Nieuw zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 16:20

een nieuw zadel,omdat mijn vorige zadel helemaal niet goed lag,en hij was daardoor op rechts nog steeds wel een beetje gevoelig,maar dat wordt wel waarschijnlijk minder nu ik een echt goed zadel heb.Wat ik nu al merk met dit nieuwe zadel dat dempsey(mijn pony) nu veel minder dik lijkt niet dat ie dat heel erg was of is,maar het voelt echt heeeeeeeel anders.Moet wel heel erg wennen maar ja.Was ff een vraagje hebben jullie altijd een dezelfde zadel gehad of hebben jullie al meerdere zadels gehad en wat zijn jullie ervaringen ermee?
bedankt groetjes astrid
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 02-10-06 06:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast


Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:55

jino heeft altijd hetzelfde zadel gehad, een kieffer vzh en daar ben ik dus aan gewend..
ik heb ook nog een paard gereden, die had een dressuur zadel, was ook wel heel erg fijn, ik heb niet echt last gehad met wennen ofzo, want ik reed op een manege, dus dan ben je gewend om op verschillende zadels te rijden.. en sinds jino van mij is heb ik op geen ander zadel meergereden

"Some memories are best forgotten"

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 19:28

Toen ik nog op de rijstal werkte reed ik op 20 verschillende zadels en paarderuggen. Hoefde nooit te wennen, sprong zo van de ene op de andere.
Nu rijd ik nog maar twee paarden en als ik op Berber ga zitten voel ik me heel raar.
Alsof ik met mijn benen in Berbers neus zit en mijn armen recht vooruit. Is niet zo, maar voelt wel zo.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 19:41

Hi!

Toen ik Navy kocht, kocht ik 'r meteen een zadel bij, een zwart, vaag zadeltje.
Deze bleek echter veel te klein te zijn, en dus moest ik een ander kopen.
Nu heb ik een Stubben vzh, een 2e handsje.
Maar, hij zit keihard!!
Kan er echt niet langer dan een uurtje op zitten!
Dus, waarschijnlijk koop ik een ander, een Endurance zadel of een Westernzadel!
Ik heb met die ruil wel last gehad van wennen.
Mijn eerste zadel was nl. veel te klein, en toen had ik een zadel dat niet alleen op Navy, maar ook bij mij pastte.
Ik zat veel meer recht op, hield mijn benen stiller, ging veel netter zitten..
Ok, dat mocht ook wel, want als je mij ziet rijden..
Maar goed, dat was het dus!

Greetz MANDY

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 21:38

ik heb heel veel verschillende zadels gehad op mijn pony. Mijn eerste zadel was een leenzadel. Stubben vzh . Heel lekker zadel, maar moest toen weer terug naar de eigenaar. toen kreeg ik mijn eigen zadel, een wintec vzh . Ook een heeeerlijk zadel.Toen ik dat zadel nog had kocht ik een wintec pro ecuisuede drs zadel erbij. Toen heb ik heel lang niet op die wintec vzh gereden.Die bleek niet meer goed te liggen ( teklein, hij had in ene veel spieren gekregen Lachen ) . Toen heb ik hem verkocht, en een maandje later ook mijn dressuur verkocht omdat ik een leren wou. Nu heb ik een kentouwer dressuurzadel, echt een heeeeeeerrrrlliiijkk zadel, iedereen kan er heel netjes op zitten.en ik wil eigenlijk geen ander meer. Ik rij ook wel eens andere paarden, en dan rij ik op hun eigen zadels, bij sommigepaarden is het even wennen, omdat ik heel diep en gesloten op mijn eigen zadel zit, en zulk zadels vind ik maar weinig terug bij die paarden....poeh wat een banketstaaf Haha!

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 17:34

OP mijn paard lag, toen ze nog van de vorige eigenaar was, een Pagony Diamnat. Aanvankelijk vond ik hem wel lekker zitten, maar hoe vaker en langer ik reed hoe vervelnder ik hem vond. 't Was een vzh-zadel, en schoon verschrikkelijk naar achter (in het beging niet), toch was volgens Divoza opvullen nog niet nodig, dus schuine onderleggers, voortuig, ed erbij aan. Ondanks dat had ik halverwege een rit al het idee dat ik op haar kont zat...
Toen ik haar kocht heb ik bij Divoza en 2e hands dressuurzadel gekocht (onbekend merk), paste wel op het paard, maar mijn kont was er te dik voor. Zat een duidelijke overgang van de achterboom naar de zweetbladen, waar ik mezelf opo doorreed. Na ca 2 wkn omgeruild voor mijn huidige zadel. Weer een 2e handsje, dress.zadel, onbekend merk. Bevalt me erg goed. Rij er veel lange ritten mee. Desondanks heb ik min of meer spijt dat ik destijds geen kunststof zadel had gekocht. Maar ja, daar had ik mischien ook spijt van gekregen...

black_velvet

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: beerta pr.groningen

Re: Heb sinds gister...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:15

mijn dochter en ik vinden elkaars zadel niet prettig zijn vzh zadels allebei 18 inch maar je ene heeft een diepere zit hangt dus ook een beetje af van wat jezelf prettig vindt

Denken moet je aan een paard overlaten, die hebben een groter hoofd.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Heb sinds gister...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:30

is dit geen harnachement?

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:18

Antiek topic


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, Googlebot, mirriejj, Room_Soesje, xRooss en 22 bezoekers