Jurita heeft Razinda gebeten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 01:52

In haar oog!! Ik schrok me rot!! Ze heeft nu een snee onder haar ooglid. Haar oog leek niet beschadigd en of ze iets aan haar ooglid heeft kan ik niet zien omdat paarden niet zo veel en lang knipperen. Ik mocht er ook niet echt aankomen, eerst wel, daarna niet meer.

Gemeen he van Jur, haar eigen kind bijten. De ene keer is ze heel lief en de andere keer vliegt ze Razinda zo aan (terwijl die in haar box staat en alleen maar wil snuffelen).

Maar ik wil ze toch ooit bij elkaar in een land of naast elkaar hebben in boxen. Hoe moet dat nou..zucht...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 09:49

Jeetje...doet ze tegen andere paarden ook zo?


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 10:01

Beet ze echt uit agressie of was het spelen en het ging even mis?

Het paard van carla zit Leys ook altijd speels te bijten vaak piept leys dan even. Wel zielig om te horen maar leys hapt tegenwoordig even terug.

gr Pris

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 12:23

Volgens mij was het pure agressie. Jur zit de laatste tijd helemaal niet lekker in haar vel en is erg chagrijnig. Ik kwam de longeerbak uit en die zit naast de box van Razinda. Meestal gaan ze dan ruiken met elkaar en Jur hapt weleens een beetje, maar dan gaat Razinda happen in de lucht (onderdanig) en dan is het goed. Soms gaat Jur heel lief in Razinda haar manen kroelen en soms geeft Razinda wat hooi uit haar box aan Jur (dat is echt heel schattig). Maar Jur was chagrijnig gisteren en viel Razinda aan.

Ze is eigenlijk heel moeilijk met andere paarden. Hoewel als ik een buitenrit maak met andere paarden is ze wel erg lief. Maar in de bak, als iemand te dicht in de buurt komt dan dreigt ze wel en legt ze haar oren plat. Ook met poetsen is ze erg agressief, dat haat ze. Verder is ze in de omgang vreselijk lief, ze loopt vaak gewoon los met me mee enzo.

Maar in de wei staan alle paarden bij ons apart. Ze heeft wel verschillende periodes met andere paarden samen gestaan en dat ging ook goed, dus ze kan wel sociaal zijn. Ik wil haar graag met Razinda samen in de wei hebben ooit, maar als ze zo agressief blijft doen...En Razinda durft ook niet van zich af te bijten, ze was ook al het laagst in rangorde in de koppel.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 13:48

Tara kan Connor ook niet uistaan. (das dus de zoon van haar) Heel af en toe staan ze samen in de wei en dan mag ie niet op tien meter naderen. tja. Joris (haflinger van paulien) mag wel in de buurt komen. Maar ook niet van harte. maar das zo'n doorzetter.

Tja, niets aan te doen denk ik. Wel lastig hoor. gaat het inmiddels weet wat beter met het oog..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 14:15

Mijn paarden konden vorig jaar prima samen in de wei en toe we pas verhuisd waren ook samen in de bak. Tot dat ze samen in de bak waren en aan het klieren waren waar ze vervolgens allebei kreupel vanaf kwamen. Eergisteren ben ik me rotgeschrokken. Ik liet ze in de bak en bleef erbij met zweep, en mijn ene paard begon de ander echt aan te vallen en op te jagen. Zij wilde wel naar mij toe komen maar hij belette het haar telkens en luisterde helemaaal niet meer naar me. Resultaat de een een bijtwond en de deken van voor naar achter kapot en de ander een trapwond. Hij was echt gemeen en ik laat ze ook niet meer samen in de wei, dan maar een dubbel touw ertussen. Wel erg jammer, maar dit is ook niks. Volgens mij heeft het te maken met jaloezie.

Voorzitster AFM

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 15:01

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 15:07

Ja, het leek me ook zo leuk, als ze samen konden! Dat leek me veel gezelliger!

Het zou best wel een jaloezie kunnen zijn inderdaad... Ik denk dat ik het gewoon eens moet proberen om ze bij elkaar te doen, van de zomer in de wei en dan goed in de peeskappen enzo. Jurita is heel lief als ze hengstig is, maar daarna wordt ze echt gemeen!

Ik weet niet hoe het met het oog is, want ik ben vandaag nog niet geweest (zit nog op m'n werk). Ik zit er best wel over in eigenlijk. Maar ja nog een paar uurtjes en dan ga ik er snel naartoe!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:18

Ik hoor wel meer verhalen van moeders die hun kinderen bijten Hamara werd ook altijd heel nerveus als Mien erbij kwam.Bijten schoppen ed, terwilj ze verder echt super lief en sociaal was. Tja, de vraag is of het over gaat... Sommige moeders kunnen het echter super vinden met hun kindjes, dat horo je eigenlijk vaker, maar ja...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manadeluca, Marlou91 en 76 bezoekers