Lieve Lo is niet meer....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Lieve Lo is niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 09:26

Mijn lieve ratje Lo is niet meer Verdrietig Ik kwam gisteravond thuis en daar lag ze.. Dood in haar kooi. Ze was allang niet goed meer. Sinds drie week was ze blind en ze werd heel mager. Ze zou pas in augustus 2 worden..

Veel mensen vinden het raar dat ik huil om de dood van mijn ratje maar ze was zo cool! 1,5 jaar lang was ik maatjes met Lo. Ze liep overal in huis los (ook op plekken waar ze eigelijk niet moest wezen }> ). Ik heb wel eens bijna een uur voor het keukenblok gezeten omdat mevrouw geen zin had om eruit te komen.. Daar zit je dan: wachtend totdat ratje wel weer zin had om er onderuit te komen ...

Ik heb in ieder geval heeeeeeeeel veel plezier van en met haar gehad..
zo was de echte Lo }>
Afbeelding
Extreme duivel
Afbeelding

Lieve Lo, het ga je goed...

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:36

heel veel sterkte... en ik snap wel dat je daar verdriet over kan hebben...want ook een ratje is een diertje waarvan je hebt gehouden!! veel sterkte... Verdrietig

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:37

Sterkte hoor, ik weet ook hoeveel verdriet je daar van kan hebben.....

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 09:43

hartstikke bedankt.. het is ook fijn om te horen dat mensen je niet 'voor gek verklaren' (bij wijze van..) dat je verdriet hebt om het overlijden van je huisdier.

Ik ga haar vanmiddag begraven. In het bos, samen met een suikerklontje (suikerklontjes ging ze altijd van de keukentafel jatten en sleepte ze mee onder het keukenblok. Je kunt wel raden waarom ze daar nooit meer onder weg wilde... Schijnheilig ).

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:41

Jeetje...... Verdrietig
tuurlijk kun je daar verdriet om hebben!! weet je nog met mijn hamstertje toen?
maar ze heeft in ieder geval wel een superleventje gehad bij jou!!! echt, na wat je over haar vertelde!!!
(die 'badfoto' is leuk Knipoog)

Heeeel veel sterkte! Ach gut

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:26

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:45

Heel veel sterkte, mijn hamster zal ook binnenkort wel gaan... Ziet er ook erg slecht uit en is al oud...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:46

Goh,wat een stoere rat zeg!
Ik kan het me goed voorstellen dat je haar mist.
Natuurlijk is het niet raar dat je verdriet hebt om een huisdier,
ook al is het een klein huisdier!
Dieren heb je om van te houden,dus is het vrij logisch dat je verdriet hebt als ze dood gaan.
Iig heeft ze een goed leven bij jou gehad en heeft ze een mooie leeftijd bereikt.

Sterkte.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:21

Veeel sterkte
wij hadden ook een rat. maar als die oud worden dan worden ze echt zielig. dan krijgen ze gezwellen en zo.
maar die van ons is 3,5 jaar geworden
extreem oud voor een rat

sterkte er mee
----------------01-04-2003------------------------
Rust Zach Lieve Olava
I'ts So Hard To Say Goodbye

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 21:51

hartstikke bedankt voor jullie reacties.. Fairie: 3,5 jaar? das oud zeg!! helaas, Lo zou in augustus pas 2 worden maar ze had een paar maand geleden nog een gezwel gehad. die heb ik laten weghalen. ik denk dat de kanker is teruggekomen... gelukkig heeft ze hier een goed leven gehad en ik heb echt ontzettend veel lol van en met haar gehad!!! (ratten zijn, als ze echt tam zijn, super leuke huisdieren. alleen dus zo ontzettend jammer dat ze niet lang leven... het kunnen echt maatjes van je worden, net als een hond. maar dan in het heel klein)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:59

Ah, sterkte ze doet me denken aan mijn ratje Leco, precies dezelfde kleur en verhalen. Zij is helaas vorig jaar ook overleden, ze kreeg ineens een heel groot gezwel, we hebben haar in laten slapen bij de dierenarts..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 07:38

Wat een ontzettend leuk diertje. Die badfoto vind ik ook geweldig!
Natuurlijk mag jij verdriet hebben om je ratje. Laat je niks wijsmaken door mensen die daar anders over denken. Die hebben zelf duidelijk geen dieren gehad. Je bouwt een band op met je huisdier, groot of klein en het doet pijn als zo'n beestje dan doodgaat. Logisch.
Heel veel sterkte.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:04

Wat een schatje!
Mijn ratjes hebben ook allebei een gezwel gekregen, maar helaas was er weinig meer aan te doen.. We hebben ze in laten slapen toen ze er echt last van kregen. Ratjes zijn erg leuke huisdieren en het is altijd verschrikkelijk als ze overlijden, wat iemand anders daar ook van vind.
Sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:27

Ik vind het heel normaal hoor, dat je verdrietig bent omdat je ratje dood is. Maakt niks uit of het een rat, konijn, paard of wat dan ook is, het is toch je beestje geweest waar je voor gezorgd hebt, van gehouden hebt, en vaak lief en leed mee gedeeld hebt.
Ook vanaf deze kant sterkte gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:29

Idd Sonja. Toen ik 4 was en mijn vissie Sharky ging dood was ik helemaal over de toeren. Mijn vader snel naar de dierenwinkel om een nieuwe te halen, maar nee hoor ik wou alleen maar Sharky ... Nu kan ik er wel om lachen maar toen ... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:13

Mijn moeder heeft het een keer geflikt om meteen een nieuwe vis te kopen en in mijn kommetje te doen, maar ik zag het meteen toen ik thuiskwam. Ik zat op de kleuterschool en ik ben drie dagen over de zeik geweest, zo gaat het verhaal... Haha! Je hecht je toch aan zo'n beessie....

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:17

Wij hebben ook veel dieren begraven en daar verdriet over gehad, cavia's, konijnen en twee ratjes. Je houdt toch van zo'n beestje en dat mis je dan opeens... : Huilen Heel veel sterkte ennuh: geweldige foto's!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:19

Ook ik snap het heel goed, ik heb vanmiddag helaas ook mijn cavia in moeten laten slapen na 7 jaar.
En ook mijn muisjes mis ik altijd wel, de een wat meer dan de ander maar toch...
Ik heb één muis gehad die ik echt miste, maar daar waren we ook al zolang mee aan het dokteren, krijg je er toch een andere band mee...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:20

veel sterkte, voor jou, en je familie.. ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Ik kan niet zo goed omgaan met dit soort situaties...

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:21

Richtje schreef:
Ook ik snap het heel goed, ik heb vanmiddag helaas ook mijn cavia in moeten laten slapen na 7 jaar.
En ook mijn muisjes mis ik altijd wel, de een wat meer dan de ander maar toch...
Ik heb één muis gehad die ik echt miste, maar daar waren we ook al zolang mee aan het dokteren, krijg je er toch een andere band mee...


7 jaar! Die is oud geworden!!

Maar ook al heb je een diertje 'maar' een jaartje, dan kun je er nog kapot van zijn als die dood gaat!
Ik had een konijn (mijn eerste konijntje Lovers ), die een te klein hartje had (letterlijk Tong uitsteken) en dus na driekwart jaar al overleed......ik was zooooo verdrietig, het beestje lag in het hok tegen de tralies, een vogel had een stukje van haar oor afgebeten....
Daar heb ik dus zoooo lang verdriet om gehad!!
Maar ook omdat ze al een tijd echt ziek was, en heel zielig......dan heb ik liever zoals mijn hamster, dat ie van ouderdom sterft.

maar wat ik dus wil zeggen (:+ ) ik ken bijna geen mensen die géén verdriet hebben als hun huisdier dood is gegaan!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:31

Ik ben bang voor ratten, maar deze is wel errug leuk!! Heel veel sterkte!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:41

Jeetje wat erg voor je zeg!!
Ik kan begrijpen dat je veel verdriet heb, je heb haar toch 1,5 jaar gehad!
Op de foto`s te zien was het een leuke rat!!
Veel sterkte... Verdrietig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:45

Sterkte hoor! Een huisdier verliezen, hoe groot of hoe klein ook, is altijd erg!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 11:57

bedankt voor al jullie lieve reacties.. ik heb Lo gisteren in de tuin begraven en twee viooltjes (denk ik) erbij geplant.. ik moet zeggen dat ik het maar raar vond om haar "Dood" op te pakken. ze was keihard. woog zwaarder dan toen ze nog levend was en ze was aan een kant plat gedrukt vanwege het gewicht vaar haar lichaampje... haar staart was ook keihard. ik ben iig blij dat ze bij ons in de tuin ligt (heb haar met haar lievelingskostje: een suikerklontje begraven. die jatte ze altijd van de tafel en rende ermee onder het keukenblok }> ), maar ik mis haar wel. nogmaals bedankt voor de reacties...

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 11:58

Richtje schreef:
Ook ik snap het heel goed, ik heb vanmiddag helaas ook mijn cavia in moeten laten slapen na 7 jaar.
En ook mijn muisjes mis ik altijd wel, de een wat meer dan de ander maar toch...
Ik heb één muis gehad die ik echt miste, maar daar waren we ook al zolang mee aan het dokteren, krijg je er toch een andere band mee...

jeetje, dat is ook moeilijk!! jij ook heel veel sterkte!!