Meeting Nimber en Dorée

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 00:04

Vandaag ging ik naar de camping in Emst, waar mijn schoonouders zitten. Aangezien Emst niet ver is van apeldoorn, gister nimber maar even gebeld, of ze wat te doen had....
Ten eerste even, Sorry als ik namen door elkaar haal of verkeerd schrijf, heb nogal wat knollies gezien vandaag.....
Nou, ik werd dus op gehaald bij de Blue sky, een pannekoekenhuis in Emst.
Daar eerst even wat gedronken, en toen in de grote terreinwagen naar wiessel.
Eerst even langs lot natuurlijk, die heeft vakantie, dus ik heb hem niet onder het zadel mogen bewonderen, maar hij is wel een scheetje hoor!!! Hij is wel zwaarder van bouw dan ik verwacht had na de foto's die ik gezien heb. Ik geloof niet dat nimber het echt erg vond dat ik dat zei Haha!
Bij Lot liepen dan nog Gradus, een 2 jarige hengst, waarvan ik nog steeds versteld sta van zijn karakter. Alle 2 jarige hengsten die ik tot nu toe kende beten (niet gemeen ofzo, maar wel happen) doet gradus dus niet. Ik vond Gradus ook al heel volwassen tonen, lekkere volle vent!!!
En dan Olympic, lief paard, maar niet echt mijn type qua uiterlijk geloof ik.....
Naja, door naar stal, toen eerst via een blubber ingang (glij glij) naar het eerste weiland waar nimbers oude pony (olaf??) stond. Heel leuk beestje!!!! In deze wei stond ook een schitterende arabier (Pele ofzo iets).
Daarna door naar pebbles en Ior, 2 zwarte shetjes, hebben we alleen even van achter het hek gekeken, we hadden niet zo veel tijd, dus moesten een beetje snel doen...
Daarna dus door naar de 1e hengst waarvan ik zijn naam niet meer weet. Heel sterke stoere bink!!!!!! Haha! En ook gelijk Alderic maar even. Op zich zeker een mooi paard, alleen wat eenkennig, maarja, hij is (geloof ik) ook nog jong.
Snel weer verder, want er was nog meer te zien.
We liepen naar de "plaat" waar o.a. een stel ijslanders staan, in een loopstal met uitloop zeg maar.
Nimber doet de deur van de stal open..... En brok vloog in mijn keel, tranen sprongen in mijn ogen....
Daar stond ERNA!!!!!!
Nog eens kijken, omdat ik wist dat het onmogelijk was, en ze was inderdaad te groot om Erna te kunnen zijn, maar dat koppie, dat kleurtje, die ogen, het was haar gewoon!!! Alleen een stukje groter.
Omdat de herinneringen aan Erna voor mij nog behoorlijk vers in het geheugen liggen, kreeg ik het even te kwaad.... Maar gelukkig kon Nimber me heel goed opvangen (tnx Nim!!!)
Verder paardjes kijken, maar ik heb er weinig van mee gekregen, heb ze allemaal wel gezien, maar het deed me even weinig, de pony's op de "plaat" Ik kon alleen maar aan Erna (of Early dus) denken. Ik kon (en kan) er nog steeds niet overuit dat ze zo verschrikkelijk op elkaar lijken (ondanks dan dat Erna inmiddels spierwit geworden is)
Nouja, wij door naar balou, een haffie, die dorée rijdt.
Ze riep haar, en Balou kwam luid hinnikend aangedraafd.
DIE MANEN!!!!!!!!!! WHOW!!!!!!
Ze is zeg maar Oranje achtig van vacht, en dan mer spier, maar dan ook echt spierwitte manen!!! En LANGE manen!!!! Echt een schitterend beestje (ze staat alleen op dieet, maarja).
Euhmm....
ff denken hoor.
Owh, toen zijn we naar de oudjes/veulen wei gegaan om Charlotte te pakken, ik wist dat charlotte zwart was, dus ik ging gokken. Gokte alleen verkeerd, dat was Jane, maarja, er liepen maar 2 zwarte groningers, dus het was snel duidelijk wie charlotte dan was. Ondertussen werden we uitbundig begroet door Oscar (wat een lefgozertje is dat zeg Haha!)
Floor gezien, en Andries. Ik schrok een beetje van Andries, omdat ie zo'n plek op zijn kont had, maar dat bleek (gelukkig) het brandmerk te zijn. Het zag er maar eng uit, maar hij heeft er geen last van ofzo, dus tja.
Nimber was doorgelopen naar Hinke, veulen van floor Verward Die lekker lag te pitten.
Hier sta ik dus echt versteld van. Een merrie veulen van net een maand oud, waar je gewoon bij kan gaan liggen, zo lief!!!! En die innie minnie hoefjes!!!!! Kwijl Echt een scheet!!!
Ook zeske nog even bewondert, wat ik qua kleur een heel apart paard vind. Ik heb wel vaker sabino vossen gezien, maar zeske slaat alles, die is op een paar plekjes na helemaal wit!!!!!!
Nouja, charlotte "gevangen" (ik liep weer bijna naar jane toe, maarja) en uit de wei gehaald.
Dorée had ondertussen Balou uit de wei gehaald. Zij zou dus op Balou gaan, ik op Charlotte, en Nimber op de fiets.
Ineens kwam de eigenaresse van Early eraan, dus gelijk vertellen dat ze zo op Erna leek enzo, heel het verhaal uitgelegd.
Nou zegt ze, dan ga je toch op Early?
En ik had echt zo iets van, die maakt een geintje, ze kent me helemaal niet!!! Maar ze was dus bloed serieus.
Dus zo gingen we het erf af, ik op Early, Dorée op Balou en nimber op Charlotte.
Early was echt gewoon mijn type pony (het is een shetland kruising) en qua karakter echt een shet!!!! Haha!
Early, ik wil de struiken niet in!!! "nou en, ik wel!!" Haha!
Onderweg kwamen we een overhangende bramentak tegen, waar Nimber en dorée dus tegen aan kwamen, ik deed even lenig (ahum) en ging even op de kont van Early liggen, soort limbo dansen idee!!! Haha, maar het paste wel, we konder er keurig onderdoor.
Nouja, kort, maar leuk ritje gemaakt door het gelderslandschap, en toen kwamen we weet thuis aan.
En toen was het alweer tijd ook (pff, gaat snel zo'n middag)
Ik kom absoluut een keer een weekendje met honey of mijn nieuwe paardje (of allebei) deze kant op!!! Heb "heerlijk genoten"

Greetz stef


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 08:22

Wat een geweldige dag moet dat voor je zijn geweest!! Ontzettend lief zeg dat je op Early mocht!!
Hadden jullie nog last van de dazen?? Of viel dat wel mee? Zijn er nog foto's gemaakt??? Ik ben erg nieuwsgierig Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 08:49

heeeeey leuk dat je het zo leuk hebt gevonden en van earley tja waist ik ook niet dat ze zo op erna leek Scheve mond\

Je hebt trouwens bijna alle namen goed *trots op je haha*
alleen is Jane een gelderspaard en geen groninger.
De eerste hengst was Hanno.

Was idd heel gezellig alleen ging ik zonder zadel mee.
Marjolein en Maaike weten al dat ik dqt dus meteen doe op Charlot *LOL*
dus ik vond dat ene kleine stukje dat charlot en balou even aan de kletter ging niet zo erg happy haha die uitgestrekte draf vind ik met zadel al moeilijk dus zonder zadel voelde ik me niet echt feestelijk.
Laatste stuk nog ff lekker gegalopeerd en toen waren we terug.
Stef had ook nog een primeur maar dat horen jullie nog wel *grijnz*
daarna stef terug gebracht en ik ben via een binnedoor weg terug gereden naar Apeldoorn Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 09:12

leuk stef

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 09:56

ow wat gemeen. ik moest werken! Huilen boktmeeten ze vlakbij ZONDER MIJ
maar gelukkig dat het zo gezellig was (dat dat kan zonder mij *hihihi*)
hmmm ben benieuwd naar die primeur dusseh schiet op ik wil t weten

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 10:06

o stef je hebt het weer helemaal getroffen.heerlijk is het daar bij nimber he?en early is een kruising shet x welsh(hihi)en die loopt ook voor de wagen.de eigenaresse van early is idd zo lief en leent haar pony zo uit.trouwens eigenlijk zijn ze allemaal zo lief daar dat je gewoon als wildvreemde mee mag op 1 van de groningers van frans.
enne hinke veultje van floor is lief he?ik mocht op de keuring op hinke en floor passen en was eigenlijk al helemaal weg van die kleine meid.
floor is ook een lieverd hoor!
hanno is idd die andere hengst,brulkikker he?
ik ben zelf helemaal weg van alderic!
olympic is van anouk is is van het IHW afkomstig en dus niet zo gronings gefokt als de groningers van frans.misschien vandaar dat het niet echt je type was?
en vertel eens wat was je primeur?of is dat die primeur die ik al weet van nimber?

soms is het beter om te zwijgen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 10:36

Leuk zeg! Inderdaad erg lief dat je op early mocht! Frappant hè, dat sommige paarden zo op elkaar kunnen lijken! Hoop ook snel een keer naar apeldoorn te komen! Helaas zie ik het voorlopig nog niet gebeuren...


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 10:54

Gaaf verslag! Ik krijg nu al heimwee naar Nimber *LOL* ...
Trouwens over wat voor primeur gaat het? Nim, ben je zwanger hahaha... nee hoor is ze niet.
Ik ben ineens reuze nieuwsgierig: vertel!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 11:21

nee, ze is niet zwanger, en sanderijn, ik denk idd dat jij het ook wel weet.
But, my lips are sealed Lips are sealed Gaaaap

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 11:26

ow GROSSSSS
jullie zijn gemeen. mijn lis willen ook gesealed worden IK WIL HET WETEN.
NOUHOUHOU ikke benieuwd ikke geen geduld. en ikke nieuwsgierig. gemeen haat jullie wil het weten nu onmiddelijk en wel 10 minuten geleden. en dan zal je zien ga ik zo richting ailtje en dan vertellen jullie het snel. nouhouhou zo gemeen. je bent niet zwanger?? ga je trouwen? samenwonen? ga je lottel verkopen ik bied een kwartje, ga je van bokt weg. ikke benieuwd jullie meen ikke willen weten. nouhouhou nu is t niet meer leuk. vertel
ik ga mezelf zometeen nog opvreten van nieuwgierigheid. pfffff wat is t vermoeiend iets niet moegen weten.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:14

Oh dan heb ik al een vermoeden Haha!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:40

en wanneer krijgen wij het te horen dan??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers