Wie heeft er ervaring met beoband als afrastering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Wie heeft er ervaring met beoband als afrastering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 21:26

Ik ben op zoek naar nieuw materiaal om de wei te omheinen, palen staan er al, maar het schapengaas wat er stond hebben mijn shetjes teruggebracht tot een hoogte van 50 centimeter Boos! door er over te gaan hangen.

Nu was ik op de website van beoband terecht gekomen en ik moet zeggen dat het er goed uitziet.
Een van de dingen die ze zeggen is dat het niet meerekt en daar ben ik heel benieuwd naar of dat echt zo is.
Kortom, wie heeft er ervaring mee?

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 09:40

Effe voor de zekerheid, is dat dat witte lint? Dat hebben wij nl. en dat is prima spul. Breekt niet gauw en rekt bij ons niet, mits je genoeg palen hebt staan. Is de onderlinge afstand te groot dan gaat het sneller doorhangen. Wij hebben van die zwarte ogen ipv die plaatjes met een rubber schijfje erin, want dat is ect kl*te: gebeurt er iets springen die dingen open, plaatje kwijt en heb je er niks meer aan. Dat blijft dan een zwak stuk. Belangrijkste is genoeg palen, wij hebben om de 5 meter geloof ik.
Groetjes

pauline

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 09:45

Wij dachten eerst ook aan beoband, alleen dan als afrastering voor de paddock en/of de buitenbak.

Echter toen mijn vriendin en haar familie de prijzen bekeken... toch maar gewoon hout voor de buitenbak gebruikt en dik draad voor de paddock en de wei.
We vonden beoband ontzettend duur! Frusty

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:01

Beoband is fijn spul, maar wel prijzig...Wij willen het gebruiken om een stukje land af te zetten, maar eerst moet de mesthoop nog verplaatst.
Ik ben op een manege in de buurt wezen kijken en daar stond het er allemaal super bij. Niet doorhangen etc.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:21

Nou beoband is stukken goedkoper als hout hoor! Haha!
Wij hebben het ook, rekt niet uit, en is erg veilig als het paard er tegenaanschopt ofzo, dan veert het mee, dat scheelt een hoop blessures. Daarna moet je het misschien weer even strak trekken maar das minder werk als een geblesseerd paard Knipoog . Wij hebben 3 banden onder elkaar, met daartussen een schrikdraadje, om te voorkomen dat mijn shets er tussen door kruipen, aangezien mijn paardjes ook los in de bak staan, anders is een schrikdraadje niet nodig. Maar als je ze belt krijg je een paar adressen als je je postcode geeft, en kan je bij mensen in je buurt even gaan kijken, en vragen hoe hun het bevalt. Mij bevalt het prima!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 11:38

Meavey schreef:
Nou beoband is stukken goedkoper als hout hoor!


Dat leek mij eerlijk gezegd ook. Werkt bij jullie dat stroomdraadje ertussen goed genoeg om de shets tegen te houden?

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 12:16

Mijn weide met Beoband is net klaar.....
Afbeelding

Net boven de twee lagen Beoband is stroomkoord aangebracht om te voorkomen dat de paarden er op gaan hangen.....
Beoband is veeeeeeeeeel goedkoper dan hout en staat minstens zo netjes, toch? Ook zullen de verwondingen minder zijn, mocht er een paard in volle vaart induiken (ja....je hebt ze erbij zitten die dat doen, Haha! ).

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 12:34

Bij ons op stal is er beoband gebruikt tussen de uitloopstallen, zodat de paarden met hun benen niet tussen de buizen kunnen blijven hangen als ze naar elkaar trappen of met hun been erover heen komen of iets dergelijks... Het hangt er eigenlijk nu een paar maandjes, en ik hoor inderdaad regelmatig een hoefje erop afketsen... maar het blijft allemaal heel. Het zijn in dit geval dus grote flappen die tussen twee horizontale buizen strakgespannen zijn... Kan het even niet beter uitleggen Knipoog

Mooi weitje FlyingHigh Knipoog

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 13:15

Dat ziet er heel mooi uit Flyinghigh
Heb je dit zelf gedaan of laten doen?

2 rijen is voor de shetjes denk ik iets te uitdagend Haha! , maar ik zou er eventueel aan de onderkant een stroomdraadje onder kunnen spannen. Probleem van alleen stroom bij de shetten is dat ze er evengoed door heengaan Boos!

Maar ik denk dat ik wel om ben, ik ga het bedrijf morgen maar eens bellen Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:21

We hebben het laten doen, door Lands End, www.landsend-epe.nl Zeer vakkundig en ze leveren mooooooie hekken, Lachen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:33

Is héél strak inderdaad. Of het goedkoper is dan hout? Heb net een paar honderd meter het gezet en de ongeschaafde planken van 2,5 meter waren 3,20 Euro p.s., dus met twee planken komt dat op 3 Euro/meter. Heb er een stroomdraad boven en onder.
Hadden eerst wit schriklint, maar we hebben een merrie die daar zonder aarzelen doorheen stoomt en onze hengst trekt zich nérgens wat van aan, maar voor het blauwe draad dat hij niet goed kan zien maar wél voelt heeft hij ontzag en blijft daardoor bij het hek vandaan.

Ziet er echter heel netjes uit. Véél netter dan mijn 'rustieke' hek Lachen

www.homocaballus.net

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:40

Ja mijn shets blijven er netjes achter. Wij hebben 3 banden boven elkaar die aan de binnenkant van de palen gespannen zijn zegmaar. Dan aan de buitenkant van de palen midden tussen de banden een dikke draad, en onder de onderste nog één. Dus 3 beoband banden en 3 dikke stroomdraden. Ik wilde de stroomdraden aan de buitenkant van de palen, om te voorkomen dat het paard bang wordt om langs de zijkanten van de bak te lopen, als ze aan de binnenkant zitten zou het paard ze gemakkelijk aan kunnen raken en elke keer een stroomstoot krijgen. Nu krijgen ze dat alleen al ze er echt met hun kop of kont tussen komen of echt duwen.
Afbeelding
Kun je het idee zien?
Hoop dat de foto het doet. (En blijft doen)
Anders wil ik hem wel naar je sturen PB me anders je emailadres even.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 22:03

De foto doet het Knipoog

Dat ziet er heel erg mooi uit zeg. Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat beoband de oplossing is voor houdinishetlanders en veulens Haha!

Bedankt voor jullie informatie

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 122 bezoekers