Sars

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Sars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 20:12

Als ik de zoekfunctie goed heb gebruikt zijn hier geen andere topics over maar ik hoor wel als dat niet zo is.
Wat vinden jullie nou van dat sars? ik word er ondertussen echt bang van. Ik wil niet iedereen hier bang maken maar ja het gaat zo snel. Ik zou nou eigenlijk ook niet meer op vakantie willen...Stel ik me nou zo aan of zijn dr meer die er toch wel wat angst voor hebben?


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:56

Emmm stomme vraag misschien maar wat is het?

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:59

een goede vriend van mij zit nu in het buitenland (ook met het vliegtuig)... en stiekum vind ik t ook niet helemaal een fijn idee...

stimuleer de verdraagzaamheid, wees eens vaker irritant!

stop nooit met lachen, je weet nooit wie er verliefd kan worden op die lach...

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:04

SARS is die enge longziekte waar je zoveel over hoort de laatste tijd, ik werd verkouden wist wel dat ik gewoon verkouden was, maar toch krijg je wel kriebels met de gedachte dat je het hebt

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:28

Woogy schreef:
SARS is die enge longziekte waar je zoveel over hoort de laatste tijd, ik werd verkouden wist wel dat ik gewoon verkouden was, maar toch krijg je wel kriebels met de gedachte dat je het hebt


Wat zijn de gevolgen en symptomen Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:30


:evaw:

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:43

Persoonlijk vind ik SARS een heel wat ernstigere ontwikkeling dan de oorlog in Irak. Het lijkt nou geland in België. Wat doen we nou: vervoersverbod voor mensen in België en alle mensen in in 10 kilometer maar af te laten maken? Niet dus.

Persoonlijk heb ik altijd wel eens naar China gewild, maar gezien de huidige problemen hoop ik niet dat de baas mij nu snel stuurt.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:45

Als voorzorgsmaatregel is mijn collega gevraagd een week thuis te blijven (ivm incubatietijd).
Best serieus allemaal. Scheve mond

:evaw:

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:53

Er worden nog steeds meer mensen per dag met aids besmet en er gaan honder keer zoveel mensen dood aan aids dagelijks. Dus maak je maar niet te druk. Hier hebben ze volgende week een vaccin voor. Ik ga over twee weken naar indonesie en dat laat ik ondanks Sars en ondanks de oorlog gewoon doorgaan.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:57

Het verschil is dat AIDS al meer dan 20 jaar rondwaart, SARS pas een paar maanden. Met deze snelheid wordt AIDS zo ingehaald.

Goed, ze boeken vooruitgang met het vaccin, maar over AIDS wordt dat ook al jaren gemeld.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:42

En bovendien kun je AIDS makkelijker voorkomen dan SARS.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:43

Sars is niet zo dodelijk als aids?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:52

gijsenkim: weet ik nog niet, weet iemand dat al wel? Er vallen mijns inziens al vrij veel doden aan SARS, een beetje teveel naar mijn smaak.

Indonesië is overigens niet zo gevaarlijk, vrij ver weg van Vietnam zou ik zo denken..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:57

Ja sars is in België , 1 mens was besmet.En die hebben ze rechtstreeks naar het ziekenhuis gebracht en de personen waar die persoon mee in contact was geweest ook.Heel die kamer waar hij in ligt is helemaal afgesloten.Dus volgens mij is het niet dat er heier superveel mensen aan sars neervallen ofzo.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:58

Idd kitty, wilde ik net zeggen.
Aids kan je zelf erg goed voorkomen, maar Sars niet echt.
Omdat er nog geen antivirus tegen Sars is is er nu nog een redelijk grote kans datje er aan overlijdt. Ze kunnen niks doen...

:evaw:

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:01

Gijsenkim - Als je officiele SARS sites leest heb je daar gelijk in. Volgens de officiele bronnen is "slechts" 4% van de SARS slachtoffers overleden... Ik ben mezelf iig goed op de hoogte aan het houden vrijdag vlieg ik nl. via Singapore naar Brisbane Haha! Maar goed, de maateregelen zijn zo sterk (er mogen geen vliegtuigen landen voor de piloot doorgeeft of alle patienten vrij likken te zijn van ziektesymptomen) en er zijn al succesvolle behandelingen geweest met bepaalde anti virale middelen. Ook heb ik gelezen dat het percentage gewijs niet dodelijker is dan een andere griep, er zijn altijd mensen met mindere weerstand etc. etc. etc. Vanmiddag krijg ik een telefoontje van de dokter dus ik zal haar ook nog even aan een kruisverhoor onderwerpen.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:49

pffffft, onze hogeschool gaat rond deze tijd van het jaar altijd twee weken naar China met de derdejaarsstudenten
ze zeggen wel dat het nog veilig is om naar China te gaan, maar ik vind het toch wel een beetje om problemen vragen hoor
ben nu superblij dat mijn vriendje vrij snel in het begin van het academiejaar al besloten had dat hij niet meeging

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:30

Het enige wat ik kan zeggen over SARS is:
Ik vind het doodeng!!!

:D

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:46

Ik zat het vanochtend te lezen in de krant dat het inderdaad ook in België raakt was...

Daar zat ik dan met mijn verstopte neus, keelpijn en stijve nek Scheve mond

Het leven is een gebakje!


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:52

Sizzy schreef:
Ik zat het vanochtend te lezen in de krant dat het inderdaad ook in België raakt was...

Daar zat ik dan met mijn verstopte neus, keelpijn en stijve nek Scheve mond


Maar als 1 mens dat heeft (en misschien diegene waar die mens in contact mee was geweest) in België die dan ook al helemaal afgezondert is , is er toch geen "epidemie".

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:53

Nee, dat bedoel ik ook niet,

maar het is gewoon een eng idee. Iedereen denkt: 'Dat zal mij niet overkomen.'
Maar dat dachten díe mensen vast ook, vandaar Lachen

Het leven is een gebakje!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:56

Ja dat wel... .Ik denk nu ook : ach dat zal mij niet overkomen Tong uitsteken.Maar ja , je weet inderdaad nooit....

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:40

Ik haal dit topic naar boven,omdat ik hier graag nog wat over wil zeggen.
Jammer genoeg had ik dit topic niet eerder gezien,en kom ik nu nog eens aanzetten met mijn reactie,maar ik wil het toch even kwijt,
en beter zo,dan weer een nieuw topic te maken.

Sars klinkt wel heel eng,en oke,er zijn mensen aan doodgegaan,
maar het verschilt nauwelijks met griep.
Ik bedoel daarmee niet de symptonen,maar bv het aantal sterfgevallen.
Dat is 3/4 % en zoveel van de grieppatienten gaan ook dood aan het griepvirus.Wel het echte influenzavirus,niet het simpele griepje.
Het zijn vooral de oudere mensen of andere mensen met minder weerstand die er aan overlijden.
De media maakt er vooral een groot verhaal van,en ik snap dat mensen er bang van worden,maar het is niet veel anders dan griep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:05

gijsenkim schreef:
Er worden nog steeds meer mensen per dag met aids besmet en er gaan honder keer zoveel mensen dood aan aids dagelijks. Dus maak je maar niet te druk. Hier hebben ze volgende week een vaccin voor. Ik ga over twee weken naar indonesie en dat laat ik ondanks Sars en ondanks de oorlog gewoon doorgaan.


Huh? Ik had begrepen dat er jaren overheen gaan voordat er een vaccin ontwikkeld zou zijn tegen Sars Verward

Ik vind het ook een heel enge ontwikkeling die Sars-epidemie, gatver Scheve mond En helemaal nadat ik een viroloog (heet zo iemand zo???) op tv heb gezien die zei dat we ons ernstige zorgen moesten gaan maken over virusinfecties etc.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:33

Lindy schreef:
Ik haal dit topic naar boven,omdat ik hier graag nog wat over wil zeggen.
Jammer genoeg had ik dit topic niet eerder gezien,en kom ik nu nog eens aanzetten met mijn reactie,maar ik wil het toch even kwijt,
en beter zo,dan weer een nieuw topic te maken.

Sars klinkt wel heel eng,en oke,er zijn mensen aan doodgegaan,
maar het verschilt nauwelijks met griep.
Ik bedoel daarmee niet de symptonen,maar bv het aantal sterfgevallen.
Dat is 3/4 % en zoveel van de grieppatienten gaan ook dood aan het griepvirus.Wel het echte influenzavirus,niet het simpele griepje.
Het zijn vooral de oudere mensen of andere mensen met minder weerstand die er aan overlijden.
De media maakt er vooral een groot verhaal van,en ik snap dat mensen er bang van worden,maar het is niet veel anders dan griep.


Ik ga hier in mee.
Er wordt door de media angst gecreeerd,terwijl niet iedereen aan Sars hoeft te overlijden!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, IASCrawler en 141 bezoekers