24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 22:52

Hallo allemaal,

Zijn er nog mensen die dit jaar voor het eerst met zijn arabier naar de amateurkeuring gaat.

Ik wel
[ITP] SHATIA


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:34

Ik ga misschien wel ja.....maar eerst moet ik de inschrijving bij het AVS rondkrijgen. Welke categorie zou jij dan meedoen? Ik zou dan dus voor 3-jarige merries gaan.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 17:39

Ik ook de drie jarige merries,heb de inschrijving al rond en heb een box genomen ter plaatse.
Vind ik beter dan op de trailer de hele tijd zetten.
Maar ze hadden maar 10 boxen,dus als je wil wees snel

klik op onderstaan tekstje en zie wie mijn arabiertje is
[ITP] SHATIA

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:27

Ik heb haar gezien ja.....mooi paardje hoor! Dan worden we concurrenten Knipoog daarzo....


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:28

Hee, ga je toch? Leuk hoor! Misschien kom ik wel langswippen dan Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:38

Ik wil heel graag ja, en krijg die inschrijving ook wel rond voor die tijd. Maar ja....ik moet haar wel keuringsklaar krijgen natuurlijk....dus daar hangt het een beetje vanaf. En anders volgend jaar....

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:21

Ja, dat is natuurlijk ook zo, Yen moet ook leren op te stellen en showen en natuurlijk toiletteren. Maar ze is nog zo jong, als het niet gaat lukken, heb je nog zeëen van tijd.

Galactica Wadim X Gemini

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 08:19

We praten hier over een amateurkeuring en niet een show.
Opstellen zal voor vele het moeilijkste zijn maar draven aan de hand zal toch wel gaan Franca???.
Ieder voor zich natuurlijk,maar echte profs zal je niet tegenkomen en voor velen zal het een nieuwe ervaring zijn.
Ik zelf moet het ook nog maar zien te doen en weet dat ze goed kan showen,mischien loopt mijn paard super en klap ik dicht van de zenuwen.
Ik hoop in ieder geval dat er ook mensen zijn die het gewoon proberen en zich niet bij voorbaad al kansloos gaan wanen voor een amateurkeuring.Er lopen zat leuke arabieren in Nederland rond alleen niet iedereen heeft natuurlijk zin in zo'n keuring en sommige blijven weg omdat ze denken dat ze er niks te zoeken hebben.
Dit is erg jammer,het gaat er om om ervaring op te doen en niets anders dan dat(voor mij dan).
Wordt het dit jaar helemaal niks dan kan ik me weer een jaar voorbereiden er op,maar weet dan wel wat het is.

Ik hoop dat er velen gaan komen 24 mei

afz een arabierengek.

Riccardo

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:44

Ja het draven aan de hand moet wel lukken ja! Ik moet mij eerst maar eens verdiepen in de eisen van zo'n keuring!! Maar het lijkt mij een hele gave ervaring! Lachen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:54

be erover aan het denken
maar heb dan ook examens
dus ik denk nog even anders kom ik met so whatje dus,
ik hab alleen geen showhalster en ik ken ook geen mensen die er een hebben.

niets is onmogelijk voor hen die willen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:08

Ik wil graag 19 april naar Kossack Stoeterij in de Beemster (dressuurwedstrijden en hengstenshow) ze hebben dan open dag.

Verder wil ik naar de Tulip Cup Show op 26 en 27 april a.s. in Deurne. Ik weet nog niet welke dag ik ga Verward

Zijn er nog meer die naar deze AVS dagen gaan Verward

Succes met Shatia op de keuring! Lekker koppie heeft ze... leuk arabje

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:00

He' wat leuk eindelijk mensen op bokt die ook gezellig mee doen!

Ik doe dus met Shadwan mijn jaarling hengstje mee aan de amauteur keuring. Ik ben afgelopen weekend naar Christine Jamar geweest voor die voorbreng cursus. Was hartstikke leuk, maar ik weet wel dat ik het nooit voor elkaar krijg om Shadwan voor 24 mei netjes op te stellen. Hij is nog twee weken thuis en dan gaat hij het land in. Twee dagen voor de keuring haal ik hem er pas weer uit. Het is toch geen showpaard en ik vind het te belangrijk dat hij gewoon lekker met leeftijdsgenootjes in de weer is.

Met Naziri doe ik mee aan de dressuurwedstrijden s'middags.

Ik ga met Naziri dus ook 19 april naar de Kossack stud en wil de zondag naar Deurne.

Lars: er zijn wel meer mensen die geen show halster hebben, maakt verder niets uit. Misschien kun je ergen een leren halstertje lenen. Anders kun je ook gewoon met een "gewoon" halster mee doen.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:02

Ik ben trouwens altijd verschikkelijk bang dat ik tijdens het draven plat op mijn buik ga. Het is gelukkig nog nooit gebeurd maar met mij kun je dat altijd verwachten...

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 18:14

Franca,
Ik begrijp het,je moet gewoon doen wat je denkt dat goed is plus het feit dat je ook die dag moet kunnen qua tijd.we horen het nog wel van je franco.
p.s heb je ook nog een foto van je paard????


Lars,
Een showhalster is geen vereiste,maar examens gaan natuurlijk voor.
Mischien zien we je dus,in ieder geval veel plezier met je arab.

AnneOmie,
Fijne dag alvast toegewenst bij de kossack studs.
Ik was niet van plan om naar de tulip cup te gaan,maar mocht Riki's Shabri mee doen dan ga ik echt wel,daar dit de vader van Shatia is en veel over hem gehoord heb maar nog nooit op een show gezien.
Mijn planning is om naar de regionale Noord te gaan en hopelijk(als de regionale goed gaat?????) op naar het NK bunschoten.
Dit alles is onder voorbehoud.

mammasan,
Heel goed dat je zegt dat de keuring niet het belangrijkste is en lekker met leeftijdgenootjes is natuurlijk voor hem het lekkerst.
Opstellen is voor mij ook het probleem,maar dat weerhoudt me niet want velen zullen daar ook problemen mee hebben.
Zoals ik al eerder zei meedoen is belangrijker dan winnen en iedereen wil toch weten wat de jury van zijn/haar paard vindt!!!
Veel succes met de dressuur met Naziri en als ik tijd heb tijdens de keuring kom ik zeker naar je kijken.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:13

Gaat er ook nog iemand naar Exloo?

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:25

Mooi merrietje heb je daar staan hoor riccardo... Ik wens je heel erg veel succes toe op de keuring! Ik moet trouwens in Augustus ook voor de eerste keer een paardje voorbrengen op de show... en ben ook ongeloooooflijk bang om op m'n neus te gaan... Nuja, we zullen er maar het beste van hopen... Voordeel: de keuring gaat door bij ons op de fokkerij (In België dus), alleen komt het paardje dat ik moet voorbrengen uit Nederland, dus zullen we niet veel kunnen oefenen!

mammasan, ik was zaterdag ook op de voobrengclinic bij Christine Jamar, ik vond het heel erg interessant en het was weer eens leuk om al deze schoonheden te kunnen ontmoeten! Het opstellen ziet er inderdaad makkelijker uit dan het is... Ook al geoefend thuis? hihi, vanals we thuiskwamen geprobeerd, maar er is nog veel werk aan de winkel Lachen!
Wat vond je er eigenlijk van?! Er waren wel behoorlijk wat Nederlanders, ik had het niet verwacht, bijna meer Nederlanders den Belgen...

Alvast allemaal veel succes met de paardjes op de keuring!

Greetz, Emxxx

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:06

Riccardo: nou.....ik heb gekeken en die dag zou ik op zich wel de tijd hebben. Nu nog ff een paar mensen regelen die mee willen (voor vervoer etc). Het showhalster heb ik toevallig gisteren binnen gekregen, dus dat is al leuk! En het opstellen....ach....zoals ik al hoor maakt het niet uit of je een flater slaat Lachen...het gaat vooral om de lol en de ervaring. Ik heb er wel heel veel zin in als het door gaat..... Haha!

Foto's van mijn paardje staan natuurlijk in mijn profiel, maar hierbij alvast een voorproefje....

Afbeelding

Afbeelding

Nu moet ze nog showen natuurlijk....maar in een vreemde omgeving moet dat wel goedkomen Knipoog 1 ding is zeker.......ze zal de hele keuring bij elkaar hinniken, want dat kan ze als de beste....mijn expressieve dame!!! Tong uitsteken

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:19

Spannend hoor! Ga je nog foto's maken van Yen met haar nieuwe halster of laat je ons in spanning tot na de show? Heb je al geoefend met rennen (ook een kunst apart om niet te vallen Haha! ). Ik heb het al een keertje geprobeerd, gevolg was dat Tica schrok en ik met 50 km per uur erachteraan hing en op haar topsnelheid los te laten. Auw Tong uitsteken. Maar ja, ik ben lomp Lachen
Iedereen die gaat, break a leg! (succes dus)

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:22

Ik ga morgen het showhalster passen, maar ik heb helaas geen digi.. Boos! Anders hadden er morgen zeker weten foto's op BOKT gestaan....maar ja.

Ik oefen heel vaak met draven aan de hand (met NH-oefeningen) en dat gaat wel goed. Is wel goed voor mijn conditie, maar Yen leert ook al dat zij moet afremmen als ik de buitenbocht neem Knipoog Maar ja.....als ze in een vreemde omgeving is en met veel publiek zal het vast wel anders gaan Knipoog VIDEO camera's in de aanslag dus!!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 21:48

Yootha,
Ik ben van plan om naar Exloo met Shatia te komen als er geen gekke dingen gebeuren op de amateurkeuring

Emme, Party!!
Bedankt ik ben ook zeer trots op deze merrie.
Het is mijn eerste arabier want we hebben ook een kwpn'er.
Is dat in augustus nu een keuring of show?????
Tja die beestjes lopen zoooooooo hard,alleen ze bijhouden is al sport *LOL*
Je moet maar zo denken,mensen langs de kant van de ring kunnen makkellijk praten maar laat ze het zelf is doen.Ik weet zeker dat de meeste het zelfs niet durven.

Franca,
Leuke merrie zeg een vos als ik het goed ziet,mooie lange manen en staart.Ik trek me terug Huilen Huilen Huilen
Nee hoor geintje vind het veel te leuk en lachen zullen we zeker die dag franca.Leuk je hebt een showhalster,hoe ziet hij er ongeveer uit????
ik zal proberen morgen een foto van shatia te nemen met showhalster.
Over dat showen hoef je je geen zorgen te maken want als ze het lawaai hoort en de hele vreemde situatie dan gaan ze meestal wel.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:22

Ik ben ook erg trots op Yen....vooral haar lange zijde manen zijn haar paradepaardje..... Knipoog Ze is inderdaad vos, maar dan dus met lichtere manen. Maar Shatia is juist ook heel apart!!! Met die mooie zwarte manen. Haar koppie heeft wel een beetje dezelfde uitstraling als die van Yen.....een beetje kinderlijk en ondeugend nog!

Mijn showhalster is rood met zwart en mooie kraaltjes. Het is van wol met kwastjes ed. Echt arabische look! Ben benieuwd hoe hij staat en of hij uberhaupt past......En jouw showhalster?

Dat showen zal wel goedkomen ja, dat denk ik ook wel! Zodra ze nieuwe paarden ziet dan neemt ze een zeeeer verleiderlijke houding aan ( sl#t...hahaha Knipoog ).....dus dat komt goed.

Is Shatia nou je eigen paardje of verzorg je haar voor iemand anders Verward

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 23:06

Mijn showhalster is zilver,past goed bij haar omdat het mooi kleurt bij haar zwarte/grijze haren op haar hoofd het is geheel afgezet met kleine zilveren prularia(ja zo noem ik het maar)
Shatia is geheel van mij ik heb haar nu bijna een jaar,ook hebben wij een kwpn ruin 11 jaar van de hengst Julio Mariner.
Het kost veel 2 paarden maar wij hebben alles over vor onze hobby de paarden.
Een paard is over het algemeen veel leuker in de omgang dan een mens en zijn veel eerlijker.
Ze mogen je of ze mogen je niet en dat laten ze duidellijk blijken.
Nee ik heb er 2 maar Shatia is mijn pakkie an.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 06:16

Onze arabiertjes die moeten werken, die showen niet.
Voltrackje zou als we hem goed zouden oppoetsen anders best meekunnen doen, Patent ziet er alleen niet echt raszuiver (zijn hoofd), maar als ie naast een Kwpner staat dan zie je het wel Haha!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 08:46

Ik begrijp het Guinni,maar we hebben het hier over arabiertjes die 3 jaar zijn en nog niet(in ieder geval bij mij dan)onder het zadel zijn.
Dit alles betekent natuurlijk niet dat ze dan niet hoeven te werken natuurlijk.
Shatia wordt veel gelongeerd en dit op zich is voor een jong paard al zwaar zat.
Op dit moment werken we veel aan de bespiering,maar je krijgt natuurlijk dan niet helemaal hetzelfde resultaat als dat je een paard rijdt.
Later dit jaar zal ze zadelmak worden gemaakt maar nu nog even niet.
Dus is de keuring het eerste wat komt.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:57

mammasan schreef:
He' wat leuk eindelijk mensen op bokt die ook gezellig mee doen!

Ik doe dus met Shadwan mijn jaarling hengstje mee aan de amauteur keuring. Ik ben afgelopen weekend naar Christine Jamar geweest voor die voorbreng cursus. Was hartstikke leuk, maar ik weet wel dat ik het nooit voor elkaar krijg om Shadwan voor 24 mei netjes op te stellen. Hij is nog twee weken thuis en dan gaat hij het land in. Twee dagen voor de keuring haal ik hem er pas weer uit. Het is toch geen showpaard en ik vind het te belangrijk dat hij gewoon lekker met leeftijdsgenootjes in de weer is.

Met Naziri doe ik mee aan de dressuurwedstrijden s'middags.

Ik ga met Naziri dus ook 19 april naar de Kossack stud en wil de zondag naar Deurne.

Lars: er zijn wel meer mensen die geen show halster hebben, maakt verder niets uit. Misschien kun je ergen een leren halstertje lenen. Anders kun je ook gewoon met een "gewoon" halster mee doen.


Leuk joh! 19 april denk ik dat ik al om 09.30 uur bij Kossack stud ben want ik geloof dat de dressuurwedstrijd dan gaat beginnen Verward Weet je al hoe laat je moet starten? Lijkt me leuk om jou en Naziri daar te zien!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jenn_Mellow, Vagabondo en 41 bezoekers