Vandaag naar een paard wezen kijken.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Vandaag naar een paard wezen kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 09:57

Iemand bij mij op stal was al een tijdje opzoek naar een paard. Hij had gevraagd, als het klikte tussen het paard en mij, of ik hem dan zou willen verzorgen en twee keer in de week zou willen rijden. Het zou wel een groot paard worden en het liefst wou hij ermee springen. Na een zoektocht had hij er toch een gevonden waar hij naar wou gaan kijken. Gisteren was dus de grote dag! We hadden om 16.00 afgesproken. Om 1 uur gingen we op weg. We moesten 175 kilometer rijden (normaal doe je daar met 100 km per uur ongeveer 1 uur en 3 kwatier over!) en hebben daar dus 2,5 uur over gedaan! Gelukkig was het heerlijk weer. Toen we er bijna waren hebben we nog in een lief klein dorpje wat gegeten. Snel weer opweg! Na weer wat fout te hebben gereden (was een en al natuur enzo, moooi!!!!) kwamen we eindelijk aan. We werden al snel verwelkomd door de eigenaar. Jeetje wat een mooie stallen (twee keer zo groot al bij ons)! Al snel liet hij ons Karnat zien (Ja zo heet hij!), jeetje wat is hij groot! Zijn stokmaat is 1.75. Ik zelf kon al niet meer over hem heenkijken Haha!. Buiten werd hij opgezadeld en eerst ging de eigenaar op hem rijden. Daarna hebben wij ook op hem gereden (je moet wel zijn knopjes weten zeg). Wat een lieverd, hij kijkt een beetje om hem heen maar schrikt nergens van! Ik ging een stukje draven, jeetje wat veerde hij hoog op Haha! . Zijn gangen waren mooi! In draf, die stappen die hij nam, net alsof hij aan het zweven was! Hij is een beetje druk met opzadelen, maar zodra hij zijn hoofdstel in heeft is hij rust zelfde. Echt raar, maar dan is hij zo stil en kijkt dan aandachtig om hem heen! Een kroelpaardje is het niet, maar dat ga ik echt van hem maken Knipoog . Al snel waren we allemaal helemaal weg van hem (we waren met z'n 3-en) en al snel was de beslissing gemaakt: we nemen hem! Waar hij komt te staan hebben ze ook een buitenbak, dus daar zal hij geen moeite mee hebben. Begin mei komt hij naar ons toe! Ik kan niet wachten. Omdat ik er zo bij betrokken wordt, lijkt het net alsof het ook mijn paardje is!

Laat ik hem maar eens aan jullie voorstellen, want jullie zullen vaker wat van hem horen / zien!

Naam: Karnat
Leeftijd: 10 jaar (in mei 11)
Sekse: Ruin
Hij heeft trouwens een bekende vader: Rex Magna

Afbeelding

Het is een klein plaatje, maar meer foto's volgen snel, want we gaan natuurlijk weer snel naar hem kijken!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:55

Gefeliciteerd, leuk paard en nu maar aftellen tot hij komt....

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:27

Leuk joh, zoals je em beschrijft lijkt ie me erg leuk, maar ik heb wel es mindere verhalen gehoord over nakomelingen van Rex Magna..Lachen

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 18:14

Ik hoorde dat de (meeste) nakomelingen zwart zijn, maar dit is een vosje. Grappig he! Haha!
Wat voor soort dingen heb jij gehoord dan? (Ben niet nieuwsgierig Knipoog )

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:29

mooi beestje hoor

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:30

mooi beestje hoor

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:30

mooi beestje hoor

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:46

Degene die ik ken is ook een vos (zelfde tint) was wel een leuk paard, maar het was op die menege (was ruiterkamp) het paard waar iedere dag wel iemand vanaf vloog. had ik geen last van gelukkig...

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:14

Gefeliciteerd!
Veel plezier met hem!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 21:35

Karnat is heel rustig, kijkt alleen een beetje rond, vind alles best Haha!
Half april gaan we weer langs! Kan niet wachten! Ik zal dan vast en zeker foto's maken! Hij is gewend om buiten te rijden. Ze hebben daar alleen maar een buitenbak. Dit is wel een voordeel.

Groetjes,
Danielle

P.s. ben al helemaal Lovers op dat paardje Haha!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:12

Ik ken oook een nakomeling van rex magna, maar dat is niet zo´n leuk beest. Heeft geen uitstraling en leuk karakter, kortom vind het niks.

Maar dit paardje ziet er wel heel leuk uit!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 08:35

Ziet er leuk uit, dat paard zeg! Mooie vos! Veel plezier met hem en hopen dat het bij jullie thuis ook allemaal gaat klikken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:59

Ziet er leuk uit!
Veel plezier met het doorhakken van de spreekwoordelijke knoop!

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:24

Leuk beestje om te zien > familie van mij heeft een mooie merrie van Rex Magna, ook een vosje met een bles en dat is echt een heel leuk paard *LOL* . Ze is M2 dressuur en kan leuk springen. Wel een pittig karakter (papa was tenslotte niet voor nix een Engelse volbloed), maar wel een echte werker. Veel plezier ermee!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:53

Danijelle schreef:
Ik hoorde dat de (meeste) nakomelingen zwart zijn, maar dit is een vosje. Grappig he! Haha!
Wat voor soort dingen heb jij gehoord dan? (Ben niet nieuwsgierig Knipoog )


Nou ik heb wel es gehoord dat die nogal gestoord zijn af en toe Knipoog oftewel nogal een heeeeel pittig karakter hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet bij alle nakomelingen te zijn. De vorige eigenaar van ons paard had ook een nakomeling van die hengst, een merrie, en die kon volgens hem ook nog wel es levensgevaarlijk zijn, maar ik wil je plezier niet bederven hoor Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:26

veel plezier met dat schatje!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:28

mooi hoor

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:34

Leuk paard hoor! Ik heb ook een Rex nakomeling (al 10 jaar), is een paard met karakter maar wel lief! (kijk maar in mijn profiel...) Maar ik val meer op vossen...Lachen. Succes ermee!