Na 3 keer insimineren nog niet drachtig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 17:42

Mijn merrie is al 3 keer geinsimineerd en nog niet drachtig. Ze had aan het begin van dit jaar een vruchtbaarheidsonderzoek en dat was goed. Ook is ze vaak gescant om naar het eitje te kijken, en dat was ook goed. Ze werd de eerste 2 keer, 2 keer in de hengstigheid geinsimineerd en de 3e maar alleen de 1e dag want daarna was ze al niet meer hengstig. Nu staat ze op het dekstation zelf, en wordt ze om de 2 dagen (tijdens hengstigheid geinsimineerd) en dit 6 dagen lang dus ongeveer 3 insiminaties. Daarna heb ik nog een kans en dan is het dekseizoen afgelopen Boos! Hoe komt het dat het "prutje" niet aanslaat bij het eitje? Past de hengst gewoon niet bij haar, of zou ze het zelf misschien niet willen? Met haat cyclus is dus absoluut niets aan de hand. Ik vind het wel jammer als het dit jaar niet meer zal lukken, maar anders gaat ze volgend jaar maar een natuurlijke dekking bij een andere hengst. (moet ik weer zoeken Boos! )


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 18:00

Misschien wil ze het gewoon op de natuurlijke manier doen. Het is natuurlijk wel raar voor een merrie. Ze krijgt een veulen, maar ze heeft geen hengst gezien. (alleen de dierenarts misschien)

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 10:58

Zou kunnen maar het kan inderdaad ook liggen aan de hengst, misschien toch maar een andere hengst proberen? Met welke hengst heb je gedekt?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 17:30


*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 17:51

Nou onze merrie wilde ook niet drachtig worden, toen is ze dichtgezet van achteren. Beetje ranzig onderwerp, maar toen het veulen werd geboren moest dr *** een stukje opengeknipt worden.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 17:55

Wat bedoel je met dichtgezet?? Daar hebben ze het nog niet over gehad op dat hengstenstation? Maar als deze keer insimineren nog niet aanslaat (ze wordt deze hele week geinsimineerd want ze is hengstig geworden gisteren Lachen ) Dan heb ik nog maar een kans voordat het dekseizoen is afgelopen en dan wil ik alles wel proberen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 22:27

Hmm, dit verhaal is precies hetzelfde als met mijn merrie vorig jaar en dat jaar daarvoor!
Het 1e jaar is ze bij Krack C geweest (nu 2 jaar geleden, toen was ie nog betaalbaar), ik geloof ook 3x geinsemineerd. Afgelopen jaar is ze bij Hamlet geweest, na 2e x drachtig, helaas van korte duur want met 40 dagen was het weg. Ik heb het dat zeizoen nog 2 x geprobeerd geloof ik, maar nix. Bewust ook niet weer dit jaar, ze was het helemaal zat, iedere x dat scannen en opvoelen, zo erg dat ze niet meer de trailer in wilde. Als ik het OOIT weer zou proberen zal ze gewoon het land in gaan met een of andere huis-tuin-en-keuken hengst, want dit heeft een hoop geld gekost.... Huilen
Maar goed, ik hoop dat het uiteindelijk met jou beter uitpakt!


Els
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 10:02

Het valt bij paarden nogal dikwijls voor dat er lucht in de vagina raakt (kan zelfs urine zijn). Soms hoor je dan een floepend geluid als ze beginnen te draven maar zeker niet altijd. Hierdoor raken er makkelijker kiemen binnen en raakt de baarmoederhals geïrriteerd. Als ze hengstig zijn staat die een beetje open en kunnen er dan lucht en kiemen in de baarmoeder komen. Wanneer de baarmoeder na de hengstigheid niet weer schoon is geraakt kan het eitje niet vastgroeien en/of sterft het af. Oplossing: Het bovenste deeltje van de vulvalippen dichthechten zodat de opening iets kleiner is en er geen lucht meer wordt aangezogen. Klinkt vreselijk maar ze hebben er echt geen last van (wordt goed verdoofd). Het minder goede nieuws is dat deze ingreep het meeste succes heeft wanneer er een hengstigheid over gaat voor je weer insemineert (zodat de baarmoeder zichzelf echt kan schoonmaken). Ik had vorig jaar ook zo'n merrie, heel jaar geprobeerd, veearts nooit iets gezegd daarover, andere veearts genomen maar toen was het ook al te laat. Die zei dat ze echt niet goed gevormd was en zo nooit drachtig zou worden. Dit jaar met dichtzetten was ze van de eerste keer drachtig. Niet opgeven dus!

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 01:45

Het kan weze dat de dierenarts het niet goed timed.. het is natuurlijk wel een precies gedoe is het diepvries of gewoon? dit maakt veel verschil.
het beste is om eenkeer te insimineeren voor het ei valt en dan 6 uur later weer een keer dit vergroot de kans,, is er ook ovuplant gebruikt dit vergroot de kans nog meer?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 18:46

heej!

Wat is er ranzig aan dit onderwerp!???????????!!!!
Lijkt me toch een vrij normaal onderwerp...
Geloof dat jij er ook zo uit bent gekomen hoor!!

Een van onze A merries is dit jaar ook voor het eerst 3 keer terug gekomen, ze hebben haar de laatste keer hengstig gespoten, gedekt een paar keer en nagespoeld, nu is wel drachtig! Jippie!!
Kus,
Frederike

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 01:34

Dat komt omdat je het voor de eerste keer bij een geweldige vakkundige vrouw je paard had staan....
Probeer een andere hengst een merrie kan sperma van een andere hengst voor vreemd aan zien en het weren als een soort bacterie! Klinkt onzettend stom maar ik heb dit verhaal van een bekende dierenarts die als paardengyneacologg werkt! Jij had toch een grote bruine draversmerrie? gr gabrycha

D. Kay
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 18:49

Party!! Hallo , het beste is dan om natuurlijk te dekken , wij hebben zelf hengsten en als we natuurlijk dekken zijn de merrie ALTIJD drachtig !
Veel succes in ieder geval ! Tong uitsteken

I Love Diogenes Kay !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s0173957, Ubermetrics en 90 bezoekers