Galop...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Galop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 11:45

Tsja, ik kan het dus echt niet, wat erg lastig is op een paard dat het ook niet kan. We hebben het in de bak nog maar een paar keer geprobeerd, maar dat gaat echt niet fijn, en dat ligt voornamelijk meer aan mij dan aan hem. Stap en draf zijn super, lekker los, en daar kan ik zelf ook veel beter in ontspannen... maar die galop? Bij het aanspringen verkramp ik al helemaal, waardoor hij natuurlijk nooit weg kan springen...

Nu zie ik dat nou niet echt binnenkort verbeteren, tenzij ik zelf heel snel verbeter, of mijn paard, zodat ik samen met hem kan verbeteren. Wat nu? Ik zit er over te denken om hem anders maar een weekje door mijn instructeur te laten rijden ofzo, zodat hij in ieder geval de hulp goed aanleert en beter snapt wat de bedoeling is....

Wat denken jullie?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:48

Eigenlijk ben ik wel benieuwd of je die reactie op elk paard hebt, of alleen op je eigen paard. Als het er een beetje in zit bij je, misschien kun je dan met een meer ervaren paard (en misschien aan de longe) eraan werken om je wat vrijer te voelen met het galopperen???

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 11:53

Alleen is het meestal niet zo makkelijk om een geschikt paard daarvoor te vinden Boos! Mischien moet ik maar weer eens op het paard van mijn nichtje gaan rijden... maar dat vind ik weer zo flauw om te vragen. Grom.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:57

Ik dacht heel even aan het paard van je instructeur, maar dat moet hij dan wel oke vinden he. Je zou er zelf een manege paard voor kunnen gebruiken denk ik.
Als dat allemaal niet wil dan toch proberen om op je eigen paard te proberen gewoon los te laten, als je dat goed in je hoofd prent, ben je al een heel eind.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 12:02

Hehe, dat ga ik echt niet aan hem vragen. Doh. Dat los laten doe ik op zich wel... mischien wel te veel... dan dus superdraf en uiteindelijk sukkelt hij dan wel een paar pasjes in galop, of hij vliegt onbestuurbaar de hele bak door, wat nou ook niet echt lekker is...

Hmm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 12:05

Met los bedoelde ik ook los in je zit, niet verkrampen dus. Wat zegt je instructeur ervan? Vindt hij dat je gewoon kan doorgalopperen of wil hij het graag anders zien? Galop verbetert alleen door het te doen, dat weet ik wel.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 12:08

We hebben het nog maar een paar keer geprobeerd en dan voornamelijk de aansprong, aangezien hij dat voor nu het belangrijkst vindt. Het los laten in mijn lichaam... tsja, dat -weet- ik wel, maar weten en doen en dan ook nog op het juiste moment, daar zit vaak wat tijd tussen, wat voor mijn paard dus net dat moment is waarop hij dan maar wegkachelt... Niet echt zijn schuld.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 12:11

Als hij vlak na het aanspringen fijn voelt en je voelt dat je 'het' weer gaat verliezen ga je gewoon weer draven en spring je ergens anders weer opnieuw aan. Zo ontwikkel je je gevoel veel beter en je zal zien dat de stukjes galop steeds langer kunnen worden.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 12:23

Mmm, zo bestuurbaar is hij nog niet en zo handig ben ik niet Boos! Als hij eenmaal gaat (in galop dan) dan zit er geeneen knopje meer op, maar meer sjeesjen, anders valt hij om. Het aanspringen voelt over het algemeen niet fijn omdat hij springt, dan zit ik hem in de weg, dan gaat hij maar heel hard/hol draven en valt dan in galop en dan is het voor hem echt gaan met die banaan... heel hard, en heel erg uit balans, en met een flinke kop erop.... Niks geen aanleuning meer, oid, en dan wordt het voor mij wel erg moeilijk om hem uberhaupt terug te rijden...

Het helpt natuurlijk ook niet echt dat ik het liefst probeer zonder andere mensen in de bak (wat bij ons bijna nooit en te nimmer voorkomt Verdrietig )

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 12:54

ga eens zitles nemen ofzo, dat je een onafhankelijke zit ontwikkeld. Zo belemmer je het paard niet meer in zijn bewegen en kan hij makkelijker galoperen en jij zit dan makkelijker. zorg dat als je aanspringt je paard nageefelijk is en zorg voor een goede aanleuning. dan zit hij waarschijnlijk veel makkelijker.
je kan ook eens proberen goed op je ademhaling te letten. als je door de buik ademt ontspan je makkelijker. je kan dit oefenen door op je rug te gaan liggen een hand op je buik te leggen en met het inademen door je neus je hand omhoog proberen te duwen even vasthouden en door je buik weer uit te ademen. als je dit regelmatig doet wordt het een automatisme en ontspan je je schouders.

veel succes en ik hoop te horen of het lukt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers