Het wordt....D-day

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Het wordt....D-day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 22:33

Lisenka wordt dit jaar gedekt door D-day. Ze is nu eindelijk zeer regelmatig hengstig, dus volgende week moet het hopelijk gaan gebeuren.
Ik heb hier en daar advies gevraagt aan fokkers. Zij vinden het een hele mooie combinatie die je niet veel tegen zult komen. Er werd gezegt, dat het een veulen kan worden, die het het goed zal kunnen gaan doen op een veulenveiling, vooral door de merrie. Ikke helemaal trots. Party!! We wachten in spanning af.

Maar het blijft nog steeds: FOKKEN IS GOKKEN. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:14

Ik ben benieuwd of het veulen genoeg maat gaat krijgen, zeker gezien de merrielijn.

Succes ermee iig.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:18

Even een klein vraagje: Wat voor merrie is het ook alweer Verward (krijg een foutmelding als ik je profiel open...)

D-day is een fijne hengst, maar heeft wel merrie's met maat nodig(heb ik me laten vertellen Knipoog ) Wel fijn dat je een keuze hebt kunnen maken Haha!

Mijn merrie staat nu ook bij de hengst(ook een schimmel *LOL* ), maar bleek afgelopen hengstigheid al geen ei meer te hebben...wsl loopt de eisprong niet gelijk met de hengstigheid Verward (ze is wel regelmatig hengstig). Voorlopig blijft ze daar dus staan en wordt ze regelmatig opgevoeld

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 23:22

gomir schreef:
Even een klein vraagje: Wat voor merrie is het ook alweer Verward (krijg een foutmelding als ik je profiel open...)

D-day is een fijne hengst, maar heeft wel merrie's met maat nodig(heb ik me laten vertellen Knipoog ) Wel fijn dat je een keuze hebt kunnen maken Haha!

Mijn merrie staat nu ook bij de hengst(ook een schimmel *LOL* ), maar bleek afgelopen hengstigheid al geen ei meer te hebben...wsl loopt de eisprong niet gelijk met de hengstigheid Verward (ze is wel regelmatig hengstig). Voorlopig blijft ze daar dus staan en wordt ze regelmatig opgevoeld


Het is de bruine merrie op mijn homepage. Matador II x Belisar x Doruto.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 23:25

Sjuimpje schreef:
Ik ben benieuwd of het veulen genoeg maat gaat krijgen, zeker gezien de merrielijn.

Succes ermee iig.


Lisenka is 1.69 hoog. Verder in de stam, 1.58 tot 1.72. Alleen haar moeder is een ukkie, maar die fokt groot.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:27

Maar de moeder van D Day is ook 1.60 en D Day staat erom bekend klein te fokken, mij zou het risico veel te groot zijn.
Maar die discussie is al eerder gevoerd.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:29

Veel suc6 en en heb ook beniuwd naar de grote die het veulen gaat krijgen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 23:33

Fokken is en blijft gokken Sjuim. Ik ken ook een Ramiro nakomeling uit een merrie van 1.65 hoog die was maar 1.57, terwijl Ramiro heel groot moet fokken. Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:55

Leuk dier! En je ziet wel hoe groot het veulen wordt nietwaar...Lachen

Ik heb een uk van 1.57 uit een groot-fokkende merrie en een vader die maat geeft Clown En er zit niets kleins in de lijn verder *LOL*
Ik hoop dus dat ik een veulen met iets meer maat krijg Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:23

Maat zegt niks hoor, het is altijd afwachten als de maten varieren in de moederlijn. Als de hele moederlijn klein fokt is het wat anders maar nu is het gokken. En fokken is gokken.
Maar er moeten ook kleinere paarden zijn voor de kleinere mensen Lachen

Als mensen weten wie ik ben......ik weet het zelf ook Lachen dus bespaar je een pb.

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:29

daarom. Ik zou zelf ook niet zo'n reus van 1.70 + hoeven hebben. Ben blij met baloe. Hij zou ongeveer uitgroeien tot 1.65. Nou, das toch een mooie maat?
Verder is t tenminste een schat van een paard
(hij komt trouwns ook uit een moeder van 1.54 en vader van 1.70, dus het zecht niet altijd wat...)

Veel succes ermee. Ben benieuwd hoe t worden zal!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:41

Tuurlijk moeten er ook kleinere paarden zijn, alleen zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn als mijn merrie mij een E pony geeft.
Ik wil paarden fokken en volgens mij wil Phia ook geen kleintje.


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:33

Hopen dat je hem geen friese doorlopers hoeft om te doen Knipoog

Mooie hengst en super pedigree, en ook de D-Day x Aktion van de HK was apart al had die meer weg van zijn moeder als vader.

succes met haar drachtig krijgen Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:42

Waarom precies D-day of heb ik een topic gemist??

Als je misschien toch dat Donnerhall bloed erachter wil kan je ook Diamond Hit doen. Don Schufro (Donnerhall x Pik bube) x Ramino x Welt as. Halfbroer van Sandro Hit.

Beetje zelfde soort bloed als D-day toch?? Dat was Donnerschwee x Welt as??

Diamond Hit fokt wel maat en is donkerbruin...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:35

D-Day is inderdaad Donnerschwee x Welt As. Dat D-Day niet echt maat geeft is wel bekend maar om nou te zeggen dat ze echt klein blijven. In 2002 liep er een D-Day merrie in de Pavo-cup (Paso Doble) en die was volgens mij niet echt super klein (1.65 m of zo). Mijn eigen D-day is 1.63. Maar ik heb persoonlijk liever een kleiner paard dat goed kan bewegen dan een paard met maat die als een houten klaas loopt. D-Day heeft in Nederland weinig gedekt, mede omdat hij een poos in Zweden heeft gestaan, maar zijn nakomelingen zijn paarden die stuk voor stuk goed kunnen bewegen. Het is maar waar je voor gaat.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:49

Zoals Sjuim zei deze discussie over D Day is er al geweest Slapen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:51

Paso Doble was een Krack C en geen D-day.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:54

sarabande schreef:
Zoals Sjuim zei deze discussie over D Day is er al geweest Slapen


Er zijn over vele onderwerpen meerdere discussies geweest, dus ik zie niet in, waarom dat niet nog een keertje mag.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:55

Steef schreef:
Paso Doble was een Krack C en geen D-day.


Vandaar de discussie is al geweest

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:58

Steef, ik heb hier toch echt de Paardenkrant van 8 januari 2003 voor me. Daarin staat een stuk over Paso Doble (D-Day x Amulet). "Afgelopen zomer liep de stermerrie zich opnieuw in de picture, ditmaal in Sevenum middels een gedeelde tweede plaats in de voorselectie om de Pavo Cup." Er liep inderdaad ook nog een Krack C merrie die Paso Doble heette. De Krack C is ook degene die in de finale kwam. Kan het stuk helaas niet inscannen (heb geen scanner)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:59

Zolang het op een juiste en niet denegrerende manier gebeurt zie ik ook niet in waarom mensen het niet over D-Day mogen hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:02

Dit mag wel als er een discussie mogelijk is. Maar alle voor en nadelen zijn al tot den treure behandeld en als je niemand meer verder kan helpen met gegevens of ervaring, dan heeft het geen zin om die in te brengen. Dus stop ik in ieder geval deze discussie en zien we volgend jaar wel wat D Day bij de merrie brengt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:03

chantal1 schreef:
Zolang het op een juiste en niet denegrerende manier gebeurt zie ik ook niet in waarom mensen het niet over D-Day mogen hebben.


Niks mis met D day hoor... hij fokt mij alleen te wisselend (en als je een mooie E pony wilt zet je hem op je Pion-merrie!!! Ook voor beginners)

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:07

Ik vroeg me eigenlijk af waarom je nu met deze merrie gaat fokken terwijl je vorig jaar zo prat ging op die Pion merrie? Die kocht je tenslotte voor de fok.

Maar nogmals, ik vind D Day geweldig, super gefokt, fijne karakters maar hij strooit teveel met de stokmaten en tuurlijk zijn er altijd mensen die gebaat zijn bij een E pony... Alleen wensen die mensen ook niet het volle pond te betalen dus ook wat betreft commercieel oogpunt is het mij te riskant.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:15

Sorry, kan het niet laten (ik heb echt geen aandelen bij De IJzeren Man hoor !) maar de D-Day x Aktion was tijdens de laatste Select Sale van het KWPN het een na duurste paard. Ik denk niet dat Ed Constant zoveel geld voor een "E-pony" neerlegt. Dus commercieel interessant. En de opbrengst is wat mij betreft niet de bepalende factor bij de keuze voor een bepaalde hengst. Maar goed zal me verder niet uit laten over D-Day. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Desi_2409, Geodeo en 148 bezoekers