alvast wezen kijken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-01 06:54

Het nichtje van mijn man wil graag in de 4-H. Dat zijn de beginners van de FFA (Future Farmers of America). Ze is 10 jaar en woont op het moment bij oma (mijn schoonmoeder Misselijk ) samen met haar broertje van 12. Doordat er nog geen goeie regeling is getroffen (zijn ze mee bezig) en er nog geen papieren zijn getekend, mag ze dus niet bij de 4-H. Anders begint ze aan iets en dan wordt ze halverwege het jaar weer door de moeder opgehaald en dan wordt er gewoon niks afgemaakt.
Ik heb tegen haar gezegd, dat zodra de papieren zijn getekend en ze zeker bij oma blijven, dat ze dan met mijn paardje mag gaan barrelracen. Ze wil het dolgraag. Ze kan bijna niet wachten tot de papieren getekend zijn. Ze komt nu met allemaal boeken aanslepen over verzorging en voeding en hoe je je moet kleden en over het trainen van een paard, en ga zo maar door. Nou wil ze aan het werk gaan om geld bij elkaar te sparen om een barrelracezadel te kopen. Nou vroeg ze vanmiddag aan mij of ze een keer met me mee mocht als ik toch naar de tackstore zou gaan om bij zadels te gaan kijken. Dus ik zei tegen haar dat ze maar aan oma (weer mijn schoonmoeder Misselijk Misselijk ) moest gaan vragen of ze met mij mee mocht en dan zouden we meteen wel even gaan kijken. Dus wij op weg naar de tackstore waar ze dus geen barrelrace zadels hadden. En buiten dat, die dingen zijn nieuw en voor haar al helemaal niet te betalen. Weer in de auto gestapt en zijn we naar Pawnshops (zijn winkels waar mensen hun spullen heen kunnen brengen als ze geld nodig hebben of gestolen goed) gegaan. Daar hadden ze tweedehands zadels voor weinig geld. Ze had er 1 gepast en die was maar $189,95 en vaak kan je nog geld afdingen bij die lui ook. En die zadels zijn in hele goeie staat (bij het nieuwe af).
Ze was helemaal in de wolken. Ik had alleen tegen haar gezegd dat eerst de papieren getekend moeten worden. Misschien wel een beetje een domper voor haar, maar anders heeft het allemaal geen zin.
Dus wie weet hebben we hier een barrelracertje in spe (kan het streepje niet vinden *LOL* ). Ik weet nog van mezelf hoe graag ik vroeger ook altijd wilde paardrijden, maar dat niet mocht van mijn ouders. Daarom wil ik haar een kans geven om dat wel te kunnen doen.
Het is misschien al met al een beetje een l*l verhaal geworden, maar ik vind het wel leuk als iemand zo enthousiast kan zijn Knipoog
groetjes.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 07:18

Hartstikke leuk dat je dat doet voor dat kind joh! En als alles doorgaat, wordt jij dan haar trainer? Het lijkt soms wel een beetje de omgekeerde wereld, kinderen die niet willen rijden krijgen een duur ervaren barrelrace paard onder hun kont omdat pa en ma dat nu eenmaal leuk vinden en je hebt kinderen die echt willen, maar niet eens een paardrijles kunnen veroorloven, laat staan een eigen paard. Ik was laatst op de jeugdrodeo aan het kijken en daar snoeren pa en ma hun 2 jarige koter aan het zadel vast, sleuren het paard naar de gate, geven het een klap op z`n kont en hup daar gaat dat beest automatisch om de tonnetjes. Wij hebben nu een paard in de kost staan van een meisje dat niet zo veel geld heeft maar ontzettend graag een paard wou. Nu staat haar paard voor kost prijs in pension en in ruil voor de lage board gebruiken wij het paard afentoe in de lessen/trailrides. Meisje blij, wij blij, mooi toch? Arme kinderen die echt van paarden houden (het dus niet als een aparte versie van een crossfiets zien) geef ik ook altijd gratis paardrijles. Niet echt zakelijk maar geeft wel veel voldoening.