Vandaag iets gedaan...was mezelf niet..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Vandaag iets gedaan...was mezelf niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 22:13

Er is me vandaag zo iets raars overkomen..( op school)
Ik ben iemand met een vreselijke hekel aan geweld, als ik ruzie heb praat ik het uit..
Ik heb altijd mijn woordje/zegje klaar maar vandaag...

Ik ben ondertussen in 3 maanden tijd 2 x geopereerd aan een knobbeltje in mijn hand, vermoed word een tumor.
Vandaag hoorde ik van een vriendin van me dat een klasgenoot had gezegd dat ik me aanstelde en dat er niets aan de hand was met me.
Ik heb een hekel aan mensen die achter me rug om over mij banketstaaf, als ik iets over hen te vertellen heb stap ik ook naar hen toe, dus ik ging verhaal halen bij desbetreffende persoon...

Ik begon netjes, maar naar mate het gesprek vorderde voelde ik me koken van binnen.
Kon het met moeite inhouden totdat ze tegen me zei dat ik een vieze k*nkerlijer was en dood kon vallen..

Ik flipte helemaal, kreeg een waas voor me ogen en ben haar aangevlogen..ik voelde niets, zelfs de pijn in mijn hand ( ben woensdag geopereerd) voelde ik even niet.

Het volgende moment werd ik vastgepakt en zag ik dat meisje daar op de grond liggen, bloedneus/blauw oog en een gat in haar hoofd.

Dus ik moest mee naar de directeur...

Ik heb het hele verhaal uitgelegd maar toch ben ik ( terecht ) 4 dagen geschorst.

Later hoorde ik dat het meisje naar het ziekenhuis is geweest en 2 gebroken ribben heeft..

Heb dr een kaart gestuurd, ookal zit ze daar niet op te wachten

Wat heb ik in godsnaam gedaan.... Verdrietig

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:18

Waarschijnlijk heb/hadje gewoon te veel opgekropte frustraties in je die er op het verkeerde moment uit kwamen. Het is wel je eigen schuld, je hebt het immers zelf gedaan.. maar ik kan me best voorstellen dat je haar aangevlogen bent.. Toch lief dat je een kaartje hebt gestuurd, ik denk niet dat ze je dat blauwe oog, gat in dr hoofd, bloedneus, en gekneusde ribben in dank af zal nemen. Maar als het je terecht spijt.. en zij het niet van je aan wil nemen, dan heb jij je best gedaan. Iedereen kan fouten maken. Lachen In iedergeval nog sterkte met die bobbel in je hand, hopen dat het niks ernstigs is?..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:20

Allereerst beterschap naar jou toe, Miep.

Ik begrijp wel dat je begon te flippen toen dat meisje je uit begon te schelden. Ik zou daar in zo'n situatie ook niet tegen kunnen. Ik hou er trouwens helemaal niet van om met ziektes te schelden.
Ik vind het toch tof en moedig van je om haar een kaart te sturen.

Geen onderschrift.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:29

Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik je opzich heel moedig vind. Het is natuurlijk erg dat je haar bent aangevlogen en dat ze er zo aan toe is. Dat is niet slim van je. Maar wat zei deed was ook absoluut niet ok! Jij hebt haar lichamelijk toegetakeld, maar zij jou geestelijk! En dat is eigenlijk veel erger. Want dat ziet niemand.
Ik vind t echt goed van je dat je haar een kaart hebt gestuurd. Dan weet ze tenminste dat je er enorme spijt van hebt. Of ze het dan accepteert, doet er opzich niet toe. Maar ze weet t wel! Nu moet zij nog dr excuses aan jou aanbieden...

*geen onderschrift*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:49

Ik kan me heel goed voorstellen dat je even flink uit je tent bent gegaan !
Je zit al een paar maanden in spanning en je zult waarschijnlijk emotioneel ook niet al te stabiel zijn op dit moment.
En als er dan ook nog iemand zo'n lompe opmerking maakt dan kan dat reden zijn je helemaal flipt.
De bekende druppel die de emmer doet overlopen......

Slim is het natuurlijk niet en het had misschien best wat minder gemogen Knipoog , maar ik vind ook dat als iemand zo iets lomps zegt, daar ook de risico's en consequenties van in mag zien.

Goed van je dat je een kaartje hebt gestuurd, ik hoop maar dat jullie snel eens een praatje kunnen maken zodat jullie straks weer op een normale manier met elkaar om kunnen gaan.

Heel veel sterkte voor de komende tijd !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:53

Ik kan me ook erg goed voorstellen dat je het hebt gedaan, misschien leert ze hiervan! Want tuurlijk, jij bent te ver gegaan, maar ook zij! Eigenlijk vind ik wel dat ze het verdiend heeft!
Wel heel moedig dat je een kaart hebt gestuurd, ik zou dat echt niet gedaan hebben denk ik Scheve mond Maargoed, in ieder geval heel veel sterkte met je hand en je kunt lekker van de zon genieten de volgende vier dagen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:54

Wat jij gedaan hebt is niet goed nee.
Maar als ik op dat moment jou was had ik mischien het zelfde gedaan.
Als ik iets stoms doe dan denk ik altijd van het komt altijd wel weer goed.
Bied je excuses aan dan komt het wel weer goed en jij ziet teminste in dat je fout zat/zit.
Ik heb liever ook nooit ruzie maar stel dat ik het heb dan probeer ik hij/zij altijd goed te maken.
Ookal spreek ik ze daarna nooit meer dan weet ik van dat ik geen ruzie heb.
Vroeger wou ik altijd ruzie maar nu niet meer.
Meid,geloof me het komt altijd wel goed en ze heeft maar een blauw oog en een gat in d'r hoofd en dat geneest ook wel hoor.
Maar overdrijf niet als je je excuses aan bied.
Anders denk ze ook van wat een raar wijf eerst mij kei hard meppen en daarna goed maken?!
Meid ik wens je beterschap en het komt wel weer goed en anders Bokt is er voor je!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:06

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je zo boos werd dat je dit hebt gedaan. Het is natuurlijk niet goed te praten, maar het is natuurlijk niet niets wat jij de laatste tijd (hebt) mee(ge)maakt. Ik kan me voorstellen dat je er enorm mee zit, en als iemand dan ook nog eens gaat zeggen dat je je aanstelt en vervolgens nog eens gaat uitschelden kan ik me voorstellen dat je even helemaal doorflipte...

Ik hoop dat het met je hand alsnog mee zal vallen (ik duim voor je), enne...dat meisje overleeft het wel hoor. Ik hoop dat ze er toch nog iets van heeft geleerd, want ze heeft je heel erg gekwetst natuurlijk.

:D

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:16

Euhh, het enige wat ik kan zeggen is: Goed gedaan! Niet leuk voor haar, maar wat zij tegen jou zei.. Frusty Lips are sealed
Goed van je afgebeten, had precies hetzelfde gedaan!

Nog beterschap met je handje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:18

Hoe gaat het trouwens met je ondertussen?
Ik kan me goed voorstellen dat je zoiets doet hoor, ookal hoort het niet. Niet zo lang geleden had ik ook een dergelijke situatie en zei iemand iets in- en in-gemeens tegen me dat ik echt overkookte en dat ben ik niet van mezelf gewend. Als ik op dat moment niet toevallig op een paard had gezeten, dan had ik haar waarschijnlijk ook iets aangedaan; terwijl ik normaal gesproken helemaal niet zo ben. Mensen kunnen helaas soms precies het verkeerde tegen je zeggen op een gemene manier en dat is soms teveel.
Wel klasse van je dat je haar een kaart hebt gestuurd, heel netjes.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:08

Ik kan me compleet in jou verplaatsen Miep... op een keer is het genoeg en dan knapt er iets in je. Je hebt het zelf gewoonweg niet meer in de hand en dan kun je er gewoonweg niets meer aan doen. Op dat moment werd jou een ontzettend groot onrecht aangedaan en dat moest voor jouw gevoel rechtgezet worden... ik kan niets anders zeggen dan dat ik waarschijnlijk precies hetzelfde zou hebben gereageerd en het volkomen begrijp....

Laat dit een les zijn voor andere mensen die het hebben gezien wat een dergelijk opmerking werkelijk los kan maken bij mensen. Ik hoop dat jou actie mensen aan het denken heeft gezet op jouw school...

Ik vind het erg knap van je dat je haar een kaart hebt gestuurd....

Maar wat je vooral moet blijven doen is gewoon jezelf blijven de komende tijd op school... niet gaan denken dat jij iets fout hebt gedaan en dat mensen jou misschien maar raar gaan vinden omdat je een keer uit je dak ging... zij was degene die fout was door zo'n gruwelijke opmerking te maken... dat doe je gewoonweg niet... Waarschijnlijk zal zo'n actie van jou nooit meer gebeuren omdat je er zelf heel erg van geschrokken bent, dus wees gerust... vanaf nu ben je weer dezelfde persoon als die je eerst was; de rustige persoon die alles met woorden op wil lossen... Lachen

Sterkte!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:42

Wat je hebt gedaan is je zelfbeheersing verliezen en vind je het gek? Okee, je bent wat erg hard van leer getrokken maar als je dit over je heen had laten komen had ik eerder aan je verstandelijke vermogens getwijfeld dan nu.
Je hebt jezelf verdedigd want je bent wel degelijk aangevallen, ook al was het verbaal. Verbaal geweld kan net zo hard aankomen als lichamelijk geweld. Je bent al kwetsbaar omdat je angst hebt voor het knobbeltje en dan is dit de druppel.

Ik vind het heel knap van je dat je haar een kaartje hebt gestuurd ondanks hetgeen ze jou aangedaan heeft. Daaruit blijkt des te meer dat er met jou niets mis is want je kan niet alleen spijt hebben maar ook daar voor uitkomen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:45

Ik sluit me volledig bij het bovenstaande aan (lekker origineel !), maar heb er nog aan toe te voegen dat ik hoop dat dat meisje haar ziektedagen gebruikt om eens goed na te denken over wat ze jou feitelijk heeft aangedaan. Tuurlijk is erop los slaan niet fraai, maar ik hoop wel dat zij beseft wat woorden aan kunnen richten.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 09:17

Ook ik heb alle begrip voor jouw reactie. Ik ben normaal echt tegen geweld, maar in dit geval begrijp ik jouw reactie volkomen. Waar haalt zo'n meid het lef vandaan om jou op die manier te kwetsen? Ik vind het echt een heel lage streek van haar.
Van jou vind ik het heel netjes dat je haar een kaartje hebt gestuurd. Spijt durven tonen is een goede eigenschap.
Hoe is het nu met je hand?

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 09:46

Natuurlijk nooit helemaal goed te praten
Maar dat gedrag van dat andere meisje was dus ook wel erg provocerend.
Dus ik kan je reactie zeer goed voorstellen.

En zeker omdat je erg bang bent om kanker te hebben.
Als ze dan ook nog met scheldwoorden daarvan gaan gooien kan ik me voorstellen dat je ff op tilt springt.

Ik vind het trouwens erg goed en moedig van je om haar toch nog een kaartje te sturen

Ik wens jou veel sterkte en beterschap
Want jij hebt dat denk ik nog meer nodig dan dt andere meisje

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 10:17

ik kan je reactie me helemaal voorstellen en ik hoop dat dat meisje er wat van geleerd heeft, en anderen ook....

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 10:44

Aah wat een lieve reactie's! Lovers
Heel erg bedankt...

Een kaart sturen was ook wel het enige wat ik kon doen, het spijt me zo verschrikkelijk!
Ik hoop dat zij dit ook in zal zien...

En dan nu over mijn hand :

De operatie was dus heel erg mee gevallen, de pijn de 2 dagen erna niet..
Maarja bij een operatie hoort pijn dus daar zal je mij niet over horen klagen Haha!
De hechtingen trekken nu heel erg en dat is wel een rotgevoel maarja, vrijdag mogen ze eruit en dan krijg ik ook een gesprek met de chirurg over de uitslag..
En dat laatste zie ik erg tegen op, kon me de hele tijd "sterk" houden en heb de hele tijd gezegd dat het vast allemaal mee valt, maar nu wordt ook ik een beetje negatief..
Je hoort van die enge verhalen...krijg je helemaal kippenvel van.

Maar zolang er ook nog een grote glimlach op me hoofd zit van oor tot oor en ik veel vrienden/bekenden heb die me steunen zal het allemaal wel goed komen..

Ookal kom ik nog niet zolang op bokt..maar ik vind jullie echt toppie!! Lovers

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 13:32

Jeetje ik kan me wel voorstellen dat je je er wel k*t over voelt zeker nu dat andere meisje er best wel erg aan toe is...

Maar zei had ook normaal moeten doen tegen jou en je niet zomaar gaan uitschelden.

Heel veel sterkte (ook met je hand Knipoog )

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 16:43

Da vind ik ook zo &$#@ dat heb ik ook een keer gedaan. Maar die zo heel erg hoor. Ik ging helemaal flippen. echt waar.

Maar ik haat het ook als ze achter je rug om gaan smoezen

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 12:17

Allereerst veel beterschap.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo reageerde. Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan.
Natuurlijk kan het niet goed gepraat worden, maar het is wel een hele begrijpelijke reactie.
Het slaat helemaal nergens op, wat ze zei.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:14

Jeetje heej, nou als iemand dat zegt kan ik me goed voorstellen dat je dat doet hoor, je zit nu zelf waarschijnlijk met spanningen in je lichaam en dat moest er waarschijnlijk uit....
Nu ik er zo over na denk vindt ik het een hele terrechte reactie, hopen dat ze er wat van geleerd heeft!!

---CARPE DIEM---

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 16:21

Tja, 't is idd niet goed wat je gedaan hebt, maar ik kan het me verduveld goed voorstellen, had zelf waarschijnlijk ook een beste hoek uitgedeeld. (zou achteraf ook nog de neiging hebben om haar te vertellen dat ze zich erg aanstelt, dat gebroken ribben helemaal geen pijn doen)
Keurig dat je d'r toch een kaartje hebt gestuurd. Ben benieuwd of zij ook de klasse heeft om zich nog te verontschuldigen als jullie elkaar weer tegen komen.

Ik zal voor je duimen dat de uitslag positief is vrijdag, dat het iets heel onschuldigs is dat voortaan netjes wegblijft.
Beterschap!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:12

ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen! is zowiezo rot als iemand achter je rug op tegen andere zegt dat je je aanstelt, zij weet wat jij voelt. zij had niet zomaar mogen oordelen dat het aanstel was!!! ik vind het wel goed dat je haar ff hebt "aangepakt" (ok, wat minder was ook wel goed...!) natuurlijk wel netjes, zo'n beterschapskaartje. ze zal nu wel 10x beter na denken voordat ze oordeelt!!!
ik wens veel beterschap over die test, ik hoop dat het positief is!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Butterfly, chocky84, desireeee_x, Eapy, ImkeTarek, Josien_, Kaetibangsi, Karla, Karmandi, Liselot, Love_Rosie, Mrskiwi, Sababber, Westerntrail, xSannee, YvonneV en 59 bezoekers