zweten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 17:01

mijn paard zweet vreselijk. hij heeft niet echt een dikke vacht.gewoon normaal eigenlijk en ik beul em echt niet af onder het rijden, ik rij 6 dagen in de week ongeveer drie kwartier per dag. dan stap ik hem 10 minuten warm rij hem 10 minuten voorwaarts neerwaarts daarna pak ik hem langzaam op galopeer ik op twee zijden schouderbinnenwaarts, wijken, travers en veel overgangen en dan weer voorwaarts neerwaarts en droogstappen..(is toch niet teveel gevraagd denk ik zo?! hij heeft een hele goeie conditie) maar toch zweet hij echt vreselijk. dan ben ik een uur aan het droogstappen. heeft iemand enig idee hoe dit komt? want ik pieker me dood.
dankjewel

groetjes


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:04

Merk je verder nog iets aan je paard? Veel slapen, vermoeiende indruk?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 17:06

ohja en wat ik eraan kan doen (scheren is geen optie) dankjewel

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 17:06

nee hij is kerngezond, heel vrolijk en attent en hij slooft zich altijd en overal heel erg uit.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:08

Hier nog een Haha!

Maakt niet uit wat ik doe, beest ziet er altijd uit alsof wij hem volkomen over de top gereden hebben. Conditie is verder wel ok, is ook actief en vlot genoeg.
Het is wel een heel donker paard, dus hij heeft het met dergelijke temperaturen sneller warm. Ook zit hij nog vrij dik in z'n vacht. Hij is nu wel aan het verharen maar dat wil nog niet echt vlotten. Ik denk dat het bij die van ons hierdoor komt.
Hoe komt die van jou door zn haar?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 17:18

we hebben alleen buitenboxen en ze staan elke dag zo'n 2 uurtjes op de wei hij heeft wel een behoorlijk dikke deken gehad van de winter. hij had dus wel een wintervacht maar niet heel erg. hij krijgt lijnzaad olie door het eten dus hij haart goed. sterker het meeste is er al uit maar hij zweet echt overal, op zijn rug zit hij het dikste in de vacht. zijn hals en kont is al aardig 'zomers' maar toch zweet hij zo erg. van zijn neus tot tussen zen billen Knipoog hij schuimt er gewoon van. ik spons hem wel af met lekker weer zodat dat zweet niet zo intrekt. maar daar is bijna geen beginnen meer aan. als je op zou vangen wat daar af kwam en in een glas zou doen zou ik het geloven als iemand zei dat het melk was. op concours is het ook geen gezicht. heb altijd het idee als ik de ring in ga : 'wat moet de jury wel niet denken wat ik met dat dier aanvang?!' maar ik hoop dat ik er iets aan kan doen...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:53

Bij Magic hangt het helemaal van de training af. Bij het losrijden, laag en rond kan je doen wat je wilt. Maar zweten absoluut niet.

Zodra we oprichten begint ze, maar nou is oprichten natuurlijk toch zwaarder.

En als ze hengstig is, dan begint ze bij wijze van spreken al als ik met het zadel aankom Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 19:29

okkie zweet ook heel erg bij het vwnw rijden maar zodra ik hem opricht...pfoew...vreselijk maar ja...hoop dat ik een oplossing vind.
groetjes

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:37

Mijn paard zweet ook drastisch! Het dekje onder het zadel is met dit weer vaak al helemaal nat!! Ik kan me niet voorstellen dat een half uurtje werken teveel is. Het is een shire kruising en heel veel shires zweten als een beer!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:37

Bij Ballouk wordt het wel steeds erger als het weer omslaat, zoals het nu lekker warm is. Moet hij echt een tijdje aan wennen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:10

Yorghos zweet zowiezo veel. Op dit moment heeft hij weinig conditie, dus is hij nog sneller nat.
Ik doe er niks aan, ik scheer hem ook niet. Ik zorg altijd dat ik na het rijden genoeg tijd hem om hem droog en op adem te stappen. En zorg dat hij voldoende water tot zijn beschikking heeft. Van zweten krijg je natuurlijk dorst.

* To Belg, or not to Belg *

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 21:36

ja hij zweet ook zo in de winter en op de trailer. en hij staat heel rustig op de trailer. water na het rijden krijgt hij zowieso. wel in een emmer, zodat hij niet te veel in een keer kan drinken.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 08:35

Fie zweet ook heel snel, vooral als ik veel galoppeerwerk doe, dan is ze in een paar minuutjes zeiknat.
Ook voor de wagen zweet ze heel erg, dan krijg ik haar ook heel moeilijk droog.
Ze is niet geschoren maar heeft wel een hele mooie dunne vacht.
Het ene paard zweet gewoon veel sneller dan het andere. Dit schijnt niks met conditie te maken te hebben. Alleen als ze duidelijk moe worden is het een conditieprobleem.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 09:44

hij kan wel 4 x per dag rijden dus aan zen conditie zal het echt niet liggen. volgend jaar gaan we hem scheren hebben we zojuist besloten.misschien dat dat helpt. groetjes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 16:28

goh vandaag met rijden, zweet ie bijna nix en dan gaat het regenen Boos! denk je ook dat je crimineel word....

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 16:50

Apple schreef:
Maakt niet uit wat ik doe, beest ziet er altijd uit alsof wij hem volkomen over de top gereden hebben. Conditie is verder wel ok, is ook actief en vlot genoeg.
Het is wel een heel donker paard, dus hij heeft het met dergelijke temperaturen sneller warm.


Zouden mijn paard en mijn woorden kunnen zijn!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 23:36

dacht al dat ik de enigste pas met dit probleem Lips are sealed

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:19

Haha, Joris zweet ook snel, maar heeft een conditie als het vrouwtje: 3x niks..*LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Donnatella, Esperanza, JPitty, Mark0919, Vagabondo en 36 bezoekers