Op weg om mijn fjorden hengst te kopen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Op weg om mijn fjorden hengst te kopen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 17:49

Vanochtend vroeg zijn wij[ik,mijn man en mijn zoontje]op weg gegaan om de fjordenhengst te kopen,die ik eigenlijk op papier al had gekocht.
Hij is ongeveer 6 maanden geleden geimporteerd uit Noorwegen,en terecht gekomen bij een gezin in Friesland.
Daar aan gekomen uit Rotterdam vandaan,zijn wij ons rot geschrokken.
Wij troffen daar een zwaar verwaarloosde fjord aan,die broodmager was,en die denk ik sinds hij in Nederland is nog nooit een hoefsmid had gezien.
Die man daar vertelde dat hij in echtscheiding lag,en geen cent meer te makke had,dus moest de fjord zo snel mogelijk weg.
Ik had zijn papieren al gezien,en ik had gezien dat hij van een hele goeie afstamming was.Hij lijkt ook qua type op Viking,dus ik was eigenlijk al verkocht.
Dus ja wat doe je dan?

Ik heb hem toch maar gekocht omdat ik door het vuil en door de graten heen een hele leuke fjordenhengst zag.
Ik baalde dat ik geen trailer meegenomen had,want dan had ik hem meteen meegenomen.
Ik ga hem van de week ophalen,ze snel mogelijk,en dan gaat hij gelijk door naar Chaam,waar Levi van Ineke2 staat,om lekker bij te komen.
Ik weet dat ik heel veel commentaren over mij heen gaat krijgen,maar dat interesseerd mij niet.Ik vind hem heel leuk,en als hij het niet red als dekhengst,pech gehad,maar dan heb ik toch een leuke fjord erbij.
Hij heet Wjerljocht,dat betekend weerlicht,en ik noem hem jochie!
Foto's staan vanavond ITP.
Ik hou belangstellenden wel op de hoogte met verhalen en foto's!

Paardentaxi Zeeland


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:55

Ik denk dat jij wel weet waar je mee bezig bent.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, ik ben benieuwd naar de foto's Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:06

Succes met het opknappen!

Als hij idd een goed papier heeft en jij hebt tijd om hem weer op te knappen dan heb je er een leuk beest aan. Succes Lachen

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:07

DAt je hem zo tegen komt dat zal wel een vieze tegenvaller zijn maar ik ben blij dat er mensen net zo als jou zijn die daar door heen kijken.

Veel succes met je jochie en hopen dat hij snel op knapt.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:09

Heej, die ken ik Haha!
Wjerljocht is vorig jaar ook naar de hengstenkeuring geweest.
Volgens mij ben ik hem in 2001 ook wel op de premiekeuring tegengekomen, maar dat weet ik niet zeker

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:25

Veel succes met je fjordje! fijn dat hij het nu wel goed krijgt!
En leuk dat hij ook bij ons op stal komt

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:23

Ik heb de foto's gezien. Wel even schrikken ja! Maar moet je opletten hoe hij er over een half jaar uit ziet!! Weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen. En hij is pas twee jaar dus daar gaat nog heel veel aan veranderen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:55

Gefeliciteerd !!!!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 20:43

Dank je! Hij wordt in Chaam in ieder geval goed verzorgt!Dus we zien wel!

Paardentaxi Zeeland

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:46

staan de foto's al op ITP?

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 20:53

Ze staan er al op maar volgens mij ligt gofoto eruit want ze doen het niet!ga ff een andere site proberen

Paardentaxi Zeeland

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:58

'k heb ze gezien...
Zielig ding, zeg!!!
Maar hij word vast een mooie dekhengst. Zo'n gespierde Tong uitsteken

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:09

Wie weet valt het allemaal na een tijdje wel mee ne heb je er zo een mooie stevige gespierde kerel aan. Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:57

Viking schreef:
Ik weet dat ik heel veel commentaren over mij heen gaat krijgen,maar dat interesseerd mij niet.

Van mij niet hoor!
Hij zal nu alleen waarschijnlijk iets meer tijd nodig hebben om uit te groeien maar so what, ik neem aan dat je geen haast hebt.
Ontworm hem goed, liefst 2 keer met een week ertussen, basisentingen in orde maken en ik denk dat je er een heel leuk ventje aan over houdt.

Succes ermee!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:03

ITP?? wat is dat? ik ben ook wel nieuwschierig naar de fotos van deze fjord als fjordenliefhebber.
in iedergeval veel succes.
groetjes mejet

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:44

mjet

ITP staat voor het onderdeel: In The Picture (de foto's dus)
Weet niet of ze nu wel te zien zijn, gisteren nog niet.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:23

Hey Viking, ik heb t even voor je nagekeken.
In 2001 is hij naar Rolde geweest voor de keuring, daar haalde hij een A-premie en werd hij ergens vooraan geplaatst.
En vorig jaar op de hengstenkeuring haalde hij 30 punten, maar toen waren ze niet bepaald gul met punten.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:44

Ooohhhh is dat DIE hengst, ja dat was vorig jaar idd niet veel (niet banketstaaf bedoeld), vaak zijn de jaarling hengsten net veulens, die kun je beter thuislaten en op 2 of 3 jaar proberen voor te brengen.
Dan ken ik hem wel.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:48

Yoline schreef:
Hey Viking, ik heb t even voor je nagekeken.
In 2001 is hij naar Rolde geweest voor de keuring, daar haalde hij een A-premie en werd hij ergens vooraan geplaatst.
En vorig jaar op de hengstenkeuring haalde hij 30 punten, maar toen waren ze niet bepaald gul met punten.

Hoe kan dat nou als hij een half jaar geleden uit Noorwegen gekomen is?
Er zullen wel meer fjorden zijn met dezelfde naam, en als die mensen hem zo verwaarloosd hebben zullen ze er ook niet mee naar de keuring geweest zijn. Verward

Goedgekeurd onderschrift :)

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 15:28

We hebben het idd niet over dezelfde fjord,ik heb zijn import-papieren gezien,en keuringsverslagen uit Noorwegen.
Hij is hier in Nederland nog niet op de keuring uitgebracht.
En idd zullen er meer fjorden zijn die zo heten.
Maar hoe dan ook,ik ben blij met hem!

Paardentaxi Zeeland

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:41

Nou het is dan wel heeeelll toevallig dat er 2 fjorden zijn met dezelfde naam en vader en beide uit friesland, maargoed ik ben natuurlijk weer achterdochtig.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 15:48

Vippie schreef:
Nou het is dan wel heeeelll toevallig dat er 2 fjorden zijn met dezelfde naam en vader en beide uit friesland, maargoed ik ben natuurlijk weer achterdochtig.
Viv


Moet je zelf weten of je dat bent,interesseerd mij eigenlijk niet!
Ik kan er ook niets aan doen dat er een paar fjorden met dezelfde naam rondlopen,er zullen ook wel mensen zijn die hetzelfde als jou heten!
En nogmaals; hij komt niet uit Friesland,daar staat hij nu tijdelijk,tot ik hem opgehaald heb,en weet je wel hoeveel fjorden er in Friesland,of de rest van Nederland rondlopen?
Ik ben trouwens een beetje te oud om hier op bokt,een penny-verhaaltje op te gaan hangen,dat laat ik aan anderen over!

Paardentaxi Zeeland

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:59

Heel veel succes met het opknappen, en ik hoop ook dat je er een mooie hengst aan krijgt!
veel plezier ermee zeg!



Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:05

Viking"]
[quote="Vippie schreef:
Nou het is dan wel heeeelll toevallig dat er 2 fjorden zijn met dezelfde naam en vader en beide uit friesland, maargoed ik ben natuurlijk weer achterdochtig.
Viv


Moet je zelf weten of je dat bent,interesseerd mij eigenlijk niet!
Ik kan er ook niets aan doen dat er een paar fjorden met dezelfde naam rondlopen,er zullen ook wel mensen zijn die hetzelfde als jou heten!
En nogmaals; hij komt niet uit Friesland,daar staat hij nu tijdelijk,tot ik hem opgehaald heb,en weet je wel hoeveel fjorden er in Friesland,of de rest van Nederland rondlopen?
Ik ben trouwens een beetje te oud om hier op bokt,een penny-verhaaltje op te gaan hangen,dat laat ik aan anderen over!
[/quote]

Nee hij komt uit noorwegen, maar je bent naar friesland geweest om naar hem te kijken, correct me if i'm wrong!
En Wjerlocht is nou niet echt een dagelijks voorkomende naam, zeg nou zelf. En er wordt nogal wat gesjoemeld in de fjorden.
Ja ik weet hoeveel fjorden er rondlopen in friesland, heb er gewerkt nl. En ook hoeveel er in de rest van Nl rondlopen, ben geen pennymeisje wat wel eens een fjordje in een boekje heeft zien staan.
Ben zeer op de hoogte van bloedlijnen en bezoek zo'n beetje iedere keuring die er is (in heel nl dus). Dus ken zeer veel fjoren bij naam en afstamming.
Vandaar dat ik een klein ? zet bij het verhaal van de verkoper.
Zou graag een kopietje zien van de papieren als je die tzt hebt, just to be sure (en interesse in geimporteerde hengst die volgend jaar naar de keuring komt).
Want nogmaals, het is mij een beetje te toevallig. Neemt niet weg dat het een leuk beestje is om te zien hoor en dat ik je er evenzogoed veel succes mee wens .
Viv

PS: er zijn idd meer mensen met mijn naam, maar die hebben niet dezelfde geboortedatum of ouders...... Haha!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 16:19

Als ik de papieren heb,dan zal ik een kopie naar je toe sturen,oke?

Paardentaxi Zeeland


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, Esther_r20, IASCrawler, IzAw, Kalea, MeesMo, Noor17, petraaken, sasja0705, Texas02, Vagabondo, zonnetje1903 en 148 bezoekers