELAX!!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers