wie heeft er wel een paard.....?!?!?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
maartje
Berichten: 51
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 15:41

hoi, hoi,

ik heb geen paard en mijn ouders zeggen dat bijna niemand van mijn leeftijd dat heeft
nou zou ik het tof vinden als je hieronder je leeftijd zet en of je een paard hebt
misschien haalt dat mijn ouders over
en wat doen jullie met het paard als je het huis uit gaat, mijn ouders denken dat zij hem dan moeten gaan berijden...

doegies, maartje


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 15:50

Hoe oud ben je dan?
Ik ben nu 26 en heb een eigen paard sinds 2 jaar. Vroeger heb ik wel jaren een verzorgpony gehad, wat me op zich vrij goed is bevallen. Op die manier kun je ook kijken of je er aan toe bent om een eigen pony te hebben, vooral als de eigenaar wat verantwoordelijkheid bij jou neerlegt. Weet je wat denk ik de angst van jou ouders is? Dat jij nu erg enthousiast bent over een eigen pony, maar met een jaar of 2 jongens erg leuk gaat vinden, uitgaan erg leuk, mischien een bijbaantje, en je pony dan maar in het land laat staan... En dat zou voor het beest wel erg jammer zijn. Ik heb het bij een kennisje van mij gezien, dat meisje is nu 17. Was 14 toen ze haar pony kreeg, is ca 1 jaar erg fanatiek geweest, en rijdt nu maxiamaal eens per week. Dus die pony moet nu weg...
Heb het er nog eens over met je ouders, evt zou je ipv een pony kopen, ook een gaan leasen. Op veel maneges kan dit tegenwoordig. De pony blijft in bezit van de manege, maar voor een bepaald bedrag in de maand (aan onderhoud, ed) mag je er alles mee doen wat je wilt, lessen, wedstrijden, buitenrijden, ed.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 15:54

Alleen als je je eigen leeftijd zegt?

Ik ben bijna 30 jr heb een eigen paard. Ik heb 1 persoon om me heen die hem opvangt als ik ziek of afwezig ben. Dit is heel belangrijk.

Ik had al een pony toen ik 14 jaar was die reed ik 4 dagen in de week en de rest van de tijd liep hij in het weiland. Ik reed ook geen wedtrijden maar gewoon recratief. Heel af en toe liep hij in de les mee. Ik ben gestopt toen in 18 jaar was (na de nodige ponys hoor) omdat mijn studie teveel tijd innam. Ik volleybalde ook nog in het 1ste team dus 4x per week trainen dus ik moest kiezen.

Ik was 21 toen ik weer begon in de manege les na een jaar had ik mijn eerst leasepaardje staan deze deed ik samen met iemand ivm met de tijd. En daarna kwam Leys en die is er nog steeds.

het is wel een hele verantwoordelijkheid een eigen beestje en als je uit huis gaat moet je het wel kunnen betalen. En ik kan zeggen uit eigen ervaring dat het niet makkelijk is als je ook nog op een redelijk dure pensionstalling staat.

Succes

Gr Pris

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:03

ik ben bijna 16 en heb een eigen e-pony.en ik zit in de 4e van de havo.Ik weet niet hou oud jij bent.Maar het kan echt wel allemaal als je alles maar goed inplant.
Doei doei groetjes

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:03

ik ben 17 en heb nu bijna 3 weken een eigen ponie. ik heb er ook 'lang' op moeten wachten. Maar achteraf gezien vindt ik dat als ik ook niet veel eerder een paard had moeten krijgen. zie nu om me heen ook verschillende die al jong een paard krijgen en zelf gaan aanmodderen in een weitje. Meisje kocht hele lieve tinker, heeft er 2 weken mee opd e manege gestaan om te kijken of alles goed klikte. daarna is ze naar een weitje gegaan. Paard gaat de trailer niet meer in. en als ik zie hoe ze rijdt met t beestje een keer per week in de les. Is t best jammer, ze kan leuk rijden maar t vermogen om sommige problemen op te lossen heeft ze nog niet.
Als je een eigen paard wil. zorg dan dat je veel begeleiding kan krijgen. Mijn paardje staat nu ook bij mensen die me overal bij willen helpen. en dat is denk ik ook belangrijk.

Als je je ouders over wilt halen. maak dan eerst een soort plan. Zoek verschillende stallen waar je haar neer zou willen zetten. De prijs ervan. wat denk je per maand aan veearts/hoefsmid kosten kwijt te zijn. wat heb je allemaal nodig. als je eenmaal voor elkaar hebt wat je precies wil. en wat ook financieel mogelijk is. Dan kun je je ouders gewoon laten zien wat je wilt. en ook hoe je alles wil gaan regelen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:16

Ja, begeleiding is erg belangrijk. Ook om niet te angstig te wordenals je er eens naast ligt. Mensen bij ons in de buurt hebben ca 2 jaar terug een Haflinger gekocht. Pa ma en 2 dochters rijden erop. Ma durft niet meer, nu ze er een paar keer naast heeft gelegen, pa durft niet meer buiten te rijden omdat paardje er goed van door is gegaan, hoe het met de kids gaat weet ik niet, die hebben in elk geval iedere week les. Ik vind het erg belangrijk dat je zelf al heel wat lessen hebt gehad voor je een eigen paard koopt. Als iemand anders in het gezin rijdt, is het weer een ander verhaal, dan kun je het van elkaar overnemen, elkaar helpen. Maar als je ouders niets met paarden hebben en het grotendeeld van jou alleen afhangt, is begeleiding (les) erg belangrijk!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:21

Ik was 23 jaar en kocht toen zelf een paard. Ik ken veel kinderen die een eigen pony hebben, maar ik ken er ook die er geen hebben. Ik kan er niets van zeggen. Sommigen krijgen er eindelijk een na lang zeuren en tonen dan geen doorzettingsvermogen en dan wordt uiteindelijk die pony nadat ze er 2 jaar niks meer mee gedaan hebben verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:21

ik ben net 32 geworden en heb een eigen paard. Mijn eerste eigen paard kocht ik toen ik 24 was en betaalde ik van het geld dat ik verdiende met mijn eerste baantje.
Ik ben ook redelijk laat begonnen met rijden, ik was 17 en betaalde de manegelessen van mijn zakgeld.
Toen ik op mezelf ging wonen om te studeren heb ik veel verschillende paarden voor andere mensen gereden en verzorgd. op de een of andere manier kreeg ik steeds weer paarden aangeboden. Prettige bijkomstigheid was dat ik zo lekker gratis kon rijden want geld voor lessen had ik toen echt niet toen ik nog studeerde.
Ik ben eigenlijk wel blij dat het zo gegaan is. Een eigen paard is echt totaal iets anders dan een manege paard rijden. Ik heb in die periode erg veel geleerd over het rijden en de verzorging van paarden.
Is het voor jou niet mogelijk een verzorgpaard te vinden. Dan kan je alvast wennen aan wat het is om straks helemaal zelf voor een paard te moeten zorgen.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:21

Ik ben nu 13 jaar.Ik heb mijn paardje bijna 2 jaar.
Maar ik heb ook het voordeel(soms ook nadeel) dat mijn moeder en zus er ook op rijden dus als ik een keer geen tijd heb rijd er gewoon iemand anders op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 17:11

Op mijn 25ste was het EINDELIJK zover, een eigen paard voor mij.
Van mijn ouders kreeg ik dus geen paard, in geen 100 jaar. Paps heeft wel het geld aan mij geleend en dat heb ik nu terugbetaald.
Ik heb lang moeten wachten, maar ik ben er wel heel blij mee.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 17:37

aaaah dat ken ik mijn ouders riepen dat ze nooit een paard zouden kopen toch bleef ik hopen en dromen maar nee echt niet....
Ik had de hoop na 9 jaar opgegeven en ik had het mooi voor elkaar omdat ik voor iemand groningers mocht gaan rijden.
daar begon ik ook met inrijden van een 2.5 jarige ruin (longeren etc.) en dat was zo'n leuk paardje!! vond 'm als veulen ook al zo onwijs leuk..
Maar helaas ook deze werd verkocht wat baalde ik daar van zeg! dat vertelde ik mijn zusje een week voordat de eerste mensen zouden komen kijken. zij briefde dat door naar mijn vader en die belde op m'n mobiel om te zeggen dat hij een paard had gekocht.. die knol die je zo leuk vind zei ie! en ik ga nu naar stal om te kijken welke het is haha
zo kreeg ik op m'n 17de alsnog een paard alvast voor m'n 18de verjaardag (over 10 mnd *lol*) nu ben ik 19 .
Toen ik 18 was heeft m'n vader nog een pony gekocht en die is pasgeleden weer verkocht maar das een heel ander verhaal:)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 17:53

Ach Maartje, ik heb ook mijn hele jeugd (jeetje oma) gezeurd om een eigen pony, maar nooit een gekregen van mijn ouders. Nu rijd ik nog steeds paarden die niet van mezelf zijn, maar ik heb wel het gevoel dat Muzefee van mezelf is en de eigenaren noemen het zelfs Kitty's paard, dus wat dat betreft heb ik het goed getroffen.
Binnenkort zal ik haar om privéredenen al dan niet moeten kopen. Voor mij was het net zo prettig om op een leen-paard te rijden. Oh ja, 23 ben ik.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:05

Ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt maar een eigen paard of pony is zeker niet zomaar iets. Ik ben nu 18, en kreeg toen ik 13 jaar was een 'lease-paard' samen met mn vriendin. Ik reed toen 5 jaar bij een manege (1x pw) Nou dan denk je dat je kan rijden maar in feite is op een manege rijden en een eigen paard heel iets anders. Heb je ervaring met hem naar de wei brengen, wat te doen als ie losbreekt oid... Had ik dus niet. En mijn paardje was toen ook nog maar 4 jaar en lessen kon ik niet betalen. Ik moest ook ieder dag ernaar toe fietsen en dat wordt je wel eens zat hoor als het winter is en het vreselijk vriest!!

Ook door school heb ik dat paard weg moeten doen; ik kon het qua tijd niet meer aan en ben een paar keer heel hard gevallen (beestje werd steeds verwender omdat ik alles toeliet) Nouja daarna had ik geen zin weer op die manege paarden te gaan rijden, en toen kon mijn vader regelen dat ik op een pensionstal kon werken en daar paarden rijden. Daar staat nu ook het paard dat ik iedere dag rijd. Als ik nu zie wat ik allemaal weet, vind ik eigenlijk dat het niet verantwoord was om mij als 13 jarige zo aan te laten modderen met dat beestje.. ik had dus nauwelijks begeleiding en het was maar mazzel dat het een braaf paard was.. Als ik Shendo nu zie lopen gaat het zoveel beter met hem! Maargoed. Ik weet dus nu veeel meer en denk dat ik nu wel een eigen paard zou kunnen hebben (heb ik dus bijna, eigenaar rijdt het paard 1x per 2 wkn, ik de rest) Maarja als ik zie hoe duuuur alles is ben ik hardstikke blij met de regeling die ik nu heb.

Als je de mogelijkheid hebt om een pony te verzorgen of op een pensionstal te helpen, doe dat dan eerst. Iedereen moet leren, en je moet ergens beginnen. Maar je ouders zijn niet voor niks het niet eens met een eigen pony... Al wil je dat nu natuurlijk niet aannemen van mij (had ik vroeger ook niet gedaan) Als je toch eens een pony krijgt zorg dan dat er iemand is die je allles kan uitleggen. Van wat te doen bij een wondje tot hoe lang een paard in de wei mag...

Succes in ieder geval!!

Groetjes van laura

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:11

Ik kocht mijn paard op mijn 23e, maar ik wilde er al een toen ik 9 was, maar mocht nooit van mijn ouders. Ik kocht er een paard bij op mijn 25e.
Mijn kindjes van 4 jaar hebben hun pony voor hun 4e verjaardag gekregen, maar eerlijk is eerlijk...dat heeft meer met de verslaving van hun ouders te maken, anders zouden ze zich daar echt nog niet mee bezig houden!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:13

Ik ben 18 en heb sinds mijn 12e mijn lieve beestje Joop. Die wordt nu waarschijnlijk verkocht omdat ik uit huis ga. Daar moet je goed over na denken, want dat had ik dus helemaal niet gedacht. Nu moet ik zelf een baantje zoeken oid om hem te kunnen houden. Dat is niet zo erg, maar als ik dat geweten had, dan had ik waarschijnlijk niet ervoor gekozen om hem 6 jaar geleden aan te schaffen, en om een jaar geleden een 3e paard erbij te nemen. Die moet ik nl ook rijden, si wel leuk, maar kost bergen met tijd omdat het nog een jong beest is...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:17

ik heb altijd op de pony van mijn moeder gereden. Pablo is nu van mij sinds ik 21 ben en hij is dus mooi met mij mee verhuisd. ik vond het wel heel erg prettig om vroeger op mijn moeders pony te rijden, dan kan je wel veel rijden maar als je eens een eer bij een vriendin wil blijven logeren enzo dan ben je niet alleen verantwoordelijk. Voordat je er aan begint moet je gewoon heel zeker weten dat je ook wanneer je ziek bent, moe bent, het druk hebt, een vriend hebt toch elke dag je paardje kan verzorgen en beweging geven. er zit namelijk nog steeds geen uit knop op en ik zie bij veel tieners dat het toch tegenvalt zeker wanneer ze uit gaan en er vriendjes komen en vriendinnen het niet meer "cool"vinden om op de manege te hangen.


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:18

Nog ff iets... ik zag dat je reageerde op een advertentie waarin een 2 jarige welsh hengst te koop stond.
Zoals ik al zei hierboven ik weet natuurlijk niet hoeveel rijervaring je hebt (twee jaar zag ik ergens, vergevorderd zei je?) Maar als je twee jaar op een manege rijdt (1x pw?)
Heb je echt niet veel ervaring denk ik. Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar toch. Vooral voor een jonge hengst. Vriendinnen van mij wilden een 1 jarig hengstje kopen (toen ze 14 waren ofzo) Omdat die maar 1000,- was en dat konden ze tenminste betalen. Nou dat is echt ZOOOO dom! Een hengstje moet je laten castreren (kost geld en hengsten zijn vaak moeilijk in de omgang) en je moet stalgeld betalen (vaak rond de 300 pm minstens!) Daarnaast kan je een 1 of 2 jarige niet rijden dus moet je 2-3 jaar wachten en hem in de wei laten lopen bv (kost 3 jr stallingsgeld) Dan pas kan je er mee gaan rijden... nadat je hem ingereden hebt! Ook een vak apart en als je dat nooit gedaan hebt zeker; daar moet je of hele goede begeleiding in hebben, of het door iemand anders laten doen (kost ook geld) Dan is het nog maar afwachten of het qua rijden uberhaupt klikt en verder goedgaat....Jonge paarden moet je alleen kopen als je er ruimte voor hebt en de komende 2 jaar lekker akn laten lopen in het land, of als je heel veel ervaring hebt en een 3/4 jarige koopt om hem zelf in te rijden.
Ik klink misschien erg negatief maar een jonge hengst kopen als je eerste pony met weinig rijervaring wil ik dus echt afraden!!! Denk er nog eens diep over na en als je uberhaupt een pony koopt neem dan eentje van minstens 6 die heel goed ingereden is en braaf en waarmee het klikt (misschien duurder maar op lange termijn meestal goedkopen dan een 2 jarige hengst bv!)
Groetjes van Laura!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:34

Ik ben het wel met Laura eens. Jopie was 3 toen ik hem kreeg, en ik vond het een geweldig beest. Inrijden kon ik eigenlijk niet, maar achteraf ben ik er wel trots op, wnat hij kan het nu wel allemaal. Dat is echt een uitzondering, mijn instructeur heeft wel eens gezegd dat ik een van de weinigen ben die dat soort 'feeling' met een paard heeft. Jopie is daarom ook heel bijzonder voor mij, omdat hij dingen voor/met mij doet die hij bij geen ander doet. Dat is meer geluk dan wijsheid geweest.
Voltrack hebben we vorig jaar gekocht, na een jaar Duindigt. Was nog hengst, en die hebben we na een week laten castreren. Nu, na meer dan een jaar kan ik wat met hem. Hij luistert, ik ben zekerder van mezelf en het gaat een stuk prettiger. Nimber (Kim) en Heike kennen de verhalen wel van Vol denk ik. Het is een arabiertje met een enorm groot eigen willetje. Ik ben er niet een keer afgevallen, maar wel vaak erg onzeker geweest. Dat jaar is heel belangrijk voor ons allebei geweest omdat hij zo de kans kreeg mij te leren kennen en andersom. Als je geen back-up hebt (dat had ik niet met Jopie) is het niet te doen. Tegen mij zei ook iedereen dat ik gek was, op een Aram klimmen enzo. Dat hij nooit normaal zou worden. En heel eerlijk gezegd: ze hebben 100% gelijk gehad. Ik heb alleen het geluk gehad dat ik (volgens mijn instructeur) een beetje kon rijden. Met Voltrack geldt eigenlijk hetzelfde, mijn vader viel er de eerste keer af en brak zijn arm, ik bleef zitten, en heb met elke week les en elke dag rijden (ook als ik er echt geen trek in had) toch wel iets bereikt. Als ik nu een nw paarjde zou moeten kopen zou het weer een 3 of 4 jarige zijn. Daarmee kun je het meeste, alles wat ej er mee doet is JOUW werk, en ik kan je vertellen dat het het fijnste gevoel is, maar je moet niet denken dat je dat na een paar jaartjes manege kan. Ik heb voordat ik Joop kreeg 7 jaar op de manege gereden, de moeilijkste pony's gehad ed. Niet dat ik nu opeens kan rijden ofzo, maar het zegt mij genoeg als mijn instructeur zegt dat ik toch wel zou moeten blijven zitten (maw: dat ik wel wat meer zelfverzekerd mag zijn).
Ik denk dat het niet goed is om té zelfverzekerd te zijn, dan gaat het fout. Voltrack zag ik ook als een makkelijk object, maar dat viel wel tegen. Ik zou geen ander beest willen hebben, want ik wist wel dat het een beestje uit 1000en was, maar als ik nu zijn kloon zou kunnen kopen? Dan wacht ik liever een paar jaartjes! Door schade en schande wordt men wijs...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 19:11

Mij kan je niet als voorbeeld gebruiken, want ik heb een vader die altijd paarden heeft gehad.
Mijn "echte eigen" paard kreeg ik toen ik 11 was. Isolda werd toen geboren. Op twee en een halfjarige leeftijd heb ik haar ingereden en het was eigelijk wel eenbeetje een drama. Te jong, te weinig ervaring en te weinig overwicht op mijn dwarse en opstandige paardje.
Raad ik echt niemand aan om een paard in te rijden als je te weinig ervaring hebt! Gaat mis, tenzij je geluk hebt zoals ik!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 19:19

Bij ons op stal staat een vrouw die haar pony gewoon heeft meegenomen. Pony is 26 en ze rijdt hem nog 3 a 4 keer per week.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 19:29

Hoi!
Ikzelf ben geen goed voorbeeld, heb alleen een verzorgpaard waar ik gelukkig wel heeeeel veel mee mag. Maar een meisje die ik ken heeft eerst op haar negende jaar een grote c-pony gekregen (ze reed toen twee jaar geloof ik) en die pony kon al erg veel, zelf moest ze nog veel leren. Dus kreeg ze er priveles bij. Nu heeft ze sinds een half jaar een nieuwe e-pony erbij, omdat ze wat groot werd voor de andere. Met de vorige pony werd ze Z-dressuur, en deze is al M geweest, dus daar dressuurt ze ook weer mee, heeft er weer priveles mee en ook bij de vereniging, veel begeleiding dus. Ze is nu 14 jaar.
Ik denk dat een meisje dat al een beetje kan rijden en wat van de verzorging weet, best een eigen pony aan kan, maar vanwege de begeleiding kun je die dan het beste op een pensionstal of een manege zetten waar altijd mensen rondlopen. Dus niet op een boerderij waar je in je eentje alles moet leren over je nieuwe pony (en zijn streken, hihi). Groetjes, Dorine.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 20:26

ik ben 13 en heb mijn pony nu bijna een jaar. ik rijd vanaf mijn 6de, en heb 3 jaar lang 2 vaste verzorfgponys gehad. toen die weggingen kreeg ik donya. ik heb haar zelf ingereden, maar wel met heel veel hulp van andere mensen en priveles. eigelijk vind ik inderdaad mezelf nog te jong en zonder hulp was het me dan ook echt niet gelukt!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 22:04

Hoi , ik ben 17 jr oud en heb sinds 2 jaar ( dus vanaf mijn 15) een eigen paard. Binnenkort komt er een tweede bij.
Het verzorgen en berijden gaat probleemloos ( hihi handig als je ouders niks van paarden weten) en het prima..

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 22:18

Ik heb op mijn 24-ste een paard gekocht.
Ik woon al enkele jaren samen en draai dus zelf voor de kosten op. En dat is wel fijn, je bent zelf verantwoordelijk voor je paard, en bent niet afhankelijk van de financiën van een ander.
Als ik ziek of op vakantie ben, rijdt of longeert mijn zusje of moeder mijn paard.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 00:19

Ik kreeg op mijn tiende mijn eerste eigen pony. Vanaf dag 1 was ik super fanatiek met de verzorging (ben alleen wel een tijd heel bang geweest, maar ik kwam wel trouw elke dag verzorgen enzo) en in de 14 jaar die volgden ben ik alleen maar serieuzer en fanatieker geworden (soms tot ergernis van sommige mensen). Veel vriendinnen en leeftijdsgenootjes zijn gestopt vanwege jongens ofzo (niet dat daar iets mis mee is hoor) maar ik heb daar nooit ook maar 1 seconde aan gedacht, om te stoppen! Paarden zijn mijn leven en ik wil niet meer zonder.

Bedenk wel dat het een enorme verantwoordelijkheid is en dat het heel veel tijd en geld kost. Dus je moet wel zeker zijn dat je het wilt. Mijn moeder heeft zelf ook paarden gehad vroeger dus zij wist precies wat het was. Ik heb ongeveer een half jaar moeten zeuren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Hanjan en 32 bezoekers