Dekens en het weer van nu

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Dekens en het weer van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 15:56

Mijn paardje is goed ziek (geweest) en nog niet helemaal beter. Ze staat al een tijdje onder een zomerdeken. Nou wordt het van de week weer koud rotweer, zeker de nachten, bijna tegen vriespunt. Moet ik haar nou weer een extra zweetdeken onder de zomerdeken doen?? Of zou ze dit gewoon zelf aan kunnen??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:07

Heb je een voorjaars/najaarsdeken? Dan zou ik die er op doen, het weer slaat idd om aankomende dagen. Die van mij staat onder een 200grams deken. Ik vind het nu zeker te koud voor een dun zomerdekentje.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:11

ja lastig he!!!!die van mij staat in een binnenbox met nu een 200 grams deken, maar god, ze moet per 1 mei het land op................weet nog niet hoe ik dat moet doen.......
poohbeer, staat ze in een binnen of een buitenbox? dat scheelt ook nog!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:16

onder mijn voorjaarsdeken stond mijn merrie te zweten, nu maar een zomerdeken erop..
vind het ook erg moeilijk, ook aangezien ik niet de mogelijkheid heb te wisselen voor de nacht


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 16:16

Vanwege haar luchtwegen en "ziek zijn" staat ze sinds zaterdag in een buienbox, daarvoor stond ze in een half open box.

Idd. Marloesjoy, dan moet je nu voor 5 dagen ofzo een andere deken op doen Verward en ze is al ziek Lips are sealed

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:42

Ik heb nu een dikker deken op. Mijn paard is namelijk geschoren, maar een paar dagen geleden met dat warm weer liep hij gewoon zonder deken in de wei. Ik zou een niet te dik winterdeken opdoen dat waterdicht is als ze al wat ziek is.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:17

Pinky is geschoren en heeft een staldeken (100 grams?) en een ongevoerde regendeken op.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:18

Nuala en Aranca staan dus op de wei met een zomerdeken.. ik baal echt ontzettend moet nog werken tot 19:00 en het regent echt hard!!!
Vanavond gaan de regendekens weer op!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:15

aan het begin van de mooie periode heb ik de deken van polly afgehaald (wel afgebouwd) en ze blijft nu gewoon zonder dek, tenzij ze het echt heel koud krijgt, ze staat overdag in het land.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:33

Ik heb nu een voorjaarsdeken op. Nauwelijks gevoerd en wel waterdicht. Gisternacht heeft het hier gevroren en toen heb ik een iets dikkere deken opgedaan (ongeveer 200 gr). Ik weet het ook echt niet meer. Overdag heb ik deken trouwens afgelaten. Alleen s'nachts krijgt dex op dit moment een deken op.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:11

Die van mij hebben nooit dekens op, de één heeft een vacht van een ijsbeer in de winter (wordt nu al minder hoor), en de ander heeft niet zo'n superdikke vacht. Maar die kan zelf kiezen of ze naar binnen gaat of naar buiten, en al ijzelt het ze gaat gewoon buiten staan.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:01

Fitz heeft nog gewoon een winterdeken op. Hij is wel geschoren en staat in een buitenbox. Afgelopen week deden ze overdag het dek af en 's avonds weer op. Nu gewoon weer hele dagen met deken op.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:07

de dekens waren de afgelopen dagen af...Nu het weer kouder wordt heb ik de zomerdeken maar weer opgedaan. Ze geeft niet aan het koud te hebben. De oren zijn warm...Dus dat moet voldoende zijn.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:09

loulou heeft een dikke deken op. ik heb (nog) geen andere. maar een paar dagen terug haalde ik smorgens de deken er af.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Moraira en 93 bezoekers