Rijden met handschoentjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Rijden met handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 10:33

Rijden jullie nu (met dit mooie weer) allemaal met handschoentjes?
Ik vind het namelijk veel te mooi weer om met handschoentjes te rijden, maarja, anders liggen m'n vingers helemaal open. Liggen ze al, want ik vergeet m'n handschoentjes elke keer Haha!
Vroeger kon ik wel altijd zonder handschoentjes rijden, nu niet meer, beeeeeeeeeeetje raar Verward

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen



Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:46

Ik rij altijd met leren handschoenen, al vallen de mussen van het dak.
Ik heb wel altijd vrij korte en dan laat ik dat klittebandje dat bij je pols zit ook nog eens open staan (kan ik er wel afknippen trouwens ) maar dat maak ik ook niet vast als het koud is, vind ik irritant zitten.

Roeckl of RSL, niks anders. (m.u.v. van flutkatoentjes voor wedstrijden)

Nulla tenaci invia est via

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:32

Ik rijd eigenlijk nooit met handschoenen. Mijn probleem is dan altijd dat mijn vingers vast zitten, omdat ik met de ene vinger het stof (of leer) van de andere vinger vastheb. Heel irritant.

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:43

Mijn eigen pony rijd ik ALTIJD met handschoentjes zeker met buitenrijden. Als het zomers heel warm is rijd ik buiten wel eens zonder, omdat hij dan toch ook rustiger is, maar anders heb ik geen handen meer over!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:44

Ik rijd nu op een paardje wat zo licht in de hand is, dat ik ze niet nodig heb. Bij vorige bijrijdpaarden had ik altijd last van blaren of dat m'n vinger open lag. 's Winters rijd ik wel lekker met handschoenen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:49

ik rij enkel met handschoenen als het ERG koud is. Ik vind het helemaal niks, voel veel minder, en blaren krijg ik alleen van nimber haar teugels Haha!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:49

Ik rij altijd met leren handschoenen. Het zal aan mijn tere huidje liggen maar anders heb ik alleen maar blaren Schijnheilig

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:50

Raimaer altijd, Pablo nooit *LOL*

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:14

Ik rij altijd met handschoentjes. Ook omdat ze altijd open liggen. Nu hebben we bij Kasmeria van die rubberen teugels aan het hoofdstel zitten en kan ik eindelijk ook eens zonder handschoentjes rijden.
En door dit nu vaker te doen, kan ik eelt kweken en voortaan zonder handschoentjes gaan rijden. (hoop ik tenminste)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:26

ik heb altijd handschoenen aan, in de winter wat dikkere leren, in het voorjaar en naarjaar van die nepleren die al dunner zijn en in de zomer vaak van die leren waar een deel van de vingers af zijn.
als ik niet met handschoenen rijd heb ik binnen 5 minuten mijn vingers kapot, wel vreemd want ik zit absoluut niet in de mond te trekken ofzo

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:10

Heb ik ook... Als ik niet met handschoentjes rijd, heb ik blaren. (Ik heb ook totaal geen eelt op mijn vingers). Ik vind het niet 'zo'n probleem hoor, ik rijd gewoon met handschoentjes. (vind ik nu trouwens ook fijner dan zonder handschoentjes).

:D

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:15

Hangt er vanaf... als ik nu op een vervelende pony moet en heb mijn handschoenen bij... dan wel.Zit ik nu op een braaf paardje... dan niet.Is het goed weer , meestal ook wel niet (is zo vervelend dan).Maar meestal vergeet ik ze elke keer Tong uitsteken

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:43

Heb ook altijd handschoenen aan al is het 30 graden buiten.
Mijn handen zitten anders onder de blaren en mijn vingers liggen aan gort!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:24

Hetzelfde geldt voor mij, daarom rijd ik ook altijd met handschoenen, zomer en winter. Overigens kun je zeggen dat het aan je rijkunst ligt als je blaren krijgt en je handen open liggen, maar ik rijd altijd nog voor mijn plezier en als ik het mezelf prettiger kan maken met handschoenen, dan doe ik dat. Haha!

Als het vriest rijd ik met fleece handschoenen, in alle andere gevallen met die Harry's Horse van dat rubberachtige spul. Krijg er nooit zweethanden in. Ik wil nooit meer andere, heb een paar waar nu na twee jaar de gaten in gaan vallen maar zo lang er nog mee te rijden is koop ik nog geen nieuwe. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:36

Bij mij wisselt het.
De ene keer rij ik wel met handschoenen (in ieder geval altijd in de winter) en de andere keer niet. Ik heb het idee dat ik door handschoenen mijn handen niet kan ontspannen. Heel raar, maar volgens mij zet ik mijn handen er mee vast Verward

Zomers heb ik van die nepleren handschoentjes, 's winters magic globes of fleece. Maar het wordt tijd voor nieuwe nepleren, want deze gaan kapot en ze beginnen te stinken (zweethanden Knipoog)

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:41

ik rijd ook altijd met leren handschoenen, behalve van de week ik was ze vergeten Frusty drama op allebei me handen blaren
ik vergeet ze NOOIT meer!! (hoop ik Schijnheilig )

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:46

Alleen als het echt heel erg koud is. En dan het liefst nog met handschoenen met halve vingers ipv hele. Dan heb ik het idee veel meer gevoel in m'n handen te hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:14

Al is het 30 graden dan rijd ik nog met handschoenen, ik kan simpelweg niet tegen die teugels... krijg altijd zweethanden en dan gaat het glijden waardoor ik dus teveel aan mijn teugels zit, met handschoenen heb ik daar absoluut geen last van.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:18

Ik rij ook altijd met handschoenen anders krijg ik blaren Tong uitsteken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:35

Mijn instructrice heeft altijd het motto waar je mee in de ring rijdt moet je ook mee trainen. dus ik heb sinds kort weer een nieuw paar handschoenen gekocht van een of ander speciaal stofje. Is niet warm, teugels glijden niet uit mijn handen (sjaak snoept namelijk teugels).

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:40

Alleen als het koud is trek ik handschoenen aan, anders gewoon lekker zonder Lachen

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:48

Ik rij nooit met handschoenen, ook niet als het 15 graden vriest (en ik heb alleen een buitenbak). Ik voel de mond dan niet lekker, en ik heb eigenlijk ook nooit zo'n last van de kou Verward

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:03

Met handschoenen rijd het lekker maar met zweethanden er in is het ook niet lekker.
Zomers doe ik ze meestal niet aan.
Maar soms moet het wel.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:30

Nooit, alleen als het stervenskoud is. Ik moet namelijk wel de mond kunnen voelen en ik mis een hoop gevoel als ik handschoenen aanheb. Daarbijkomend feit wat bij mij altijd aan de orde komt is uit mijn handen glijdende teugels Frusty Doodziek word ik ervan! Maargoed, het is nu weer lekker weer, dus ik hoef niet meer met handschoenen te rijden Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:37

Ik rijd altijd met leren handschoenen. Ook als het heel warm is! Die zijn in de binnenkant van de hand leer, en bovenop gehaakt. Zitten niet warm, en ook niet koud.

"What we call human nature, is actually human habit.."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, SamsonLot en 66 bezoekers